Ο χρόνος γυρίζει…

Δημιουργώ  και  Καινοτομώ- Δημιουργική  Σκέψη & Πρωτοβουλία

Στα πλαίσια των εργαστηρίων δεξιοτήτων, στον Δ θεματικό κύκλο,  ασχοληθήκαμε με την υποθεματική   ο χρόνος γυρίζει…

Γνωρίζω τις εποχές

Τα παιδιά παρατηρούν  τις τέσσερις ( 4 ) εποχές. Εφαρμόζοντας την ρουτίνα σκέψης: “Βλέπω -Σκέφτομαι- Αναρωτιέμαι”,  τα παιδιά επεξεργάζονται τις εικόνες απαντούν και καταλήγουν σε συμπεράσματα

 

 

Δημιουργούμε  πίνακα αναφοράς με  τις εποχές

Τα παιδιά χωρίστηκαν  σε τέσσερις (4 ) ομάδες  η κάθε ομάδα ζωγράφισε μια εποχή και  στη συνέχεια έγραψαν  τις λέξεις των εποχών.

 α) Μέσα από τα εικαστικά τα παιδιά ζωγραφίζουν την αγαπημένη τους εποχή. β) Καλλιέργεια του προφορικού λόγου. Τα παιδιά  απαντούν για ποιους λόγους τους αρέσει η ανάλογη εποχή

Παρακολουθήσαμε video για την εναλλαγή των εποχών.

 

 

Aκολούθησε συζήτηση και τονίσαμε πόσο σημαντική είναι στους ( ανθρώπους, ζώα, φυτά ). Σε επόμενη δραστηριότητα τα παιδιά χωρίστηκαν σε 4 ομάδες και  έκοψαν ή ζωγράφισαν ένα χαρακτηριστικό κάθε εποχής, όπως χιονάνθρωπο – χιονονιφάδες για το Χειμώνα, λουλούδια για την Άνοιξη, ήλιους για το Καλοκαίρι φύλλα για το Φθινόπωρο και δημιούργησαν το δέντρο των εποχών. Επίσης έγινε και εμπλοκή των μαθηματικών αφού μετρήσαμε τις εποχές και τα κλαδιά του δέντρου τα παιδιά διδάχτηκαν τον αριθμό τέσσερα (4)  τον οποίο και αποτύπωσαν σε φύλλο εργασίας

 

Γνωρίζω τους δώδεκα ( 12 ) μήνες

Παρακολουθήσαμε σε video  το λαϊκό   παραμύθι:  ” Η  κυρά καλή  και οι 12 μήνες “.  Ακολούθησε συζήτηση και επεξεργασία του παραμυθιού.

Δραματοποίηση του παραμυθιού.

Αρχικά για τους μήνες της κάθε εποχής συμφωνήσαμε να επιλέξουμε ένα χαρακτηριστικό  π.χ. για τους μήνες του χειμώνα χιονονιφάδες, της Άνοιξης λουλούδια, του Καλοκαιριού ήλιους, του Φθινοπώρου φύλλα. Τα παιδιά επιλέγοντας τους ρόλους τους,  ανέλαβαν δράση και ολοκλήρωσαν τη   δραματοποίηση του παραμυθιού. Πέρασαν  πολύ όμορφα και το  καταευχαριστήθηκαν. Με λίγα λόγια η κυρά καλή είπε στα παιδιά της πως θα πάει στο δάσος να μαζέψει ξύλα και όσο θα λείπει να παίζουν όμορφα

 

κι έφυγε για το βουνό…

 

Συζητήσαμε για τους 12 μήνες  και τα χαρακτηριστικά τους  τα παιδιά ζωγράφισαν το αντίστοιχο σύμβολο του μήνα που γεννήθηκαν

Στην  πορεία μέσα από τον πίνακα αναφοράς των γενεθλίων τους μετρήσαμε και βρήκαμε πόσα παιδιά είχαν γενέθλια τον ίδιο μήνα

 

 Με παιγνιώδη μορφή μάθαμε τους τακτικούς αριθμούς  1ος , 2ος , 3ος ,…….12ος

 Γνωρίζω τις μέρες της εβδομάδας

Δραστηριότητα: Ακούσαμε το τραγούδι η καλή κυρά βδομάδα  το μάθαμε το χορέψαμε  και το εκφράσαμε με μιμητικές κινήσεις

 

Δραστηριότητα: Μάθαμε τις μέρες και στο φύλλο εργασίας που ακολούθησε ζωγράφισαν το σχολείο και το σπίτι και αντιστοίχισαν τις μέρες με τις εικόνες

  Μέρα νύχτα

Κάναμε το πείραμα με το φακό   και την υδρόγειο σφαίρα. Παρατηρήσαμε το βόρειο και το νότιο ημισφαίριο της υδρογείου σφαίρας και με το φακό τα παιδιά αντιλήφθηκαν το σημείο που φωτίζεται έχει μέρα κι αυτό που δε φωτίζεται έχει νύχτα.

