Αγιασμός

Αγαπητοί γονείς του 1ου Νηπιαγωγείου Φηρών

Σας περιμένουμε στην Τελετή Αγιασμού για την έναρξη της σχολικής χρονιάς 2025-2026 την Πέμπτη 11 Σεπτεμβρίου 2025 και ώρα 9:30 π.μ. στον αύλειο χώρο του νηπιαγωγείου μας.

Με το τέλος του αγιασμού θα δοθούν σύντομες οδηγίες για την επόμενη μέρα και αμέσως μετά οι μικροί μας μαθητές θα αποχωρήσουν συνοδεία των γονέων τους.

Μέσα στη σχολική τσάντα παρακαλούμε πολύ να έχετε:

  • μια μικρή πετσετούλα,
  • τάπερ με το δεκατιανό των παιδιών,
  • παγουρίνο με νερό και μην ξεχάσετε
  • μια αλλαξιά ρούχων γιατί μπορεί να υπάρξουν “ατυχήματα”

Καλή σχολική χρονιά να έχουμε!

 

Με εκτίμηση

Η Προϊσταμένη και το εκπαιδευτικό προσωπικό

Ουράνιο τόξο – Ώρα για πείραμα!

Αφορμή για τη συγκεκριμένη θεματική αποτέλεσε η ιδέα ενός μαθητή, ο οποίος ανέφερε πως την προηγούμενη μέρα μετά τη βροχή είχε δει ότι σχηματίστηκε ένα ουράνιο τόξο.

Έτσι το πρώτο ερώτημα που τέθηκε στους/στις μαθητές/τριες της τάξης ήταν τα χρώματα που έχει ένα ουράνιο τόξο όταν δημιουγείται. Ακούστηκαν διάφορες απαντήσεις και τελικά όλοι μαζί καταλήξαμε στο συμπέρασμα πως ένα ουράνιο τόξο αποτελείται από: κόκκινο, πορτοκαλί, κίτρινο, πράσινο, γαλάζιο, μπλε και μωβ.

Αναζητήσαμε στο διαδίκυο πληροφορίες σχετικά με το ουράνιο τόξο, καθώς δυσκολευτήκαμε να ανακαλύψουμε τον τρόπο που δημιουργείται ένα.  Αρκετά βοηθητικό σε αυτήν την προσπάθεια μας αποτέλεσε το εκπαιδευτικό βίντεο από τους αγαπημένους μας Picou Picou:

Αφού το παρακολουθήσαμε και απαντήσαμε σε αρκετές από τις απορίες μας, αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε το δικό μας ουράνιο τόξο, για να στολίζει πολύχρωμα την τάξη μας. Συνεργαστήκαμε σε ομάδες των 2 ατόμων· σχεδιάσαμε το σχέδιο του ουράνιου τόξο, το κόψαμε, συγκεντρώσαμε τα χρώματα που χρειαζόμασταν, πήραμε χρώματα και ξεκινήσαμε το βάψιμο με μεγάλη μας χαρά.

IMG20250328153722 IMG20250328154357 IMG20250328154749

IMG20250328165904

Την επόμενη μέρα πραγματοποιήσαμε ένα πείραμα στο οποίο εμείς οι ίδιοι δημιουργήσαμε το δικό μας ουράνιο τόξο. Τα υλικά που χρησιμοποιήσαμε ήταν:

  • 1 CD
  • 1 φακό
  • 1 λευκό φύλλο Α4
  • 1 σκοτεινό χώρο της αίθουσας

Το αποτέλεσμα μας έκανε να ενθουσιαστούμε τόσο πολύ.

Είχαμε ένα δικό μας ουράνιο τόξο στην τάξη μας, να το ακουμπήσουμε. Επιπλέον, παρατηρήσαμε ότι αν μετακινήσουμε τον φακό με άλλη κλίση, το ουράνιο τόξο εμφανιζόταν πάνω στο ταβάνι μας.

IMG202503271532151 IMG202503271533371 IMG202503271533391 IMG202503271536231

Στο τέλος του πειράματος καταγράψαμε ως επιστήμονες σε ένα φύλλο ο καθέ ένας ξεχωριστά τα υλικά που χρειαστήκαμε, τί πιστεύαμε πως θα συμβεί στην αρχή και τελικά τί ακριβώς συνέβη (το αποτέλεσμα του πειράματος).

 IMG202503271617271IMG20250327161747

Τις επόμενες ημέρες προχωρήσαμε στην ανάγνωση του βιβλίου “Ένα λαίμαργο ουράνιο τόξο” της Γιολάντα Τσορώνη-Γεωργιάδη, το οποίο είχε ως βασικό πρωτατωνιστή μία μαϊμού και ένα ουράνιο τόξο. Η ιστορία αυτή μας βοήθησε να αντιλήφθουμε πόσο όμορφο είναι να μοιράζεσαι με τους άλλους πράγματα και να μην επιλέγεις να τα κρατάς μόνο για τον εαυτό σου. Έτσι καταφέρνεις να διατηρείς τη ζωή σου πολύχρωμη, αλλά φυσικά και των άλλων!

oyrani

Καλωσορίζοντας την Άνοιξη και τα χελιδόνια!

Ήρθε και πάλι η Άνοιξη… όπως έρχεται πάντα.
Κι εκείνα τα μικρά ‘’πλασματάκια’’, που τα λένε χελιδόνια, έρχονται μαζί για να επιβεβαιώσουν τον ερχομό της.  Kάθε χρόνο εκείνα κάνουν την ίδια διαδρομή και δεν ξεφεύγουν ποτέ από το στόχο τους μιας και έχουν να μας μεταφέρουν το χαρμόσυνο μήνυμα της Άνοιξης.

Βλέποντας τα πρώτα χελιδόνια αποφασίσαμε και εμείς να τα ζωγραφίσουμε βήμα – βήμα

IMG 3505       IMG 3508

IMG 3511       IMG 3513

IMG 3515       IMG 3516

IMG 3517

 

Αφού κατανόησαμε πως τα χελιδόνια φέρνουν την Άνοιξη, ακούσαμε τα κάλαντα της Άνοιξης που αλλιώς ονομάζονται και ως “Χελιδονίσματα”. Συγκεκριμένα, τα ακούσαμε από το συγκεκριμένο βίντεο:

Ακούγοντας τα, μας άρεσαν πολύ κι έτσι αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε τα δικά μας χελιδόνια, όμοια με αυτά που κρατούν στα κάλαντα της Άνοιξης.

