Εργαστήρια Δεξιοτήτων

Στα πλαίσια των εργαστηρίων δεξιοτήτων, στον Α  θεματικό κύκλο, Ζω καλύτερα  – Ευ ζην ασχοληθήκαμε με τη θεματική  ενότητα: «   οδική ασφάλεια » με τίτλο:  “Μαθαίνω να κυκλοφορώ στο δρόμο όταν περπατώ “

Σκοπός είναι να έρθουν τα παιδιά σε επαφή με απλό και παιγνιώδη τρόπο με τα βασικά σήματα του ΚΟΚ. Στόχος είναι η ενίσχυση της καλλιέργειας δεξιοτήτων ζωής και μάθησης.

Στο Νηπιαγωγείο μας υλοποιήσαμε τις παρακάτω  διαθεματικές  δράσεις.

 Γνωρίζω τα μέσα μεταφοράς

Καταγράφηκαν οι απόψεις των παιδιών

 

Μέσα μεταφοράς  και Μαθηματικά. Δημιουργήσαμε τον πίνακα Διπλής Εισόδου και τα παιδιά σημείωσαν με ποια μέσα μεταφοράς έχουν ταξιδέψει. Στο  τέλος έγινε η καταμέτρηση

Εγώ και το ποδήλατό μου

Πίνακας διπλής εισόδου πόσοι έχουμε  ποδήλατο και πόσοι  έχουμε πατίνι;

1713996170282

Διαβάσαμε σχετικό   βιβλίο με τίτλο: «  ο ποδηλατάκιας »,  ο οποίος μας έδωσε πολλές χρήσιμες συμβουλές, όπως της σπουδαιότητας του ορθού τρόπου χειρισμού του ποδηλάτου, της επιλογής του απαραίτητου εξοπλισμού και της εκμάθησης των κανόνων συμπεριφοράς των ποδηλατών τις οποίες αναλύσαμε και επεξεργαστήκαμε

Ζωγραφίζω  μια βόλτα με το ποδήλατό μου και απαντώ…

 

Παιχνίδι ταχύτητας: Ποιος θα  ντύσει γρηγορότερα με τα αξεσουάρ ( κράνος, επιγονατίδες, επιαγκωνίδες, γιλέκο ) τον ποδηλάτη και την ποδηλάτισσα;

Πινακίδες σήμανσης

Παρατηρήσαμε διάφορες πινακίδες σήμανσης ( προειδοποιητικές ή αναγγελίες κινδύνου, ρυθμιστικές, απαγορευτικές, υποχρεωτικές, πληροφοριακές )

Βγήκαμε στην αυλή και παίξαμε ανά δυάδες. Στόχος μας τα παιδιά πρέπει να τρέξουν…

και στο σταμάτημα να  βρουν το ίδιο σήμα και να πουν τι σημαίνει

Τι πρέπει να προσέχουν πεζοί, επιβάτες, οδηγοί; Την απάντηση μας την έδωσε ο  Κύριος  κοκ (κώδικας οδικής κυκλοφορίας ). Έτσι μάθαμε πως να κυκλοφορούμε στο δρόμο ασφαλείς. Αποδώσαμε εικαστικά  τον κύριο κοκ κάνοντας το σώμα του με το περίγραμμα  ενός παιδιού.

Τα παιδιά ζωγράφισαν πινακίδες σήμανσης και ντύσαμε τον κύριο κοκ.

Δώσαμε κι ένα φύλλο εργασίας στα παιδιά να το ολοκληρώσουν  με ένα μέλος της οικογένειάς τους

 

Οι φωτεινοί σηματοδότες  (φανάρια )

Διαβάσαμε από το ανθολόγιο του νηπιαγωγείου: ” Σταματης και Γρηγόρης ”

 

Συζητήσαμε και ανταλλάξαμε απόψεις  για τον Σταμάτη και το Γρηγόρη  ( που ήδη γνώριζαν οι περισσότεροι μαθητές ) και τους ζωγραφίσαμε

1713723986635 1713723979228

με διάφορα υλικά δημιουργήσαμε και τα φανάρια μας. Προηγήθηκε η γραφή των κατάληλων λέξεων και στη συνέχεια το χρωμάτισμα

ολοκληρώσαμε αυτή την ενότητα  με σχετικό τραγούδι  που είδαμε, ακούσαμε και μάθαμε από το διαδίκτυο

Κυκλοφορώ με ασφάλεια όταν…

Παρατηρήσαμε τις παρακάτω εικόνες και ανταλάξαμε απόψεις τι οφείλουμε να προσέχουμε και τι να  αποφεύγουμε ως πεζοί, επιβάτες, οδηγοί ( ενήλικες )

 

Στην αυλή του νηπιαγωγείου μας φτιάξαμε ένα μικρό πάρκο κυκλοφοριακής αγωγής

 

δραματοποιώντας έτσι τους ρόλους του τροχονόμου, του πεζού και του οδηγού.

 

Ολοκληρώσαμε τη θεματική μας ενότητα με την επίσκεψή μας στο πάρκο κυκλοφοριακής αγωγής Χαλκίδας. Ο υπεύθυνος μας υποδέχτηκε εγκάρδια ήταν συνέχεια δίπλα μας. Εξηγούσε απορίες των παιδιών και τα στήριζε στις δράσεις που έκαναν δείχνοντας κατανόηση, επιμονή και υπομονή. Τον ευχαριστούμε πάρα πολύ!!

 

Τα παιδιά  ενθουσιάστηκαν, ευχαριστήθηκαν  και περάσαμε όλοι  μια ευχάριστη αξέχαστη μέρα.

Αξιοποιήσαμε τα παρακάτω φύλλα εργασίας για αξιολόγηση και  εμπέδωση των παιδιών

Εμπλέξαμε και τη γλώσσα μαθαίνοντας το γράμμα   Κ όπως  ( κυκλοφορώ, κυκλοφορία )

Μετά  την ολοκλήρωση όλων  των δραστηριοτήτων που είχαμε προγραμματίσει φυσικά και εμπλουτίσαμε τις γνώσεις μας, το λεξιλόγιό μας, υιοθετήσαμε στάσεις ζωής και αξίες μέσα σ΄ένα δημοκρατικό, συνεργατικό και παιδαγωγικό περιβάλλον

Σίγουρα   μετά από όλα αυτά που μάθανε οι μαθητές μας  αξίζουν  ένα μεγάλο βραβείο και πολλά συγχαρητήρια !!!

Όλοι εν δράσει για δημιουργίες!!

1713043320515

Αυτοκινητάκια στη σειρά έτοιμα για ασφαλή ταξίδια με την οικογένειά μας !! Καλό μας ταξίδι!!

1713993946547