 

Σε άλλη δραστηριότητα παρατηρήσαμε στο  video πως εναλλάσσεται η μέρα και η νύχτα  στις διάφορες ηπείρους της γης.

 

Εγινε συζήτηση και ανάλυση του φαινομένου δηλαδή,  ότι ο ήλιος είναι σταθερός  και η περιστροφή της γης   γύρω από τον εαυτό της  καθορίζει  την εναλλαγή της μέρας και της νύχτας. Επίσης συζητήσαμε για την περιστροφή της γης γύρω από τον ήλιο  η οποία διαρκεί   1 έτος και τα παιδιά είπαν τι κάνουμε τη μέρα και τη νύχτα

 

Μετά χωρίστηκαν σε δύο   ομάδες (  μέρα , νύχτα)  ζωγράφισαν αρκετές από τις παραπάνω ιδέες τους και δημιουργήσαμε μία ομαδική εργασία

 

Σε ατομικό φύλλο εργασίας αποτύπωσαν τι τους αρέσει να κάνουν τη μέρα και τη νύχτα και  απαντούν για ποιους λόγους

 

Διαβάσαμε  το παραμύθι: «Ο φεγγαροσκεπαστής » που μας μιλάει για τη δύναμη της φιλίας και της αλληλεγγύης

 

Παρακολουθήσαμε το παρακάτω video και ταξιδέψαμε με τη φαντασία μας στους πλανήτες του ηλιακού μας συστήματος

 

Στην πορεία φτιάξαμε το ηλιακό μας σύστημα απεικονίζοντας τους πλανήτες με πλαστελίνη και γράψαμε τα ονόματα των πλανητών

 

Εδώ ολοκληρώσαμε το θέμα μας: ( ο χρόνος γυρίζει… ) και  θα πάμε παρέα με τη BeeBot  (το ρομποτάκι μας ) στους  πλανήτες  του ηλιακού μας συστήματος

 

οι τρεις Ιεράρχες

Στις 30 Ιανουαρίου, κάθε χρόνο, γιορτάζουμε τη μνήμη των Τριών Ιεραρχών.

Η γιορτή τους είναι γιορτή της παιδείας και των γραμμάτων, γιορτή των δασκάλων και των μαθητών.

Είναι γιορτή τόσο Σχολική όσο και Χριστιανική. Σχολική, γιατί οι Τρεις Ιεράρχες, ήταν άνθρωποι μορφωμένοι, σοφοί δάσκαλοι, φημισμένοι ρήτορες και συγγραφείς. Πρόσφεραν πάρα πολλά στα γράμματα, διαθέτοντας ολόκληρη  την περιουσία τους. Χριστιανική, γιατί και οι τρεις ήταν ευσεβείς Ιεράρχες, επιφανείς θεολόγοι, με κοινωνική προσφορά και φιλανθρωπικό έργο, που διέθεσαν τη ζωή τους στην πίστη τους για το Χριστό. Στο Νηπιαγωγείο μας, για να τους τιμήσουμε,  μάθαμε τα ονόματά τους, αναφερθήκαμε στη ζωή τους, στην προσφορά τους στα γράμματα. Είδαμε εικόνες και παρακολουθήσαμε ένα μικρό video.

Φτιάξαμε και μια κατασκευή, για να την πάρουν τα παιδιά στο σπίτι τους. Χρωματίσαμε… κόψαμε… κολλήσαμε…

 

 

Πιστοποιητικό υιοθεσίας από το make a Wish Eλλάδος

Είναι φορές που στη ζωή συμβαίνουν θαύματα…

Είναι φορές που οι άνθρωποι γίνονται η δύναμη ο ένας για τον άλλο…

Είναι φορές που η δύναμη αυτή τους κάνει να χορεύουν ακόμα κι αν στη ζωή τους περνούν την πιο δύσκολη καταιγίδα….