IMG20250312142302 IMG20250312142358 IMG20250312142415

Αφού, λοιπόν, δημιουργήσαμε τα δικά μας χελιδόνια, μάθαμε τα κάλαντα και τα τραγουδήσαμε όλοι μαζί.IMG20250312142754

Τις επόμενες μέρες διαβάσαμε το παραμύθι:” Όλες οι εποχές  του χρόνου σε ένα δέντρο” το οποίο και μας θύμισε πως πρέπει και εμείς να φτιάξουμε το δέντρο της Άνοιξης. Πιάσαμε τα πινέλα μας, χωριστήκαμε σε ομάδες και στρωθήκαμε στην δουλειά. IMG 3680

Κάποιοι βάψανε κομμάτια από παλιά παζλ με πράσινο χρώμα για να γίνουν φύλλα, κάποιοι ζωγραφίσανε το δέντρο, ενώ κάποιοι άλλοι ζωγραφίσανε τον ήλιο, έκαναν λουλούδια χελιδόνια και πουλιά για να μπουν στο δέντρο μας

IMG 3665       IMG 3666

IMG 3668       IMG 3670

IMG 3674       IMG 3676

IMG 3689       IMG 3690

γράψαμε και την λέξη Άνοιξη IMG 3698

και αφού κολλήσαμε όλα τα χελιδόνια, τις μέλισσες και τα πουλιά που φτιάξαμε το δέντρο της Άνοιξης είναι έτοιμο!

IMG 3700

Δημιούργησε και ο καθένας μας το δικό του ατομικό δέντρο της Άνοιξης.

IMG 3672       IMG 3673

IMG 3677       IMG 3678

IMG 3692       IMG 3693

IMG 3694       IMG 3695

IMG 3717        IMG 3723

IMG 3724        IMG 3725

IMG 3726

Δεν σταματήσαμε όμως εκεί! Δώσαμε ανοιξιάτική πνοή και στα παράθυρα μας στολίζοντας τα με χρωματιστά λουλούδια, καταπράσινο χορτάρι και πεταλούδες.

IMG E3987       IMG E3988

IMG E3989       IMG E3990

Επιπλέον, δοκιμάσαμε έναν νέο τρόπο για να στολίσουμε τα παράθυρα μας με ανοιξιάτικες ζωγραφιές. Ως υλικά χρησιμοποιήσαμε:

  • 1 κυπελλάκι
  • κόλλα ατλακόλ
  • λίγο σαπούνι
  • το χρώμα της αρεσκίας μας (εμείς διαλέξαμε τα χρώματα της άνοιξης – κόκκινο, πράσινο, καφέ και κίτρινο)
  • μία διαφάνεια

Και ιδού το αποτέλεσμα μας:

IMG20250401123231 IMG20250401123249 IMG20250401123255

 

Αφού τα αφήσαμε να στεγνώσουν, τα ξεκολλήσαμε από τις διαφάνειες και τα κολλήσαμε σαν αυτοκόλλητα στα παράθυρα της τάξης μας.

Ας μιλήσουμε για τα συναισθήματα

Η θεματική αυτή ξεκίνησε με διάφορες συζητήσεις στα πλαίσια της σχολικής τάξης, ωστόσο λόγω της τηλεκπαίδευσης πήρε άλλη τροπή και τα πράγματα κύλησαν λίγο διαφορετικά.

Η συζήτηση μας ξεκίνησε με την ιδέα να ζωγραφίσουμε κάποια από τα χαρακτηριστικά του εαυτού, να ζωγραφίσουμε τον “ήλιο” μας. Έτσι, με επίκεντρο έναν δικό μας ήλιο, γράψαμε το όνομα μας, την ηλικία μας, το αγαπημένο μας παιχνίδι, το αγαπημένο μας, το συναίσθημα που είχαμε εκείνη την στιγμή και μα φυσικά δημιουργήσαμε και τον εαυτό μας.

Μάλιστα, για να έρθουμε πιο κοντά, καθώς η συνθήκη της απόστασης δε βοηθά, μιλήσαμε για τα νέα μας και αναρτήσαμε διάφορες φωτογραφίες, όπως και τον “ήλιο” μας στο:

Μετάβαση στο padlet.com

Τις επόμενες μέρες μιλήσαμε για την οικογένεια μας, από ποια άτομα αποτελείται και τί μας αρέσει να κάνουμε με την οικογένειας μας. Στη συνέχεια, προχωρήσαμε στο να ζωγραφίσει και να παρουσίασει ο καθέ ένας και η κάθε μία την οικογένεια του/της στους υπόλοιπους.

Επίσης, ακούσαμε και τραγουδήσαμε όλοι μαζί το τραγούδι “Γιατί είμαστε οικογένεια” του Φοίβου Δεληβοριά.

Στην ερώτηση που τέθηκε στους/ις μαθητές/τριες για το πώς αισθάνονται όταν βρίσκονται με την οικογένεια τους ακούστηκε από πολλά παιδιά το συναίσθημα της “αγάπης” και καθώς πλησίαζε η ημέρα που γιόρταζε η αγάπη, διάλεξαμε να διαβάσουμε ένα παραμύθι που μιλάει για αυτήν. Το παραμύθι λέγεται “Αγάπη” της Corinne Averiss από τις εκδόσεις Βιβλιοσκόπιο.

IMG 90d401f785316471b0c6a709e8789158 V

Τις επόμενες μέρες προχωρήσαμε τη συζήτηση μας και στα υπόλοιπα συναισθήματα που μπορεί να εκφράζουμε. Βοηθός σε αυτό αποτέλεσε το παραμύθι “Το τερατάκι των χρωμάτων” της Anna Llenas από τις εκδόσεις Πατάκης. Αυτός ο χαρακτήρας μας άρεσε τόσο και ειδικά που εξέφραζε και κάθε συναίσθημα με ένα χρώμα.

xlarge 20210705172346 to terataki ton chromatonIMG20250217224032

Συγκεντρώσαμε όλα τα τερατάκια και ζωγραφίσαμε αυτό που μας άρεσε περισσότερο.

Στη συνέχεια, παρακολουθήσαμε ένα βίντεο όπου μας έδειχνε πώς μοιάζει η πολιτεία της ηρεμίας και πώς μοιάζει η πολίτεια του θυμού.

https://www.youtube.com/watch?v=80SDxqGA51I&ab_channel=DespoinaKontozanis

Συγκεντρώσαμε λοιπόν τις εργασίες μας και τις “ανεβάσαμε” σε ένα καινούριο padlet.

