Φθινόπωρο

Έφτασε το φθινόπωρο τα σχολεία άνοιξαν! Αφού καλωσορίσαμε τους φίλους μας στο σχολείο, παίξαμε, γελάσαμε, γνωριστήκαμε, ορίσαμε τους κανόνες μας και γίναμε ομάδα, έφτασε η ώρα να αρχίσουμε μια θεματική τόσο ενδιαφέρουσα για τα παιδιά! Το φθινόπωρο!

Τι γίνεται στη φύση το φθινόπωρο; Τι παρατηρούν τα παιδιά; Τι θα θέλανε να εξερευνήσουμε όλοι μαζί;

Ξεκινήσαμε τη θεματική μας με αφόρμηση τα φύλλα των δέντρων στην αυλή του σχολείου μας που άρχισαν να πέφτουν! Μα γιατί πέφτουν τα φύλλα; Έτσι λοιπόν ακολουθώντας το νέο πρόγραμμα σπουδών ξεκινήσαμε τη διερεύνηση αυτής της θεματικής!

   f1      f2 Antigrafh    Παρατηρήσαμε το περιεχόμενο στο κολατσιό των παιδιών και διατυπώθηκαν κάποια ερώτηματα όπως: Είχαν μαζί τους φρούτα και καρπούς του φθινοπώρου; Ποια είναι τα φρούτα του φθινοπώρου και τι μας προσφέρουν;

Έτσι ξεκίνησε η έρευνα για να απαντηθούν τα ερωτήματα των παιδιών. Τα παιδιά δουλεύοντας σε ομάδες και σε κέντρα παρατήρησης μάζεψαν πληροφορίες για τα φρούτα. Έπειτα τις επεξεργαστήκαμε και αποφασίσαμε να φτιάξουμε ένα βιβλίο με τα φρούτα του φθινοπώρου.

   f3      f4

f5    f7   f8    f6         Το βιβλίο το μετατρέψαμε σε ηλεκτρονική μορφή και μπορείτε να το ξεφυλλίσετε εδώ!

Στη συνέχεια μαζέψαμε φύλλα από την αυλή μας και τα παρατηρήσαμε. Ήταν πολλά και διαφορετικά. Παρατηρήσαμε το χρώμα τους, την  υφή τους. Σκεφτήκαμε γιατί πέφτουν και κάναμε πολλές συζητήσεις και παιχνίδια με αυτά. Κάναμε και ομαδική εργασία με τα πεσμένα φύλλα για να στολίσουμε την πόρτα μας.

f9   f10   f11    f12   f13

Στην αυλή μας όμως έχουμε και δέντρα που δεν ρίχνουν τα φύλλα τους. Ύπαρχουν ελαιόδεντρα, τα οποία δεν ρίχνουν τα φύλλα τους αλλά παρατηρήσαμε πως έπεφταν οι καρποί τους. Έτσι μαζέψαμε ελιές, μιλήσαμε γι’ αυτές και γνωρίσαμε την ελιά μέσα από μια διαφορετική οπτική, αυτή της τέχνης. Είδαμε έργα τέχνης με την ελιά και φτιάξαμε τα δικά μας έργα τέχνης σε ομάδες χρησιμοποιώντας διαφορετικές τεχνικές.

f14

f15   f16   f17   f18      Τις τελευταίες μέρες μιλήσαμε για τις γιορτές του φθινοπώρου και παρατηρήσαμε τις αλλαγές που φέρνει η εποχή αυτή γύρω μας. Αρχίσαμε να φοράμε πιο ζεστά ρούχα και, κάποιες βροχερές μέρες, μείναμε μέσα αντί να κάνουμε το διάλειμμά μας στην αυλή. Με αυτόν τον τρόπο, σιγά-σιγά αποχαιρετούμε το φθινόπωρο και ετοιμαζόμαστε με χαρά να υποδεχτούμε τον χειμώνα!

Εργαστήρια Δεξιοτήτων σχολικού έτους 2025-2026

Φέτος ξεκινήσαμε υλοποιώντας το εργαστήριο δεξιοτήτων «Νηπίων παιδεία: το πρώτο βήμα προς τη δημοκρατία»   που εντάσσεται στην θεματική ενότητα «Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ: Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη» και πιο συγκεκριμένα στην υποθεματική   «Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, Διαφορετικότητα» στοχεύει στην ενεργή συμμετοχή των παιδιών σε δραστηριότητες που καλλιεργούν βασικές αξίες και κοινωνικές δεξιότητες.                                  Μέσα από βιωματικές δράσεις, τα παιδιά:

  • Μαθαίνουν τον αλληλοσεβασμό και τον σεβασμό στη διαφορετικότητα.
  • Εξασκούνται στη συνεργασία, τη συνεργατικότητα και τη δημιουργική συνύπαρξη.
  • Ευαισθητοποιούνται απέναντι στις διακρίσεις και ενισχύουν την κοινωνική τους συνείδηση.
  • Καλλιεργούν την ομαδική συνοχή, την αυτοεκτίμηση και το πνεύμα αλληλεγγύης.
  • Μαθαίνουν να επιλύουν προβλήματα με δημιουργικό και συνεργατικό τρόπο.
  • Αναπτύσσουν την κριτική σκέψη, αναγνωρίζουν προκαταλήψεις και αδικίες, και διερευνούν τρόπους αντίδρασης σε αυτές.
  • Καλλιεργούν την ενσυναίσθηση και την κατανόηση της διαφορετικότητας.
  • Ευαισθητοποιούνται σε ζητήματα ανθρώπινων σχέσεων, με στόχο τη διαμόρφωση ανθρωπιστικής συνείδησης
  • Μαθαίνουν να διαχειρίζονται συγκρούσεις με σεβασμό, διάλογο και συνεργατικό πνεύμα.     Στο ακόλουθο αρχείο μπορείτε να δείτε  τις δράσεις του προγράμματος.


