Καλώς μας ήρθες Χειμώνα!!

Κρύο πολύ κρύο πολύ ήρθε ο Χειμώνας παιδιά!!

Πάμε να τον γνωρίσουμε. Τα παιδιά λένε τι γνωρίζουν για το χειμώνα

Διαβάσαμε την ιστορία του Άκη Χειμωνάκη  που μας μιλάει για τις ομορφιές του χειμώνα

 

Και τώρα ελάτε μαζί μας να σας παρουσιάσουμε τις χειμωνιάτικες αναζητήσεις μας!!

Παρατηρούμε  σχετικό εποπτικό υλικό  και συζητάμε για την αλλαγή της φύσης ,τις συνθήκες διαβίωσης των ανθρώπων,  των ζώων, και εμπλουτίσαμε τις γνώσεις μας και το λεξιλόγιό μας

Παρατηρήσαμε τα ζώα που πέφτουν σε χειμερία νάρκη. Εστιάσαμε στο γράμμα που αρχίζει το κάθε ζώο  και τα παιδιά  προσπαθούν, να αντιγράψουν τις λέξεις μπαίνοντας αβίαστα στα μονοπάτια της γραφής και της ανάγνωσης

Διαβάσαμε από το Ανθολόγιό μας και επεξεργαστήκαμετο παραμύθι: ” Ο χιονάνθρωπος που δεν ήθελε να λιώσει” του Μάνου Κοντολέων. Βρήκαμε λέξεις από Χ και παίξαμε με σχετικές σύνθετες λέξεις του χειμώνα.

Ζωγράφισαν ότι τους άρεσε από το παραμύθι και εκφράστηκαν προφορικά για ποιους λόγους

Στις ελεύθερες δραστηριότητες περνούν ευχάριστα παίζοντας ομαδικό παιχνίδι με τα χιονανθρωπάκια. Συνδυάζουν το παιχνίδι – ψυχαγωγία με τα μαθηματικές έννοιες (τόσα – όσα, αριθμητικά σύμβολα, ποσότητα ) καλλιεργώντας, τη μαθηματική τους σκέψη. Νικητής  είναι αυτός που θα συμπληρώσει πρώτος τα κουμπιά του χιονάνθρωπου

 

Φτιάξαμε και τα όμορφα όνοματό – χιονανθρωπάκια μας. Τα παιδιά κόψανε και μετρήσανε πόσους κύκλους  χρειάζονται για να γράψουν το όνομά τους. Παίξαμε μαθαίνοντας ταυτόχρονα την μαθηματική έννοια από το μικρότερο στο μεγαλύτερο  και το αντίστροφο.

Για να ζεσταθούμε κόψαμε και ζωγραφίσαμε τα αγαπημένα μας χειμωνιάτικα αξεσουάρ ( σκουφάκια και γαντάκια )

Μάθαμε και τραγουδήσαμε σχετικά τραγούδια για το Χειμώνα. Ένα απ’ αυτά είναι: “το σπουργιτάκι” που το εκφράσαμε και με μιμητικές κινήσεις. Έτσι μας ήρθε η ιδέα να απεικονίσουμε τους στίχους του τραγουδιού σε μια ομαδική εργασία. Κόψαμε, ζωγραφίσαμε, κολλήσαμε.

 

Τέλος ολοκληρώθηκε  με επιτυχία η ομαδική εργασία μας.

 

Ένα άλλο τραγούδι που μάθαμε  είναι το τραγούδι του Χειμώνα:  “ΑΑΑ , Αρχίζει η παγωνιά ” το τραγούδι που μιλάει για τα φωνήεντα και μάθαμε  με παιγνιώδη τρόπο,  υψώνοντας τον τόνο της φωνής μας κάθε φορά, που  τραγουδούσαμε. Παρέα με τη BeeBot  το ( ρομποτάκι μας ) , πήγαμε  στη χώρα των φωνηέντων και λέγαμε το τραγούδι που αντιστοιχούσε στο κάθε φωνήεν