Μετάβαση στο padlet.com

Για το τέλος, κρατήσαμε μία ακόμη ιστορία, η οποία μας δημιούργησε πολύ θετικά συναισθήματα και μας βοήθησε να αντιλήφθουμε τον τρόπο που εκφράζονται και φαίνονται όλα τα συναισθήματα. Η ιστορία αυτή είναι “Το ξενοδοχείο των συναισθημάτων” της Lidia Brankovic από τις εκδόσεις Διόπτρα.

IMG c81246abd95246b80bc0625e22ee53c9 V

Δημιουργήσαμε το δικό μας “Ξενοδοχείο των συναισθήματων”, όπου αναλάβαμε να δημιουργήσουμε ένα δωμάτιο – ένα συναίσθημα που μας εκφράζει και να εξηγήσουμε γιατί.

To xenodocheio mas

 

Φυσικά, δε θα έλειπε από τη θεματική των συναισθημάτων και η πραγματοποίηση ενός πειράματος.

Για το πείραμα χρειαστήκαμε:

  • Σακουλάκια που να κλείνουν αεροστεγώς
  • Χρώματα ζαχαροπλαστικής
  • Ξύδι
  • Σόδα μαγειρικής
  • Ένας μαρκαδόρος
  • Κομμάτι χαρτί όπου βάζουμε μέσα τη σόδα μαγειρικής

Στα σακουλάκια ζωγραφίσαμε όλα τα συναισθήματα που γνωρίζουμε και τοποθετήσαμε σε αυτά το ανάλογο χρώμα ζαχαροπλαστικής. Στη συνέχεια, τοποθετήσαμε τη σόδα μαγειρικής και τέλος, προσθέσαμε το ξύδι και κλείσαμε αεροστεγώς το σακουλάκι. Αυτό που παρατηρήσαμε ήταν ότι το σακουλάκι φούσκωσε και το πείραμα μας έγινε τόσο διασκεδαστικό!

IMG 20250816 210720 926 IMG 20250816 210759 805 IMG 20250816 210950 IMG 20250816 211006 IMG 20250816 211034 IMG20250314130343

Στο τέλος, όσοι/ες ήθελαν, πήραν και από ένα σακουλάκι – συναίσθημα στο σπίτι τους.

 

Καθαρά Δευτέρα – Χαρταετοί!

Μπορεί η απουσία μας από το σχολείο να ήταν μεγάλη, αφού δε μπορούσαμε να επιστρέψουμε στην τάξη μας λόγω των σεισμών, αλλά η αγάπη και η δημιουργικότητά μας επεστρέψαν στο μέγιστο βαθμό.

Έτσι, με αφορμή την καθαρά Δευτέρα στις 3 Μαρτίου 2025 και τις εμπερίες – εντυπώσεις των μαθητών/τριών από το πέταγμα του Χαρταετού, αποφασίσαμε να μιλήσουμε για αυτό το έθιμο. Σε αυτή μας την προσπάθεια συνέβαλε και η παρακολύθηση του παρακάτω βίντεο:

Στη συνέχεια, δημιουργήσαμε τους δικούς μας χαρταετούς. Πάνω σε αυτούς όμως, ζωγραφίσαμε την σκέψη μας για το πού θα θέλαμε να ταξιδέψουμε αν ήμασταν κι εμείς ένας χαρταετός.

Στη συνέχεια, τους ενώσαμε και δημιουργήσαμε έναν μεγάλο, δικό μας χαρταετό.

IMG 20250524 131414

Επιπλέον, διαβάσαμε το παραμύθι “Ουπς” του Jeffers Oliver, που ως θέμα του είχε τη δυσκολία του Φλόιντ να κατεβάσει τον χαρταετό του που μπλέχτηκε σε ένα δέντρο.

Oups 1

Η ιστορία μας φάνηκε ιδιαίτερη και χιουμοριστική και μας δημιούργησε το ερώτημα “Τι θα κάναμε εμείς αν βρισκόμασταν στη θέση του Φλόιντ; Πώς θα κατεβάζαμε τον χαρταετό μας;” Τότε ανέλαβαν τα παιδιά δράση, πήραν χρώματα και χαρτιά και αποτύπωσαν τις δικές τους μοναδικές ιδέες.

IMG20250310125132 IMG20250310125637

«Εγγραφές μαθητών/τριών στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2025-26»

Οι αιτήσεις εγγραφών στα δημόσια Νηπιαγωγεία Γενικής Παιδείας για το σχολικό έτος 2025-2026 θα πραγματοποιηθούν από 5 έως 24 Μαρτίου 2025. Εγγραφές μετά την 24ή Μαρτίου θεωρούνται εκπρόθεσμες και χρειάζονται την έγκριση του Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Οι αιτήσεις εγγραφών γίνονται μέσω ηλεκτρονικής εφαρμογής με Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής.

Την Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής υποβάλλουν οι γονείς/κηδεμόνες για το Νηπιαγωγείο που ανήκει το νήπιο-προνήπιο, βάσει της διεύθυνσης κατοικίας τους σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας του Νηπιαγωγείου, μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στην ηλεκτρονική διεύθυνση:

https://proti-eggrafi.services.gov.gr/

Στα Νηπιαγωγεία, για το σχολικό έτος 2025-2026, θα φοιτήσουν μαθητές που την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής συμπληρώνουν την ηλικία των τεσσάρων (4) ετών. Συγκεκριμένα, εγγράφονται στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2025-26, μαθητές γεννημένοι το 2021 και τα Νηπιαγωγεία υποχρεούνται να δεχτούν όλες τις αιτήσεις νηπίων και προνηπίων που έχουν γεννηθεί αυτό τo έτος.

Στο 1ο Νηπιαγωγείο Φηρών έχουν δικαίωμα εγγραφής οι μαθητές που κατοικούν στα ΦΗΡΑ, ΦΗΡΟΣΤΕΦΑΝΙ, ΚΟΝΤΟΧΩΡΙ, ΕΞΩ ΓΥΑΛΟΣ, ΚΑΤΟΙΚΙΕΣ.

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΑΙΤΗΣΗ ΕΓΓΡΑΦΗΣ
ΑΙΤΗΣΗ ΓΟΝΕΑ/ΚΗΔΕΜΟΝΑ-ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΕΓΓΡΑΦΗΣ

Για την εγγραφή του νηπίου/προνηπίου οι γονείς/ κηδεμόνες πρέπει να ακολουθήσουν τα εξής βήματα:

  • Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής (https://proti-eggrafi.services.gov.gr/και επιλογή του Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του.
  • Χρήση κωδικών: Οι γονείς/κηδεμόνες, κατά την είσοδό τους στην ηλεκτρονική Υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) αυθεντικοποιούνται με την χρήση των κωδικών-διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet).
  • Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: Κατά την είσοδό του στο σύστημα, ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (προαιρετικά) και κινητού τηλεφώνου μέσω του οποίου θα ενημερώνεται για την πορεία της αίτησής του.

Για την υποβολή της αίτησης οι γονείς/κηδεμόνες συμπληρώνουν διαδοχικά τα ακόλουθα:

α) τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου για το οποίο αιτείται την εγγραφή. Το σύστημα διαλειτουργεί με το Μητρώο Πολιτών και το Πληροφοριακό Σύστημα myschool και παρέχει στον γονέα/κηδεμόνα λίστα των τέκνων που είναι εγγεγραμμένα στην οικογενειακή του μερίδα, τα οποία είναι σε ηλικία εγγραφής στο Νηπιαγωγείο και τα οποία δεν είναι εγγεγραμμένα σε άλλη σχολική μονάδα. Τα στοιχεία των τέκνων είναι συμπληρωμένα και ο γονέας/κηδεμόνας επιλέγει το τέκνο γιατο οποίο επιθυμεί να υποβάλει αίτηση. Σε περίπτωση ωστόσο που για οποιοδήποτε λόγο η λίστα δεν περιλαμβάνει το τέκνο που επιθυμεί να εγγράψει, έχει τη δυνατότητα να εισάγει μόνος του τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου και να τεκμηριώσει τη σχέση κηδεμονίας, είτε με δικαστική απόφαση επιμέλειας είτε με ιδιωτικό συμφωνητικό ρύθμισης επιμέλειας, με ανάρτηση σχετικού αποδεικτικού σε ψηφιακή μορφή,

β) τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας του, την οποία τεκμηριώνει αναρτώντας σε ψηφιακή μορφή εγγράφου σχετικό αποδεικτικό, όπως λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο, ή άλλο δημόσιο πρόσφατο έγγραφο από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας,

γ) το ονοματεπώνυμο άλλου/λων τέκνου/ων, που φοιτά/τούν στην ίδια ή σε συστεγαζόμενη σχολική μονάδα, εφόσον υπάρχει/χουν και για το/τα οποίο/α θα χρειαστεί να προσκομίσει Βεβαίωση Φοίτησης από τον/την Διευθυντή/ρια της συστεγαζόμενης σχολικής μονάδας.

δ) εάν επιθυμούν τη φοίτηση του νηπίου/προνηπίου στο Προαιρετικό Ολοήμερο πρόγραμμα ή/και στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής,

ε) τα στοιχεία των συνοδών των νηπίων/προνηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρηση τους από τη σχολική μονάδα και

στ) επιλέγουν τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του νηπίου/προνηπίου».

Τα δικαιολογητικά για τα (γ) και (δ) προσκομίζονται στη σχολική μονάδα εντός του χρονικού διαστήματος που ορίζει ο/η Προϊστάμενος/η-Διευθυντής/ρια του Νηπιαγωγείου.

Πριν την οριστική υποβολή της αίτησης οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται από την ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) για τα παραστατικά που θα απαιτηθεί να προσκομίσουν κατά την επίσκεψή τους στη σχολική μονάδα. Σε αυτά τα παραστατικά, πέρα από τα (γ) και (δ) εφόσον τα έχει αιτηθεί, περιλαμβάνονται τα:

ζ) Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή, (Α.Δ.Υ.Μ.)

η) Βιβλιάριο Εμβολίων, του/της μαθητή/τριας, ή προσκόμιση άλλου στοιχείου, από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών.

θ) Βεβαίωση από ΚΕΣΥ, ή Δημόσιο Ιατροπαιδαγωγικό Κέντρο ή άλλη αρμόδια δημόσια υπηρεσία, εφόσον υπάρχει, σε περιπτώσεις μαθητών/τριών με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Επισημαίνεται ότι η γνωμάτευση αυτή δεν αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής του μαθητή/τριας στο Νηπιαγωγείο, διευκολύνει όμως την οργάνωση για την υποστήριξη μαθητών με ΕΕΑ.

Πριν την τελική υποβολή της αίτησης, απαιτείται η έγγραφη συναίνεση του έτερου γονέα/κηδεμόνα με υπεύθυνη δήλωση του.

Μετά την υποβολή της αίτησης ο γονέας/κηδεμόνας λαμβάνει ενημερώσεις στο κινητό τηλέφωνο που έχει δηλώσει κατά την ηλεκτρονική υποβολή της αίτησής του για την πορεία της. Εφόσον απαιτηθούν διορθώσεις, η αίτησή του επιστρέφεται στον ίδιο από το Νηπιαγωγείο, προκειμένου να τις πραγματοποιήσει. Έπειτα από τις σχετικές διορθώσεις, η αίτηση γίνεται «αποδεκτή».

Σημειώνεται ότι η «αποδοχή» της αίτησης δεν συνεπάγεται απαραίτητα φοίτηση του νηπίου στη δηλωθείσα σχολική μονάδα.

Σε περιπτώσεις γονέων/κηδεμόνων που αδυνατούν να κάνουν χρήση της ηλεκτρονικής υπηρεσίας, η αίτηση μπορεί να γίνει με αυτοπρόσωπη παρουσία στο Νηπιαγωγείο κατόπιν τηλεφωνικής επικοινωνίας στο 22860 – 23423.

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΤΟ ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΙ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΠΡΟΩΡΗΣ ΥΠΟΔΟΧΗΣ
Στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα και στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής των Νηπιαγωγείων του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου εγγράφονται οι μαθητές/τριες κατόπιν σχετικής αίτησης/δήλωσης των γονέων/κηδεμόνων τους. Η φοίτηση των μαθητών/τριών στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα γίνεται χωρίς προϋποθέσεις.

