Η αλλαγή του καιρού, με τις συχνές βροχοπτώσεις, αλλά και η αναφορά στην εποχή “Χειμώνας”, μας δημιούργησε ερωτήματα σχετικά με το νερό και πού βρίσκεται αυτό.
Στην αρχή, οργανώσαμε μία συζήτηση σχετικά με το πού συναντάμε το νερό. Αναφέρθηκαν οι ιδέες: θάλασσα, ποτάμι, νερό της βρύσης κ.α.
Αναφερθήκαμε στις ιδιότητες του και ως πρώτο παράδειγμα χρησιμοποιήσαμε ένα μπουκάλι με νερό. Κουνώντας το, τα παιδιά παρατήρησαν πως το νερό δε “μένει” σε μία θέση, αλλά όσο το κουνάμε κουνιέται κι αυτό. Έτσι, δώσαμε την ονομασία “υγρό”.
Στη συνέχεια, με ένα δεύτερο μπουκάλι γεμίσαμε έναν βραστήρα και το βάλαμε στην πρίζα. Αυτό που παρατήρησαμε, ήταν ότι έβγαιναν “καπνοί” από τον βραστήρα και το νερό μέσα δεν ήταν όσο στην αρχή. Το ονομάσαμε “ατμός”
Τέλος, με ένα τρίτο μπουκάλι νερό γεμίσαμε σακούλες από παγάκια, βάλαμε μάλιστα και χρώμα σε αυτά, για να ξεχωρίζουν παραπάνω και τα τοποθετήσαμε στην κατάψυξη του σχολείου. Αυτό που είδαμε την επομένη μέρα, ήταν το νερό που είχε παγώσει και μετατράπηκε σε πάγο. Λόγω της απουσίας κίνησης του νερού, αυτό το νέο υλικό το ονομάσαμε “στερεό”.
Μας άρεσαν τόσο πολύ τα παγάκια, που δεν αντισταθήκαμε να τα περιεργαστούμε με τα δικά μας χέρια.
Μάλιστα, αποφασίσουμε να ανοίξουμε τις σακούλες με τα παγάκια και να παίξουμε με αυτό το νέο που είχαμε στα χέρια μας.
Την επόμενη μέρα επαναλάβαμε τη διαδικασία και ονομάσαμε τις διάφορες μορφές του νερού με επιστημονικούς όρους (τήξη, πήξη, βρασμός) . Αφού το κατανοήσαμε, ζωγραφίσαμε αυτές τις μορφές που μάθαμε.
Αφού καλωσορίσαμε τη νέα μας χρονιά, το 2025, αποφασίσαμε να “παίξουμε” με τους αριθμούς που αυτό κρύβει μέσα του.
Προσπαθήσαμε να συνδέσουμε με διάφορους τρόπους την ποσότητα με τους αριθμούς. Έτσι, αφού τοποθετήσαμε με τη σειρά τους αριθμούς, προσθέσαμε από κάτω τόσα ξυλάκια όσα είναι ο κάθε αριθμός.
Στη συνέχεια, προσπαθήσαμε να αποδώσουμε την ποσότητα των αριθμών με δικά μας σχέδια.
Σε μια πρώτη προσπάθεια, χρησιμοποιήσαμε τα τουβλάκια μας, για να σχηματίσουμε γύρω από αυτά τους αριθμούς που αποτελούν το 2025.
και στο τέλος, ο κάθε ένας με τον δικό του μοναδικό τρόπο, προσπάθησε να γράψει το 2025 στο διαδραστικό πίνακα.
Νέα χρονιά, Νέα αρχή, Νέοι Στόχοι!!! Τι σημαίνει όμως “Βάζω ένα στόχο;”
Το σκιουράκι της ιστορίας μας, δυσκολεύεται να καταλάβει και αναζητά απαντήσεις. Ένα πολύ όμορφο παραμύθι για την αρχή του Νέου Έτους, που βοηθά τα παιδιά να αντιληφθούν τι είναι στόχος και γιατί συνήθως τους βάζουμε σε κάθε νέα αρχή.