Λήψη αρχείου

 

Στο πλαίσιο της θεματικής ενότητας «Ζω Καλύτερα – Ευ Ζην»,και πιο συγκεκριμένα  απο την υποθεματική « ΥΓΕΙΑ: Διατροφή- Αυτομέριμνα, Οδική Ασφάλεια» υλοποιήθηκε στο σχολείο μας το εργαστήριο δεξιοτήτων με τίτλο «Τα δόντια μου είναι γερά, όταν τρώω υγιεινά».
Βασικός σκοπός του προγράμματος είναι η ευαισθητοποίηση των μαθητών/τριών στο θέμα της προληπτικής ιατρικής, ιδιαίτερα στον τομέα της στοματικής υγιεινής ο οποίος συνδυάζεται άμεσα με τις διατροφικές συνήθειες των μαθητών/τριών.
Μέσα από βιωματικές δράσεις, τα παιδιά:

  • Κατανοούν την αξία των συμμαθητών και συμμαθητριών τους ως συνεργατών.
  • Γνωρίζουν τα βασικά όργανα που αποτελούν τη στοματική κοιλότητα.
  • Κατανοούν τη λειτουργία τους και τη σημασία τους στη μεταξύ μας επικοινωνία.
  • Συνειδητοποιούν τον τρόπο που η σωστή διατροφή συνδέεται με την καλή υγεία της στοματικής μας κοιλότητας
  • Εξοικειώνονται με μερικές από τις ονομασίες των βασικών μας δοντιών με διδακτική αξιοποίησης σχετικών έργων της παιδικής λογοτεχνίας.
  • Γνωρίζουν τα προϊόντα της στοματικής υγιεινής.
  • Κατανοούν η σημασία του σωστού βουρτσίσματος των δοντιών.

Στο πλαίσιο της Θεματικής Ενότητας των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων  ”Φροντίζω το Περιβάλλον” προσεγγίσαμε την Υποθεματική« Οικολογία – Παγκόσμια και Τοπική Φυσική Κληρονομιά » υλοποιώντας το εργαστήριο δεξιοτήτων με τίτλο «Στο σχολικό κήπο εγώ, φυτεύω και δημιουργώ».

Ο σχολικός κήπος είναι ένα θέμα αγαπητό στα παιδιά, γιατί προσφέρεται για βιωματική μάθηση, για επαφή των παιδιών με το χώμα και το νερό, για πειραματισμό με τις διάφορες μορφές της ύλης, για γνωριμία με την βιοποικιλότητα και τους νόμους της ζωής, για ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων. Ταυτόχρονα όμως φέρνει τα παιδιά αντιμέτωπα με την αποτυχία καιτη διαχείριση καταστάσεων λάθους και αστοχία

Μέσα από βιωματικές δράσεις, τα παιδιά:

  • Εκφράζουν δημιουργικά τα βιώματα και τις επιθυμίες τους.
  • Καταθέτουν τις απόψεις τους και διαλέγονται δημοκρατικά στην ομάδα.
  • Οργανώνουν τις γνώσεις τους.
  • Αποτυπώνουν σκέψεις και συναισθήματα.
  • Εμπλουτίζουν τις παραστάσεις τους για τους σχολικούς κήπους.
  • Δημιουργούν λαχανόκηπο, βοτανόκηπο και λουλουδόκηπο.
  • Μαθαίνουν να φροντίζουν τα φυτά.
  • Κάνουν μετρήσεις και καταγραφές.

 

Το τέταρτο και τελευταίο Εργαστήριο Δεξιοτήτων που πραγματοποιήθηκε τη φετινή χρονιά στο Νηπιαγωγείο με τίτλο «Τo ρομπότ προγραμματίζω κι ανακύκλωση αρχίζω» ανήκει στη Θεματική Ενότητα Δημιουργώ και Καινοτομώ- Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία  και πιο συγκεκριμένα στην  Υποθεματική: STEM/ Εκπαιδευτική Ρομποτική.

Βασικός σκοπός του προγράμματος είναι να γίνει κατανοητό από τους/τις μαθητές/τριες ότι τα απορρίμματα είναι αποτέλεσμα της ανθρώπινης δραστηριότητας και ότι η διαχείρισή τους αποτελεί σημαντικότατη ευθύνη όλων. Επιπλέον,  με οργανωμένες  δραστηριότητες  εισαγωγής στη ρομποτική να καλλιεργήσουν την υπολογιστική σκέψη με δραστηριότητες επίλυσης προβλήματος προγραμματίζοντας το ρομποτάκι  Bee-bot  χαράσσοντας  διαδρομές, να εμπεδώνοντας τις χωρικές σχέσεις.

Μέσα από βιωματικές δράσεις, τα παιδιά:

  • Εντοπίζουν το θέμα της διαχείρισης των απορριμμάτων στην περιοχήδιαμονής τους.
  • Διακρίνουν τα υλικά που ανακυκλώνονται ή όχι.
  • Γνωρίζουν το υλικό κατασκευής τους.
  • Κάνουν καταμέτρηση και ταξινόμηση.
  • Γνωρίζουν το ρομπότ Beebot και τη λειτουργία του.
  • Κατασκευάζουν την πίστα
  • Μαθαίνουν να δίνουν οδηγίες και να ακολουθούν οδηγίες βήμα – βήμα
  • Προγραμματίζουν το ρομπότ Beebot
  • Επαναχρησιμοποιούν υλικά για την κατασκευή ρομπότ.