Προϋποθέσεις συμμετοχής μαθητών στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής (7:45-8:30):

  1. Στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής δικαίωμα συμμετοχής έχουν νήπια/προνήπια τα οποία είναι εγγεγραμμένα και φοιτούν στο προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα.
  2. Ο ελάχιστος αριθμός για τη λειτουργία του Τμήματος Πρόωρης Υποδοχής είναι τα 5 νήπια/προνήπια.
  3. Ο χρόνος προσέλευσης στο συγκεκριμένο τμήμα είναι 7:45-8:00.
  4. Η αποχώρηση των μαθητών/τριών του Προαιρετικού Ολοήμερου Προγράμματος πραγματοποιείται στις 16:00 σύμφωνα με το Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου και στις 17.30 για το Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου και στις 17.30 για το Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου.

Πρόωρη αποχώρηση νηπίων/προνηπίων από το Ολοήμερο Πρόγραμμα δεν προβλέπεται.

Τα εγγεγραμμένα στο 1ο Νηπιαγωγείο προνήπια του σχολικού έτους 2024-2025 (και άρα νήπια του νέου σχολικού έτους) δεν χρειάζεται να επανεγγραφούν, η διαδικασία εκτελείται αυτεπάγγελτα.

Τα δικαιολογητικά των εγγραφών θα γίνονται δεκτά καθημερινά από τις 13:00 έως τις 14:00.

Τα δικαιολογοτικά (φύλλο γνωριμίας μαθητή/τριας, αίτηση για εγγραφή στο Προαιρετικό Ολοήμεο Τμήμα/στο Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερο Τμήμα / στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής, το Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή και η υπεύθυνη δήλωση συναίνεσης του έτερου γονέα) επισυνάπτονται παράκατω.

Για οποιαδήποτε πληροφορία ή διευκρίνηση σας παρακαλώ μην διστάσετε να επικοινωνήσετε με την Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου, Πελεκάνου Αρτεμία στο τηλέφωνο (22860 – 23423).



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου

Κυρά Σαρακοστή!

Την κυρά Σαρακοστή

που ‘ναι έθιμο παλιό

οι γιαγιάδες μας τη φτιάχναν’

με αλεύρι και νερό.

Για στολίδι της φορούσαν

στο κεφάλι ένα σταυρό

μα το στόμα της ξεχνούσαν

γιατί νήστευε καιρό.

Και τις μέρες τις μετρούσαν

με τα πόδια της τα επτά

κόβαν’ ένα τη βδομάδα

μέχρι να ‘ρθει η Πασχαλιά.

Το έθιμο της κυρά Σαρακοστής στις διάφορες περιοχές της Ελλάδας είναι ένα από τα παλαιότερα ελληνικά έθιμα που σχετίζονται με τη γιορτή του Πάσχα. Πρόκειται ουσιαστικά για ένα αυτοσχέδιο ημερολόγιο που βοηθούσε στο παρελθόν να μετρούν τις ημέρες της νηστείας ελλείψει ημερολογίων.  Το ημερολόγιο αυτό συνόδευε μικρούς και μεγάλους στην νηστεία της Μεγάλης Σαρακοστής. Κάθε Σάββατο έκοβαν ένα πόδι κι έτσι ήξεραν πόσες εβδομάδες νηστείας απέμεναν μέχρι το Πάσχα.

Αποφασίσαμε και εμείς να φτιάξουμε τη δική μας κυρά Σαρακοστή από ζυμάρι στο σχολείο! Πήραμε αλεύρι, αλάτι και νερό και ακολουθήσαμε την συνταγή!

IMG E3311      IMG E3313

IMG 3316      IMG 3315

IMG 3325      IMG 3320

IMG 3318       IMG 3326

IMG 3360

IMG 3362

IMG 3344

 

Δεν σταματήσαμε όμως εκεί! Φτιάξαμε ο καθένας και την δική του κυρά Σαρακοστή από χαρτί για να μετράμε τις μέρες μέχρι το Πάσχα και στο σπίτι!

Με νερομπογίες φτιάξαμε το φόντο και κάναμε μερικές πιτσιλιές για να γίνει το φόντο μας ακόμη πιο ενδιαφέρον!

IMG 3299       IMG 3301

IMG 3302       IMG 3304

IMG 3306       IMG 3308

IMG 3309       IMG 3310

Έπειτα βήμα βήμα ζωγραφίσαμε την δική μας κυρά Σαρακοστή

IMG 3345  IMG 3347  IMG 3349

IMG 3349   IMG 3352   IMG 3359

IMG 3353        IMG 3354

IMG 3355       IMG 3357

IMG 3358

Η Νενέ στη Σαντορίνη!!!

Σήμερα είχαμε την χαρά και την τιμή να φιλοξενήσουμε στην ηλεκτρονική μας τάξη, εξαιτίας της τηλεκπαίδευσης, την συγγραφέα κα Εύα Κασιάρου που μας παρουσίασε το παραμύθι “Η Νενέ στη Σαντορίνη” των εκδόσεων Κόκκινη κλωστή δεμένη!Εξώφυλλο

Η Νενέ, μια πανέξυπνη χήνα, γεωλόγος στο επάγγελμα, ταξιδεύει από την Χαβάη στη Σαντορίνη για να μελετήσει το έδαφος του ηφαιστειογενούς αυτού νησιού. Στη ρεσεψιόν του ξενοδοχείου την περιμένει ο γαϊδαράκος Γιακουμής ο οποίος αναλαμβάνει να την βοηθήσει στις μετακινήσεις της για όσο καιρό θα είναι στο νησί. Κοντά της μαθαίνει ένα σωρό καινούργια πράγματα για το νησί. Εκτός αυτού, μια υπέροχη φιλία γεννιέται μεταξύ τους.

Η Εύα Κασιάρου διάλεξε να μας μιλήσει για το νησί μας τη Σαντορίνη και το ιδιαίτερο γεωλογικό έδαφος της μέσα από τη μυθοπλασία και το χιούμορ και να μας κάνει μαθήματα γεωλογίας με ξεχωριστό τρόπο.  Διαβάζοντας την όμορφη ιστορία φιλίας, οι γνώσεις έφτασαν στα μικρά μας παιδιά αβίαστα και χαλαρά. Κατάφερε μέσα από την ξενάγηση στο νησί, να μεταδώσει πλήθος πληροφοριών στους μικρούς μας μαθητές και ήταν η αφορμή για να μάθουν τι είναι ηφαίστειο, η λάβα, αλλά και να θυμηθούμε πως μετακινούνται οι πλάκες της γης σ’ ένα σεισμό.

