It sounds like… STEM_Δραστηριότητες Νοεμβρίου
Πρόγραμμα etwinning, “It sounds like… STEM”. Δραστηριότητες Νοεμβρίου.
Πρόγραμμα etwinning, “It sounds like… STEM”. Δραστηριότητες Νοεμβρίου.
Το «Σαν παραμύθι» της Γαλάτειας Σουρέλη, με πρωταγωνιστές έναν γίγαντα κι έναν νάνο, ήταν η ιστορία που επιλέξαμε για να οργανώσουμε δραστηριότητες για την επέτειο του ΟΧΙ.
ΠΟΛΥΧΡΩΜΗ…ΕΙΡΗΝΗ!!!
“It sounds like… STEM!” ονομάζεται το e-twinning έργο που δημιούργησε το σχολείο μας σε συνεργασία με εκπαιδευτικό του Escola Básica Integrada de Arrifes. Με τη βοήθεια της Επιστήμης, της Τεχνολογίας, της Μηχανικής και των Μαθηματικών τα παιδιά θα γνωρίσουν τον κόσμο των ήχων. Μέσα από παρατηρήσεις, πειράματα και κατασκευές θα γίνει προσπάθεια να κατανοήσουν το πώς παράγεται ο ήχος, πώς διαδίδεται και ποια είναι τα χαρακτηριστικά του. Στο έργο συμμετέχουν 30 εκπαιδευτικοί ως συνεργάτες από διάφορες χώρες: Ελλάδα, Πορτογαλία, Πολωνία, Ρουμανία, Βουλγαρία, Τουρκία και Ιταλία. Κάθε μήνα οι εκπαιδευτικοί δημιουργούν ομάδες οι οποίες επικοινωνούν μεταξύ τους και ετοιμάζουν τις δραστηριότητες του μήνα.
Για την εισαγωγή των παιδιών στο έργο χρησιμοποιήσαμε μια φανταστική νεράιδα. Η Fairy Melody είναι η νεράιδα των ήχων. Ζει στον κόσμο των ήχων, παίζει μαζί τους, ανακαλύπτει ήχους και καμιά φορά τους κυνηγά! Της αρέσει η μουσική για αυτό και το φόρεμά της είναι γεμάτο νότες. Έχει δυο μαγικά φτερά και ένα σούπερ μαγικό ραβδάκι!!
Θα επισκέπτεται τα σχολεία μια φορά τον μήνα και θα αφήνει ένα κουτί το οποίο θα περιέχει ένα γράμμα και τα υλικά για τις δραστηριότητες του μήνα. Στο γράμμα θα υπάρχει πάντα ένας ήχος σε μορφή qr code ο οποίος θα προετοιμάζει κατά κάποιο τρόπο τα παιδιά για τις δραστηριότητες που θα ακολουθούν.
Τον Οκτώβριο στο σχολείο μας έφτασε το πρώτο κουτί της νεράιδας και όλοι/ες περίμεναν με ανυπομονησία να δουν το περιεχόμενο. Παρατήρησαν το εξωτερικό του κουτιού και άρχισαν να κάνουν υποθέσεις για την προέλευσή του. Τα νήπια αναγνώρισαν το λογότυπο του etwinning και κάποιοι/ες είπαν και για τις μικρογραφίες των ήχων. Σκανάραμε τα qr codes και δεν υπήρχε πια καμιά αμφιβολία ότι το κουτί ήταν από κάποια νεράιδα που της άρεσε να ακούει διάφορα!!
Ζήτησε από τα παιδιά να ζωγραφίσουν πώς τη φαντάζονται:
Και αφού ο/η καθένας/μια ζωγράφισε τη δική του νεράιδα συγκεντρώσαμε τις ιδέες και φτιάξαμε τη νεράιδα όλης της τάξης η οποία θα μπει στο λογότυπο του έργου: