Εδώ Πολυτεχνείο, εδώ Πολυτεχνείο

Με αφορμή την Επέτειο της 17ης Νοεμβρίου 1973, μέσα από σχετικό εποπτικό υλικό, ανάγνωση βιβλίων και  εκμάθηση τραγουδιών, αναλύσαμε πολλές έννοιες όπως: Δημοκρατία, Δικτατορία, ΨΩΜΙ  – ΠΑΙΔΕΙΑ – ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ.  Δημιουργήσαμε ομαδική αφίσα για τη ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ και κατασκευές. Ανήμερα της   επετείου του Πολυτεχνείου,  διαβάσαμε την Ντενεκεδούπολη και στη συνέχεια τα παιδιά εκφράστηκαν μέσα από το κουκλοθέατρο.

28η Οκτωβρίου 1940

Πλησιάζοντας η 28η οκτωβρίου ασχοληθήκαμε με το συγκεκριμένο θέμα προσπαθήσαμε να προσεγγίσουμε με πολύ απλά λόγια  τα γεγονότα εκείνης της εποχής. Κυρίως   δώσαμε έμφαση σε έννοιες όπως ειρήνη  – πόλεμος  και καταλήξαμε πως οι άνθρωποι είναι πιο ευτυχισμένοι όταν υπάρχει ΕΙΡΗΝΗ. Επίσης δημιουργήσαμε σχετικές εργασίες.

Στις 27 Οκτωβρίου γιορτάσαμε στο νηπ/γείο μας την Επέτειο της 28ης  Οκτωβρίου 1940, οι μαθητές μας απήγγειλαν ποιήματα και τραγούδησαν σχετικά τραγούδια   τιμώντας τους ήρωες. Με το πέρας  της γιορτής  παρακολουθήσαμε στο 20ο Δημοτικό Σχολείο Χαλκίδας παράσταση  καραγκιόζη.

 

12η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού 2025

Αρχικά προηγήθηκε ενημέρωση των γονέων από το Σύλλογο  διδασκόντων σχετικά με πρόσκληση γονέα – γυμναστή  στο νηπιαγωγείο μας. Συζητήσαμε με τα παιδιά για την 12η Πανελλήνια ημέρα σχολικού αθλητισμού. Γνωρίσαμε διάφορα αθλήματα και μιλήσαμε για το δικαίωμα όλων να συμμετέχουν, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στην ισότιμη παρουσία και την ενθάρρυνση των ατόμων με ειδικές ικανότητες. Τα παιδιά μίλησαν για το αγαπημένο τους άθλημα και  το ζωγράφισαν. Σε συνεργασία με τον γυμναστή δώσαμε έμφαση ότι ο αθλητισμός δεν αφορά μόνο το σώμα αλλά το πνεύμα και την ψυχή, καθώς καλλιεργεί τη φιλία, την αλληλεγγύη, τον σεβασμό και την αποδοχή του άλλου. Τα παιδιά συμμετείχαν σε ποικίλες αθλητικές και κινητικές δραστηριότητες  όπως μπάσκετ, παιχνίδια ταχύτητας, ισορροπίας κ.ά.  Διασκεδάσαμε και περάσαμε πολύ όμορφα. Κλείσαμε με τη φράση  όπως έλεγαν και οι αρχαίοι « νους υγιής εν σώματι υγιεί». 

 

ΠΡΩΤΕΣ ΜΕΡΕΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Καλώς ήρθατε!!

Ας γνωριστούμε παίζοντας

Τις πρώτες  μέρες στο νηπιαγωγείο μας,  υπήρξαν κάποιες δυσκολίες, όσον αφορούσε την προσαρμογή των παιδιών. Δεν έλειψε βέβαια και το κλάμα από κάποια παιδιά, που οφείλονταν στην αλλαγή περιβάλλοντος ή  αποχωρίζονταν από  αγαπημένα τους πρόσωπα.  Παρ’ όλα αυτά στην πορεία η προσαρμογή τους επιτεύχθηκε σε σύντομο χρονικό διάστημα μέσα από ευχάριστες δραστηριότητες, όπως: παιχνίδια γνωριμίας – επικοινωνίας, τραγούδια, ανάγνωση σχετικών παραμυθιών. Έτσι περάσαμε και περνάμε  όμορφα και ευχάριστα μέσα σ’ ένα ήρεμο και ασφαλές περιβάλλον με γέλια, χαρούμενες φωνούλες και πολλά άλλα…

Ενδεικτικές φωτογραφίες

ΑΓΙΑΣΜΟΣ

Αγαπητοί γονείς,

Ο καθιερωμένος Αγιασμός για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς θα γίνει στο νηπιαγωγείο μας την Πέμπτη 11 Σεπτεμβρίου 2025 και ώρα 8:30 π. μ. Μετά τον Αγιασμό θα γίνει ενημέρωση.

