Δράσεις για την Ομαλή Μετάβαση στο Δημοτικό

Στα πλαίσια της ομαλής μετάβασης των νηπίων στο δημοτικό στη διάρκεια όλης της σχολικής χρονιάς  πραγματοποιήθηκαν κάποιες επισκέψεις στο προαύλιο χώρο του δημοτικού αλλά και στα τμήματα των Α΄ και των  Ε΄ τάξεων  του δημοτικού.

  • Η αρχή έγινε τις ημέρες πριν την 28η Οκτωβρίου όπου κρατώντας τα σημαιάκια μας κάναμε παρέλαση στο προαύλιο του δημοτικού με τα παιδιά της Α΄ τάξης και τη συνοδεία της μπάντας του δημοτικού.

                       

  • Στη συνέχεια σειρά είχαν τα κάλαντα της άνοιξης «Τα χελιδονίσματα» όπου τα παιδιά τραγούδησαν τα κάλαντα μέσα στα τμήματα των Α΄ τάξεων και στο γραφείο των εκπαιδευτικών.

                  dhm3

  • Σε μια κοινή δράση με τα παιδιά της Α τάξης του δημοτικού παρακολουθήσαμε την εκκόλαψη μικρών κλωσόπουλων. Αφού τοποθετήσαμε τα αυγά στην κλωσομηχανή μετά από 21 ημέρες επισκεφτήκαμε το δημοτικό για να δούμε πόσα από αυτά εκκολάφτηκαν.

              dhm4        dhm5

  • Εν όψη των Πασχαλινών Ημερών πριν το κλείσιμο των σχολείων τραγουδήσαμε τα κάλαντα του Λαζάρου στο δημοτικό σχολείο και μας πρόσφεραν αυγά για τα πασχαλινά καλαθάκια.

              dhm6 dhm7                                              dhm8

  • Ακολούθησε η επίσκεψη στα τμήματα της Α΄ τάξης μόνο με τα νήπια του νηπιαγωγείου όπου γίνανε μαθητές και παρακολούθησαν τα μαθήματα της Γλώσσας, των Μαθηματικών και των Εικαστικών.

dhm9 dhm10                         dhm11

  • Με τα νήπια της σχολικής μονάδας επισκεφτήκαμε τα τμήματα της Ε΄ τάξης όπου κάναμε «Τα φιλαράκια μου στο δημοτικό». Κάθε νήπιο έγινε ¨φιλαράκι¨ με δύο ή και τρία παιδιά της Ε΄ τάξης , ώστε με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς στο δημοτικό να υπάρχουν για τα μικρά παιδιά μεγαλύτερα παιδιά αναφοράς έχοντας το ρόλο των βοηθών και της φροντίδας όταν χρειάζεται.

                   dhm12 dhm13 dhm14

  • Σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Κοινωνικής Πολιτικής και Προαγωγής Δημ. Υγείας και συγκεκριμένα με την κοινωνική λειτουργό του τμήματος διοργανώθηκε απογευματινή ενημερωτική συνάντηση με θέμα «Η ομαλή μετάβαση από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό – χρήσιμες συμβουλές».

                           dhm15

Συνεργασία με τοπικούς και άλλους φορείς, γονείς και κηδεμόνες

Το σχολείο μας στη διάρκεια του σχολικού έτους συμμετείχε σε δράσεις και συνεργάστηκε με φορείς, γονείς και κηδεμόνες αξιοποιώντας την επιστημονική και παιδαγωγική τους υποστήριξη. Διατήρησε μια εποικοδομητική συνεργασία με όλους αναλαμβάνοντας πρωτοβουλίες και συμμετέχοντας ενεργά στη ζωή της τοπικής κοινότητας έχοντας περιβαλλοντικό και εκπαιδευτικό χαρακτήρα στην καθημερινότητα όλων.

  • Ο εκδοτικός οίκος ΨΥΧΟΓΙΟΣ που εδρεύει στην περιοχή μας δώρισε στο σχολείο μας πληθώρα λογοτεχνικών βιβλίων για ενήλικες με τα οποία εμπλουτίσαμε στη συνέχεια τη δανειστική βιβλιοθήκη γονέων και κηδεμόνων, καθώς και παραμύθια τα οποία ενίσχυσαν την δανειστική βιβλιοθήκη των παιδιών. Σε συνέχεια της καλής μας συνεργασίας αποστείλαμε ευχαριστήρια επιστολή στον εκδοτικό οίκο.

