Red leaves

Ο πίνακας του Magritte “Red leaves”μας έδωσε την αφορμή να μιλήσουμε για το φθινόπωρο, τα χρώματά του αλλά για το παιχνίδι του “αληθινού-φανταστικού. Τα παιδιά παρατήρησαν ότι τα φύλλα έγιναν δέντρα. Με τη μικτή τεχνική (νερομπογιά, κόωιμο κόλλημα, μαρκαδόρο), τα παιδιά απέδωσαν τον πίνακα με τον δικό τους τρόπο.

591999070 1301140241816057 2876413693447702360 n

Erasmus Mobility

Erasmus+ – Επίσκεψη εκπαιδευτικού από την Κροατία στο Νηπιαγωγείο μας

Στις 12 Νοεμβρίου, το 1ο Νηπιαγωγείο Νέας Ραιδεστού υποδέχθηκε τη Lucija Kuvacic, λογοθεραπεύτρια από το σχολείο Cvit Mediterana του Σπλιτ, Κροατία, στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ και της δράσης Job Shadowing. Το κύριο θέμα της κινητικότητας ήταν:
«Βελτίωση των σχολικών πρακτικών για την προετοιμασία των παιδιών στη μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό».

Δραστηριότητες – Ανταλλαγή Πρακτικών

Η κ. Kuvacic έγινε θερμά δεκτή από την προισταμένη του σχολείου, την παιδαγωγική ομάδα και τα παιδιά του νηπιαγωγείου. Έφερε μαζί της συμβολικά δώρα που βοήθησαν τους μαθητές να γνωρίσουν καλύτερα την πόλη του Σπλιτ και την Κροατία. Τα παιδιά μας την καλωσόρισαν με τη λέξη «Καλημέρα» στη γλώσσα της και της προσέφεραν ζωγραφιές που είχαν ετοιμάσει για τους συμμαθητές τους στο σχολείο της.

Ακολούθησε μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα συζήτηση σχετικά με τα εκπαιδευτικά συστήματα των δύο χωρών. Εστιάσαμε στις πρακτικές της προσχολικής εκπαίδευσης, στις ηλικίες των παιδιών, στη διάρκεια φοίτησης, στον αριθμό μαθητών ανά τμήμα και στις αναλογίες εκπαιδευτικών–μαθητών. Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στη Ειδική Αγωγή, όπου διαπιστώθηκαν πολλές ομοιότητες ανάμεσα στα δύο συστήματα, καθώς και κοινές αντιλήψεις για τη σημασία των εξειδικευμένων εκπαιδευτικών.

Συμμετοχή στην Τάξη

Η κ. Kuvacic παρακολούθησε και συμμετείχε ενεργά σε δραστηριότητες της τάξης. Συνομίλησε με τα παιδιά, τους διάβασε μια ιστορία αναζητώντας κοινές λέξεις στις δύο γλώσσες και παρουσίασε ένα κινητικό τραγούδι, στο οποίο συμμετείχαν με ενθουσιασμό.

Κατά τη διάρκεια της παραμονής της στο νηπιαγωγείο μας, η κ. Kuvacic συνεργάστηκε επίσης με τη δασκάλα των Αγγλικών για την παρουσίαση ενός παραμυθιού που η ίδια είχε φέρει, με θέμα ένα σκυλάκι από τη Δαλματία. Η αφήγηση πραγματοποιήθηκε στα αγγλικά, με παράλληλη υποστήριξη από την εκπαιδευτικό Αγγλικών, ώστε τα παιδιά να παρακολουθήσουν και να συμμετάσχουν ενεργά. Η δραστηριότητα αυτή συνέβαλε τόσο στη γλωσσική έκθεση των μαθητών όσο και στη γνωριμία με το πολιτισμικό στοιχείο της Δαλματίας μέσα από μια όμορφη και βιωματική εμπειρία.