 

Σας ευχόμαστε ΚΑΛΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ!!

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΒΑΣΗΣ

Για μια ακόμη χρονιά, υλοποιήθηκε στο Νηπιαγωγείο μας σχέδιο δράσης με θέμα τη “μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό”. Η ομαλή μετάβαση των παιδιών από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό αποτελεί ένα σημαντικό βήμα στη μαθητική τους πορεία. Με γνώμονα την ανάγκη για στήριξη της προσαρμογής και της ετοιμότητας, επιλέξαμε να υλοποιήσουμε δράσεις φιλαναγνωσίας που απαντούν στις γλωσσικές, γνωστικές και ψυχοσυναισθηματικές ανάγκες των παιδιών.

 

ΘΑΛΑΣΣΑ SOS ΧΩΡΙΣ ΠΛΑΣΤΙΚΑ (4ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων)

Στο 1ο Νηπιαγωγείο Χαλκίδας ζήσαμε μια μοναδική βιωματική εμπειρία, που συνδύασε φαντασία, περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση και συνεργασία. Με οδηγό τη μουσική του Σταμάτη Σπανουδάκη και τα… κύματα που έγιναν τα ίδια τα παιδιά, ξεκινήσαμε ένα ταξίδι στη θάλασσα και φτάσαμε στην ακτή.

Μέσα από μια αφήγηση εμπνευσμένη από τη φύση και τη ρύπανση της θάλασσας, τα παιδιά γνώρισαν τη « τη φώκια » και συνειδητοποίησαν τον αντίκτυπο των σκουπιδιών στο θαλάσσιο περιβάλλον. Η έκπληξη ήταν μεγάλη όταν ο κ. Λευτέρης Αραπάκης (Voki) τους ανέθεσε μια αποστολή μέσα από ένα μαγικό γράμμα: να γίνουν ήρωες της ΑΝΙΛΕΙΑ!

Με τον Πυξιδούλη για οδηγό και μια τάξη που μεταμορφώθηκε σε βυθό, τα παιδιά ανακάλυψαν «κρυμμένα» απορρίμματα και τα ταξινόμησαν, σκέφτηκαν λύσεις και… έγιναν ψαράδες με φανταστικά καλάμια σε μια μαγική βάρκα. Στο τέλος, συνέκριναν τι ήταν περισσότερα: τα ψάρια ή τα σκουπίδια;

Μια εμπειρία γεμάτη νόημα, που έφερε τα παιδιά σε επαφή με την πραγματικότητα της ρύπανσης αλλά και τη δύναμή τους να δράσουν με ευαισθησία, ενσυναίσθηση και ομαδικότητα.

20250507 095717     20250508 095559     20250513 120105   20250513 120823

Αφόρμηση της δράσης μας ήταν ένα μικρό μουσικό ταξίδι. Με τη συνοδεία μελωδικής μουσικής, τα παιδιά ταξίδεψαν με τις «βαρκούλες» τους ως ψαράδες στις θάλασσες του κόσμου. Και οι τέσσερις γωνιές της τάξης μας μεταμορφώθηκαν σε… τέσσερις πολύ διαφορετικές θάλασσες!

Η πρώτη λεκάνη αναπαριστούσε μια καθαρή, υγιή θάλασσα, γεμάτη ψαράκια, κοχύλια και θαλάσσια φυτά.

Η δεύτερη, μια θάλασσα με μικροπλαστικά και μια χελώνα παγιδευμένη σε πλαστική σακούλα.

Η τρίτη, μια μολυσμένη περιοχή όπου μια φώκια ήταν παγιδευμένη σε δίχτυ.

Η τέταρτη, μια σκοτεινή πετρελαιοκηλίδα που μόλυνε τα πάντα στο πέρασμά της.

Τα παιδιά, χωρισμένα σε ομάδες με σύμβολα θαλάσσιων ζώων, περιηγήθηκαν κυκλικά σε κάθε «θάλασσα», παρατηρώντας και συζητώντας όσα έβλεπαν. Με ενθουσιασμό αλλά και απορίες, σχολίασαν τις εικόνες και τα συναισθήματα που τους γεννούσαν.