2026 0691140

 

  • Σε συνεργασία με την ψυχολόγο της σχολικής μονάδας διοργανώθηκε απογευματινή ενημερωτική συνάντηση για τους γονείς και κηδεμόνες του σχολείου με θέμα «Η θέσπιση ορίων στην προσχολική ηλικία».

goneis1 1

 

  • Σε συνεργασία με την Περιφερειακή Ενότητα Βορείου Τομέα στα πλαίσια του εργαστηρίου δεξιοτήτων με τίτλο «Τα δόντια μου είναι γερά όταν τρώω υγιεινά», το σχολείο μας επισκέφτηκαν οδοντίατροι και μίλησαν στα παιδιά για την στοματική υγιεινή και ακολούθησε οδοντιατρική εξέταση μετά τη σύμφωνη γνώμη των γονέων και κηδεμόνων αυτών.

      donta1 1      dontia2 1

  • Το σχολείο μας συμμετείχε στην πανελλαδική εκστρατεία «ΜΙΛΑ ΤΩΡΑ» που υλοποιήθηκε από το Χαμόγελο του Παιδιού με αφορμή την Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Ενάντια στην Ενδοσχολική Βία και στον Εκφοβισμό με την δημιουργία αφίσας .

milatvra

  • Σε συνεργασία με το Τμήμα Παιδείας του Δήμου Μεταμόρφωσης τα παιδιά παρακολούθησαν δωρεάν μια διαδραστική θεατρική παράσταση με τίτλο «Οι 5 αυγοεκπλήξεις του κόσμου» όπου τα παιδιά μέσα από την πιο τρελή πασχαλινή ιστορία ανακάλυψαν την δύναμη της φιλίας.
  • Σε συνεργασία με το Τμήμα Καθαριότητας και Περιβάλλοντος του Δήμου Μεταμόρφωσης έγινε καθαρισμός των παρτεριών της σχολικής αυλής και εμπλουτισμός αυτών με χώμα καθώς και προσφορά κάποιων φυτών και λουλουδιών,  με σκοπό την προετοιμασία τους για την φύτευση που θα ακολουθούσε στα πλαίσια του εργαστηρίου δεξιοτήτων «Στο σχολικό κήπο εγώ φυτεύω και δημιουργώ» και της δράσης του ενεργού πολίτη «Φτιάχνουμε τον κήπο του σχολείου μας».
  • Τα παιδιά του σχολείου συμμετείχαν στην ποδηλατάδα που διοργανώθηκε από τη Διεύθυνση Παιδείας, Αθλητισμού και Πολιτισμού του Δήμου Μεταμόρφωσης και απέσπασαν το πρώτο βραβείο συμμετοχής στην κατηγορία των νηπιαγωγείων.

                6 1 7 1

  • Σε συνεργασία με τους γονείς και κηδεμόνες της σχολικής μονάδας πραγματοποιήσαμε τον καθαρισμό γειτονικού στο σχολείο πάρκου στα πλαίσια της  Δράσης του Ενεργού Πολίτη «Γειτονιά χωρίς σκουπίδια».
  • Σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Κοινωνικής Πολιτικής και Προαγωγής Δημ. Υγείας και συγκεκριμένα με την κοινωνική λειτουργό του τμήματος διοργανώθηκε απογευματινή ενημερωτική συνάντηση με θέμα «Η ομαλή μετάβαση από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό – χρήσιμες συμβουλές».