IMG 3233       IMG 3235

Δύσκολες έννοιες και λέξεις όπως το μάγμα, ο μανδύας, ο πυρήνας, η λάβα, έγιναν εύκολα κατανοητές με την βοήθεια της εικονογράφησης, αλλά και με τις έξυπνες παρομοιώσεις και μεταφορές.IMG 3249

IMG 3238       IMG 3244

IMG 3228       IMG 32311

Ξαναθυμηθήκαμε και πράγματα που είπαμε στην τάξη μας όταν μαθαίναμε για τους σεισμούς! Θυμηθήκαμε τις λιθοσφαιρικές πλάκες  και πως  όταν  αυτές  συγκρούονται μεταξύ τους γίνεται σεισμός. IMG 3248

IMG 3242       IMG 3243

Την επόμενη μέρα πολλά παιδιά εμπνευσμένα από αυτήν την πολύ όμορφη ιστορία μας στείλανε τις ζωγραφιές τους!

εικόνα Viber 2025 02 28 15 10 05 682

Σας ευχαριστούμε πολύ κα Εύα Κασιάρου για το τόσο όμορφο ταξίδι στην γνώση που μας προσφέρατε σήμερα!

Στηρίζοντας παιδιά και εφήβους που εκφράζουν ανησυχία για την περίπτωση του σεισμού

Ο Δήμος Θήρας προτίθεται σε συνεργασία με το Υπουργείο Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας και με την υποστήριξη του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών να υλοποιήσουν ένα ειδικό πρόγραμμα ψυχοκοινωνικής στήριξης των παιδιών και των οικογενειών του νησιού μας.

Κάθε Τρίτη και Τετάρτη θα υλοποιείται στο νησί μας μια σειρά σχετικών δράσεων για παιδιά και γονείς από  εξειδικευμένο υγειονομικό προσωπικό που θα μεταβει για το σκοπό αυτό από την Ιατρική Σχολή του ΕΚΠΑ στα σχολεία του Δήμου Θήρας.



Λήψη αρχείου

Ο Ρούλης ο Τροφούλης και η περιπέτειά του στον κόσμο της υγιεινής διατροφής

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ
1. Υποθεματική
ΥΓΕΙΑ: Διατροφή και Άσκηση

«Ο Ρούλης ο Τροφούλης και η περιπέτειά του στον κόσμο της
υγιεινής διατροφής»

Ο τρόπος με τον οποίο μεγαλώνουν τα παιδιά διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο τόσο στην υγεία τους ως ενήλικες, όσο και στην ποιότητα ζωής τους. Ενώ η έλλειψη θρεπτικών συστατικών μπορεί να οδηγήσει σε μειωμένη ανάπτυξη, η υπερβολική πρόσληψη θερμίδων και λιπαρών οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια στην υπέρμετρη αύξηση βάρους και στην εμφάνιση χρόνιων προβλημάτων υγείας από πολύ μικρές ηλικίες. Δεδομένου λοιπόν ότι το πρόβλημα της παχυσαρκίας εντοπίζεται από την παιδική ηλικία, γίνεται εύκολα αντιληπτή η ανάγκη υλοποίησης εκπαιδευτικών προγραμμάτων, προκειμένου να τροποποιηθούν προς το καλύτερο οι στάσεις και οι αντιλήψεις των παιδιών αυτής της ηλικίας και να υιοθετηθούν αλλαγές στον τρόπο ζωής τους.

Βασικός σκοπός του συγκεκριμένου προγράμματος είναι η εκπαίδευση των παιδιών του Νηπιαγωγείου αλλά και των πρώτων τάξεων Α’ και Β’ Δημοτικού στην υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή. Η επίτευξη πραγματοποιείται μέσα από μια σειρά εργαστηρίων βιωματικής και ανακαλυπτικής μάθησης, σε συνδυασμό με τη χρήση και αξιοποίησης των ψηφιακών εργαλείων. Πιο συγκεκριμένα, το παρόν πρόγραμμα αποσκοπεί στην προαγωγή της διατροφικής αξίας των προϊόντων που καταναλώνουμε (εποχιακά φρούτα και λαχανικά, τυποποιημένα προϊόντα κλπ.) καθώς και χρήσιμες συμβουλές για την υιοθέτηση ενός νέου διατροφικού προφίλ.

Μετά τις διακοπές των Χριστουγέννων στο κέντρο της παρεούλας βρήκαμε ένα κουτί! Αφού διαβάσαμε τι γράφει πάνω του κάναμε υποθέσεις για το περιεχόμενο του κουτιού!  Το ανοίξαμε και  ανακαλύψαμε πώς μέσα του κρύβονται εικόνες από γλυκά και φαγητά των Χριστουγέννων αλλά κάτι ακόμη…

IMG E2757       IMG E2759

IMG 2763       IMG 2764

Αφού βρήκαμε τα ονόματά όλων των φαγητών και τα περιγράψαμε εντοπίσαμε ποια από αυτά  καταναλώσαμε και σε τί ποσότητες την περίοδο των εορτών.

Όλοι φάγαμε πολλά γλυκά!!!

Έπειτα ομαδοποιήσαμε τις εικόνες σε δύο κατηγορίες, αυτή των γλυκών και των αλμυρώνIMG 8174

τα ζωγραφίσαμε

IMG 2767     IMG 2769

IMG 2771    IMG 2772

και στο τέλος τέθηκε το ερώτημα κατά πόσο αυτές οι τροφές είναι υγιεινές ή ανθυγιεινές και τί αποτελέσματα φέρουν στο σώμα και στην υγεία μας γενικότερα.

Έπειτα μιλήσαμε πολύ για τα φρούτα και τα λαχανικά, μια ομάδα τροφίμων που είναι σημαντική για την σωστή ανάπτυξη των παιδιών και παίξαμε πολύ με αυτά!

Τα παιδιά φέρανε στο σχολείο πολλά φρούτα τα λαχανικά!

IMG 2777       IMG E2784

Τα κόψαμε και παρατηρήσαμε πως είναι στο εσωτερικό τους, τα μυρίσαμε, IMG 2774

στύψαμε μερικά πορτοκάλια και μανταρίνια αλλά είδαμε και τον κόκκινο χυμό που μας δίνει το ρόδι.

