Ώρα να γίνουμε επιστήμονες! Πείραμα με το νερό.

Η αλλαγή του καιρού, με τις συχνές βροχοπτώσεις, αλλά και η αναφορά στην εποχή “Χειμώνας”, μας δημιούργησε ερωτήματα σχετικά με το νερό και πού βρίσκεται αυτό.

Στην αρχή, οργανώσαμε μία συζήτηση σχετικά με το πού συναντάμε το νερό. Αναφέρθηκαν οι ιδέες: θάλασσα, ποτάμι, νερό της βρύσης κ.α.

Αναφερθήκαμε στις ιδιότητες του και ως πρώτο παράδειγμα χρησιμοποιήσαμε ένα μπουκάλι με νερό. Κουνώντας το, τα παιδιά παρατήρησαν πως το νερό δε “μένει” σε μία θέση, αλλά όσο το κουνάμε κουνιέται κι αυτό. Έτσι, δώσαμε την ονομασία “υγρό”.

Στη συνέχεια, με ένα δεύτερο μπουκάλι γεμίσαμε έναν βραστήρα και το βάλαμε στην πρίζα. Αυτό που παρατήρησαμε, ήταν ότι έβγαιναν “καπνοί” από τον βραστήρα και το νερό μέσα δεν ήταν όσο στην αρχή. Το ονομάσαμε “ατμός”

Τέλος, με ένα τρίτο μπουκάλι νερό γεμίσαμε σακούλες από παγάκια, βάλαμε μάλιστα και χρώμα σε αυτά, για να ξεχωρίζουν παραπάνω και τα τοποθετήσαμε στην κατάψυξη του σχολείου. Αυτό που είδαμε την επομένη μέρα, ήταν το νερό που είχε παγώσει και μετατράπηκε σε πάγο. Λόγω της απουσίας κίνησης του νερού, αυτό το νέο υλικό το ονομάσαμε “στερεό”.

IMG 20250305 201836

Μας άρεσαν τόσο πολύ τα παγάκια, που δεν αντισταθήκαμε να τα περιεργαστούμε με τα δικά μας χέρια.

IMG 20250305 202009

Μάλιστα, αποφασίσουμε να ανοίξουμε τις σακούλες με τα παγάκια και να παίξουμε με αυτό το νέο που είχαμε στα χέρια μας.

 

IMG 20250305 202127
Την επόμενη μέρα επαναλάβαμε τη διαδικασία και ονομάσαμε τις διάφορες μορφές του νερού με επιστημονικούς όρους (τήξη, πήξη, βρασμός) . Αφού το κατανοήσαμε, ζωγραφίσαμε αυτές τις μορφές που μάθαμε.

IMG 20250305 201725

2025: Μια καινούρια μαθηματική ευκαιρία!

Αφού καλωσορίσαμε τη νέα μας χρονιά, το 2025, αποφασίσαμε να “παίξουμε” με τους αριθμούς που αυτό κρύβει μέσα του.

Προσπαθήσαμε να συνδέσουμε με διάφορους τρόπους την ποσότητα με τους αριθμούς. Έτσι, αφού τοποθετήσαμε με τη σειρά τους αριθμούς, προσθέσαμε από κάτω τόσα ξυλάκια όσα είναι ο κάθε αριθμός.

IMG 20250305 193857  IMG 20250305 194213

Στη συνέχεια, προσπαθήσαμε να αποδώσουμε την ποσότητα των αριθμών με δικά μας σχέδια.

IMG 20250305 193434 IMG 20250305 193529

Σε μια πρώτη προσπάθεια, χρησιμοποιήσαμε τα τουβλάκια μας, για να σχηματίσουμε γύρω από αυτά τους αριθμούς που αποτελούν το 2025.

IMG 20250305 193743

και στο τέλος, ο κάθε ένας με τον δικό του μοναδικό τρόπο, προσπάθησε να γράψει το 2025 στο διαδραστικό πίνακα.IMG 20250305 195502

Καλώς μας ήρθες 2025!!!