10

 

 

Ενημέρωση για εθελοντική δράση καθαρισμού γειτονικού πάρκου

Αγαπητοί γονείς,
Με ιδιαίτερη χαρά σας ενημερώνουμε ότι, στα πλαίσια των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων και του εκπαιδευτικού μας προγράμματος για την ανακύκλωση και την προστασία του περιβάλλοντος, τα παιδιά μας ανέλαβαν μια υπέροχη πρωτοβουλία!
Έπειτα από δική τους πρόταση, διοργανώνουμε εθελοντική δράση καθαρισμού του γειτονικού μας πάρκου, με στόχο όχι μόνο τη φροντίδα του χώρου, αλλά κυρίως την καλλιέργεια οικολογικής συνείδησης και θετικής στάσης απέναντι στο περιβάλλον.
Η δράση θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 29 Μαΐου 2026 και ώρα 12:00 και θα είναι μεγάλη μας χαρά να έχουμε κοντά μας όσους γονείς μπορούν να μας συνοδεύσουν και να συμμετάσχουν μαζί με τα παιδιά.
Σας περιμένουμε όλους να ενώσουμε τις δυνάμεις μας, να γίνουμε μια όμορφη ομάδα και να στείλουμε όλοι μαζί ένα δυνατό μήνυμα σεβασμού και αγάπης προς το περιβάλλον!

Οι εκπαιδευτικοί του Νηπ/γείου

Δημιουργούμε μαζί τον σχολικό μας κήπο!

Αγαπητοί γονείς/ κηδεμόνες,

Στα πλαίσια των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων από τη θεματική ενότητα «Φροντίζω το Περιβάλλον» και του περιβαλλοντικού προγράμματος με κοινό θέμα «Στο σχολικό κήπο εγώ, φυτεύω και δημιουργώ», σας προσκαλούμε να συμμετάσχετε σε μια ξεχωριστή δράση που θα πραγματοποιηθεί στον χώρο του σχολείου μας την Τρίτη 28 Απριλίου 2026 και ώρα 10:30.
Μικροί και μεγάλοι θα συνεργαστούμε για να δημιουργήσουμε τον σχολικό μας κήπο, φυτεύοντας λαχανικά και καλλιεργώντας παράλληλα την αγάπη για το περιβάλλον, τη συνεργασία και τη δημιουργικότητα.
Κάθε παιδί μπορεί να συνοδεύεται από έναν γονέα ή άλλο κηδεμόνα (παππού, γιαγιά, θεία, θείο κ.ά.).
Παρακαλούμε όσοι συμμετάσχετε να έχετε μαζί σας:
• Εργαλεία κηπουρικής (τσουγκράνα, φτυάρι, τσάπα κ.λπ.)
• Ένα φυτό λαχανικού από τις παρακάτω επιλογές:
o ντοματιά
o πιπεριά
o μελιτζανιά
o αγγουριά
o κολοκυθιά

Η δράση αναμένεται να διαρκέσει περίπου δύο ώρες, ενώ το πρόγραμμα του oλοήμερου τμήματος θα λειτουργήσει κανονικά.
Σας περιμένουμε με την καλή σας διάθεση, τα άνετα ρούχα σας και το χαμόγελό σας, για να δημιουργήσουμε όλοι μαζί έναν όμορφο σχολικό κήπο και μοναδικές αναμνήσεις για τα παιδιά μας!

Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου

Διαχείριση προβλημάτων συμπεριφοράς, όρια και κανόνες

Τα ζητήματα συμπεριφοράς αντιμετωπίστηκαν με συνέπεια και σεβασμό ξεκινώντας  από τη δημιουργία του συμβολαίου της τάξης, των συμφωνημένων μαζί με τα παιδιά κανόνων που υποστήριζαν την ασφαλή διαβίωση και συνύπαρξη όλων στο σχολικό πλαίσιο αλλά και δράσεων σε συνεργασία των εκπαιδευτικών του σχολείου και της ψυχολόγου.

  • Οι κανόνες της τάξης συζητήθηκαν και συμφωνήθηκαν μαζί με τα παιδιά μέσα από παιχνίδια και παιχνίδια ρόλων. Στη συνέχεια υπογράφηκαν από το σύνολο των παιδιών και των εκπαιδευτικών με ένα συμβόλαιο όπου όλοι συμφωνούσαμε να τους τηρούμε και να προσπαθούμε για το καλύτερο.

