Φθινόπωρο
Έφτασε το φθινόπωρο τα σχολεία άνοιξαν! Αφού καλωσορίσαμε τους φίλους μας στο σχολείο, παίξαμε, γελάσαμε, γνωριστήκαμε, ορίσαμε τους κανόνες μας και γίναμε ομάδα, έφτασε η ώρα να αρχίσουμε μια θεματική τόσο ενδιαφέρουσα για τα παιδιά! Το φθινόπωρο!
Τι γίνεται στη φύση το φθινόπωρο; Τι παρατηρούν τα παιδιά; Τι θα θέλανε να εξερευνήσουμε όλοι μαζί;
Ξεκινήσαμε τη θεματική μας με αφόρμηση τα φύλλα των δέντρων στην αυλή του σχολείου μας που άρχισαν να πέφτουν! Μα γιατί πέφτουν τα φύλλα; Έτσι λοιπόν ακολουθώντας το νέο πρόγραμμα σπουδών ξεκινήσαμε τη διερεύνηση αυτής της θεματικής!
Παρατηρήσαμε το περιεχόμενο στο κολατσιό των παιδιών και διατυπώθηκαν κάποια ερώτηματα όπως: Είχαν μαζί τους φρούτα και καρπούς του φθινοπώρου; Ποια είναι τα φρούτα του φθινοπώρου και τι μας προσφέρουν;
Έτσι ξεκίνησε η έρευνα για να απαντηθούν τα ερωτήματα των παιδιών. Τα παιδιά δουλεύοντας σε ομάδες και σε κέντρα παρατήρησης μάζεψαν πληροφορίες για τα φρούτα. Έπειτα τις επεξεργαστήκαμε και αποφασίσαμε να φτιάξουμε ένα βιβλίο με τα φρούτα του φθινοπώρου.
Το βιβλίο το μετατρέψαμε σε ηλεκτρονική μορφή και μπορείτε να το ξεφυλλίσετε εδώ!
Στη συνέχεια μαζέψαμε φύλλα από την αυλή μας και τα παρατηρήσαμε. Ήταν πολλά και διαφορετικά. Παρατηρήσαμε το χρώμα τους, την υφή τους. Σκεφτήκαμε γιατί πέφτουν και κάναμε πολλές συζητήσεις και παιχνίδια με αυτά. Κάναμε και ομαδική εργασία με τα πεσμένα φύλλα για να στολίσουμε την πόρτα μας.
Στην αυλή μας όμως έχουμε και δέντρα που δεν ρίχνουν τα φύλλα τους. Ύπαρχουν ελαιόδεντρα, τα οποία δεν ρίχνουν τα φύλλα τους αλλά παρατηρήσαμε πως έπεφταν οι καρποί τους. Έτσι μαζέψαμε ελιές, μιλήσαμε γι’ αυτές και γνωρίσαμε την ελιά μέσα από μια διαφορετική οπτική, αυτή της τέχνης. Είδαμε έργα τέχνης με την ελιά και φτιάξαμε τα δικά μας έργα τέχνης σε ομάδες χρησιμοποιώντας διαφορετικές τεχνικές.
Τις τελευταίες μέρες μιλήσαμε για τις γιορτές του φθινοπώρου και παρατηρήσαμε τις αλλαγές που φέρνει η εποχή αυτή γύρω μας. Αρχίσαμε να φοράμε πιο ζεστά ρούχα και, κάποιες βροχερές μέρες, μείναμε μέσα αντί να κάνουμε το διάλειμμά μας στην αυλή. Με αυτόν τον τρόπο, σιγά-σιγά αποχαιρετούμε το φθινόπωρο και ετοιμαζόμαστε με χαρά να υποδεχτούμε τον χειμώνα!