Είναι τότε που η καρδιά τους γεμίζει φως. Είναι τότε που μέσα τους ανάβει το δικό τους αστέρι….

Ένα αστέρι που γίνεται φως και για τους άλλους ανθρώπους….

Ένα φως που πολλαπλασιάζεται για να δώσει δύναμη σε όσους/ες το χρειάζονται….

Ας ευχηθούμε όλοι η Μαρία – Ελένη και η οικογένειά της να βιώσουν το θαύμα και το φως να κυριαρχήσει στη ζωή τους….

Ευχαριστούμε θερμά όλους τους γονείς/ κηδεμόνες  και τα παιδιά για την συμμετοχή τους!!

 

Καλώς ήρθες 2024!!!

Με την επιστροφή μας στο νηπιαγωγείο  τα  παιδιά υποδέχτηκαν το 2024 και μοιράστηκαν στην τάξη τις όμορφες στιγμές που περάσανε στις διακοπές των Χριστουγέννων. Το κάθε παιδί είπε τις εμπειρίες του απ’ τις ημέρες των γιορτών και έκανε μια ευχή για το νέο χρόνο.

Όταν τα  Εικαστικά εμπλέκονται με τα Μαθηματικά!  Καλή χρονιά 2024!!!

 

Το Ημερολόγιο του 2024  το συνδυάσαμε με τη μουσική επειδή αγαπάμε τη μουσική. Μακάρι η νέα χρονιά να είναι εμπνευσμένη από τις ευχάριστες νότες της μουσικής!!

 

Πιστοί στην παράδοση…

Αφού διαβάσαμε το έθιμο της βασιλόπιτας ετοιμάσαμε τα υλικά και γράψαμε τη συνταγή

Τα παιδιά  υποδύθηκαν τους ζαχαροπλάστες  με σκοπό να φτιάξουν την πιο νόστιμη βασιλόπιτα!!! Ευχαριστούμε πολύ  τους γονείς  που βοήθησαν για την υλοποίηση αυτής της δραστηριότητας.

 

 

Έτοιμη και η βασιλόπιτα μοσχομύρισε το Νηπιαγωγείο μας  και του χρόνου με υγεία!!

 

1705091530209

Ο τυχερός της χρονιάς  που κέρδισε το φλουρί πήρε το δώρο του και του ευχόμαστε να είναι πάντα τυχερός  και υγιής όπως και όλοι οι μαθητές μας, οι οικογένειές τους και οι εκπαιδευτικοί.

 

Χριστούγεννα!!!

Τις επόμενες μέρες σε συνέχεια του  στολισμού του χριστουγεννιάτικου δέντρου ( ανήμερα του Αγίου Νικολάου ),  συζητήσαμε  με τα παιδιά  τι γνωρίζουν και απαντούν για τα Χριστούγεννα…

1704663544935

Τα παιδιά ζωγραφίζουν τα παράθυρα   της  εισόδου  του Νηπιαγωγείου δίνοντας  έτσι  μια χριστουγεννιάτικη   ατμόσφαιρα και τέλος καμαρώνουν  τις εικαστικές δημιουργίες τους.

 

Στην πορεία τα παιδιά χρησιμοποιούν διάφορα υλικά και τεχνικές  για να αποτυπώσουν τις οργανωμένες  ή αυθόρμητες χριστουγεννιάτικες δημιουργίες.

Από το πρόγραμμά μας δεν έλειψε φυσικά η ανάγνωση σχετικών παραμυθιών  τα σκανταλιάρικα καλικαντζαράκια, καθώς και τα χριστουγεννιάτικα τραγούδια.

Η χριστουγεννιάτικη κάρτα μας – πρόσκληση σχετική με τη θεατρική μας παράσταση: « Ένα βράδυ στη Βηθλεέμ».

1704231068832 1

Την Πέμπτη 21 Δεκεμβρίου πραγματοποιήθηκε η Χριστουγεννιάτικη γιορτή μας. Νύχτα, Φεγγάρι, Αστέρια, Παναγία, Ιωσήφ, Άγγελοι, Τυμπανιστές Καμπανούλες όλοι μαζί  ‘’ εν δράσει ‘’ τραγούδησαν και παρουσίασαν το χριστουγεννιάτικο δρώμενο με τίτλο: « Ένα βράδυ στη Βηθλεέμ ». Οι μικροί ηθοποιοί επιβραβεύτηκαν μέσα από τα χειροκροτήματα των θεατών – γονείς.