Επίσκεψη στο Δημοτικό Σχολείο Νέας Ραιδεστού

Στη συνέχεια, συνοδευόμενη από την προισταμένη του νηπιαγωγείου, επισκέφθηκε το Δημοτικό Σχολείο Νέας Ραιδεστού, όπου συναντήθηκε με τη διευθύντρια, κ. Σωτηρία Αγγελίδου. Η συζήτηση επικεντρώθηκε στη μετάβαση των παιδιών από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό, στη σημασία της στενής συνεργασίας των εκπαιδευτικών και στα οφέλη των κοινών οργανωμένων δράσεων για μαθητές και εκπαιδευτικούς.

Συμπεράσματα

Η επίσκεψη αποτέλεσε μια ιδιαίτερα δημιουργική εμπειρία, ενισχύοντας την ανταλλαγή καλών πρακτικών και την ευρωπαϊκή διάσταση του σχολείου μας. Η συνεργασία αυτή συνέβαλε ουσιαστικά στη βελτίωση των πρακτικών που αφορούν τη μετάβαση των παιδιών στην επόμενη βαθμίδα εκπαίδευσης, ενώ παράλληλα ενίσχυσε τους δεσμούς ανάμεσα στα δύο σχολεία.

u

Φθινόπωρο

Ο πίνακας του Arcimboldo “Φθινόπωρο”, μας έδωσε πολλές αφορμές για συζήτηση και δημιουργία. Τον συν΄δεσαμε με το eTwinning έργο μας “Real and imaginary world” καθώς αληθινά αντικείμενα χρησιμοποιούνtai για να δημιουργηθεί κάτι που δεν υπάρχει στην πραγματικότητα. Εντοπίσαμε τα φθινοπωρινά φρούτα και τους καρπούς καθώς και το μέρος του προσώπου που απεικονίζεται. Τα παιδιά τοποθέτησαν πάνω στον πίνακα τα φρούτα και τους καρπούς στην ίδια θέση.

                                                                    81BA19WMKL. AC UF8941000 QL80                                                                                                            thumbnailee

Τέλος, κάθε παιδί ζωγράφισε ένα πρόσωπο διαλέγοντας  ένα φρούτο ή καρπό και τοποθετώντας το στο ίδιο μέρος, όπως στον πίνακα .

y 1

4 Οκτωβρίου-Παγκόσμια ημέρα ζώων

Με αφορμή την ημέρα των ζώων, διαβάσαμε ένα βιβλίο με θέμα έναν αδέσποτο σκύλο που ψάχνει σπίτι.

IMG 4087

Στη συνέχεια, μιλήσαμε για τα σπίτια των ζώων και συμμετέχοντας στην ευρωπαϊκή εβδομάδα κώδικα, κάναμε μάθημα ρομποτικής. Το μελισσάκι ξεκινούσε από την θέση όπου ήταν ένα ζωάκι και το προγραμματίζαμε να βρει το σπίτι του.

IMG 4037

Και  η κατασκευή μας: ένα σκυλάκι στο σπίτι του.

IMG 4088

M αφορμή την Ημέρα των ζώων , αλλά και τις δράσεις του ενεργού πολίτη, επισκέφτηκε το Νηπιαγωγείο μας η Κατερίνα Παπαποστόλου, εκπαιδευτικός , εκπρόσωπος της ΑΜΚΕ “ΖωΕς”, μαζί με τον Αξελ, διαπιστευμένο σκύλο θεραπείας. Τα παιδιά άκουσαν την ιστορία του Αξελ, πληροφορήθηκαν για τον τρόπο προσέγγισης των αδέπσοτων ζώων και άκουσαν ένα παραμύθι με ήρωα τον ίδιο τον Αξελ!

 

IMG 4086

Ενα ψηφιακό μουσείο

Με τη βοήθεια του 3-d εκτυπωτή, τα παιδιά είδαν τη φωτογραφία τους να μετατρέπεται σε προτομή και να εκτυπώνεται σε τρισδάστατη μορφή.

collageΣτο ψηφιακό μουσείο που δημιουργήθηκε προσπάθησαν να αναγνωρίσουν τον εαυτό τους και τους φίλους τους.

