Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης-Χορεύοντας με τον Ραβέλ
Η μουσική ηρεμεί την ψυχή και αυτό κατάφερε να κάνει σ΄ εμάς η κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης με τη διαδικτυακή συναυλία που παρακολουθήσαμε. Οι μουσικοί έπαιξαν με ένα πλήθος μουσικών οργάνων δύο έργα του μουσικού Ραβέλ, την “Τσιγγάνα¨ και το “Μπολερό”. Τα παιδιά γνώρισαν τα μουσικά όργανα της ορχήστρας και εντυπωσιάστηκαν από τον μαέστρο. Η μουσική μας συνεπήρε και αρχίσαμε να λικνιζόμαστε στον ρυθμό της ενώ στη συνέχεια ζωγραφίσαμε κι εμείς τη δική μας ορχήστρα με τα όργανα που μας άρεσαν. Ελπίζουμε την επόμενη φορά να καταφέρουμε να παρεβρεθούμε σε μια δια ζώσης συναυλία και να νιώσουμε ξανά τη μαγεία της μουσικής.
7. eTwinning project: Little Hands, Mega Structures (Μικρά χεράκια, μεγάλες κατασκευές)
Καθώς το πρόγραμμα φτάνει σιγά-σιγά στο τέλος του, τα παιδιά έχουν την ευκαιρία να ανατρέξουν σε όλα όσα έμαθαν και να τα παρουσιάσουν στους γονείς τους. Μέσα από αυτή τη διαδικασία, θα μοιραστούν τις εμπειρίες τους, τις γνώσεις που απέκτησαν και τις δημιουργίες τους, κάνοντας μια ανασκόπηση του συναρπαστικού τους ταξιδιού. Ως αναμνηστικό της συμμετοχής τους, θα λάβουν τις βεβαιώσεις ολοκλήρωσης του προγράμματος, ένα πολύτιμο ενθύμιο της μαθησιακής τους διαδρομής!
Ένα παραμύθι στους φίλους μας!
Μια πολύ ενδιαφέρουσα δράση έλαβε χώρα στις τάξεις μας αυτή την εβδομάδα. Το κάθε τμήμα του σχολείου μας επέλεξε να αφηγηθεί μια ιστορία στα παιδιά του άλλου τμήματος. Το ένα τμήμα επέλεξε το βιβλίο “Μια σκούπα, μα τι σκούπα” της Julia Donalson και το άλλο τμήμα το κλασικό παραμύθι “Η Χρυσομαλλούσα και οι τρεις αρκούδες”. Με τη βοήθεια των πρωταγωνιστών που υπήρχαν ως κούκλες κουκλοθεατρου τα παιδιά κατάφεραν να αναδιηγηθούν τις ιστορίες και να τις μεταφέρουν στους συμμαθητές τους. Μέσα από την τεχνική της ετεροπαρατήρησης τα παιδιά μπόρεσαν να παίξουν το ρόλο του κριτικού, σε μη επικριτικό περιβάλλον, παρατηρώντας τους υπολοίπους και αναφέροντας στο τέλος τα σχόλιά τους.
Δανειστική Βιβλιοθήκη
Το βιβλίο είναι ο καλύτερος φίλος του ανθρώπου γι΄ αυτό και όλη τη φετινή χρονιά διατρέχουμε το σχέδιο δράσης που αφορά στη φιλαναγνωσία. Γνωρίζουμε τα βιβλία, τα επεξεργαζόμαστε με ποικίλους τρόπους και τα αξιοποιούμε μέσα στην τάξη. Στα πλαίσια του σχεδίου δράσης μας επισκεφτήκαμε τον Δεκέμβριο τη Δανειστική Βιβλιοθήκη Νεολαίας Γαλάτιστας με στόχο τα παιδιά να έρθουν σε επαφή με αυτόν, να περιηγηθούν στο χώρο της, να γνωρίσουν πώς λειτουργεί και να ξεκινήσουν να δανείζονται βιβλία και από εκεί. Η κυρία Ντίνα Τσολάκη μας έκανε την τιμή να μας υποδεχτεί με τον καλύτερο τρόπο καθώς μας διάβασε το χριστουγεννιάτικο παραμύθι ” Το ποντικάκι που ήθελε να αγγίξει ένα αστεράκι” και μας κέρασε μπισκότα. Τα παιδιά χαλάρωσαν και απόλαυσαν τη δραστηριότητα αυτή στον φιλόξενο χώρο της βιβλιοθήκης.