               1 1      20

  • Με την συμβολή της ψυχολόγου πραγματοποιήθηκε δράση για τα σωματικά όρια του καθενός με ανάγνωση παραμυθιού, συζήτηση και αποτύπωση των σκέψεων των παιδιών με σχέδιο.

           kanones12   kanones3                                                       kanones4 1

  • Σε συνέχεια της δράσης για τα σωματικά όρια παρουσιάστηκε σε μορφή power point η ιστορία «Όχι άλλα φιλιά!» και ακολούθησε συζήτηση .Τα παιδιά έπαιξαν παιχνίδια ρόλων με στόχο την εξοικείωση τους με τα όρια του σώματος , την έννοια της συγκατάθεσης, την διάκριση του ασφαλούς και μη ασφαλούς αγγίγματος.

             kanones5    kanones6jpg

  • Σχετικά με τις μη επιτρεπτές συμπεριφορές και τις αρνητικές συμπεριφορές απέναντι σε άλλους έγινε ανάγνωση του παραμυθιού «Ένας Νταής στο σχολείο» και παρουσίαση σεναρίων στο διαδραστικό πίνακα για επιτρεπτές και μη συμπεριφορές που μπορούν να πληγώσουν σωματικά ή και ψυχικά τους άλλους. Ακολούθησε συζήτηση και ελεύθερο σχέδιο από τα παιδιά.

           kanones7g        kanones8

  • Τα παιδιά από την αρχή της σχολικής χρονιάς αφού συζητήθηκαν οι κανόνες συμπεριφοράς και αποφασίστηκαν από κοινού για να είμαστε όλοι ασφαλείς και χαρούμενοι στο σχολείο, διδάχθηκαν και ένα τρόπο επίλυσης διαφωνιών και συγκρούσεων με ένα τρόπο που ενισχύει την αυτονόμηση και την δυνατότητα επίλυσης προβλήματος. Αφορά τα καρεκλάκια της συζήτησης όπου τα παιδιά εναλλάσσουν μεταξύ τους ρόλους του ακροατή και του ομιλητή.Επιπλέον διατύπωσαν και δικές τους προτάσεις για τους τρόπους επίλυσης των διαφορών τους.

             kanones9    kanones10                                              kanones11

  • Τέλος είναι πολύ σημαντικό το πλαίσιο κανόνων να υποστηρίζεται αμφίδρομα από την οικογένεια και το σχολείο, διότι είναι πολύ σημαντικό για την υγιή ανάπτυξη των παιδιών να υπάρχουν σταθερά όρια σε όλα τα περιβάλλοντα. Γι αυτό το λόγο διοργανώθηκε ενημερωτική συνάντηση με την ψυχολόγο του σχολείου προς τους γονείς και κηδεμόνες των παιδιών με θέμα «Η θέσπιση ορίων στην προσχολική ηλικία» και ακολούθησε μια εποικοδομητική συζήτηση με ανταλλαγή γνώσεων, απόψεων και προβληματισμών.

goneis1 1

6 Μάρτη 2026-Πανελλήνια Ημέρα Κατά Της Ενδοσχολικής Βίας Και Του Εκφοβισμού

Με αφορμή την Πανελλήνια Ημέρα κατά του Σχολικού Εκφοβισμού, την Παρασκευή 6 Μαρτίου 2026 στο Νηπιαγωγείο μας πραγματοποιήθηκαν ποικίλες δράσεις με στόχο την ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση των μικρών μαθητών:

• Διδακτική αξιοποίηση του παραμυθιού «Ένας Νταής στο σχολείο» και παρουσίαση σεναρίων στο διαδραστικό πίνακα για επιτρεπτές και μη συμπεριφορές που μπορούν να πληγώσουν σωματικά ή και ψυχικά τους άλλους. Ακολούθησε συζήτηση και ελεύθερο σχέδιο από τα παιδιά.
• Αποτύπωση των σκέψεων και των συναισθήματων των παιδιών μέσα από μία αφίσα που δημιούργησαν ομαδικά
• Συμμετοχή του νηπιαγωγείου μας για πρώτη φορά στην πανελλαδική εκστρατεία «ΜΙΛΑ ΤΩΡΑ», που υλοποιεί ο οργανισμός «Το Χαμόγελο του Παιδιού» ενάντια στο σχολικό εκφοβισμό (bullying), στέλνοντας ένα δυνατό μήνυμα αγάπης, αποδοχής και σεβασμού. Με βασικό μήνυμα το «ΜΙΛΑ ΤΩΡΑ», τα παιδιά συνεργάστηκαν δημιουργικά και έφτιαξαν μια αφίσα στέλνοντας το δικό τους μήνυμα ενάντια στην ενδοσχολική βία, ενώνοντας έτσι τη φωνή τους με όλα τα σχολεία της Ελλάδας, με στόχο να ευαισθητοποιηθούν μικροί και μεγάλοι για ένα τόσο σημαντικό ζήτημα που αφορά την καθημερινότητα των παιδιών.

