2025-2026
“Real and Imaginary world”
Tο έργο εντάσσεται στον Τομέα τηε Κινηματογραφικής Εκπαίδευσης και του οπτικού Εγγραμματισμού.
Eισάγει παιδιά διαφορετικών ηλικιών στον κινηματογράφο ως πολιτιστική κληρονομιά και ως εργαλείο μάθησης και δημιουργικότητας.
Χρησιμοποιώντας την εκπαιδευτική πλατφόρμα CinEd μέσα από ταινίες μικρού μήκους, οι μαθητές θα εξερευνήσουν τη σχέση μεταξύ πραγματικότητας και φαντασίας.
Θα συγκρίνουν ντοκιμαντέρ και ταινίες μυθοπλασίας, θα αναλογιστούν την καθημερινή τους ζωή και τους ψηφιακούς κόσμους (βιντεοπαιχνίδια, smartphones)
και θα δημιουργήσουν τις δικές τους καλλιτεχνικές παραγωγές.
Οι μαθητές των σχολείων που συμμετέχουν παρουσίασαν τους εαυτούς τους με πολλούς τρόπους.
Πριν ξεκινήσουμε το έργο ασχοληθήκαμε με τι είναι Κινηματογράφος και πως οι εικόνες κινούνται. Τα παιδιά δοκίμασαν το "Φυλλοσκόπιο"....
https://youtube.com/shorts/60m231GTK8Y
...το Flip book https://youtu.be/_B_qzr21ZMg
Και τη "μηχανή σινεμά"
https://youtube.com/shorts/WYjMHdAWkiE
Στην αποστολή "Εμπλέκοντας την πραγματικότητα με τη φαντασία", χρησιμοποιήσαμε την τέχνη και συγκεκριμένα το βιβλίο του Rene' Magritte "Το μήλο του Magritte" και τον πίνακα "Το φθινόπωρο"
του Arcimboldo. Με αυτήν την αφορμή, τα παιδιά "χρησιμοποίησαν" αληθινά αντικείμενα με φανταστικό τρόπο. Ετσι, δύο αυγά έγιναν μάτια, ένα μανιτάρι έγινε ομπρέλλα, κτλ
Χρησιμοποιήσαμε την Τεχνητή Νοημοσύνη. Τα παιδιά έδωσαν την περιγραφή ενός αληθινού αντικειμένου φτιαγμένο με ένα φανταστικό τρόπο. Τα αποτελέσματα ήταν ιδιαίτερα ελκυστικά.
Παρακολουθήσαμε απόσπασμα της ταινίας του charlie Chaplin “The gold rush”, συγκεκριμένα τη σκηνή “Bread roll dance”, ‘οπου τα ψωμάκια και τα πηρούνια (αληθινά αντικείμενα) χρησιμοποιούνται με φανταστικό τρόπο, γίνονται πόδια. Τα παιδιά παρομοίασαν τα φθινοπωρινά φύλλα με τα πόδια πάπιας που χορέυουν.
Η Τεχνητή Νοημοσύνη δημιούργησε βιντεάκια μεταμορφώνοντας αληθινά αντικείμενα σε αυτό που ήθελαν τα παιδιά.
2024-2025
“Documentary journeys”
Tο έργο εντάσσεται στον τομέα της Κινηματογραφικής Εκπαίδευσης και αφορά σε ταινίες Ντοκυμαντέρ μέσα από τη εκπαιδευτική πλατφόρμα CinEd
Στο πλαίσιο του τα παιδιά παρακολουθούν ταινίες και από το Φεστιβάλ Κινηματογράφου χανίων αλλά και από Oλυμπία Φεστιβάλ Animation http://Φεστιβάλ Animation
Ενας καταιγισμός ιδεών για το τι είναι Ντοκυμαντέρ ξεκίνησε το έργο μας!
Με ένα ελληνικό ντοκυμαντέρ, “Ψαράδες και ψαρέματα” (Fisherman and fishing), του Λέοντος Λοίζου, (1961), ξεκινήσαμε τη γνωριμία μας με τον κόσμο του Ντοκυμαντέρ. Μετά την προβολή, τα παιδιά όλων των σχολέιων χρησιμοποίησαν διάφορα υλικά και ζωγράφισαν τις εντυπώσεις τους.

Δημιουργήθηκε μία συνεργατική αφίσα…
…και μία συνεργατική παρουσίαση με εικόνες νερού… https://www.canva.com/design/DAGYW_DfJzU/fcVlnw7JtK_d_gQBAppFRA/edit?utm_content=DAGYW_DfJzU&utm_campaign=designshare&utm_medium=link2&utm_source=sharebutton
Βάζοντας ήχους σε εικόνες του ντοκυμαντέρ τα παιδιά όλων των σχολείων έγραψαν ένα ηχητικό ποίημα…
Tα Χριστούγεννα οι μαθητές των σχολείων αντάλλαξαν κάρτες με ευχές….
