Erasmus+ – eTwinning
Take Care! Sustainable children – sustainable Earth 
https://twinspace.etwinning.net/94012
M.A.G.I.C. (Myths and tales, Art and Games for Intercultural Cooperation)
Take Care! Sustainable children – sustainable Earth 
https://twinspace.etwinning.net/94012
M.A.G.I.C. (Myths and tales, Art and Games for Intercultural Cooperation)
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Πάει Πέταξε η Τροφή» της Ορνιθολογικής στο Πάρκο «Α.Τρίτσης» παρακολούθησαν οι μαθητές της Β΄τάξης. Οι μαθητές γνώρισαν τέσσερα διαφορετικά είδη πουλιών, τις διαφορετικές τροφές τους και φωλιές τους. Ο Σταχτοτσικνιάς, ο Κοκκινολαίμης, η Φαλαρίδα και ο Κότσυφας είναι κάτοικοι του πάρκου τους χειμερινούς μήνες και πλέον γνώριμα πουλιά για τους μαθητές μας.
Περιβαλλοντικό πρόγραμμα με θέμα το δάσος-το περιαστικό πράσινο παρακολούθησαν οι μαθητές της Ε΄τάξης και οι μαθητές της Α΄τάξης. Κατά τη διάρκεια του προγράμματος οι μαθητές ήρθαν σε επαφή με το δάσος του Υμηττού και μέσα από βιωματικές και συμμετοχικές δραστηριότητες και παιχνίδια γνώρισαν την αξία του δάσους, τους κινδύνους που το απειλούν και έμαθαν να το προσέχουν και να το σέβονται
Στα πλαίσια της συμμετοχής του σχολείου μας στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Μείωσης Αποβλήτων γονείς, μαθητές και δάσκαλοι ετοιμάσαμε κατασκευές από ανακυκλώσιμα υλικά. Μπουκάλια πλαστικά, γυάλινα και αλουμινένια, χαρτιά και χαρτόνια, παλιά υφάσματα και πλαστικά καπάκια έγιναν η πρώτη ύλη για να κατασκευάσουμε παιχνίδια και χριστουγεννιάτικα στολίδια.
Όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος συγκεντρώνουμε οργανικά υλικά και φτιάχνουμε το δικό μας λίπασμα στον κομποστοποιητή του σχολείου μας
Στα πλαίσια του εγκεκριμένου Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+ KA229 με τίτλο “Myths and tales, Art and Games for Intercultural Cooperation” (Μ.A.G.I.C) και κωδικό 2019-1-EL01-KA229-062457_1, πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα η πρώτη διακρατική συνάντηση από 4/11/2019 έως 8/11/2019. Τη σχολική σύμπραξη που θα υλοποιηθεί τη διετία 2019 – 2021 συντονίζει το σχολείο μας και συμμετέχουν ως εταίροι, σχολεία από την Ιταλία, τη Βουλγαρία, την Εσθονία και τη Λιθουανία.
Μύθοι και ιστορίες, καλλιτεχνικές δημιουργίες και παιχνίδια θα ταξιδεύουν για δυο χρόνια σε πέντε ευρωπαϊκά σχολεία με σκοπό τη διαπολιτισμική συνεργασία των σχολικών αυτών κοινοτήτων.
Συνολικά δεκατρείς εκπαιδευτικοί από τα παραπάνω σχολεία επισκέφτηκαν το σχολείο μας. Δάσκαλοι και μαθητές υποδέχτηκαν τους φιλοξενούμενους με τραγούδια, κεράσματα, χορούς, κέφι και ενθουσιασμό.
Οι εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν τα παρακάτω ενδιαφέροντα και χρήσιμα στην υλοποίηση του προγράμματός τους βιωματικά εργαστήρια:
Παράλληλα, σχεδίασαν και οργάνωσαν τις επιμέρους δράσεις της σύμπραξης και εξοικοιώθηκαν με σύγχρονα εκπαιδευτικά ψηφιακά εργαλεία (π.χ. padlet, symbaloo κ.α.)
Επίσης, ξεναγήθηκαν στο ιστορικό κέντρο της πόλης μας, στο Μουσείο της Ακρόπολης, στην Ακρόπολη, στο Κέντρο Πολιτισμού του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος καθώς και στο Δημαρχείο της Αθήνας.
Η επίσκεψη αυτή έθεσε με τον καλύτερο τρόπο τα θεμέλια για μια γόνιμη και δημιουργική διαπολιτισμική συνεργασία μεταξύ των σχολείων – εταίρων και όλοι συμφώνησαν ότι ήταν μια MAGICal week!!!!
Η Διευθύντρια και δύο εκπαιδευτικοί του σχολείου μας συμμετείχαν στην πρώτη διακρατική συνάντηση (1st Learning Teaching and Training Activity) στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ «Take care! Sustainable children – sustainable Earth» το οποίο υλοποιεί το σχολείο μας ως εταίρος. Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε στο Οριβέσι της Φινλανδίας από 23 ως 27 Σεπτεμβρίου 2019. Τα σχολεία που συμμετέχουν στο πρόγραμμα είναι: Kultavuoren koulu/ Φινλανδία (συντονιστής), Scoala Gimnaziala Elena Doamna/ Ρουμανία, Zer Guilleries / Ισπανία, Δημοτικό Σχολείο Ταμασσού / Κύπρος, 21ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών «Λέλα Καραγιάννη» / Ελλάδα, Eυρωπαϊκό Σχολείο Βρυξελλών /Βέλγιο.