Νέα χρονιά, Νέα αρχή, Νέοι Στόχοι!!! Τι σημαίνει όμως “Βάζω ένα στόχο;”

Το σκιουράκι της ιστορίας μας, δυσκολεύεται να καταλάβει και αναζητά απαντήσεις. Ένα πολύ όμορφο παραμύθι για την αρχή του Νέου Έτους, που βοηθά τα παιδιά να αντιληφθούν τι είναι στόχος και γιατί συνήθως τους βάζουμε σε κάθε νέα αρχή.

✅Αφού διαβάσαμε το παραμύθι, η νηπιαγωγός έκανε ερωτήσεις στα παιδιά για τους στόχους του σκίουρου αλλά και τους στόχους που είχαν οι υπόλοιποι ήρωες του παραμυθιού και έπειτα τους ζήτησε να πουν  ποιοι θα είναι οι δικοί τους στόχοι για τη νέα χρονιά.

✅Αφού συζητήθηκαν οι νέοι στόχοι κάθε παιδιού, τι άλλο έμεινε; Μα να τους ζωγραφίσουν!!!

IMG 2715     IMG 2716

IMG 2718     IMG 2719

IMG 2720    IMG 2722

Τι μας έκανε χαρούμενους την χρονιά που πέρασε!

Καινούρια χρονιά ήρθε και είμαστε πολύ χαρούμενοι! Ανυπομονούμε για όλα όσα θα έρθουν την νέα χρονιά και για τις καινούριες μας περιπέτειες!

Μόλις ξαναβρεθήκαμε όλοι την νέα χρονιά είπαμε τα νέα μας και πως τα περάσαμε! Κάναμε όμως και μια μικρή ανασκόπηση στην χρονιά που πέρασε! Σκεφτήκαμε όλα τα πράγματα που μας έκαναν πολύ χαρούμενους μέσα στο 2024 αλλά και που μας στεναχώρησαν! Αποφασίσαμε και επικεντρωθούμε σε όλα όσα μας έκαναν να  χαμογελάμε και ζωγραφίσαμε κάτι που μας έκανε πολύ χαρούμενους το 2024

IMG 2676        IMG 2677

IMG 2679       IMG 2680

IMG 2681        IMG 2683

IMG 2685     IMG 2682

Χριστουγεννιάτικες Δημιουργίες

Ξεκινήσαμε φτιάχνοντας τις δικές μας Χριστουγεννιάτικες κάρτες για να ευχηθούμε στα αγαπημένα μας πρόσωπα!

IMG 2552       IMG 2556

IMG 2708      IMG 2711

Φτιάξαμε τα δικά ξωτικά ακολουθώντας βήμα τις οδηγίες από ένα βίντεο στο youtube!!!

Τα παιδιά ενθουσιαστήκανε και το αποτέλεσμα ήταν καταπληκτικό!

IMG 2567       IMG 2571

IMG 2572       IMG 2573 IMG 2574

IMG 2687       IMG 2688

IMG 2689        IMG 2690

IMG 2691Και επειδή ενθουσιαστήκαμε με τα ξωτικά αποφασίσαμε να φτιάξουμε και  τους δικούς μας Αι Βασίληδες ακολουθώντας βήμα τις οδηγίες από ένα βίντεο στο youtube!!!

IMG 2601        IMG 2603

IMG 2604        IMG 2605

IMG 2606        IMG 2607

IMG 2697      IMG 2698

IMG 2699     IMG 2700

IMG 2702Φτιάξαμε και γλυκά μπισκοτανθρωπάκια

IMG 2692       IMG 2693

IMG 2694        IMG 2695

και γλυκά γλειφιτζούρια.

IMG 2597       IMG 2598

IMG 2612       IMG 2613 IMG 2614Μάλλον επηρεαστήκαμε πολύ από την χριστουγεννιάτικη μας γιορτή για αυτό πολλές από τις δημιουργίες μας είναι γλυκές!

Μύρισε Χριστούγεννα!

Στολίσαμε και εμείς και γίναμε πιο γιορτινοί!

IMG 2486       IMG E2487

IMG E2492

IMG 7472       IMG 7473

Ξεκινήσαμε να φτιάχνουμε και τις προσκλήσεις μας για την χριστουγεννιάτικη γιορτή για να καλέσουμε τα αγαπημένα μας πρόσωπα!

