Στα πλαίσια των εργαστηρίων δεξιοτήτων, στον Δ θεματικό κύκλο, Φροντίζω το περιβάλλον ασχοληθήκαμε με τη θεματική ενότητα: « οικολογία – Παγκόσμια και Τοπική Φυσική Κληρονομιά » με τίτλο: « Αγαπώ το Δάσος …το Δάσος δίνει Ζωή»
Βασικός σκοπός του προγράμματος είναι η ευαισθητοποίηση, η εκπαίδευση και η υιοθέτηση νέων στάσεων και αξιών ζωής των μαθητών/τριών σε θέματα που αφορούν το περιβάλλον και συγκεκριμένα στο δασικό σύστημα. Να μάθουν για την αξία του και για κάθε ζωικό – φυτικό οργανισμό του πλανήτη μας
Στόχος είναι η ενίσχυση της καλλιέργειας δεξιοτήτων ζωής και μάθησης.
Ανακαλύπτοντας το δάσος…
Σε πρώτη φάση παρακολουθήσαμε το παρακάτω video και μας λύθηκαν πολλές απορίες.
https://www.youtube.com/watch?v=I2cKbUGn4wo
Έγινε συζήτηση – προβληματισμός στιν ολομέλεια ( Έχετε επισκεφτεί το δάσος; Πως ήταν; Που ήταν; )
Προχωρήσαμε στον εννοιολογικό χάρτη: Τι ξέρω για το Δάσος; Τα παιδιά απάντησαν
Προβολή video με τίτλο: ” Βόλτα στο Δάσος”
Τα παιδιά καλούνται με τη δική τους φαντασία να αποτυπώσουν εικαστικά το δάσος
και καταγράψαμε τις απόψεις των παιδιών ( προφορική επικοινωνία )
Στη συνέχεια παρατηρήσαμε σχετικό εποπτικό υλικο
το επεξεργαστήκαμε και συζητήσαμε για όλες τις ωφέλειες που μας προσφέρει το δάσος.
Διαβάσαμε σχετικά βιβλία με το θέμα μας.
Αντλήσαμε πολλές πληροφορίες σχετικές με το θέμα μας. Τα παιδιά εμπλούτισαν τις γνώσεις τους κι έλυσαν πολλές απορίες. Κλήθηκαν να απαντήσουν σε ανοικτού τύπου ερωτήσεων όπως ” τι μπορεί να λέει ένα ζώο όταν πιάσει φωτιά το δάσος;”
Παιχνίδι στην αυλή: “Λύκε λύκε είσαι εδώ”;
Παίξαμε το παραδοσιακό παιχνίδι: ” περπατώ περπατώ μες στο δάσος…τα παιδιά υποδύθηκαν το ρόλο του λύκου ενθουσιάστηκαν, έπαιξαν, γέλασαν, έτρεξαν, …
Ωφέλειες του Δάσους!!
Τι μας προσφέρει το Δάσος; Δείτε τις απόψεις των μικρών μαθητών
Αν ήμουν μέρος του Δάσους θα ήθελα να είμαι…… τα παιδιά το αποτύπωσαν εικαστικά…
αιτιολόγησαν και καταγράψαμε τος λόγους
Μάθαμε τραγούδια την “κουκουβάγια’ και ” Στο δάσος τι όμορφα που ‘ναι παιδιά …. Χορέψαμε σε ζευγαράκια
Φωτιά στος Δάσος!!
Είδαμε στον υπολογιστή εικόνες καμένων δασών. Μιλήσαμε για τις συνέπειες που έχει σε όλους τους ζωντανούς οργανισμούς και στη συνέχεια τα παιδιά ζωγράφισαν το ζωντανό δάσος και το καμένο. Αιτιολόγησαν προφορικά την εικαστική τους δημιουργία
Μαθαίνω παίζοντας και ταυτόχρονα διασκεδάζω…
παρατηρήσαμε σχετικές εικόνες του Δάσους και φτιάξαμε τη δική μας ιστορία (προφορική επικοινωνία ) βάζοντάς τες στη σωστή λογική σειρά από το ένα (1 ) έως το έξι ( 6 ) συνδέoντας έτσι γλώσσα – μαθηματικά
Δημιουργήσαμε διάφορες κατασκευές για το δάσος. Κόψαμε, ζωγραφίσαμε, κολλήσαμε!!
Ακούσαμε διαδικτυακά το παρακάτω παραμύθι με πρωταγωνιστή έναν σκίουρο που μιλάει για το δικό του περιβάλλον – σπίτι του. Μας λέει ότι στο δάσος κατοικούν πολλά ζωάκια και άλλα πολλά. Έτσι λύθηκαν πολλές απορίες των μικρών μαθητών
Τις γνώσεις μας επιπλέον θα εμπλουτίσει η επίσκεψη στο ΚΕΠΕΑ Διρφύων – Μεσσαπίων, όπου τα παιδιά υπό την καθοδήγηση έμπειρων εκπαιδευτικών, βίωσαν, ανακάλυψαν, άκουσαν και γνώρισαν μύθους και αλήθειες για το δάσος αλλά και τις ομορφιές που περιέχει! Περπατήσαμε και εξερευνήσαμε το φαράγγι της Αγάλης!!
Απολαύστε τις παρακάτω φωτογραφίες από την εκδρομή μας!!!
Η ώρα της αναχώρησης. Περιμένουμε με υπομονή και ανυπομονησία το λεωφωρείο.
Δεκατιανό πριν την εξερεύνηση!!
Ξεκινώντας για το φαράγγι!!
Μπαίνοντας στην είσοδο του φαραγγιού!!
Μαθαίνουμε διάφορα φυτά του δάσους!!
Παρατηρούμε και ανακαλύπτουμε θησαυρούς του Δάσους!!
Το Δάσος ξυπνάει τις αισθήσεις μας !!
Παιχνίδι και βίωση του Δάσους μέσα από τις αισθήσεις μας παίζουμε και γινόμαστε δεντράκια δε λείπει η Ξεκούραση, η πληροφόρηση και το παιχνίδι!!!
Η ώρα της επιστροφής. Επιστρέψαμε στο σχολείο μας, με όμορφες εντυπώσεις και εικόνες
Ευχαριστούμε θερμά τους υπεύθυνους γι’ αυτή την όμορφη ξενάγηση και τις υπέροχες δράσεις που την ακολούθησαν.
Ολοκληρώσαμε το θέμα μας δημιουργώντας μια Αφίσσα με το μήνυμα: “Αγαπώ το Δάσος” καταγράψαμε τις σκέψεις των παιδιών. Αναρτήθηκε στην είσοδο του νηπιαγωγείου μας
Καλή συνέχεια στις επόμενες δράσεις μας!!