Ενδοσχολική επιμόρφωση εκπαιδευτικών 2025-2026

1η Ενδοσχολική Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών

Κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά, στο πλαίσιο της ενδοσχολικής επιμόρφωσης, oι εκπαιδευτικοί του  νηπιαγωγείου μας συμμετείχαν, ύστερα απο πρόταση της Προϊσταμένης Νηπιαγωγείου Ριζαριού Τρικάλων, μαζί με άλλα σχολεια της χώρας μας σε μια σειρά επιμορφωτικών σεμιναριών.

Στόχος των σεμιναρίων ενδοσχολικής επιμόρφωσης ήταν η βελτίωση και ο εμπλουτισμός των εκπαιδευτικών τους πρακτικών, η επαγγελματική τους εξέλιξη και η ενίσχυση γνώσεων των εκπαιδευτικών .

 Τα επιμορφωτικά σεμινάρια που υλοποιήθηκαν είναι:

  1. «Ευρωπαϊκή ημέρα γλωσσών: Φιλαναγνωσία και πολυγλωσσία»,25/9/2025
  2. «Code Week 2025 και δραστηριότητες προγραμματισμού»,2/10/2025
  3. «STEM, διάστημα και μυθολογία»,21/10/2025
  4. «Code week 2025: Προγραμματισμός Μέσω εφαρμογών»,23/10/2025
  5. «Αποτελεσματική Επικοινωνία Σχολείου – Γονέων»,30/10/2025
  6. «Λύσεις βασισμένες στη φύση (ΝΒS) για πιο πράσινα σχολεία»,5/11/2025
  7. «Αστρονομία και MISSION X: μια διεθνής εκπαιδευτική πρόκληση»,18/11/2025
2η Ενδοσχολική Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών

Οι εκπαιδευτικοί του Νηπιαγωγείου μας συμμετείχαν σε επιμορφωτική δράση συνολικής διάρκειας δεκαπέντε (15) ωρών, η οποία πραγματοποιήθηκε με συνδυασμό εξ αποστάσεως και δια ζώσης συναντήσεων στο πλαίσιο της ενδοσχολικής επιμόρφωσης για το σχολικό έτος 2025-2026.

Η επιμόρφωση οργανώθηκε από τις Προϊσταμένες του 1ου, 2ου, 3ου, 5ου, 7ου και 8ου Νηπιαγωγείων του Δήμου Μεταμόρφωσης Αττικής και του 7ου Νηπιαγωγείου Ηρακλείου Αττικής και υλοποιήθηκε από τη Σύμβουλο Εκπαίδευσης ΠΕ60, 4ης θέσης Β΄ Αθήνας, κατά το χρονικό διάστημα από 4 Νοεμβρίου 2025 έως 20 Ιανουαρίου 2026.

Τίτλος της επιμορφωτικής δράσης ήταν:«Εφαρμογή του Νέου Αναλυτικού Προγράμματος Σπουδών στο Νηπιαγωγείο».

Η συμμετοχή των εκπαιδευτικών συνέβαλε στην επικαιροποίηση των γνώσεων τους και στην ενίσχυση των παιδαγωγικών τους πρακτικών, με στόχο τη βέλτιστη εφαρμογή του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Σπουδών και τη συνεχή αναβάθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας προς όφελος των μαθητών και μαθητριών μας.

Χειμώνας

Αφού αποχαιρετήσαμε το φθινόπωρο καλωσορίσαμε το χειμώνα γεμάτοι ενθουσιασμό. Μιλήσαμε για τους μήνες του χειμώνα, τις γιορτές του, τα ζώα που πέφτουν σε χειμέρια νάρκη, πρακτικά ζητήματα για το χειμώνα όπως τα μέσα θέρμανσης και τα ρούχα του χειμώνα. Μιλήσαμε για τις εποχές και γνωρίσαμε μύθους για το χειμώνα όπως αυτός της Περσεφόνης.

Εφαρμόζοντας το νέο πρόγραμμα σπουδών , προσεγγίσαμε και αυτή την θεματική εφαρμόζοντας γραφικούς οργανωτές, ρουτίνες σκέψης, διαγράμματα K-W-L-Η, παιδαγωγική τεκμηρίωση.

ch1     ch2

Τα ζώα της χειμέριας νάρκης μαγνήτισαν το ενδιαφέρον των παιδιών αφιερώνοντας αρκετό χρόνο σε αυτά.

      ch3   ch4   Φυσικά παίξαμε παιχνίδια και ζωγραφίσαμε.

       ch10     ch11    ch9  Τα παιδιά ζωγράφισαν σε ομάδες και παρουσίασαν τα έργα τους.    ch5   ch6   ch7   ch8        Με την αλλαγή του έτους στην καρδιά του χειμώνα, μιλήσαμε για τις εποχές και γιατί αυτές αλλάζουν. Αφόρμηση ήταν ένας πίνακας ζωγραφικής που φτιάχτηκε με το λογισμικό Gemini, ο οποίος περιλάμβανε στοιχεία από όλες τις εποχές.

ch12   ch13   ch14   Γνωρίσαμε το μύθο της Περσεφόνης και της Δήμητρας που εξηγεί έναν διαφορετικό λόγο για τον οποίο αλλάζουν οι εποχές και τον δραματοποιήσαμε και μιλήσαμε για τα συναισθήματα με αφορμή τα συναισθήματα της Δήμητρας και της Περσεφόνης. 
      ch16

ch17   ch15         Παίξαμε παιχνίδια και φτιάξαμε μαγικό χιόνι.

ch18  ch20     ch19 1

 ch21  ch22 ch23

Ενημέρωση γονέων

Αγαπητοί γονείς,

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε οτι αύριο Τετάρτη 14/1/2026 την ώρα του δεκατιανού θα μοιραστεί στα παιδιά βασιλόπιτα (προσφορά του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων). Θα είναι σε ατομικά συσκευασμένα κομμάτια και τα παιδιά θα μπορούν να το φάνε την ώρα του δεκατιανού. Υπόλοιπο του κομματιού τους θα μείνει μέσα στα μπολάκια τους.

Παρακαλούμε αύριο κατά την πρωινή προσέλευση να μας ενημερώσετε σε περίπτωση που δεν επιθυμείτε το παιδί σας να καταναλώσει το κομμάτι της βασιλόπιτας που θα πάρει.

Οι εκπαιδευτικοί του Νηπ/γείου