Το θέμα της εναρκτήριας συνάντησης ήταν ” Outdoor pedagogy, green labels and eTwinning training” . Κατά τη διάρκεια της συνάντησης είχαμε την ευκαιρία να ανταλλάξουμε καλές πρακτικές που αφορούν στην αειφόρο ανάπτυξη και την «πράσινη» κουλτούρα των σχολείων μας. Συμμετείχαμε σε βιωματικές, περιβαλλοντικές, υπαίθριες δραστηριότητες στη σχολική αυλή και στο δάσος, οι οποίες μπορούν εύκολα να ενσωματωθούν στο πρόγραμμα σπουδών των σχολείων. Επισκεφτήκαμε το τοπικό «Nature School» και συμμετείχαμε με τους μαθητές σε περιβαλλοντικά παιχνίδια και βιωματικές δραστηριότητες.
Την ημέρα των Ευρωπαϊκών Γλωσσών, 26 Σεπτεμβρίου, πραγματοποιήθηκε τηλεδιάσκεψη μέσω Skype μεταξύ των μαθητών όλων των σχολείων που συμμετέχουν στη σύμπραξη.
Η επόμενη συνάντηση έχει προγραμματισθεί να γίνει στην Κύπρο το Φεβρουάριο του 2020.
Το πρόγραμμα επιχορηγείται από την ΕΕ και το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ) αποτελεί την Εθνική Μονάδα Συντονισμού του προγράμματος Erasmus+.
Η Διευθύντρια και δύο εκπαιδευτικοί του σχολείου μας συμμετείχαν στην πρώτη διακρατική συνάντηση (1st Learning Teaching and Training Activity) στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ «Take care! Sustainable children – sustainable Earth» το οποίο υλοποιεί το σχολείο μας ως εταίρος. Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε στο Οριβέσι της Φινλανδίας από 23 ως 27 Σεπτεμβρίου 2019. Τα σχολεία που συμμετέχουν στο πρόγραμμα είναι: Kultavuoren koulu/ Φινλανδία (συντονιστής), Scoala Gimnaziala Elena Doamna/ Ρουμανία, Zer Guilleries / Ισπανία, Δημοτικό Σχολείο Ταμασσού / Κύπρος, 21ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών «Λέλα Καραγιάννη» / Ελλάδα, Eυρωπαϊκό Σχολείο Βρυξελλών /Βέλγιο.
Το θέμα της εναρκτήριας συνάντησης ήταν ” Outdoor pedagogy, green labels and eTwinning training” . Κατά τη διάρκεια της συνάντησης είχαμε την ευκαιρία να ανταλλάξουμε καλές πρακτικές που αφορούν στην αειφόρο ανάπτυξη και την «πράσινη» κουλτούρα των σχολείων μας. Συμμετείχαμε σε βιωματικές, περιβαλλοντικές, υπαίθριες δραστηριότητες στη σχολική αυλή και στο δάσος, οι οποίες μπορούν εύκολα να ενσωματωθούν στο πρόγραμμα σπουδών των σχολείων. Επισκεφτήκαμε το τοπικό «Nature School» και συμμετείχαμε με τους μαθητές σε περιβαλλοντικά παιχνίδια και βιωματικές δραστηριότητες.
Την ημέρα των Ευρωπαϊκών Γλωσσών, 26 Σεπτεμβρίου, πραγματοποιήθηκε τηλεδιάσκεψη μέσω Skype μεταξύ των μαθητών όλων των σχολείων που συμμετέχουν στη σύμπραξη.
Η επόμενη συνάντηση έχει προγραμματισθεί να γίνει στην Κύπρο το Φεβρουάριο του 2020.
Το πρόγραμμα επιχορηγείται από την ΕΕ και το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ) αποτελεί την Εθνική Μονάδα Συντονισμού του προγράμματος Erasmus+.
Το σχολικό έτος 2017-2018 το σχολείο μας συμμετέχει σε ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+ ΚΑ1, Κινητικότητα Προσωπικού Σχολικής Εκπαίδευσης, με θέμα «Η εκπαίδευση των νεοεισερχόμενων προσφύγων με τη χρήση ΤΠΕ και η διεθνοποίηση του σχολείου». Στα πλαίσια του προγράμματος τρεις εκπαιδευτικοί του σχολείου μας συμμετείχαν σε κύκλο μαθημάτων στο Ελσίνκι της Φινλανδίας από τις 13 ως τις 19 Μαΐου με θέμα: «Migrants’ course: Let’s use ICT in teaching & learning of Newly-Arrived Migrants».
Κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου οι συμμετέχοντες εκπαιδεύτηκαν στη χρήση ψηφιακών εργαλείων για τη διδασκαλία σε τάξεις με μαθητές από διάφορες πληθυσμιακές ομάδες που δε γνωρίζουν τη γλώσσα υποδοχής. Συμμετείχαν σε εργαστήρια παραγωγής ψηφιακού υλικού, εκμάθησης νέας μεθοδολογίας για διδασκαλία σε πρόσφυγες και ενημερώθηκαν για το φιλανδικό εκπαιδευτικό μοντέλο. Εκπαιδεύτηκαν σε νέες ψηφιακές εφαρμογές που μπορούν να χρησιμοποιηθούν προκειμένου να διευκολυνθεί η ένταξη μαθητών που δε γνωρίζουν ελληνικά, στο μαθητικό δυναμικό του σχολείου. Επισκέφτηκαν τους χώρους εκμάθησης, διδασκαλίας και πρακτικής των νεοεισερχόμενων προσφύγων και συνομίλησαν με τους ίδιους και τους δασκάλους τους. Επιστρέφοντας οργανώνουν προσεχώς εργαστήριο διάχυσης των νέων πρακτικών σε εκπαιδευτικούς των σχολείων της Αθήνας.