IMG 2779       IMG 2782

IMG 2788       IMG 2786

και τέλος παρατηρήσαμε και μετρήσαμε τα κουκούτσια υπάρχουν μέσα στα μήλα και στα πορτοκάλια!IMG 2785Φυσικά δεν χάσαμε την ευκαιρία να φτιάξουμε φρουτοσαλάτα! Ήταν η πιο νόστιμη φρουτοσαλάτα και πολλά παιδιά ζήτησαν να ξαναγεμίσουν τα πιάτα τους!IMG 2789

IMG E2791      IMG 2793

Δεν ξεχάσαμε να αποτυπώσουμε στις ζωγραφιές μας την φρουτοσαλάτα που φτιάξαμε!

IMG 2795     IMG 2796

IMG 2798     IMG 2799

IMG 2800     IMG 2801

Βάψαμε με το πινέλο μας ένα μήλο και ένα αχλάδι και με αυτά κάναμε τυπώματα!

  IMG E2812       IMG E2814

IMG 3374      IMG 3375

Την επόμενη μέρα διαβάσαμε το παραμύθι Θυμωμένα Λαχανικά του Gobbetti Claudio στο οποίο ο πρωταγωνιστής, ο Χάρης, δεν αγαπούσε τα λαχανικά. Επίσης, δεν αγαπούσε τα φρούτα. Βασικά, δεν έτρωγε τίποτα πράσινο που φύτρωνε στο χώμα.

Αυτό όμως που δεν γνώριζε ο Χάρης είναι ότι ούτε τα λαχανικά τον συμπαθούσαν!

Αφού συζητήσαμε για το παραμύθι και αποφασίσαμε πως πρέπει να τρώμε φρούτα και λαχανικά γιατί είναι πολύ σημαντικά για την υγεία μας τα παιδιά ζωγράφισαν ότι τους άρεσε πιο πολύ από το παραμύθι!

IMG 2841     IMG 2842

IMG 2843     IMG 2845

IMG 2846     IMG 2847

 Τα φρούτα και τα λαχανικά μπερδεύτηκαν και εμείς αναλάβαμε δράση και τα χωρίσαμε στη σωστή ομάδα! Βγήκαμε λοιπόν στην αυλή και παίξαμε

IMG E2825       IMG E2826 IMG E2829και μόλις μπήκαμε στην τάξη κάναμε ένα πίνακα αναφοράς με τα φρούτα και τα λαχανικά

IMG E2838 IMG E2840

και τα ζωγραφίσαμε!

εικόνα Viber 2025 03 01 17 53 53 258     εικόνα Viber 2025 03 01 17 53 57 199

εικόνα Viber 2025 03 01 17 53 58 088     εικόνα Viber 2025 03 01 17 53 58 588

Μέσα όμως στο κουτί βρήκαμε και τέσσερα παζλ! Παζλ λίγο διαφορετικά τα οποία μας δυσκόλεψαν λίγο! Έτσι χωριστήκαμε σε 4 ομάδες και η κάθε μια προσπάθησε να συνθέσει το δικό της πάζλ! Τα παιδιά συνεργάστηκαν πολύ ωραία!

IMG 2872 IMG 2873 IMG 2877

IMG 2878 IMG 2879 IMG 2880

IMG 2882       IMG 2884

Αφού φτιάξαμε τα 4 παζλ προσπαθήσαμε να ανακαλύψουμε τι απεικονίζουν!

IMG 8223 IMG 8224 IMG 8225IMG 8226

Εστιάσαμε στις ομοιότητες και διαφορές, στα χρώματα, στον αριθμό και στο περιεχόμενο των ομάδων. Επίσης επιχειρήσαμε να κάνουν υποθέσεις και  μία πρώτη ταξινόμηση των εικόνων που τράβηξαμε  από το κουτί με την αντίστοιχη διατροφική ομάδα. Ακολούθησε συζήτηση στην ολομέλεια της τάξης και προσπαθήσαμε να εκμαιεύσουμε και να καταγράψουμε τις πρότερες γνώσεις των παιδιών και τι συγκεκριμένα αναπαριστούν οι διατροφικές πυραμίδες.

Με την τεχνική KWLH καταγράψαμε τι γνωρίζουν ήδη τα παιδιά αλλά και τι θέλουν να μάθουν.

Την επόμενη μέρα με την βοήθεια μαγικής νεραϊδόσκονης μεταμορφωθήκαμε σε Κύριους Λιχούδηδες και με τη βοήθεια μιας ξαπλωμένης καρέκλας ταξιδέψαμε σε χώρες μαγικές! Πρώτα φτάσαμε στην χώρα κύριο Γαριδάκη ο οποίος μας ταΐζει συνέχεια πρωί, μεσημέρι, βράδυ μόνο γαριδάκια. Μετά από μέρες ο κύριος Λιχούδης, ξυπνά με πονόκοιλο και κίτρινα σημάδια στο σώμα του που η/ο εκπαιδευτικός τα σχεδιάζει με μαρκαδόρο. Τα παιδιά αφού άρχισαν να κάνουν υποθέσεις αποφασίζουν να φύγουν!

Επόμενη στάση είναι στον κύριο Λαγό ο οποίος συνέχεια τους ταΐζει καρότα. Αυτό συνεχίζεται για μέρες μέχρι που μια μέρα ξυπνούν γεμάτα με πορτοκαλί σπυράκια. Τα παιδιά “υποψιασμένα” πια κάνουν τις υποθέσεις μόνα τους και καταλήγουν στη λύση να εγκαταλείψουν τη χώρα του Λαγού. Φεύγοντας κάποια εξέφρασαν την απορία πώς αρρώστησαν ενώ κατανάλωναν καρότα που όλοι μας ξέρουμε πως είναι υγιεινά.

Το ταξίδι τους συνεχίζεται και καταλήγουν στη χώρα του βοσκού όπου τρέφονται συνέχεια με γαλακτοκομικά προϊόντα. Πάλι ξυπνούν και έχουν σπυράκια και φαγούρα στο σώμα τους. Αποφασίζουν να εγκαταλείψουν γρήγορα για άλλη πολιτεία. Τίθεται το ερώτημα από την/τον  εκπαιδευτικό γιατί για δεύτερη φορά παρόλο που τράφηκαν με υγιεινές τροφές συνέβει αυτό. Έπειτα φτάνουν στην Ιταλία και συναντούν μία Ιταλίδα που τους ταϊζει όλων των ειδών τα ζυμαρικά. Ο Λιχούδης αυτή τη φορά ξυπνά με ζωγραφισμένα ζυμαρικά πάνω στο σώμα του. Η συζήτηση παίρνει φωτιά αλλά τώρα κάποια από τα παιδιά αρχίζουν να υποψιάζονται. Αποχαιρετούν την Ιταλίδα και φεύγουν. Στο δρόμο συναντούν την Τένια τη Σοκολατένια και όλοι ενθουσιάζονται με τα καλούδια της. Όμως το κακό δεν αργεί να γίνει. Μία μέρα ξυπνούν με μαύρα δοντάκια, αρχίζουν να κλαίνε από τον πονόδοντο.