ΜΠΡΑΒΟ παιδιά!!! 

Στο τέλος της γιορτής  (αφού τα παιδιά  τραγούδησαν τα κάλαντα της Πρωτοχρονιάς ) ο Αη Βασίλης  τον οποίο υποδύθηκε με επιτυχία παππούς  μαθήτριάς μας μοίρασε τα δωράκια στα παιδιά που τα περίμεναν με ανυπομονησία.

Πραγματικά παιδιά αξίζατε ένα δωράκι από τον  Αη – Βασίλη!!!

Γράμμα στον Αη Βασίλη

Την τελευταία μέρα 22 Δεκεμβρίου 2023   φτιάξαμε την αφίσα μας  με τίτλο: «Γράμμα στον Αη Βασίλη» και τα παιδιά ζωγράφισαν το  δώρο που επιθυμούν να τους φέρει. Έτσι επισκεφθήκαμε το Ταχυδρομείο Χαλκίδας για την αποστολή τους γράμματος. Καθ’ οδόν τα παιδιά τραγούδησαν τα κάλαντα διασκεδάζοντας τους περαστικούς τα οποία ένιωσαν  μεγάλη χαρά και περηφάνεια.  Διασχίσαμε την πλατεία του Αγίου Νικολάου    παρατηρήσαμε το ελκυστικό  παγοδρόμιο και το σιντριβάνι. Κατά την επιστροφή επισκεφθήκαμε  το 20ο Δημοτικό  Σχολείο  και τα παιδιά είπαν τα κάλαντα.

Και του χρόνου παιδιά να είστε καλά!!!

Κλείνουμε με τις  όμορφες ευχές  των παιδιών για τη νέα χρονιά.

Τα παιδιά και το εκπαιδευτικό προσωπικό σας ευχόμαστε καλή χρονιά με υγεία και χαρά!!!

5 Δεκεμβρίου Διεθνής Ημέρα Εθελοντισμού

Όπου ο νους δεν φτάνει…

Όπου η αγάπη έχει χώρο αρκετό να σκορπιστεί σε άλλους γαλαξίες!

Οι μαθητές/τριες του  1ου νηπιαγωγείου Χαλκίδας  με το 20ο Δημοτικό σχολείο  και  το 8ο νηπιαγωγείου Χαλκίδας την ‘’παγκόσμια ημέρα του παιδιού’’ ‘’ταξίδεψαν στο διάστημα’’, μπαίνοντας ένα  ένα σε αυτοσχέδιο διαστημόπλοιο πήραν το αστεράκι τους και το κρέμασαν στον ουρανό, συμμετέχοντας έτσι στη δράση Make a wish- Greece  βοηθώντας έτσι στην εκπλήρωση ευχών, παιδιών με σοβαρές ή και επικίνδυνες για τη ζωή τους ασθένειες. Η δράση έλαβε χώρα στο πεζόδρομο της Αβάντων το μεσημέρι της Δευτέρας 11/12/2023. Εκτός από τους μαθητές/τριες και τους εκπαιδευτικούς των σχολείων, παρούσα ήταν και η κ Κυριάκου Ματίνα, πρόεδρος του συλλόγου ‘’ θα ξαναβγεί ο ήλιος Αλέξανδρος’’ μιας και φέτος ο σύλλογος συνεργάζεται με την οργάνωση Make a wish- Greece εκπροσωπώντας την  πόλη μας.

 

                                  IMG 22bc6c078b047cfcfcc6fe4c1b282cfe V

Παρακολούθηση θεατρικής παράστασης

Μπήκαμε για τα καλά στο πνεύμα των Χριστουγέννων κι αυτό μας έκανε ακόμη πιο πολύ να το νιώσουμε, όταν επισκεφθήκαμε το θέατρο Παπαδημητρίου και παρακολουθήσαμε τη Χριστουγεννιάτικη θεατρική παράσταση: « Ο Καρυοθραύστης », που διοργάνωσε ο Σύλλογος Δασκάλων – Νηπιαγωγών Χαλκίδας. Η Παράσταση μας ταξίδεψε σε κόσμους μαγικούς, μελωδικούς, παραμυθένιους και διαφορετικούς.  Όλοι μας ενθουσιαστήκαμε και κυρίως τα παιδιά, καθώς αυτό φάνηκε από την προσήλωση που έδειχναν καθ’ όλη τη διάρκεια της παράστασης.