Ήταν μια ιδιαίτερα ξεχωριστή και δημιουργική ημέρα, μέσα από την οποία οι μαθητές κατανόησαν τις συνέπειες του εκφοβισμού και τη σημασία του σεβασμού, της αποδοχής και της αλληλεγγύης μέσα στη σχολική κοινότητα.

Ενδεικτικές εικόνες:

kanones7g kanones8

 

Ο Σεισμός και οι Ασκήσεις Σεισμού στο Νηπιαγωγείο

Ο σεισμός είναι ένα φυσικό φαινόμενο που μπορεί να συμβεί ξαφνικά και γι’ αυτό πρέπει να είμαστε προετοιμασμένοι. Στο Νηπιαγωγείο τα παιδιά μαθαίνουν με απλό τρόπο τι είναι ο σεισμός και πώς να προστατεύονται.

Στο Νηπιαγωγείο μας πραγματοποιήσαμε άσκηση ετοιμότητας για σεισμό, κατά την οποία τα παιδιά εξασκήθηκαν με βιωματικό και παιγνιώδη τρόπο στις σωστές ενέργειες που πρέπει να ακολουθούν. Έμαθαν να εφαρμόζουν τον κανόνα «Σκύβω – Καλύπτομαι – Κρατιέμαι», να παραμένουν ψύχραιμα και να ακολουθούν τις οδηγίες των εκπαιδευτικών με ασφάλεια και υπευθυνότητα.Μέσα από αυτές τις δράσεις, τα παιδιά αναπτύσσουν δεξιότητες αυτοπροστασίας, ενισχύουν το αίσθημα ασφάλειας και αποκτούν πολύτιμες γνώσεις που μπορούν να φανούν χρήσιμες σε μια πραγματική κατάσταση έκτακτης ανάγκης.

Δείτε παρακάτω στιγμιότυπα από τη συμμετοχή των παιδιών στις δράσεις και την άσκηση σεισμού.


Φόρτωση PDF…

Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού 2025-2026

Την Παρασκευή 26 Σεπτεμβρίου 2025, οι μαθητές και οι μαθήτριες του νηπιαγωγείου μας συμμετείχαν με ενθουσιασμό στον εορτασμό της 12ης Πανελλήνιας Ημέρας Σχολικού Αθλητισμού, η οποία, όπως κάθε χρόνο, εναρμονίζεται με την Ευρωπαϊκή Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού και φέρει το κοινό σύνθημα «Κινούμαι, Ενεργώ, Δημιουργώ».

Ακολουθώντας  λοιπόν το σύνθημα αυτό, στο προαύλιο χώρο του νηπιαγωγείου τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες και συμμετείχαν σε αθλητικές δραστηριότητες (πηδήματα σε στεφάνια, ισορροπία σε τουβλάκια, σκυταλοδρομία).

20250926 114813 20250926 114822 20250926 114908 20250926 114944

Επιπλέον, έπαιξαν παιχνίδια συνεργασίας, ζωγράφισαν τα αγαπημένα τους αγωνίσματα και δημιούργησαν ομαδική αφίσα.

 20250922 154408   20250922 154236  20250926 145616 20250926 130026  20250926 155540

Σκοπός όλων αυτών των δράσεων ήταν η ανάδειξη της σημασίας της καθημερινής άσκησης- άθλησης, και πως αυτή συμβάλλει στη σωματική και πνευματική υγεία  εφ’ όρου ζωής.