Τα μικρά χεράκια δούλεψαν πολύ και έφτιαξαν τις πιο γλυκές προσκλήσεις!

IMG 2516       IMG 2518

IMG 2520       IMG 2521IMG 2523

Σεισμός – και τώρα τι κάνω;

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
1. Κλιματική Αλλαγή- Φυσικές καταστροφές, Πολιτική
Προστασία

Τίτλος : Σεισμός – και τώρα τι κάνω;

Το πρόγραμμα “Σεισμός – και τώρα τι κάνω;” έχει σκοπό να αποκτήσουν οι μαθήτριες και οι μαθητές γνώσεις προετοιμασίας πριν την εκδήλωση ενός σεισμού, κατά τη διάρκεια και μετά την εκδήλωσή του. Οι μαθήτριες και οι μαθητές θα ζωγραφίσουν, θα τραγουδήσουν,
θα δουν εκπαιδευτικά και χρήσιμα βίντεο, θα ακούσουν μύθους γύρω από τον σεισμό, θα ενημερωθούν οι ίδιοι αλλά θα ενημερώσουν και τις οικογένειές τους για τις απαιτούμενες ενέργειες πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την εκδήλωση ενός σεισμού και κυρίως θα συμμετέχουν σε προσομοίωση καταστάσεων σεισμού στο σχολικό χώρο.

Ο σεισμός είναι ένα φυσικό φαινόμενο που εκδηλώνεται συχνά στη χώρα μας. Η Ελλάδα είναι η πρώτη σε σεισμικότητα χώρα στην Ευρώπη και η έκτη σε παγκόσμιο επίπεδο. Έτσι συζητήσαμε με τα παιδιά για να δούμε τι ξέρουν για τους σεισμούς και οι απαντήσεις τους είχαν πολύ ενδιαφέρον

Πώς δημιουργούνται οι σεισμοί;

Τα παιδιά έμαθαν για τη δομή της γης, για τις λιθοσφαιρικές πλάκες που συνθέτουν ένα γιγάντιο παζλ και προκαλούν σεισμούς.

IMG 6817       IMG 6814

Παρομοιάσαμε μάλιστα τον φλοιό της γης με την φλούδα ενός πορτοκαλιού για να καταλάβουμε πόσο λεπτός είναι ο φλοιός όπου υπάρχουν οι λιθοσφαιρικές πλάκες.

IMG 6815

Παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικά βίντεο στο youtube που μας εξηγούσαν τι είναι σεισμός και πως προκαλείται αλλά και πως μπορούμε να προστατευτούμε.

Για να καταλάβουμε λίγο καλύτερα τον σεισμό αποφασίσαμε να φτιάξουμε το δικά μας σεισμοσπιτάκια! Αφού βάψαμε με νερομπογίες τη Γη μας

IMG 2118      IMG 2122

ζωγράφισε ο καθένας το δικό σπίτι το οποίο και τοποθετήθηκε πάνω στην Γη με σύρμα πίπας. Κάθε φορά που κουνιόταν η Γη έστω και λίγο το σπιτάκι ταρακουνιόταν και αυτό! Τα παιδιά εντυπωσιάστηκαν από το αποτέλεσμα!

IMG 2126      IMG 2127

IMG 2123

Γίνεται σεισμός! Τι πρέπει να κάνω;

Αν σεισμό νιώσεις

ψάξε στην στιγμή

ένα γερό έπιπλο

από κάτω να κρυφτείς!

Το κεφάλι σου προστάτεψε και κρατήσου γερά!

Όσο δονήσεις νιώθεις

μην βγαίνεις από εκεί!

Μέχρι να σταματήσει εντελώς

και να είσαι ασφαλής!

Κι αν πάλι βρίσκεσαι κάπου έξω μακριά από τα κτήρια να πας!

Στο έδαφος να πέσεις,

να κουρνιάσεις σαν μωρό

και τα χέρια στο κεφάλι

θα σε κρατήσουνε γερό.

Κάναμε πολλές φορές μικρές ασκήσεις μέσα στις τάξεις μας για να μάθουμε όλα τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσουμε όταν γίνεται σεισμός.