Στο τέλος ένα νήπιο από κάθε τάξη δανείστηκε ένα βιβλίο το οποίο διάβασε στο σπίτι. Το βιβλίο αυτό θα μας το διηγηθεί μέσα στην τάξη, θα το παραδώσει σε ένα άλλο παιδί, το οποίο με τη σειρά του θα το επιστρέψει στη βιβλιοθήκη, θα δανειστεί ένα νέο βιβλίο το οποίο θα διηγηθεί στη τάξη και θα το παραδώσει σε επόμενο παιδί. Με αυτό τον τρόπο ευελπιστούμε όλα τα παιδιά να καταφέρουν να δανειστούν ένα βιβλίο από τη Δανειστική Βιβλιοθήκη Νεολαίας παίρνοντας μέρος στον Μαραθώνιο Ανάγνωσης που διοργανώνει η βιβλιοθήκη.
Παράλληλα, κάθε Παρασκευή λειτουργεί και η δανειστική βιβλιοθήκη της τάξης μας. Τα παιδιά ζωγράφισαν με ειδικά χρώματα τις πάνινες, επαναχρησιμοποιούμενες τσάντες τους και κάθε βδομάδα δανείζονται ένα διαφορετικό βιβλίο το οποίο καλούνται να διαβάσουν στο σπίτι τους, να αποτυπώσουν μια ζωγραφιά που σχετίζεται με αυτό και να αξιολογήσουν αν τους άρεσε. Στο σχολείο συμπληρώνουν το φύλλο της βιβλιοθήκης γράφοντας το όνομά τους, την ημερομηνία και αντιγράφοντας τον τίτλο του βιβλίου. Όλα τα παραπάνω εμπλέκουν τα παιδιά σε δραστηριότητες γραμματισμού οι οποίες προέρχονται από τη δική τους εμπειρία και επιθυμία.

“Κόψαμε” βασιλόπιτα για το 2025!!
Τηρώντας τα έθιμα και τις παραδόσεις, “κόψαμε” τη βασιλόπιτά μας για το 2025!…… στην πραγματικότητα μοιράσαμε τα βασιλοπιτάκια μας!!
Μεγάλη η αγωνία για το φλουρί….
Στα παιδιά που κέρδισαν το φλουρί ευχόμαστε μια χρονιά χαρούμενη και δημιουργική!!!!
Ευχαριστούμε το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου μας, για τα νόστιμα βασιλοπιτάκια καθώς και τα βιβλία, που κέρδισαν οι τυχεροί της νέας χρονιάς!!!!
Φέρτε χιόνι, χιόνι αφράτο, φτιάχνουμε άνθρωπο χιονάτο!!!
Με αφορμή το χιόνι που έπεσε στο χωριό μας, ασχολούμαστε με τον Χειμώνα! Οι αλλαγές στη φύση, στον καιρό και στις συνήθειές μας , μας δίνουν αφορμή για παρατήρηση, έρευνα και πολλές εικαστικές δημιουργίες!!
Διαβάσαμε σχετικά βιβλία, “Ο Χειμώνας” της Ευγενίας Φακίνου και “Ο κλέφτης του χιονιού” της Alice Hemming και του Nicola Slater και ακολούθησε συζήτηση πάνω στην προέλευση του χιονιού αλλά και το τι γίνεται μετά….
Είδαμε βιντεάκι για το πώς δημιουργείται η χιονονιφάδα και το ταξίδι της στη γη….
Και φυσικά βγήκαμε στη χιονισμένη αυλή μας!!!!
Αφήσαμε τα ίχνη μας πάνω στο χιόνι!!
Αφού συνεργαστήκαμε καταφέραμε και φτιάξαμε χιονάνθρωπο!
Και φυσικά παίξαμε χιονοπόλεμο!!!
Στην τάξη αφού το κάθε παιδί πρότεινε το όνομα που θα ήθελε να έχει ο χιονάνθρωπός μας, ακολούθησε ψηφοφορία και το όνομα αυτού….: Σούι- Ούι!
Στη συνέχεια, δημιούργησε ο καθένας τη δική του μοναδική ψηφιακή χιονονιφάδα, καθώς όπως μάθαμε η κάθε χιονονιφάδα είναι μοναδική!
Τέλος, κατασκευάσαμε και χιονονιφάδες με γλωσσοπίεστρα, τις οποίες πήραμε στο σπίτι μας!
Χριστουγεννιάτικα εργαστήρια
Χριστουγεννιάτικος πυρετός επικράτησε στο Νηπιαγωγείο μας αφού έλαβαν χώρα πλήθος χριστουγεννιάτικων δραστηριοτήτων, πολλά μάλιστα με τη βοήθεια των γονέων! Οι δραστηριότητες είχαν στόχο την ανάπτυξη της φιλαναγνωσίας μέσω της ανάγνωσης χριστουγεννιάτικων παραμυθιών, την ανάπτυξη της καλλιτεχνικής δημιουργίας μέσα από την κατασκευή καρτών, ημερολογίων και άλλων στολιδιών, την ανάπτυξη συνεργασίας μέσα από τη ζαχαροπλαστική και φυσικά, τη δημιουργία κλίματος χαράς και αγάπης που προστάζουν τα Χριστούγεννα!
Πρώτα στολίσαμε τα δέντρα της τάξης μας αλλά και το φυσικό δέντρο της αυλής μας, προσφορά του δήμου μας, με στολίδια που φτιάξαμε οι ίδιοι με ανακυκλώσιμα υλικά.
Αφού πήραμε μέρος στο δίκτυο σχολείων “Ο Ερμής των Χριστουγέννων” και στείλαμε τα δικά μας, χειροποίητα, στολίδια σε 17 σχολεία της Ελλάδας, λάβαμε κι εμείς τα δικά μας από τους συνεργάτες “φίλους” μας με μεγάλη χαρά! Μαζευτήκαμε όλοι μαζί στην παρεούλα, ανοίξαμε τους φακέλους, εντοπίσαμε τα σχολεία στο χάρτη και χαρήκαμε με τις κάρτες και τα στολίδια που πήραμε.
Δημιουργήσαμε πολλές χριστουγεννιάτικες κατασκευές!
Αφού συγκεντρώσαμε ένα μεγάλο ποσό για το “Make a wish”, βοηθώντας να εκπληρωθεί η ευχή ενός παιδιού με βαριά ασθένεια, γράψαμε και στείλαμε τις ευχές μας στα παιδιά του “Make a wish “που δοκιμάζονται από ασθένειες και νοσηλεύονται σε νοσοκομεία.
Φυσικά, φτιάξαμε κουλουράκια και μελομακάρονα και μοσχοβόλησε το σχολείο μας Χριστούγεννα!
Τέλος, λίγο πριν κλείσει το σχολείο μας για τις διακοπές, είπαμε τα κάλαντα στο χωριό και στο Δημαρχείο!
Ευχαριστούμε όλες και όλους που βοήθησαν να περάσουμε τόσο όμορφα στη χριστουγεννιάτικη προετοιμασία μας και ευχόμαστε ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ ΜΕ ΥΓΕΙΑ ΚΙ ΕΥΤΥΧΙΑ!
6. eTwinning project: Little Hands, Mega Structures (Μικρά χεράκια, μεγάλες κατασκευές)
Στην πέμπτη θεματική, κάθε χώρα που συμμετείχε στο πρόγραμμα είχε την ευκαιρία να προωθήσει ένα εμβληματικό μνημείο ή κτήριο που τη χαρακτηρίζει, δίνοντας τη δυνατότητα στις υπόλοιπες χώρες να το γνωρίσουν καλύτερα. Στη συνέχεια, τα παιδιά ανέλαβαν να κατασκευάσουν το επιλεγμένο μνημείο χρησιμοποιώντας ανακυκλώσιμα υλικά, ενισχύοντας έτσι τη δημιουργικότητά τους και την περιβαλλοντική τους συνείδηση.
Τέλος, μέσα από ένα συνεργατικό παιχνίδι, τα σχολεία χωρίστηκαν σε ομάδες, όπου τα παιδιά εργάστηκαν ταυτόχρονα για να δημιουργήσουν τα διάφορα μνημεία σε μορφή παζλ, ενισχύοντας τη συνεργασία και την αλληλεπίδραση μεταξύ τους!




















































