Στη συνέχεια, κάθε ομάδα ανέλαβε μία από τις λεκάνες και την παρατήρησε πιο σταθερά. Συζήτησαν μεταξύ τους, εξέφρασαν προβληματισμούς και σκέψεις: Τι αισθάνονται τα ζώα όταν το νερό τους είναι γεμάτο σκουπίδια; Πώς μπορούμε εμείς να βοηθήσουμε; Τέλος καθάρισαν την πετρελαιοκηλίδα και μετέφεραν όλα τα ψάρια στην Ποσειδωνία. Μια εμπειρία που άγγιξε τα παιδιά, τα ευαισθητοποίησε και τα έκανε μικρούς υπερασπιστές της θάλασσας!

20250509 122138 20250509 122148  20250520 121108 20250520 121147 20250520 121151 20250520 121154

Μέσα από το ευφάνταστο παραμύθι του Νικόλα Ανδριόπουλου, «Η Φωτούλα αγαπούσε τα πλαστικά», ταξιδέψαμε με τα παιδιά στον κόσμο της θάλασσας. Με τη βοήθεια της μουσικής, της δραματοποίησης και του παιχνιδιού, γίναμε ψαράκια, ανακαλύψαμε τις συνέπειες της ρύπανσης και αναρωτηθήκαμε: ποια θάλασσα θα θέλαμε να ζούμε;

Μέσα από  βιωματικές δράσεις, τα παιδιά ευαισθητοποιήθηκαν για την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος. Χωρίστηκαν σε τρεις ομάδες,  η μία ομάδα έγινε ψαράκια και η άλλη ομάδα καταστροφής που μόλυνε τη θάλασσα και η άλλη ομάδα διάσωσης.

Τα παιδιά εξέφρασαν τα συναισθήματά τους και πρότειναν λύσεις για τη μόλυνση της θάλασσα. Έμαθαν για την Ποσειδωνία με τη βοήθεια video, ενημερώθηκαν από αφίσες τη διάρκεια ζωής των υλικών και αποφάσισαν να φτιάξουν τις δικές τους αφίσες για να ενημερώσουν τους γονείς τους και τους πολίτες της πόλης τους.

              20250624 191422             20250516 114729 1      20250516 114809     20250516 114839 1                                                20250516 114913 1                  20250516 113453              

       Στο πλαίσιο του εργαστηρίου δεξιοτήτων, « θάλασσα SOS χωρίς πλαστικά»,  οι μικροί μας μαθητές χωρίστηκαν σε τέσσερις ομάδες δράσης και ανέλαβαν μια σπουδαία αποστολή: να προστατέψουν τη φύση με υπευθυνότητα, συνεργασία και ενθουσιασμό και να καθαρίσουν την ακτή «Σουβάλα!»

Η Ομάδα Ασφάλειας εντόπιζε επικίνδυνα αντικείμενα στην “παραλία” μας. Με κόκκινες σημαίες και προσοχή, υποδείκνυαν σημεία όπου υπήρχαν σπασμένα γυαλιά ή άλλα αιχμηρά αντικείμενα.

 Η Ομάδα Καθαρισμού εξοπλισμένη με γάντια και σακούλες, ανέλαβε τη συλλογή των απορριμμάτων.

Η Ομάδα Καταμέτρησης καταπιάστηκε με την πιο… μαθηματική πλευρά της αποστολής. Μέτρησε, ομαδοποίησε και ταξινόμησε τα σκουπίδια, παρατηρώντας ποιο υλικό εμφανίστηκε περισσότερο και τι σημαίνει αυτό για το περιβάλλον μας.

 Η Ομάδα Καταγραφής αποτύπωσε όλα τα ευρήματα σε έναν πίνακα. Πόσα πλαστικά; Πόσα γυαλιά; Πόσα κουτάκια; Στο τέλος, δημιούργησαν ένα πολύχρωμο γράφημα με ζωγραφιές που έδειχνε με μια ματιά το αποτέλεσμα της κοινής τους προσπάθειας.

Με αυτόν τον τρόπο, τα παιδιά έζησαν τη γνώση στην πράξη, καλλιέργησαν δεξιότητες συνεργασίας, υπευθυνότητας και ενεργής συμμετοχής. Μα πάνω απ’ όλα, ένιωσαν πως η φροντίδα του περιβάλλοντος ξεκινά από μικρές αλλά πολύ σημαντικές πράξεις.

Μια δράση που άφησε το αποτύπωμά της όχι μόνο στην… καθαριότητα της “ακτής” μας, αλλά και στις καρδιές όλων μας!