✅Αφού διαβάσαμε το παραμύθι, η νηπιαγωγός έκανε ερωτήσεις στα παιδιά για τους στόχους του σκίουρου αλλά και τους στόχους που είχαν οι υπόλοιποι ήρωες του παραμυθιού και έπειτα τους ζήτησε να πουν ποιοι θα είναι οι δικοί τους στόχοι για τη νέα χρονιά.
✅Αφού συζητήθηκαν οι νέοι στόχοι κάθε παιδιού, τι άλλο έμεινε; Μα να τους ζωγραφίσουν!!!
Καινούρια χρονιά ήρθε και είμαστε πολύ χαρούμενοι! Ανυπομονούμε για όλα όσα θα έρθουν την νέα χρονιά και για τις καινούριες μας περιπέτειες!
Μόλις ξαναβρεθήκαμε όλοι την νέα χρονιά είπαμε τα νέα μας και πως τα περάσαμε! Κάναμε όμως και μια μικρή ανασκόπηση στην χρονιά που πέρασε! Σκεφτήκαμε όλα τα πράγματα που μας έκαναν πολύ χαρούμενους μέσα στο 2024 αλλά και που μας στεναχώρησαν! Αποφασίσαμε και επικεντρωθούμε σε όλα όσα μας έκαναν να χαμογελάμε και ζωγραφίσαμε κάτι που μας έκανε πολύ χαρούμενους το 2024
Ξεκινήσαμε φτιάχνοντας τις δικές μας Χριστουγεννιάτικες κάρτες για να ευχηθούμε στα αγαπημένα μας πρόσωπα!
Φτιάξαμε τα δικά ξωτικά ακολουθώντας βήμα τις οδηγίες από ένα βίντεο στο youtube!!!
Τα παιδιά ενθουσιαστήκανε και το αποτέλεσμα ήταν καταπληκτικό!
Και επειδή ενθουσιαστήκαμε με τα ξωτικά αποφασίσαμε να φτιάξουμε και τους δικούς μας Αι Βασίληδες ακολουθώντας βήμα τις οδηγίες από ένα βίντεο στο youtube!!!
Φτιάξαμε και γλυκά μπισκοτανθρωπάκια
και γλυκά γλειφιτζούρια.
Μάλλον επηρεαστήκαμε πολύ από την χριστουγεννιάτικη μας γιορτή για αυτό πολλές από τις δημιουργίες μας είναι γλυκές!
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
1. Κλιματική Αλλαγή- Φυσικές καταστροφές, Πολιτική
Προστασία
Τίτλος : Σεισμός – και τώρα τι κάνω;
Το πρόγραμμα “Σεισμός – και τώρα τι κάνω;” έχει σκοπό να αποκτήσουν οι μαθήτριες και οι μαθητές γνώσεις προετοιμασίας πριν την εκδήλωση ενός σεισμού, κατά τη διάρκεια και μετά την εκδήλωσή του. Οι μαθήτριες και οι μαθητές θα ζωγραφίσουν, θα τραγουδήσουν,
θα δουν εκπαιδευτικά και χρήσιμα βίντεο, θα ακούσουν μύθους γύρω από τον σεισμό, θα ενημερωθούν οι ίδιοι αλλά θα ενημερώσουν και τις οικογένειές τους για τις απαιτούμενες ενέργειες πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την εκδήλωση ενός σεισμού και κυρίως θα συμμετέχουν σε προσομοίωση καταστάσεων σεισμού στο σχολικό χώρο.
Ο σεισμός είναι ένα φυσικό φαινόμενο που εκδηλώνεται συχνά στη χώρα μας. Η Ελλάδα είναι η πρώτη σε σεισμικότητα χώρα στην Ευρώπη και η έκτη σε παγκόσμιο επίπεδο. Έτσι συζητήσαμε με τα παιδιά για να δούμε τι ξέρουν για τους σεισμούς και οι απαντήσεις τους είχαν πολύ ενδιαφέρον
Πώς δημιουργούνται οι σεισμοί;
Τα παιδιά έμαθαν για τη δομή της γης, για τις λιθοσφαιρικές πλάκες που συνθέτουν ένα γιγάντιο παζλ και προκαλούν σεισμούς.
Παρομοιάσαμε μάλιστα τον φλοιό της γης με την φλούδα ενός πορτοκαλιού για να καταλάβουμε πόσο λεπτός είναι ο φλοιός όπου υπάρχουν οι λιθοσφαιρικές πλάκες.
Παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικά βίντεο στο youtube που μας εξηγούσαν τι είναι σεισμός και πως προκαλείται αλλά και πως μπορούμε να προστατευτούμε.
Για να καταλάβουμε λίγο καλύτερα τον σεισμό αποφασίσαμε να φτιάξουμε το δικά μας σεισμοσπιτάκια! Αφού βάψαμε με νερομπογίες τη Γη μας
ζωγράφισε ο καθένας το δικό σπίτι το οποίο και τοποθετήθηκε πάνω στην Γη με σύρμα πίπας. Κάθε φορά που κουνιόταν η Γη έστω και λίγο το σπιτάκι ταρακουνιόταν και αυτό! Τα παιδιά εντυπωσιάστηκαν από το αποτέλεσμα!
Γίνεται σεισμός! Τι πρέπει να κάνω;
Αν σεισμό νιώσεις
ψάξε στην στιγμή
ένα γερό έπιπλο
από κάτω να κρυφτείς!
Το κεφάλι σου προστάτεψε και κρατήσου γερά!
Όσο δονήσεις νιώθεις
μην βγαίνεις από εκεί!
Μέχρι να σταματήσει εντελώς
και να είσαι ασφαλής!
Κι αν πάλι βρίσκεσαι κάπου έξω μακριά από τα κτήρια να πας!
Στο έδαφος να πέσεις,
να κουρνιάσεις σαν μωρό
και τα χέρια στο κεφάλι
θα σε κρατήσουνε γερό.
Κάναμε πολλές φορές μικρές ασκήσεις μέσα στις τάξεις μας για να μάθουμε όλα τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσουμε όταν γίνεται σεισμός.
Τα παιδιά αποτύπωσαν και στις ζωγραφιές τους με πολύ όμορφο τρόπο τα 3 βήματα που πρέπει να ακολουθήσουν όταν γίνεται σεισμός!
Μάθαμε επίσης τα τηλέφωνα έκτακτης ανάγκης και κάναμε εξάσκηση στο μεγάλο τηλέφωνο που φτιάξαμε καλώντας πότε την πυροσβεστική, την αστυνομία ή το ασθενοφόρο
Μιλήσαμε και για το βαλιτσάκι έκτακτης ανάγκης και για όλα τα απαραίτητα αντικείμενα που πρέπει να έχει μέσα. Συγκεντρώσαμε και εμείς στο σχολείο μας κάποια από αυτά και φτιάξαμε το δικό μας βαλιτσάκι έκτακτης ανάγκης.
Τα παιδιά έγραψαν κιόλας μια λίστα με τα πράγματα που πρέπει να έχει μέσα το βαλιτσάκι έκτακτης ανάγκης για να την δώσουν στους γονείς τους έτσι ώστε να ενημερωθούν και οι ίδιοι και να φτιάξουν το δικό τους βαλιτσάκι έκτακτης ανάγκης στο σπίτι.
Πυροσβέστες από το πυροσβεστικό κλιμάκιο Θήρας αποδέχθηκαν άμεσα την πρόσκληση μας στο νηπιαγωγείο μας για να μας μιλήσουν για τους τρόπους με τους οποίους μπορούμε να προστατευτούμε από τον σεισμό!
Αφού μας μίλησαν και έδειξαν τα ειδικά ρούχα και τον εξοπλισμό που φοράνε κάθε φορά που πρέπει να επέμβουν κάπου
αποφασίσαμε να κάνουμε άσκηση σεισμού! Μπήκαμε μέσα στις τάξεις μας και μόλις ακούσαμε να φωνάζουν δυνατά την λέξη ΣΕΙΣΜΟΣ μπήκαμε κάτω από τα τραπέζια μας.
Με ασφάλεια και με σειρά βγήκαμε από τις τάξεις μας και συγκεντρωθήκαμε στην αυλή μας μακριά από κτήρια και καλώδια της ΔΕΗ. Όμως ένας μικρός μαθητής έμεινε εγκλωβισμένος μέσα σε μια αίθουσα! Ήταν όμως ψύχραιμος και καλά προετοιμασμένος! Φόρεσε την σφυρίχτρα που ήταν εκεί κοντά και με τα χέρια στο κεφάλι για να είναι προστατευμένος σφύριζε για να τον ακούσουν οι πυροσβέστες! Πολύ γρήγορα ένας πυροσβέστης μπήκε μέσα στο κτήριο του νηπιαγωγείο και απεγκλώβισε τον μικρό μαθητή!