Ακολουθεί συζήτηση που στόχο έχει να ανασκευάσουν τα παιδιά λανθασμένες αντιλήψεις και ιδέες, να έρθουν σε γνωστική αντιπαράθεση, και να αμφισβητήσουν τις γνώσεις και τις ιδέες που έχουν αποκτήσει με βιωματικό τρόπο.  Αντιλαμβάνονται πώς αυτό δε μπορεί να συνεχιστεί και πώς πρέπει να ψάξουν να βρουν και να αναζητήσουν πληροφορίες που σχετίζονται με την διατροφή και τα μυστικά της διατροφικής πυραμίδας.

IMG 2913       IMG 2914

Για να βρούμε πολλές πληροφορίες για την διατροφή ψάξαμε πληροφορίες σε βιβλία και παραμύθια! Ψάξαμε όμως πληροφορίες και στην Google και στο youtube που είπαμε πως είναι μια μηχανές αναζήτησης! Τα παιδιά αντιγράψανε την φράση πυραμίδα της διατροφής και διάλεξαν τα βίντεο που παρακολουθήσαμε και τις πληροφορίες που διαβάσαμε!

IMG 3337       IMG 3341

IMG 3342

Με αυτόν τον τρόπο μιλήσαμε και γνωρίσαμε τα μέρη του υπολογιστή και εξοικειωθήκαμε λίγο με αυτά!

Τα παιδιά να παρακολουθήσουμε τα εξής βίντεο

https://youtu.be/kdQGThTTsEI?si=Xq3GAS_Vl02Q7tzB

Βρήκαμε στο youtube και το παραμύθι: “Η κυρά διατροφή πρώτη στην μαγειρική” το οποίο και παρακολουθήσαμε και συζητήσαμε για αυτό!

ενώ στο τέλος ζωγραφίσαμε τι μας άρεσε πιο πολύ από το παραμύθι!

IMG 3381    IMG 3382

IMG 3384    IMG 3387

IMG 3388    IMG 3389

Την επόμενη μέρα με χαρτοταινία σχεδιάσαμε το περίγραμμα μιας μεγάλης επιδαπέδιας πυραμίδας  με διαχωριστικές γραμμές αντίστοιχες με τις ομάδες τροφίμων. Φορέσαμε στην κάθε ομάδα παιδιών από ένα διακριτό βραχιολάκι σύμφωνα με το χρώμα που είχαν επιλέξει μόνα τους για την ομάδα τροφών στην οποία ανήκουν και το παιχνίδι ξεκινά! Έχουμε μοιράσει σε όλη την τάξη τις συσκευασίες των προϊόντων που έχουν φέρει τα παιδιά από το σπίτι τους μαζί με τα πλαστικά ομοιώματα από τα φρούτα και τα λαχανικά. Μία μία ομάδα παιδιών, με την συνοδεία μουσικής, σηκώνονται και αναλαμβάνουν να ψάξουν και να βρουν σε συνεργασία όλες τις τροφές και αντικείμενα που ανήκουν στην δική τους ομάδα. Ακολουθεί συζήτηση και αιτιολόγηση από τα ίδια τα παιδιά για το πού τοποθέτησαν τις τροφές τους και γιατί αξιοποιώντας τις γνώσεις που έχουν λάβει μέχρι τώρα.  Ενθαρρύναμε τα παιδιά να κάνουν ερωτήσεις, να αιτιολογούν και να επιχειρηματολογούν για ποιον  λόγο και με ποια συχνότητα πρέπει να καταναλώνουν μια τροφή ανάλογα με την θέση της στην διατροφική πυραμίδα (π.χ. στην κορυφή της πυραμίδας, τοποθετούνται τα γλυκά και λιπαρά φαγητά γιατί πρέπει να τα καταναλώνουμε “μια φορά στο τόσο”).

Το παιχνίδι ενθουσίασε τα παιδιά!

IMG 3409       IMG 3410

IMG 3415       IMG 3419

IMG 3423       IMG 3424

IMG 3429

Αποφασίσαμε όμως να φτιάξουμε και μια μεγάλη τρισδιάστατη πυραμίδα! Πήραμε πινέλα και συνεργαστήκαμε για να την βάψουμε!

IMG 3394      IMG 3397 IMG 3395

Έπειτα είχαμε μια αποστολή! Φορέσαμε στην κάθε ομάδα παιδιών από ένα διακριτό βραχιολάκι σύμφωνα με το χρώμα που είχαν επιλέξει μόνα τους για την ομάδα τροφών στην οποία ανήκουν και το παιχνίδι ξεκινά!

Έχουμε μοιράσει σε όλη την τάξη τις συσκευασίες των προϊόντων που έχουν φέρει τα παιδιά από το σπίτι τους μαζί με τα πλαστικά ομοιώματα από τα φρούτα, λαχανικά και κάποια ζώα. Μία μία ομάδα παιδιών, με την συνοδεία μουσικής, σηκώνονται και αναλαμβάνουν να ψάξουν και να βρουν σε συνεργασία όλες τις τροφές και αντικείμενα που ανήκουν στην δική τους ομάδα. Ακολουθεί συζήτηση και αιτιολόγηση από τα ίδια τα παιδιά για το πού τοποθέτησαν τις τροφές τους και γιατί αξιοποιώντας τις γνώσεις που έχουν λάβει μέχρι τώρα.

IMG 3458

Τα παιδιά αντέγραψαν όλες τις λέξεις που τοποθετήθηκαν στην πυραμίδα και τις κολλήσαμε πάνω της!

IMG 3432 IMG 3433 IMG 3434

                    IMG 3436 IMG 3437

Ο καθένας μετά ανέλαβε να ζωγραφίσει την δική του πυραμίδα.

IMG 3439        IMG 3443

IMG 3445         IMG 3446IMG 3444