IMG 2109

IMG 2115      IMG 2135

Τα παιδιά αποτύπωσαν και στις ζωγραφιές τους με πολύ όμορφο τρόπο τα 3 βήματα που πρέπει να ακολουθήσουν όταν γίνεται σεισμός!

IMG 2190    IMG 2192

IMG 2193    IMG 2194

Μάθαμε επίσης τα τηλέφωνα έκτακτης ανάγκης και κάναμε εξάσκηση στο μεγάλο τηλέφωνο που φτιάξαμε καλώντας πότε την πυροσβεστική, την αστυνομία ή το ασθενοφόρο

IMG 2275      IMG 2280

Μιλήσαμε και για το βαλιτσάκι έκτακτης ανάγκης και για όλα τα απαραίτητα αντικείμενα που πρέπει να έχει μέσα.  IMG 2136Συγκεντρώσαμε και εμείς στο σχολείο μας κάποια από αυτά και φτιάξαμε το δικό μας βαλιτσάκι έκτακτης ανάγκης. IMG 2363

Τα παιδιά έγραψαν κιόλας μια λίστα με τα πράγματα που πρέπει να έχει μέσα το βαλιτσάκι έκτακτης ανάγκης για να την δώσουν στους γονείς τους έτσι ώστε να ενημερωθούν και οι ίδιοι και να φτιάξουν το δικό τους βαλιτσάκι έκτακτης ανάγκης στο σπίτι.

IMG 2353    IMG 2355

IMG 2357    IMG 2358

Πυροσβέστες από το πυροσβεστικό κλιμάκιο Θήρας αποδέχθηκαν άμεσα την πρόσκληση μας στο νηπιαγωγείο μας για να μας μιλήσουν για τους τρόπους με τους οποίους μπορούμε να προστατευτούμε από τον σεισμό!

IMG 2370      IMG 2373

Αφού μας μίλησαν και έδειξαν τα ειδικά ρούχα και τον εξοπλισμό που φοράνε κάθε φορά που πρέπει να επέμβουν κάπου

IMG 2394      IMG 2397

IMG 2412      IMG 2416

αποφασίσαμε να κάνουμε άσκηση σεισμού! Μπήκαμε μέσα στις τάξεις μας και μόλις ακούσαμε να φωνάζουν δυνατά την λέξη ΣΕΙΣΜΟΣ μπήκαμε κάτω από τα τραπέζια μας.

IMG 2112

Με ασφάλεια και με σειρά βγήκαμε από τις τάξεις μας και συγκεντρωθήκαμε στην αυλή μας μακριά από κτήρια και καλώδια της ΔΕΗ. IMG 2383Όμως ένας μικρός μαθητής έμεινε εγκλωβισμένος μέσα σε μια αίθουσα! Ήταν όμως ψύχραιμος και καλά προετοιμασμένος! Φόρεσε την σφυρίχτρα που ήταν εκεί κοντά και με τα χέρια στο κεφάλι για να είναι προστατευμένος σφύριζε για να τον ακούσουν οι πυροσβέστες! IMG 2384Πολύ γρήγορα ένας πυροσβέστης μπήκε μέσα στο κτήριο του νηπιαγωγείο και απεγκλώβισε τον μικρό μαθητή! IMG 2392

Στο τέλος κατεβήκαμε όλοι και είδαμε από κοντά το πυροσβεστικό όχημα και ρίξαμε και εμείς νερό με την μάνικα!

IMG 2418       IMG 2421

IMG 2423       IMG 2427

Αφού βγάλαμε κάποιες αναμνηστικές φωτογραφίες ήρθε η στιγμή να ευχαριστήσουμε τους πυροσβέστες και να τους κάνουμε ένα μικρό δώρο!

IMG 2406       IMG 2366

Όταν μπήκαμε στην τάξη τα παιδιά αποτύπωσαν στις ζωγραφιές τους όλα όσα τους έκαναν εντύπωση από την επίσκεψη των πυροσβεστών στην τάξη μας!

IMG 2435    IMG 2436

IMG 2437    IMG 2439

Είχαμε μάθει πολλά πράγματα για τους σεισμούς και για το τι έπρεπε να κάνουμε για να προστατευτούμε από αυτούς. Έπρεπε όμως να ενημερώσουμε και τους γονείς μας για όλα όσα μάθαμε αυτές τις μέρες. Αποφασίσαμε λοιπόν να φτιάξουμε μια αφίσα και να την κολλήσουμε στην αυλή μας έτσι ώστε να ενημερωθούν όλοι!

Κάποια παιδιά αναλάβανε να γράψουνε.

IMG 2448       IMG 2449IMG 2450

Κάποια άλλα ζωγραφίσανε.

IMG 2443       IMG 2444

Και η αφίσα μας είναι έτοιμη! IMG 2460

Στην ηλεκτρονική μας τάξη είχαμε την χαρά και την τιμή να φιλοξενήσουμε την συγγραφέα Εύα Κασιάρου που μας παρουσίασε το παραμύθι της: “Η Νενέ στην Σαντορίνη” των εκδόσεων Κόκκινη κλωστή δεμένη!Εξώφυλλο

Η Νενέ, μια πανέξυπνη χήνα, γεωλόγος στο επάγγελμα, ταξιδεύει από την Χαβάη στη Σαντορίνη για να μελετήσει το έδαφος του ηφαιστειογενούς αυτού νησιού. Στη ρεσεψιόν του ξενοδοχείου την περιμένει ο γαϊδαράκος Γιακουμής ο οποίος αναλαμβάνει να την βοηθήσει στις μετακινήσεις της για όσο καιρό θα είναι στο νησί. Κοντά της μαθαίνει ένα σωρό καινούργια πράγματα για το νησί. Εκτός αυτού, μια υπέροχη φιλία γεννιέται μεταξύ τους.

Η Εύα Κασιάρου διάλεξε να μας μιλήσει για το νησί μας τη Σαντορίνη και το ιδιαίτερο γεωλογικό έδαφος της μέσα από τη μυθοπλασία και το χιούμορ και να μας κάνει μαθήματα γεωλογίας με ξεχωριστό τρόπο.  Διαβάζοντας την όμορφη ιστορία φιλίας, οι γνώσεις έφτασαν στα μικρά μας παιδιά αβίαστα και χαλαρά. Κατάφερε μέσα από την ξενάγηση στο νησί, να μεταδώσει πλήθος πληροφοριών στους μικρούς μας μαθητές και ήταν η αφορμή για να μάθουν τι είναι ηφαίστειο, η λάβα, αλλά και να θυμηθούμε πως μετακινούνται οι πλάκες της γης σ’ ένα σεισμό.

Είδαμε ξανά την Γη μας της οποίας το εσωτερικό παρομοιάστηκε με ένα αυγό.

IMG 3233       IMG 3235

Θυμηθήκαμε τα 3 στρώματα της Γης, τον πυρήνα, τον μανδύα και τον φλοιό και η κα Εύα Κασιάρου μας παρομοίωσε το εσωτερικό της Γης σαν μια κατσαρόλα που βράζει.

IMG 3237       IMG 3238

Μάθαμε πολλές πληροφορίες για τα ηφαίστεια αυτή την φορά και ενημερωθήκαμε πως το νησί μας δεν είναι το μόνο που έχει ηφαίστειο!

IMG 3228       IMG 32311

Δύσκολες έννοιες και λέξεις όπως το μάγμα, ο μανδύας, ο πυρήνας, η λάβα, έγιναν εύκολα κατανοητές με την βοήθεια της εικονογράφησης, αλλά και με τις έξυπνες παρομοιώσεις και μεταφορές.

IMG 3239       IMG 3244

Ξαναθυμηθήκαμε και πράγματα που είπαμε στην τάξη μας όταν μαθαίναμε για τους σεισμούς! Θυμηθήκαμε τις λιθοσφαιρικές πλάκες  και πως  όταν  αυτές  συγκρούονται μεταξύ τους γίνεται σεισμός. IMG 3248

IMG 3242       IMG 3243

Ακούς Τις Ζωγραφιές;

Οι Μελωδικές Εξερευνήσεις επισκέφτηκαν το σχολείο μας και παρουσιάσανε το εκπαιδευτικό μουσικοκινητικό πρόγραμμα: “Ακούς Τις Ζωγραφιές;” όπου οι ζωγραφικοί πίνακες του μουσείου έγιναν μουσική και η μουσική των μεγάλων συνθέτων έγινε παιχνίδι.

Τα παιδιά μυήθηκαν στον κόσμο της κλασικής μουσικής με βιωματικό τρόπο μέσω παιχνιδιών ενεργητικής ακοής και με αφορμή έργα τέχνης. Ο Vivaldi, o Bach, o Beethoven, o Mazart, o Satie και ο Rossini συνάντησαν τους μεγάλους ζωγράφους και εικαστικούς και με τις μουσικές τους ζωντάνεψαν τα έργα τους!

IMG 2296        IMG 2303

IMG 2317        IMG 2322IMG 2302

IMG 2327        IMG 2332 IMG 2333

IMG 2335        IMG 2340

IMG 2342        IMG 2344

Τα παιδιά συμμετείχαν πολύ ενεργά και διασκέδασαν πολύ!!!

«Ο Μύθος της Γειτονίας μου»

Σήμερα ήρθε στο νηπιαγωγείο μας η νέα μουσειοβαλίτσα του Μουσείου Αλέκος Φασιανός- «Ο Μύθος της Γειτονίας μου». Γίναμε δράκοι, μέλισσες και πουλιά και πετάξαμε πάνω από το μεγάλο ξύλινο ταμπλό και γνωρίσαμε την ιστορία και τη συλλογή του Μουσείου με πρωτότυπο και διαδραστικό τρόπο.

WhatsApp Image 2024 01 15 at 2.12.45 PM.jpeg.pagespeed.ce .cAPmBiCTlh

Η μουσειοβαλίσα περιλάμβανε συναρμολογούμενη μακέτα του Μουσείου, tablet με ακουστικό υλικό ξενάγησης, 100 κάρτες παιχνιδιού, χειροποίητα εκπαιδευτικά αντικείμενα, αναμνηστικό δώρο για τους συμμετέχοντες.

Αφού συναρμολογήσαμε την μακέτα χωριστήκαμε σε τρεις ομάδες, τους δράκους, τις μέλισσες και τα πουλιά και το παιχνίδι ξεκίνησε! Ρίχναμε το ζάρι και η κάθε ομάδα προχωρούσε στο ταμπλό τόσα βήματα όσα έδειχνε το ζάρι και ανοίγαμε την αντίστοιχη κάρτα.

IMG 2233     IMG 2235

IMG 2234    IMG 2231

Στο τέλος, μετρήσαμε τους σπόρους σταχιού που συλλέξαμε και ξεκλειδώσαμε τον Μύθο!

IMG 2244

IMG 2245

Τα έργα του Αλέκου Φασιανού αποτέλεσαν μεγάλη έμπνευση για εμάς για αυτό και αποφασίσαμε να ζωγραφίσουμε και εμείς όπως και ο ίδιος.

IMG 2251      IMG 2252

Κάναμε και πιτσιλιές για φόντο δημιουργώντας ένα μικρό χαμό αλλά το αποτέλεσμα μας δικαίωσε!

IMG 2253      IMG 2256

IMG 2255    IMG 2254

IMG 2269

Επέτειος της 28ης Οκτωβρίου

Η επέτειος της 28ης Οκτωβρίου αποτελεί μέρα τιμής και υπερηφάνειας για το λαό μας, με το ιστορικό “ΟΧΙ” να φανερώνει το μεγαλείο και τη δύναμη της ψυχής του.  Αξιοποιώντας ποικίλο υλικό (έντυπο, ψηφιακό, αρχειακό) θαυμάσαμε τον πατριωτισμό και την ανδρεία όσων τότε πολέμησαν, ενώ παράλληλα εκτιμήσαμε το “δώρο” της ειρήνης που σήμερα απολαμβάνουμε. Τα παιδιά είδαν βίντεο με φωτογραφικό υλικό από την εποχή εκείνη, τραγούδησαν τραγούδια της Σοφίας Βέμπο, τον Εθνικό μας Ύμνο και τέλος έκαναν παρέλαση στην κεντρική πλατεία των Φηρών κουνώντας κυματιστά τις ελληνικές σημαίες.

IMG 2030      IMG 6860

IMG 2039      IMG 2054

IMG 2044      IMG 2046

IMG 2051