Παγκόσμια ημέρα περιβάλλοντος

5 Ιουνίου. Παγκόσμια ημέρα περιβάλλοντος.
Τα παιδιά άκουσαν το παράπονο του κυρίου Καβούρη για τα σκουπίδια με τα οποία είναι γεμάτος ο βυθός της θάλασσας. Τα ψαράκια και όλα τα θαλάσσια  πλάσματα είναι δυστυχισμένα γιατί το σπίτι τους είναι γεμάτο σκουπίδια.

IMG 3798

Ο κύριος Καβούρης ζητάει από τα παιδιά να βοηθήσουν. Και τα παιδιά προτείνουν λύση!

Αποφασίζουν να φτιάξουν μια σκούπα που θα ρουφήξει όλα τα σκουπίδια !
Πώς θα την ονομάσουμε; «Θαλασσοσκούπα» ή « Βυθοσκούπα».Τα παιδιά την σχεδιάζουν .

IMG 3808

Παράλληλα εκπαιδεύσαμε το ρομποτάκι της τεχνητής νοημοσύνης να αναγνωρίζει τα σκουπίδια του βυθού και να τα ξεχωρίζει από τα ψάρια.

IMG 3809

IMG 3810

Για τον προγραμματισμό αυτόν πήραμε και βραβείο!

IMG 3811

Οι μαθητές του νηπιαγωγείου μας , φεύγοντας , πήραν στο σπίτι τους από μια επαναχρησιμοποιούμενη τσάντα ανακύκλωσης. Τις τσάντες εφοδιάστηκε ο σύλλογος γονέων από τον δήμο Θέρμης.
IMG 3812 IMG 3813

Βραδιά παρατήρησης

Στις 2 Ιουνίου το βραδάκι γονείς και παιδιά, έζησαν μια βραδιά παρατήρησης ουρανού, οργανωμένη από το Σύλλογο Γονέων του Νηπιαγωγειου μας!
3 τηλεσκόπια στήθηκαν στη σειρά για να παρατηρήσουμε το φεγγάρι και τα κινητά στο χέρι για να δούμε τους αστερισμούς!
Η βραδιά ήρθε να εμπλουτίσει και να ολοκληρώσει το Εργαστήριο Δεξιοτήτων “STEM …και η γη γυρίζει”.
Η προετοιμασία άρχισε από την τάξη όπου τα παιδιά είδαν από κοντά το τηλεσκόπιο και τα κυάλια και τις δυνατότητες τους.
Σε αυτό το εργαστήρι η τεχνολογία αξιοποιήθηκε στο έπακρο -VR γυαλιά, τηλεσκόπια, κινητές συσκευές, κυάλια).
Ευχαριστούμε το Σύλλογο Γονέων που μοιράζεται με τις εκπαιδευτικούς τις ιδέες του. Ευχαριστούμε για τη συνεργασία ώστε οι ιδέες να γίνονται πράξη….Και για τις πίτσες στο τέλος της βραδιάς.
Ευχαριστούμε και τη Διευθύντρια του 1ου Δημοτικού Σχολείου για την παραχώρηση της αυλής του σχολείου!
collage

Ομαλή μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό σχολείο.

Η ομαλότητα της μετάβασης του νηπίου από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό σχολείο χαρακτηρίζεται κομβικής σημασίας για την μετέπειτα σχολική πορεία του. Εξασφαλίζοντάς την , ενισχύουμε καθοριστικά τις πιθανότητες για την σχολική επιτυχία στα μαθητικά χρόνια που θα ακολουθήσουν.
Βασικότερη προϋπόθεση για μια ομαλή μετάβαση αποτελεί η προετοιμασία των νηπίων για την νέα πραγματικότητα μέσα στην οποία καλούνται να δράσουν.

Για τον σκοπό αυτό οργανώσαμε και πραγματοποιήσαμε με το σύνολο των νηπίων του νηπιαγωγείου μας μια επίσκεψη στο δημοτικό σχολείο του τόπου μας και ειδικότερα επισκεφθήκαμε την πρώτη τάξη.

