Bee_blio-παίζουμε και τα Χριστούγεννα!!

Συνεχίζοντας τις δράσεις φιλαναγνωσίας και εκπαιδευτικής ρομποτικής στο Δίκτυο σχολείων “Bee_blio-παίζοντας, μαθαίνουμε!” τον μήνα Δεκέμβριο διαβάσαμε το βιβλίο της Ιωάννας Κυρίτση- Τζιώτη, “Η μπουγάδα του Άγιου Βασίλη” από τις εκδόσεις Παπαδόπουλος.

Ετοιμάστηκαν οι δραστηριότητες που συνόδευαν το βιβλίο:

αρχείο λήψης 1

IMG 0049

IMG 0051

IMG 0056

IMG 0058

IMG 0060

IMG 0062

IMG 0055

  • Κάθε τμήμα έλαβε ένα γράμμα από τον Άγιο Βασίλη ώστε να ετοιμάσει κάποιο από τα μέρη της στολής του.

IMG 00531cc88372 0fa4 4daa bf12 0ac9b69ade2f

5f9aad3c fabb 4b03 967b fb4506b241f5

7b63b197 7aaf 4332 b467 39aa5d199ec3

20241210 122649

20241210 122725

 

20241213 125221a21dd799 acbd 4ec7 8e42 c7f34373e265

  • Τα παιδιά έγραψαν το όνομά τους στη λίστα δώρων του Άγιου Βασίλη:

 

20241210 112031

20241210 113002

45bfc043 1efe 4364 a707 954b6fe9f20b

  • Έπαιξαν με τη στολή του άγιου Βασίλη και άπλωσαν μπουγάδα:

7c73b760 2c7a 46d6 bb4b a6968b16d66d 20241210 11545620241210 115207

 

  • Παιχνίδια προγραμματισμού με τη Beebot:

0229032f 9358 4797 bfb7 077c0b5021a1 20241210 094307 20241210 094314

  • Δημιουργήθηκε η μπουγάδα της αγάπης:

e5795ee1 2b93 462c 8e2c 0902cc886daa 20241210 132219 20241210 132047 20241210 110916 20241210 110238

20241210 110106

20241210 110149

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Τα παιδιά έκαναν ερωτήσεις στη συγγραφέα και εκείνη τους απάντησε μέσω βίντεο:

IMG 0073

Ευχαριστούμε πολύ την κ.Ιωάννα Κυρίτση – Τζιώτη για την ανταπόκρισή της στο αίτημά μας για τη δημιουργία βίντεο με τις απαντήσεις στις ερωτήσεις των παιδιών καθενός τμήματος ξεχωριστά.

 

 

Bee-blio_ ΠΑΙΖΟΝΤΑΣ, ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ!!

IMG 20241017 114832
 

Με πρωτοβουλία των εκπαιδευτικών των Νηπιαγωγείων της Μεγαλόπολης συγκροτήθηκε Δίκτυο σχολείων με θέμα τη φιλαναγνωσία και την εκπαιδευτική ρομποτική. Το Δίκτυο θα αποτελέσει την αφορμή για τη συνεργασία μεταξύ των εκπαιδευτικών και την εξωστρέφεια των σχολικών μονάδων. Οι εκπαιδευτικοί αλληλεπιδρούν και από κοινού σχεδιάζουν τις δράσεις του Δικτύου. Ανταλλάσσουν ιδέες και γνώσεις και εμπλουτίζουν το διδακτικό τους έργο.

Στόχος του Δικτύου «Bee-blio_παίζοντας, μαθαίνουμε!» είναι η καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας στα παιδιά. Μέσα από παιγνιώδεις δραστηριότητες τα παιδιά θα αποκτήσουν μια θετική σχέση με το βιβλίο, θα εμπλακούν σε πρακτικές ανάγνωσης και κατανόησης κειμένων ώστε να θέσουν τα θεμέλια για:

  • την ανάπτυξη των ικανοτήτων που αφορούν την κατανόηση γραπτών κειμένων και στην εμπλοκή των παιδιών σε πρακτικές ανάγνωσης (Π.Σ.Νηπ/γείου, 2022)
  • στην κατάκτηση των εννοιών και των συμβάσεων των γραπτών κειμένων από τα παιδιά. (Π.Σ.Νηπ/γείου, 2022)

Στο πρόγραμμα φιλαναγνωσίας πρωτεύοντα ρόλο θα έχουν οι δραστηριότητες εκπαιδευτικής ρομποτικής. Αξιοποιώντας τα κιτ ρομποτικής που διαθέτουν τα Νηπιαγωγεία τα παιδιά θα εξοικειωθούν με τον προγραμματισμό με απλά παιχνίδια (απτικός προγραμματισμός) ή σε περιβάλλοντα προγραμματισμού στον υπολογιστή ή άλλες συσκευές (οπτικός προγραμματισμός).

Πιο συγκεκριμένα τα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα είναι:

Ως προς τις γνώσεις:

  • Να αναγνωρίζουν σε ένα γραπτό κείμενο τους σημειωτικούς τρόπους που συνενεργούν για τη δημιουργία νοήματος.
  • Να γνωρίζουν σημαντικούς συγγραφείς και ποιητές (παιδική λογοτεχνία και ποίηση).
  • Να αναγνωρίζουν έννοιες και χαρακτηριστικά των έντυπων ή ψηφιακών κειμένων και βιβλίων (π.χ. τίτλος, συγγραφέας, εξώφυλλο, οπισθόφυλλο.