Αν και δεν χιόνισε, φέτος στην πόλη μας δε μας νοιάζει. Εμείς φτιάξαμε χιονόμπαλες με εφημερίδες, βγήκαμε στην αυλή του νηπιαγωγείου μας και παίξαμε χιονοπόλεμο. Τρέξαμε, γελάσαμε, χοροπηδήσαμε, ξεξαντώσαμε και περάσαμε πολύ όμορφα

 

Επίσης δεν παραλείψαμε να μιλήσουμε  και για  κάποιες ηλιόλουστες μέρες   του Χειμώνα.  Ονομάζονται Αλκυονίδες, οι οποίες πήραν το όνομά τους από το θαλάσσιο πτηνό Αλκυόνη. Τις μέρες αυτές  γεννά τα αυγά της και σύμφωνα με το μύθο , η Αλκυόνη πριν γίνει πουλί , ήταν μια πεντάμορφη κοπέλα , κόρη του Αίολου , του θεού του ανέμου  και της Ενάρετης .

 Παρακολουθήσαμε το παρακάτω video για το μύθο: Αλκυόνη και Κύηκας

Ακούσαμε  και μάθαμε πολλές πληροφορίες για τις Αλκυονίδες μέρες και το  πουλί αλκυόνη.  Είδαμε ψηφιακό  υλικό στον υπολογιστή κι έγινε η σχετική συζήτηση. Έγινε δραματοποίηση του μύθου. Τέλος χρησιμοποιήσαμε νερομπογιές και τέμπερες για να  ζωγραφίσουμε την Αλκυόνη.

Ολοκληρώνουμε τη θεματική ενότητα του Χειμώνα: ” Αμυγδαλιά, η νυφούλα του βοριά χιονιά”

Δείτε τις δράσεις μας

Παρακολουθήσαμε το παρακάτω video για το μύθο της αμυγδαλιάς   που δανειστήκαμε από τη Συνάδελφο sofia Chr και την ευχαριστούμε πάρα πολύ

 

 

Ακολούθησε συζήτηση για το μύθο και στη συνέχεια παρατηρήσαμε σχετικό ψηφιακό υλικό  και μιλήσαμε για το δέντρο της αμυγδαλιάς, πως είναι ( κορμός, κλαδιά, άνθη,   φύλλα,  καρπός ) πότε ανθίζει, τι μας δίνει, που χρησιμοποιούμε τον καρπό της, πόσο ωφελούν την υγεία μας. Παίξαμε  στον υπολογιστή ένα  παιχνίδι ερωτήσεων για την αμυγδαλιά (  Σωστό – Λάθος ). Διαβάσαμε αινίγματα.

Εμπουτίσαμε το λεξιλόγιό μας  παίζοντας με σύνθετες λέξεις 

 

Ακούσαμε το τραγούδι ” ετίναξε την ανθισμένη αμυγδαλιά “που έγραψε τους στίχους ο μεγάλος ποιητής μας, Γεώργιος Δροσίνης και μάθαμε από που εμπνεύστηκε.

Η 16χρονη εξαδέλφη του μια μέρα στον κήπο της, κούνησε το ανθισμένο δέντρο και τα άνθη την έλουσαν. Αυτή η σκηνή τον ενθουσίασε, βλέποντάς την, απο το παράθυρο του σπιτιού και στάθηκε αφορμή να γράψει το ποίημα. Χορέψαμε σε ζευγαράκια χαλαρώσαμε και περάσαμε πολύ όμορφα

Η αμυγδαλιά μέσα από την τέχνη. Παρατηρήσαμε διάφορους πίνακες ζωγραφικής

 

Επικεντρωθήκαμε και επεξεργαστήκαμε περισσότερο  έναν πίνακα του μεγάλου Ζωγράφου Βινσέντ βαν Γκόνγκ ( φύση, χρώματα, άνθη, κορμό, κλαδιά )

 

Στο τέλος  υποδυθήκαμε το ρόλο του ζωγράφου και  φτιάξαμε τους δικούς  μας ξεχωριστούς πίνακες 

Καλή συνέχεια στις επόμενες  δράσεις μας…