Αρχικά ετοιμάσαμε ένα δώρο για τα παιδιά της πρώτης δημοτικού. Το ετοιμάσαμε και τα δυο τμήματα του σχολείου μας σε συνεργασία .

IMG 3791

Όταν φτάσαμε , τα παιδιά όλου του δημοτικού σχολείου , που ήταν στον προαύλιο χώρο για την πρωινή προσευχή, μας υποδέχθηκαν με ενθουσιασμό και χειροκροτήματα.
Στην συνέχεια και αφού μπήκαν όλοι στις τάξεις τους, η διευθύντρια του δημοτικού σχολείου μας οδήγησε στην αίθουσα της Α τάξης. Με πολύ χαρά βρήκαμε εκεί τους παλιούς μας φίλους αφού με όλα τα παιδάκια είμασταν πέρυσι συμμαθητές.
Τους δώσαμε το δώρο μας και παίξαμε μαζί τους ένα παιχνίδι. Μετρούσαμε τα θαλάσσια πλάσματα που υπήρχαν ζωγραφισμένα και κάποιο παιδί έγραφε τον αριθμό στον πίνακα.

IMG 3788  IMG 3789

Συζητήσαμε για το δημοτικό και τα παιδιά με την δασκάλα τους μας έλυσαν κάποιες απορίες που είχαμε.

Μα ήρθε η ώρα να συνεχίσουμε την περιηγησή μας στον χώρο του σχολείου και τα παιδιά της πρώτης τάξης να συνεχίσουν το μάθημα.
Η διευθύντρια του σχολείου μας ξενάγησε σε άλλους χώρους, όπως την βιβλιοθήκη, το κλειστό γυμναστήριο, την αίθουσα των εικαστικών και της πληροφορικής.

 

IMG 3794 IMG 3793 IMG 3792

Βγήκαμε στην αυλή του σχολείου όπου τα παιδιά της Δευτέρας τάξης έπαιζαν με τον γυμναστή τους ένα παιχνίδι: « Γουρουνάκια και σπιτάκια». Μας προσκάλεσαν να παίξουμε μαζί τους και το κάναμε με χαρά.

IMG 3795

Η επίσκεψη μας τελείωσε. Μας έδωσαν κεράσματα και δωράκια και γυρίσαμε ευχαριστημένοι στο νηπιαγωγείο μας για να συζητήσουμε τις εντυπώσεις μας .

 

“Σπείρε την αγάπη”

Δράσεις Ενεργού, υπεύθυνου και ευαισθητοποιημένου πολίτη.

Πάντα σε συνεργασία με τους γονείς, το Δεκέμβριο μαζέψαμε τρόφιμα για το Κοινωνικό Παντοπωλείο του Δήμου Θέρμης.
Τώρα μαζέψαμε καπάκια για το Σύλλογο Παραπληγικών και Κινητικά Αναπήρων και όλων των παθήσεων Ν. Πέλλας τα οποία θα διατεθούν για την αγορά αναπηρικού αμαξιδίου.
Συνδυάσαμε τις δράσεις αυτές με τη δράση “Σπείρε την αγάπη” του Μάριου Μάζαρη. Ευχαριστούμε τους γονείς από το Σύλλογο Γονέων του Νηπιαγωγείου μας που ομόρφυναν τον χώρο του Νηπιαγωγείου και το 3ο Νηπιαγωγείο Ν. Ραιδεστού για τη βοήθεια στη μεταφορά των καπακιών στην Πέλλα.
Τα παιδιά μαθαίνουν καλύτερα από το παράδειγμά μας….
Και σπείραμε την αγάπη στην κυριολεξία…Πάντα με τη βοήθεια του Συλλόγου Γονέων φυτέψαμε φυτά, και σαν υπεύθυνοι πολίτες τα παιδιά φροντίζουν να τα προσέχουν και να τα ποτίζουν! collage 3