 

Επίσκεψη της ΜΚΟ Liberty Guide Dogs στο νηπιαγωγείο

Στα πλαίσια  των εργαστηρίων δεξιοτήτων  της θεματικής ενότητας “Ζω καλύτερα – Ευ ζην” (Υποθεματική: «ΥΓΕΙΑ: Ευαισθητοποίηση σε θέματα αναπηρίας και ευαλωτότητας») υλοποιήσαμε πρόγραμμα με τίτλο: «Εγώ είμαι εγώ! Εσύ είσαι εσύ! Μια ύπαρξη μοναδική».

Με αφορμή αυτό το πρόγραμμα είχαμε τη χαρά και την τιμή να υποδεχτούμε στο σχολείο μας μέλη της Μη Κερδοσκοπικής Οργάνωσης Liberty Guide Dogs, στόχος της οποίας είναι να εκπαιδεύει σκύλους-οδηγούς που διαθέτουν όλα τα απαραίτητα προσόντα για να εξυπηρετούν και να ενδυναμώνουν άτομα που είναι τυφλά ή έχουν έναν βαθμό οπτικής αναπηρίας. Οι καλεσμένοι μας μαζί με την Αθηνά –που είναι προσωπικός σκύλος-οδηγός του κ. Γιώργου- έδειξαν στους μαθητές και στις μαθήτριες του νηπιαγωγείου μας πως οι σκύλοι-οδηγοί μπορούν και βοηθούν τους ανθρώπους με προβλήματα όρασης και απάντησαν με μεγάλη χαρά σε ερωτήσεις των παιδιών.

Η παρουσίαση ήταν πολύ ενδιαφέρουσα, καθώς τα παιδιά όχι μόνο πήραν μέρος σε μια βιωματική άσκηση για τον σωστό τρόπο που καθοδηγούμε έναν τυφλό στο δρόμο, αλλά βίωσαν και τα ίδια την καθοδήγηση από ένα σκύλο-οδηγό.

Make-A-Wish (Κάνε-Μια-Ευχή Ελλάδος)

Για άλλη μία χρονιά  το σχολείο μας συμμετείχε  στο πρόγραμμα  «Make A Wish-Κάνε-Μια-Ευχή-Ελλάδας»  το οποίο εκπληρώνει ευχές που έχουν τη δύναμη να μεταμορφώσουν τις ζωές παιδιών με πολύ σοβαρές ασθένειες.

Ευχαριστούμε τους μαθητές μας και τους γονείς τους  οι οποίοι ,αφού ενημερώθηκαν για το πρόγραμμα, στήριξαν με τη αγορά των αστεριών αυτήν την τόσο σημαντική δράση και  βοήθησαν ένα παιδί που πάσχει από σοβαρή ασθένεια να πραγματοποιήσει την ευχή του.

Παραθέτουμε το πιστοποιητικό υιοθεσίας και  το ευχαριστήριο μήνυμα που μας στάλθηκε από τους υπεύθυνους του προγράμματος “Αστέρι της Ευχής”.


Φόρτωση PDF…

ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΟ ΜΗΝΥΜΑ  του Make-A-Wish (Κάνε-Μια-Ευχή Ελλάδος)

Αγαπητοί εκπαιδευτικοί, μαθητές και γονείς,

Θα θέλαμε να σας ευχαριστήσουμε για την πολύτιμη στήριξή σας στο πρόγραμμα Αστέρι της Ευχής κατά το σχολικό έτος 2023-2024.Με τη δωρεά σας συμμετέχετε και εσείς ώστε να εκπληρωθούν ευχές παιδιών που πάσχουν από σοβαρές για τη ζωή τους ασθένειες.

Το πρόγραμμα Αστέρι της ευχής εδώ και 25 χρόνια αποτελεί ένα από τα βασικά προγράμματα εξεύρεσης πόρων του οργανισμού μας ώστε να μπορούν να υλοποιηθούν ευχές παιδιών που έχουν στερηθεί την παιδική ανεμελιά.

Σας ευχόμαστε υγεία και καλή δύναμη στο έργο σας!

ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ!

Η συντονίστρια ομάδα του προγράμματος «Αστέρι της Ευχής»

Μαρία Γκαμαλούτσου -Υπεύθυνη Προγράμματος

Ελένη Μουρελάτου – Συντονίστρια Προγράμματος