Ως προς τις δεξιότητες:

  • Να περιγράφουν τη βασική ιδέα του γραπτού κειμένου συνοψίζοντας πληροφορίες ή συνάγοντας συμπεράσματα.
  • Να προβλέπουν το περιεχόμενο του κειμένου και να ζητούν διευκρινίσεις για σημεία που δεν κατανοούν.
  • Να αναλύουν τις ιστορίες και τα ποιήματα δημιουργώντας «εικόνες» και διατυπώνοντας κρίσεις για τους ήρωες και την πλοκή.
  • Να ερμηνεύουν πληροφορίες στα κείμενα με βάση τις δικές τους ιδέες και τα προσωπικά τους βιώματα.
  • Να διακρίνουν τις βασικές εντολές προγραμματισμού, προγραμματιζόμενων παιχνιδιών (π.χ. εντολές κίνησης μπροστά-πίσω αριστερά-δεξιά) .
  • Να αναγνωρίζουν βασικές δομές του προγραμματισμού (ακολουθία, επανάληψη, επιλογή).

Ως προς τις δεξιότητες:

  • Να χρησιμοποιούν τις βασικές εντολές προγραμματισμού (π.χ. εντολές κίνησης μπροστά πίσω-αριστερά-δεξιά) .
  • Να σχεδιάζουν απλούς αλγορίθμους (με ακολουθία και επανάληψη) για να λύσουν προβλήματα (χρησιμοποιώντας το σώμα τους και παιχνίδια, προγραμματιζόμενα ή μη).
  • Να δημιουργούν, να εκτελούν και να διορθώνουν (εκσφαλμάτωση) προγράμματα απτικού (προγραμματισμός ρομπότ) και οπτικού προγραμματισμού (προγραμματισμός στον υπολογιστή).
  • Να δημιουργούν πλαίσια επίλυσης προβλημάτων προγραμματισμού μέσα και έξω από την τάξη.

Ως προς τις στάσεις:

  • Να απολαμβάνουν την ανάγνωση βιβλίων και διαφορετικών γραπτών κειμένων.
  • Να θεωρούν την αφήγηση και τα άλλα είδη γραπτών κειμένων ως μέσο προσωπικής έκφρασης και ερμηνείας του κοινωνικού και φυσικού περιβάλλον.
  • Να υιοθετούν κριτική στάση στο περιεχόμενο των γραπτών κειμένων
  • .Να συνεργάζονται για να επιλύσουν προβλήματα προγραμματισμού και να δημιουργήσουν περιβάλλοντα παιχνιδιού

Σχεδιασμός δράσης:

Οι εκπαιδευτικοί των σχολείων του δικτύου επιλέγουν τα βιβλία και προτείνουν δραστηριότητες φιλαναγνωσίας. Ετοιμάζεται το υλικό που θα συνοδεύει το βιβλίο. Το υλικό μπορεί να περιλαμβάνει ομαδικές εργασίες, παιχνίδια με τον τίτλο του βιβλίου και παιχνίδια προγραμματισμού του επιδαπέδιου ρομπότ Beebot. Κάθε μήνα το βιβλίο θα ταξιδεύει στα συμμετέχοντα Νηπιαγωγεία. Το βιβλίο  με το συνοδευτικό του υλικό θα παραμένει σε κάθε σχολείο μία εβδομάδα και ύστερα θα συνεχίζει στο επόμενο σχολείο. Όταν όλα τα Νηπιαγωγεία θα έχουν ολοκληρώσει τις δραστηριότητες του βιβλίου θα ετοιμάζεται μια ψηφιακή εφημερίδα με φωτογραφίες από τις δράσεις και θα αποστέλλεται στους γονείς ή θα δημοσιεύεται στα ιστολόγια των σχολείων.

IMG 20241017 114832

IMG 20241017 114840

IMG 20241017 114852

IMG 20241017 114951

IMG 20241017 115122

IMG 20241017 115146

IMG 20241017 115204 1

IMG 20241017 115228 1

Το βιβλίο του Νοεμβρίου που δουλέψαμε στο δίκτυο ήταν το “Το τερατάκι των χρωμάτων” της Anna Llenas από τις εκδόσεις Πατάκη.

  1. 20241119 092413 20241119 092449 20241119 092503 20241119 093106 20241119 093026 20241119 093629 20241119 093928 20241119 095054 20241119 094602 20241119 102810 20241119 111051 20241119 111107 20241119 111122 20241119 111244 20241119 111301 20241119 112058 20241119 111409 20241119 111548 20241119 112128 20241119 112145 20241119 112149 20241119 112159 20241119 112205 20241119 113833 20241119 113854 20241119 114038 20241119 114250 20241119 114321 20241119 114325 20241119 114355 20241119 115013 20241119 120241 20241119 120244 20241119 122112 20241119 122329 20241119 122513 20241119 122636 20241119 122617 20241119 123328 f7128b35 257e 48f4 80f8 d561c3435692 eec51d33 03a1 4656 a7a3 2c8a4bd40933 58b4fe10 cb98 4022 a85f c326714c6745 aebd25b0 1b10 496d bfc1 8eff48ea7bf6 fd51d1f1 8de0 43b1 8bf4 4f754ab16f2e 2f41c2d8 b0a8 4e03 a23d 3ded7be3ab0d abf02e98 e5ce 429f bee8 5e12ffb500f7 8ba39324 fa10 40f4 b81a 749a16cec9c5 67816416 0e88 4381 a670 968b330ac70f 64facf7e 5acb 4231 9b07 4d645c9d8a8b 10a829f6 4874 45a9 8c9f 02eb881c2cdd