Στο τέλος κατεβήκαμε όλοι και είδαμε από κοντά το πυροσβεστικό όχημα και ρίξαμε και εμείς νερό με την μάνικα!
Αφού βγάλαμε κάποιες αναμνηστικές φωτογραφίες ήρθε η στιγμή να ευχαριστήσουμε τους πυροσβέστες και να τους κάνουμε ένα μικρό δώρο!
Όταν μπήκαμε στην τάξη τα παιδιά αποτύπωσαν στις ζωγραφιές τους όλα όσα τους έκαναν εντύπωση από την επίσκεψη των πυροσβεστών στην τάξη μας!
Είχαμε μάθει πολλά πράγματα για τους σεισμούς και για το τι έπρεπε να κάνουμε για να προστατευτούμε από αυτούς. Έπρεπε όμως να ενημερώσουμε και τους γονείς μας για όλα όσα μάθαμε αυτές τις μέρες. Αποφασίσαμε λοιπόν να φτιάξουμε μια αφίσα και να την κολλήσουμε στην αυλή μας έτσι ώστε να ενημερωθούν όλοι!
Κάποια παιδιά αναλάβανε να γράψουνε.
Κάποια άλλα ζωγραφίσανε.
Και η αφίσα μας είναι έτοιμη!
Στην ηλεκτρονική μας τάξη είχαμε την χαρά και την τιμή να φιλοξενήσουμε την συγγραφέα Εύα Κασιάρου που μας παρουσίασε το παραμύθι της: “Η Νενέ στην Σαντορίνη” των εκδόσεων Κόκκινη κλωστή δεμένη!
Η Νενέ, μια πανέξυπνη χήνα, γεωλόγος στο επάγγελμα, ταξιδεύει από την Χαβάη στη Σαντορίνη για να μελετήσει το έδαφος του ηφαιστειογενούς αυτού νησιού. Στη ρεσεψιόν του ξενοδοχείου την περιμένει ο γαϊδαράκος Γιακουμής ο οποίος αναλαμβάνει να την βοηθήσει στις μετακινήσεις της για όσο καιρό θα είναι στο νησί. Κοντά της μαθαίνει ένα σωρό καινούργια πράγματα για το νησί. Εκτός αυτού, μια υπέροχη φιλία γεννιέται μεταξύ τους.
Η Εύα Κασιάρου διάλεξε να μας μιλήσει για το νησί μας τη Σαντορίνη και το ιδιαίτερο γεωλογικό έδαφος της μέσα από τη μυθοπλασία και το χιούμορ και να μας κάνει μαθήματα γεωλογίας με ξεχωριστό τρόπο. Διαβάζοντας την όμορφη ιστορία φιλίας, οι γνώσεις έφτασαν στα μικρά μας παιδιά αβίαστα και χαλαρά. Κατάφερε μέσα από την ξενάγηση στο νησί, να μεταδώσει πλήθος πληροφοριών στους μικρούς μας μαθητές και ήταν η αφορμή για να μάθουν τι είναι ηφαίστειο, η λάβα, αλλά και να θυμηθούμε πως μετακινούνται οι πλάκες της γης σ’ ένα σεισμό.
Είδαμε ξανά την Γη μας της οποίας το εσωτερικό παρομοιάστηκε με ένα αυγό.
Θυμηθήκαμε τα 3 στρώματα της Γης, τον πυρήνα, τον μανδύα και τον φλοιό και η κα Εύα Κασιάρου μας παρομοίωσε το εσωτερικό της Γης σαν μια κατσαρόλα που βράζει.
Μάθαμε πολλές πληροφορίες για τα ηφαίστεια αυτή την φορά και ενημερωθήκαμε πως το νησί μας δεν είναι το μόνο που έχει ηφαίστειο!