20250514 110930 1    20250514 111419    20250514 112921      20250624 145146        20250514 114331           20250514 114426                20250514 114433     20250516 114839                       20250514 124836           20250514 114900            20250514 123839      20250514 124704

                                           20250508 09592120250508 123943     

 ΜΙΚΡΑ ΧΕΡΑΚΙΑ ΜΕΓΑΛΗ ΑΛΛΑΓΗ ΤΗ ΘΑΛΑΣΣΑ ΜΟΥ ΘΕΛΩ ΚΑΘΑΡΗ

ΔΕΝ ΠΕΤΑΜΕ ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ ΣΤΗ ΘΑΛΑΣΣΑ – ΖΩΗ ΣΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

ΔΡΑΣΗ ΕΝΕΡΓΟΥ ΠΟΛΙΤΗ- ΑΝΤΑΠΟΔΟΤΙΚΗ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ

Ανακύκλωση με Νόημα: Μαθαίνουμε, Συμμετέχουμε, Προσφέρουμε!

Στο Νηπιαγωγείο μας, οι μικροί μας μαθητές έγιναν πρωταγωνιστές σε δράσεις περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης και κοινωνικής προσφοράς!

Μέσα από βιωματικές, συνεργατικές, κατανόησαν το πρόβλημα των απορριμμάτων και τις επιπτώσεις του στο περιβάλλον και στην κοινωνία.
Γνώρισαν το τρίπτυχο «Μείωση – Επαναχρησιμοποίηση – Ανακύκλωση» και έμαθαν να διαχωρίζουν σωστά τα υλικά.
 Συμμετείχαν σε δράσεις ανταποδοτικής ανακύκλωσης, δίνοντας κουπόνια στο Κοινωνικό Παντοπωλείο και νιώθοντας περήφανα που η προσπάθειά τους είχε πραγματικό αντίκτυπο.

Τα παιδιά έμαθαν πως η προστασία του περιβάλλοντος ξεκινάει από μικρές, καθημερινές πράξεις – και πως όλοι μαζί μπορούμε να κάνουμε τη διαφορά!

Με τη βοήθεια της ρομποτικής μέλισσας Bee-Bot, σχεδίασαν διαδρομές στον “χάρτη” της πόλης, από το σχολείο μας μέχρι τον κάδο ανακύκλωσης και το εικοστό  Δημοτικό Σχολείο Χαλκίδας.

Μέσα από αυτή τη δράση, τα παιδιά έμαθαν για την έννοια της κοινωνικής προσφοράς, της ανακύκλωσης και της υπεύθυνης κατανάλωσης!

20250624 201512 1       20250624 201601     20250409 102058                                20250409 101933  20250624 205457           20250624 205511     20250409 103621              20250624 214449     20250409 125535     20250409 125650                20250409 130709

ΑΠΛΩΝΩ ΕΥΤΥΧΙΑ

Η δράση ξεκίνησε με έναν απλό αλλά ουσιαστικό προβληματισμό:
Τι είναι ευτυχία; Πού τη βρίσκουμε; Τα παιδιά μοιράστηκαν σκέψεις, συναισθήματα και εμπειρίες, αναγνωρίζοντας τις μικρές στιγμές χαράς της καθημερινότητας.

Στη συνέχεια, μέσα από δημιουργική έκφραση, ζωγράφισαν σε μπλουζάκια αυτό που σημαίνει ευτυχία για τα ίδια – λέξεις, χρώματα και εικόνες γεμάτα φως, ελπίδα και παιδική αγνότητα.

Με τη στήριξη των γονέων και του ευρύτερου σχολικού μας δικτύου, συγκεντρώθηκαν εισφορές που παραδόθηκαν στον Σύλλογο «Φλόγα», για την ενίσχυση των παιδιών που δίνουν τον δικό τους αγώνα ζωής. H μπουγάδα μας, μαζί με τις «μπουγάδες» άλλων σχολείων, ενώθηκε σε έναν κεντρικό χώρο της πόλης, μετατρέποντας τη δράση σε μια μεγάλη, κοινή αγκαλιά.

Γιατί η ευτυχία, όταν μοιράζεται, μεγαλώνει.
Και τα παιδιά μας το απέδειξαν με τον πιο όμορφο τρόπο.

20250328 093330 Antigrafh 20250328 093340 Antigrafh 20250328 112047 Antigrafh 20250328 113012 Antigrafh

 

20250328 113207 Antigrafh   20250328 113204 Antigrafh