 

 

 

 

 

Μύρισε… Χριστούγεννα!!!

Πλησιάζουν τα Χριστούγεννα. Το Χριστουγεννιάτικο δέντρο μας περίμενε υπομονετικά το πρωί έτοιμο να το στολίσουμε με τα πιο λαμπερά, χρωματιστά, στολίδια μας. Επιτέλους έφτασε αυτή η μαγική στιγμή για τα παιδιά και όλοι μαζί τραγουδήσαμε, στολίσαμε και χορέψαμε καλωσορίζοντας έτσι τα Χριστούγεννα με αγάπη και θετική διάθεση!!!

Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία

Η Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, η οποία καθιερώθηκε από τον ΟΗΕ να γιορτάζεται στις 3 Δεκεμβρίου, έδωσε την ευκαιρία να  πραγματοποιήσουμε εκπαιδευτικές δράσεις με σκοπό την ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση των παιδιών στο δικαίωμα των ατόμων με αναπηρία  για ισότιμη πρόσβαση στην εκπαίδευση,  αλλά και να προβληματίσουμε  τα παιδιά σε ζητήματα ισότητας και αποδοχής της διαφορετικότητας σε όλες τις πλευρές της ζωής!

α. Παρακολουθήσαμε σχετικό βιντεάκι

β. έγινε συζήτηση εκφράζοντας  τα

    παιδιά τις απόψεις  και τα συναισθήματά τους                                                                                                                                                  

 

γ.  Παίξαμε το παιχνίδι: « τυφλός – οδηγός » βιώνοντας έτσι την ενσυναίσθηση

 δ. Ζωγράφισαν με   κλειστά  μάτια.

 

Είμαι παιδί έχω κι εγώ Δικαιώματα

 

Όλοι οφείλουμε να σεβόμαστε και να προστατεύουμε τα παιδιά γιατί τα παιδιά… είναι το μέλλον μας!!!

Στα πλαίσια των εργαστηρίων δεξιοτήτων μία από τις τέσσερις θεματικές ενότητες  που    υλοποιήσαμε είναι: « Είμαι παιδί έχω κι εγώ Δικαιώματα ».

Με αφορμή το τραγουδάκι  « Έχω ένα σώμα ….» το οποίο και μάθαμε στην πορεία, όπως και το « ελάτε να γίνουμε φίλοι…» ξεκίνησε η συζήτηση, τα παιδιά μίλησαν για τον εαυτό τους, τον περιέγραψαν, τον ζωγράφισαν

Μίλησαν για την οικογένειά τους και μέσα από τα εικαστικά. την αποτύπωσαν στο χαρτί

Επίσης, βασικό δικαίωμα του παιδιού είναι να έχει  ταυτότητα. Στο συγκεκριμένο κομμάτι εμπλέξαμε και τους γονείς στην εκπαιδευτική διαδικασία και έτσι τα παιδιά ολοκλήρωσαν  την ταυτότητά τους

Διαβάσαμε την χάρτα των Δικαιωμάτων των παιδιών

Παρατηρήσαμε και σχολιάσαμε το σήμα της Unicef, διαβάζοντας  και την εικονοϊστορία. Μιλήσαμε για το ρόλο της, όσον αφορά την προστασία των Δικαιωμάτων των παιδιών σε όλο τον κόσμο. Δώσαμε βαρύτητα στην κοινωνική αλληλεγγύη, την πολιτισμική διαφορετικότητα και την εθελοντική προσφορά

Σε φύλλο εργασίας εντόπισαν εικόνες αποδεκτής και μη αποδεκτής συμπεριφοράς.

Η ενασχόληση με το θέμα αποτυπώθηκε με βάση   όλων όσων συζητήσαμε και μάθαμε, στις δύο ομαδικές αφίσες ( καρδιές) την Παγκόσμια ημέρα των Δικαιωμάτων του παιδιού στις 20 Νοεμβρίου 2023

Η Αφίσα  αναρτήθηκε στην είσοδο της τάξης  για να ενημερωθεί κι η ευρύτερη κοινότητα