Καλώς ήρθατε
Στην σελίδα μας θα βρείτε εκπαιδευτικό υλικό
Στην σελίδα μας θα βρείτε εκπαιδευτικό υλικό
Καλοκαιρινή Γιορτή
Θεατρικό: “Η Μανιώ η Γαλατσάνα”
Συγγραφέας: Χρήστος Φυλαχτός
Με τα παιδιά ετοιμάσαμε την καμήλα,την στολίσαμε με μπαλόνια, για να παίξουμε το θεατρικό μας, φτιάξαμε το σκηνικό μας, με προσωπογραφίες της Μανιώς και κάναμε μπουκάλια “ντεκουπάζ”, με τον Πύργο της Γαλάτιστας, τα οποία μοιράσαμε στους καλεσμένους μας.
Το απόγευμα της Τετάρτης 12/6/2024, στην αυλή, του Νηπιαγωγείου μας, με τα παιδιά, παίξαμε το θεατρικό “Η Μανιώ η Γαλατσάνα”. Στη γιορτή μας καλέσαμε και τον συγγραφέα του βιβλίου κ. Χρήστο Φυλαχτό.
Η γιορτή έγινε παρουσία γονέων και τοπικών φορέων.
Τα παιδιά βίωσαν το έθιμο , πως οι Τούρκοι που ήταν εδώ στο χωριό μας, έκλεψαν τη Μανιώ μια όμορφη κοπέλα και το παλικάρι που την αγαπούσε, ο Ζαφείρης, την πήρε πίσω με τους φίλους του, χρησιμοποιώντας ένα ξύλινο ομοίωμα την “καμήλα”. Μετά έγινε ο γάμος των δύο νέων.
Οι γονείς μοίρασαν μπομπονιέρες και ακολούθησε παραδοσιακό τραπέζι.
Στο τέλος ο Συγγραφέας υπέγραψε το βιβλίο “Η Μανιώ η Γαλατσάνα”, που έχουμε στη Σχολική βιβλιοθήκη.
Στο Εργαστήριο Δεξιοτήτων, για το Περιβάλλον, δουλέψαμε για τη θάλασσα, τις ομορφιές της, αλλά και για τους κινδύνους της, τα ψάρια, τη ρύπανση κ.λ.π. Με τα παιδιά κατασκευάσαμε καραβάκια, με τα οποία έπαιξαν, τραγούδησαν σχετικά τραγούδια, για τη θάλασα και και τέλος γράψαμε πάνω σ’ αυτά, “ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ”.
.
Αφίσα Φιλαναγνωσίας σε συνεργασία με το Δημοτικό Σχολείο
Οι φίλοι του βιβλίου
Στα πλαίσια της συνεργασίας μεταξύ του 1ου Νηπιαγωγείου Γαλάτιστας και της Β1 του Δημοτικού Σχολείου, καθώς και στα πλαίσια του Σχεδίου Δράσης «Προώθηση της Φιλαναγνωσίας με την Αναβάθμιση της Σχολικής βιβλιοθήκης», του καινοτόμου προγράμματος «Το βιβλίο παράθυρο στον κόσμο» και του εκπαιδευτικού προγράμματος «Μετάβαση στο Δημοτικό Σχολείο», που υλοποιήσαμε στο 1ο Νηπιαγωγείο Γαλάτιστας, συμμετείχαμε στη Πρόσκληση του Δημοτικού Σχολείου σε Διδακτικές Επισκέψεις.
Φιλοξενηθήκαμε στο χώρο της Βιβλιοθήκης του Δημοτικού Σχολείου, με στόχο την καλλιέργεια της Φιλαναγνωσίας και την ανάδειξη του ρόλου της Δανειστικής Βιβλιοθήκης, μέσα από την πραγματοποίηση σχετικών δράσεων.
Τον Μάιο, το Νηπιαγωγείο επισκέφθηκε ακόμη μία φορά τη φιλόξενη βιβλιοθήκη του Δημοτικού Σχολείου και σε άριστη συνεργασία με τη Β1 τάξη, ολοκλήρωσαν τη συνεργασία τους, κατασκευάζοντας μια αφίσα “Οι φίλοι του βιβλίου” που υμνεί τη «φιλαναγνωσία».
Έτσι, κατασκευάστηκε η αφίσα μας που αναρτήθηκε σε κεντρικά σημεία του χωριού και μοιράστηκε στους γονείς, προς διάχυση των καλών πρακτικών που αναπτύχθηκαν.
ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΓΟΝΕΩΝ
Την Τετάρτη 5 Ιουνίου 2024, στις 18:00 το απόγευμα, θα πραγματοποιηθεί συνάντηση των Γονέων/Κηδεμόνων, με τη Νηπιαγωγό του τμήματος, στο χώρο του Νηπιαγωγείου μας. Θα γίνει συζήτηση για την ολοκλήρωση της σχολικής χρονιάς, για τα προγράμματα που έχουν υλοποιηθεί και την εφαρμογή του Π.Σ., αλλά και λήψη αποφάσεων για την καλοκαιρινή εκδήλωση του νηπιαγωγείου.
Η παρουσία όλων σας κρίνεται απαραίτητη.
Η Νηπιαγωγός
Σιμώνη Μαρία
Global Action Days 2024
Το νηπιαγωγείο μας συμμετείχε στις περιβαλλοντικές Παγκόσμιες μέρες Δράσης , υπό την αιγίδα του Foundation for Environmental Education, με τα προγράμματα:
1η Δράση
Ετοιμότητα μέσω της βιοοικονομίας (καθαριότητα παιδικής χαράς, ανθοφύτευση)
Εντοπίσαμε έντονη συγκέντρωση απορριμμάτων στην παιδική χαρά, όμορη του νηπιαγωγείου μας και αποφασίσαμε να αναλάβουμε δράση. Αρχικά, συγκεντρώσαμε τα σκουπίδια, τα ταξινομήσαμε σε ανακυκλώσιμα, κομποστοποιήσιμα ή γενικά και έπειτα χαρούμενοι και χαρούμενες απολαύσαμε την καθαρή παιδική χαρά, παίρνοντας εκεί το δεκατιανό μας και, φυσικά, παίζοντας! Αυτό δεν μας ήταν αρκετό! Επίσης, συμμετείχαμε στην ανθοφύτευση της πλατείας!
2η Δράση
Ετοιμότητα για το κλίμα μέσω της κυκλικής οικονομίας (κατασκευή κηρομάντηλου)
Στο σχολείο μας, κατασκευάσαμε δικά μας κηρομάντηλα, ώστε να διευκολύνουμε τη μείωση των απορριμμάτων και τη συνακόλουθη μείωση του οικολογικού μας αποτυπώματος.
Το κηρομάντηλο κατασκευάστηκε με γνήσιο κερί, από ντόπιο μελισσοκόμο, μπαμπά μαθήτριάς μας. Η διαδικασία, όπως φαίνεται στις φωτογραφίες, είναι απλή και εντός ελάχιστων λεπτών προσφέρει την ιδανική συσκευασία για τα τρόφιμά μας. Εμείς το δοκιμάσαμε και σας προσκαλούμε να κάνετε το ίδιο!
3η Δράση
Ετοιμότητα για το κλίμα μέσω της αποκατάστασης των οικοσυστημάτων (παρατήρηση και καταγραφή μεταναστευτικών πουλιών)
Τα πουλιά και τα μεταναστευτικά είδη αποτελούν σπουδαίο δείκτη των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής και της υγείας των οικοσυστημάτων. Το νηπιαγωγείο μας, με σκοπό την επαφή με τη λαογραφική παράδοση, την υπογράμμιση της θέσης που διαχρονικά τα πουλιά έχουν στην παράδοσή μας και ευαισθητοποίησης σχετικά με την ορνιθοπαρατήρηση και τη φροντίδα των πουλιών, πραγματοποίησε το έθιμο Χελιδονίσματα.
Για το πρόγραμμα “Μετάβαση στο Δημοτικό Σχολείο” με τη Β1 τάξη του Δημοτικού Σχολείου, αποφασίσαμε να συναντηθούμε στη πλατεία του χωριού, για να τραγουδήσουμε τα Λαζαράκια.
Έτσι και έγινε η συνάντηση των παιδιών, του Νηπιαγωγείου και του Δημοτικού.
Τραγουδήσαμε τα κάλαντα του Λαζάρου, συνοδεία μουσικού οργάνου, από τη μουσικό του Δημοτικού Σχολείου.
Ανταλλάξαμε τα Πασχαλινά αυγά, που είχαν ζωγραφίσει τα παιδιά του Νηπιαγωγείου, με τα Λαζαράκια, που έκαναν τα παιδιά του Δημοτικού Σχολείου και είπαμε Πασχαλινές ευχές.
Στολίσαμε και το δενδράκι της πλατείας, με τα χρωματιστά Πασχαλινά αυγά μας.
ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ !!!
Με τα παιδιά αποφασίσαμε να κάνουμε κάποιες Δράσεις, για το Πάσχα που πλησιάζει. Αφού συζητήσαμε πρώτα, μετά αποφασίσαμε τι θα κάνουμε, τα υλικά που χρειαζόμαστε, κάναμε ομαδούλες και ξεκινήσαμε.
Φτιάξαμε πασχαλινές καρτούλες και τα παιδιά έγραψαν ευχές όπως : ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ , ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ.
Κατασκευάσαμε γύψινα καλαθάκια , κολλήσαμε ύφασμα και τα βάψαμε.
Βάψαμε χρωματιστά αυγά.
Τις καρτούλες και τα χρωματιστά αυγά, τα βάλαμε μέσα στα καλαθάκια μας.