Προχωρώντας παραπέρα, τα παιδιά παρακολούθησαν απόσπασμα από το ντοκυμαντέρ “Enfants pechant des crevettes” και σε animation τη γνωστή ιστορία “Ο γέρος και η θάλασσα” του Aleksandr Petrov βασισμένο στο ομώνυμο βιβλίο του Hemingway. Tα παιδια όλων των σχολέιων κλήθηκαν να εκφραστούν δημιουργικά. Το νηπιαγωγείο μας επέλεξε να αναδημιουργήσει ένα απόσπασμα της ταινίας με την τεχνική του stopmotion, με τίτλο “Ούτε ψάρι, ούτε καλάμι”
Επεκτείνοντας ακόμα παραπέρα, αχοληθήκαμε με τον πίνακα του Τσαρούχη, “Ψαράδες και παιδί”.
Τα παιδιά εργάστηκαν σε ζευγάρια χρησιμοποιώντας τον πίνακα με τον τρόπο που ήθελαν και πήραν μέρος στην συνεργατική παρουσίαση
Mε αφορμή την περιπέτεια του Οδυσσέα με τις Σειρήνες τα παιδιά σκέφτηκαν και ζωγράφισαν νέες περιπέτειες για τον Οδυσσέα. Οι νέες περιπέτειες του Οδυσσέα στην παρουσίαση:
Τα παιδιά όλων των σχολείων γιόρτασα τα 20ά γενέθλια του eTwinning με μία συνεργατική κάρτα
Τα παιδιά γιόρτασαν την Παγκόσμια Ημέρα Κινηματογράφου παρακολουθώντας το short animation ‘Rybka” από την πλατφόρμα Cinemini και ενεπλάκησαν σε κοινές δραστηριότητες.
Παρακολουθήσαμε τα ντοκυμαντέρ από τη σειρά Lithuanian documentaries.
Μέσα από το ντοκυμαντέρ ‘A Trip across Misty Meadows’ by Henrikas Šablevičius (1973) τα παιδιά είδαν το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον ενός τόπου και των ανθρώπων του.
Γονείς και παιδιά, συγκέντρωσαν υλικό κι ΄τσι δημιουργήθηκε το ντοκυμαντέρ του σχολείου μας που αφορά στην ιστορία των Ιματικών Λουτρών της Θέρμης
Με αφορμή αυτό το ντοκυμαντέρ, τα παιδιά παρακολούθησαν και το ντοκυμαντέρ σε animation που μιλά για τη ιστορία της Σαντάκο. Με τη βοήθεια των γονιών τους έφτιαξαν στο σπίτι, με την τεχνική του origami, χάρτινους γερανούς. Με αυτούς κάθε σχολείο έγραψε τη λέξη ΕΙΡΗΝΗ.
Μέσα από το ντοκυμαντέρ ‘Dreams of Centenarians’ by Robertas Verba (1969), τα παιδιά είδαν παππούδες και γιαγιάδες να μιλούν για τη ζωή τους και τα όνειρά τους. Παρατήρησαν τα κοντινά κάδρα, τα πρόσωπα και τις εκφράσεις τους. Μίλησαν για τα δικά τους όνειρα και τα ζωγράφισαν.
Παρατηρώντας φωτογραφίες από το ντοκυμαντέρ σκέφτηκαν και ονειρεύτηκαν με ποιον θα ήθελαν να γεράσουν μαζί και που. Αποτύπωσαν τις σκέψεις τους σε χαρτί.
“Το πορτρέτο ενός χαρακτήρα” Τα παιδιά όλων των σχολείων παρουσίασαν έναν αγαπημένο τους χαρακτήρα. Δύο παιιδά από το σχολείο μας επέλεξαν να μας αρουσιάσουν τους παππούδες τους!
3. ‘Alone’ by Audrius Stonys (2001)
Το ντοκυμαντέρ αφορά στη μοναξιά ενός κοριτσιού και τελειώνει -και σε αυτό επικενρωνόμαστε- με τη σκηνή ενός δέντρου, μοναχικού επίσης, όπου γύρω του πετούν πουλιά, με τη συνοδεία μουσικής “O Solitude, My Sweetest Choice” Henry Purcel.
Η σκηνή είναι μοναδική και επιβλητική, προκαλεί έντονα συναισθήματα και τα παιδιά καλούνται σε ομάδες να εκφραστού τόσο εικαστικά, όσο και συναισθηματικά.
Συγκεντρωμένες οι εργασίες των παιδιών όλων των σχολείων εδώ: https://www.artsteps.com/view/67e1aff7de30a1fdb3df2fcd
Ολοκληρώνοντας οι γονείς και τα παιδιά γίνονται δημιουργοί. Ετσι δημιουργήθηκε το ντοκυμαντέρ “Τα hobbies των παπούδων μσς”
Το Logo του έργου μας δημιουργήθηκε από τα έργα των παιδiών όλων των σχολείων
Τα παιδιά αξιολόγησαν το έργο λέγοντας τι τους άρεσε περισσότερο
Και έλαβαν τα πιστοποιητικά συμμετοχής τους
Το έργο “Documentary journeys” παρουσιάστηκε από τα παιδιά στην καλοκαιρινή γιορτή λήξης του Νηπιαγωγείου μας…..
..και απέσπασε Εθνική και Ευρωπαική Ετικέτα ΠοότηταςΕτικέτα Ποιότητας








Η δική μας ΕΙΡΗΝΗ