Δύσκολες έννοιες και λέξεις όπως το μάγμα, ο μανδύας, ο πυρήνας, η λάβα, έγιναν εύκολα κατανοητές με την βοήθεια της εικονογράφησης, αλλά και με τις έξυπνες παρομοιώσεις και μεταφορές.
Ξαναθυμηθήκαμε και πράγματα που είπαμε στην τάξη μας όταν μαθαίναμε για τους σεισμούς! Θυμηθήκαμε τις λιθοσφαιρικές πλάκες και πως όταν αυτές συγκρούονται μεταξύ τους γίνεται σεισμός.
Οι Μελωδικές Εξερευνήσεις επισκέφτηκαν το σχολείο μας και παρουσιάσανε το εκπαιδευτικό μουσικοκινητικό πρόγραμμα: “Ακούς Τις Ζωγραφιές;” όπου οι ζωγραφικοί πίνακες του μουσείου έγιναν μουσική και η μουσική των μεγάλων συνθέτων έγινε παιχνίδι.
Τα παιδιά μυήθηκαν στον κόσμο της κλασικής μουσικής με βιωματικό τρόπο μέσω παιχνιδιών ενεργητικής ακοής και με αφορμή έργα τέχνης. Ο Vivaldi, o Bach, o Beethoven, o Mazart, o Satie και ο Rossini συνάντησαν τους μεγάλους ζωγράφους και εικαστικούς και με τις μουσικές τους ζωντάνεψαν τα έργα τους!
Τα παιδιά συμμετείχαν πολύ ενεργά και διασκέδασαν πολύ!!!
Σήμερα ήρθε στο νηπιαγωγείο μας η νέα μουσειοβαλίτσα του Μουσείου Αλέκος Φασιανός- «Ο Μύθος της Γειτονίας μου». Γίναμε δράκοι, μέλισσες και πουλιά και πετάξαμε πάνω από το μεγάλο ξύλινο ταμπλό και γνωρίσαμε την ιστορία και τη συλλογή του Μουσείου με πρωτότυπο και διαδραστικό τρόπο.
Η μουσειοβαλίσα περιλάμβανε συναρμολογούμενη μακέτα του Μουσείου, tablet με ακουστικό υλικό ξενάγησης, 100 κάρτες παιχνιδιού, χειροποίητα εκπαιδευτικά αντικείμενα, αναμνηστικό δώρο για τους συμμετέχοντες.
Αφού συναρμολογήσαμε την μακέτα χωριστήκαμε σε τρεις ομάδες, τους δράκους, τις μέλισσες και τα πουλιά και το παιχνίδι ξεκίνησε! Ρίχναμε το ζάρι και η κάθε ομάδα προχωρούσε στο ταμπλό τόσα βήματα όσα έδειχνε το ζάρι και ανοίγαμε την αντίστοιχη κάρτα.
Στο τέλος, μετρήσαμε τους σπόρους σταχιού που συλλέξαμε και ξεκλειδώσαμε τον Μύθο!
Τα έργα του Αλέκου Φασιανού αποτέλεσαν μεγάλη έμπνευση για εμάς για αυτό και αποφασίσαμε να ζωγραφίσουμε και εμείς όπως και ο ίδιος.
Κάναμε και πιτσιλιές για φόντο δημιουργώντας ένα μικρό χαμό αλλά το αποτέλεσμα μας δικαίωσε!
Η επέτειος της 28ης Οκτωβρίου αποτελεί μέρα τιμής και υπερηφάνειας για το λαό μας, με το ιστορικό “ΟΧΙ” να φανερώνει το μεγαλείο και τη δύναμη της ψυχής του. Αξιοποιώντας ποικίλο υλικό (έντυπο, ψηφιακό, αρχειακό) θαυμάσαμε τον πατριωτισμό και την ανδρεία όσων τότε πολέμησαν, ενώ παράλληλα εκτιμήσαμε το “δώρο” της ειρήνης που σήμερα απολαμβάνουμε. Τα παιδιά είδαν βίντεο με φωτογραφικό υλικό από την εποχή εκείνη, τραγούδησαν τραγούδια της Σοφίας Βέμπο, τον Εθνικό μας Ύμνο και τέλος έκαναν παρέλαση στην κεντρική πλατεία των Φηρών κουνώντας κυματιστά τις ελληνικές σημαίες.
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή