Εορτασμός της επετείου της 28ης Οκτωβρίου 1940
Η 28η Οκτωβρίου είναι μια πολύ σημαντική επέτειος για όλους τους Έλληνες. Αυτή την ημέρα, πριν 85 χρόνια, ο ελληνικός λαός βροντοφώναξε το ΟΧΙ στην υποδούλωσή του στην Ιταλία. Αυτή η απάντηση στάθηκε η αφορμή για την είσοδο της χώρας μας στον Β΄ Παγκόσμιο πόλεμο. Στην τάξη μας, τα παιδιά μας έμαθαν για την ιστορία και τη σημασία αυτής της επετείου, μέσα από πολλές και ποικίλες δραστηριότητες.
Αφηγηθήκαμε τα γεγονότα της 28η Οκτωβρίου 1940 και δείξαμε σχετικό εποπτικό υλικό.
Έχοντας έναν πίνακα αναφοράς με εικόνες σχετικές με την 28η Οκτωβρίου, τα παιδιά κλήθηκαν να συνδέσουν τις καρτέλες σύμφωνα με τον πίνακα αναφοράς. Το υλικό το πήραμε από εδώ .
Μάθαμε και ερμηνεύσαμε τα συνθήματα που φώναζαν οι Έλληνες στρατιώτες στα βουνά της Πίνδου(ΟΧΙ, ΑΕΡΑ)
Τα ανασυνθέσαμε
κάναμε μια αντίστοιχη κατασκευή
και αποκρυπτογραφήσαμε έναν αντίστοιχο γρίφο
Επικεντρωθήκαμε περισσότερο στις αρετές της ειρήνης και τα δεινά του πολέμου. Διαβάσαμε παραμύθια και μάθαμε τραγούδια .
Είπαμε τι μας έρχεται στο νου όταν ακούμε τις λέξεις ΕΙΡΗΝΗ και ΠΟΛΕΜΟΣ και δημιουργήσαμε δύο ομαδικές εργασίες.
Ζωγραφίσαμε πώς φανταζόμαστε την Ειρήνη και τον Πόλεμο
Επεξεργαστήκαμε τον πίνακα του Π. Πικάσο ” Το παιδί με το περιστέρι”. Τα παιδιά παρατήρησαν τον πίνακα, είπαν αν το παιδί είναι αγόρι ή κορίτσι, πώς αισθάνεται, γιατί κρατά το περιστέρι και τι τίτλο θα έδιναν αυτά στον πίνακα. Ενδεικτικές απαντήσεις: Το κοριτσάκι κρατάει το περιστέρι γιατί είναι χτυπημένο, το παιδί είναι λυπημένο, τίτλοι πίνακα: Το κοριτσάκι και το πουλάκι, το χτυπημένο περιστέρι κ.ά. Έπειτα εμείς τους είπαμε ότι σε αυτό το έργο ο Πικάσο συνδέει την παιδικότητα με την ελπίδα. Το περιστέρι συμβολίζει την ελπίδα στα χέρια ενός μικρού κοριτσιού. 
Έπειτα τα παιδιά έγιναν μικροί ζωγράφοι και ζωγράφισαν τον πίνακα
και τον ανασύνθεσαν(παζλ)
Επιπλέον παρακολουθήσαμε την υπέροχη γιορτή της Ε΄τάξης του Δημοτικού σχολείου. Συγχαρητήρια σε όλους!
Τέλος, την παραμονή της εθνικής επετείου καταθέσαμε στεφάνι στο Ηρώο και ανήμερα εκκλησιαστήκαμε και συμμετείχαμε στην παρέλαση με τη συνοδεία της Φιλαρμονικής Ακράτας.
Χρόνια πολλά Ελλάδα!
Συμμετοχή στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού Code Week
Φέτος, το νηπιαγωγείο μας συμμετείχε, για δεύτερη χρονιά, στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού(Code week).
Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού, μια πρωτοβουλία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στοχεύει να φέρει την κωδικοποίηση και την ψηφιακή γνώση σε μαθητές και εκπαιδευτικούς, αλλά και σε όσους ενδιαφέρονται για το αντικείμενο, με έναν διασκεδαστικό και ελκυστικό τρόπο. Περιλαμβάνει δραστηριότητες που εισάγουν τα παιδιά στις βασικές αρχές του προγραμματισμού με διασκεδαστικό τρόπο, όπως η ρομποτική (Beebot), η χρήση παιχνιδιών, η ανάπτυξη της υπολογιστικής σκέψης και η συνεργασία με άλλα σχολεία. Οι δράσεις συχνά οργανώνονται σε συνεργασία με άλλα νηπιαγωγεία και συμμετέχουν σε διάφορες συμμαχίες για να μοιραστούν ιδέες και υλικό.
Η συμμαχία με την οποία συνεργαστήκαμε αυτή τη χρονιά είχε θέμα:
“Ανακαλύπτοντας το αρχικό του ονόματος μας”
Οι δραστηριότητες που υλοποιήσαμε είναι οι εξής:
- Τα παιδιά, μιμούμενα τις κινήσεις του Beebot, έγιναν τα ίδια “ρομποτάκια” και προσπάθησαν να ακολουθήσουν τη σωστή διαδρομή προκειμένου να φτάσουν στο αρχικό τους γράμμα. Η διαδρομή, σε διαμορφωμένο επιδαπέδιο πλέγμα, οριζόταν από άλλα παιδιά- βοηθούς με βελάκια.
2. Τοποθετήσαμε στην πίστα Beebot τα αρχικά γράμματα από τα ονόματα των παιδιών και το καθένα σχημάτιζε τον αλγόριθμο στη μελισσούλα Beebot ώστε να φτάσει στο αρχικό του γράμμα.
3. Στο Φωτόδεντρο, ανοίξαμε τη σελίδα ” Σύνθετος προγραμματισμός ρομπότ” και επιλέξαμε το δάπεδο Αλφαβήτα και τον χαρακτήρα Μαθητή. Έπειτα τα παιδιά κλήθηκαν να οδηγήσουν τον Μαθητή στο αρχικό γράμμα του ονόματός τους.
Οι δραστηριότητες άρεσαν πολύ στους μαθητές και καλλιέργησαν την αλγοριθμική σκέψη, τη χωρική αντίληψη και την ομαδικότητά τους.
Πήραμε και πιστοποιητικό συμμετοχής!
Δραστηριότητες για την εκμάθηση του ονόματός μας
Στο Νηπιαγωγείο, από την αρχή της χρονιάς, τα παιδιά έχουν πολλές ευκαιρίες να έρθουν σε επαφή με το όνομά τους αφού αναγράφεται σε διάφορα σημεία της τάξης( παρουσιολόγιο, συρτάρια, ομάδες βοήθειας κ. ά.).
Ωστόσο, προκειμένου να το μάθουν , υλοποιήσαμε ποικίλες δραστηριότητες και πολλά παιχνίδια .
Ξεκινήσαμε με το αρχικό γράμμα του ονόματός μας. Μοιράσαμε στα παιδιά καρτέλες με το όνομά τους και σκορπίσαμε στο πάτωμα γράμματα της αλφαβήτας. Αυτά, κοιτάζοντας την καρτέλα τους, κλήθηκαν να βρουν το αρχικό τους γράμμα. Διαπιστώσαμε ότι πολλά ονόματα αρχίζουν από το ίδιο γράμμα και τα ταξινομήσαμε κάτω από αυτό.
Έπειτα ζωγράφισαν τα αρχικά τους αξιοποιώντας την τεχνική Zentaνgle art. Την ιδέα την πήραμε από εδώ . Συμπλήρωσαν την κατασκευή με τον σχεδιασμό του εαυτού τους.
Περισσότερες δραστηριότητες εκμάθησης του αρχικού γράμματος θα βρείτε εδώ.
Συνεχίσαμε με την εκμάθηση ολόκληρου του ονόματος. Τα παιδιά έμαθαν ότι το όνομα τους αποτελείται από φωνούλες- συλλαβές. Για να βρούμε πόσες φωνούλες έχει κάθε όνομα το λέγαμε συλλαβιστά χτυπώντας παλαμάκια. Στο τέλος σε μία μεγάλη αριθμημένη παλάμη τοποθετούσαν την καρτέλα με το όνομά τους στη σωστή θέση ανάλογα με των αριθμό των συλλαβών.
Επιπλέον μοιράσαμε στα παιδιά δύο καρτέλες με το όνομά τους όπου στη μία το είχαμε κόψει σε συλλαβές και τα παιδιά κλήθηκαν να το ανασυνθέσουν έχοντας ως γνώμονα την άλλη καρτέλα. Κάποια παιδιά αντάλλαξαν καρτέλες με τους συμμαθητές τους και επανένωσαν και τα δικά τους ονόματα.
Παρόμοια διαδικασία ακολουθήθηκε και για τα μεμονωμένα γραμματάκια του ονόματος.
Για εμπέδωση γράψαμε τα γράμματα του ονόματος κάθε παιδιού σε καπάκια και τα τοποθετήσαμε σε ποτηράκια. Τα παιδιά προσπάθησαν να σχηματίσουν το όνομά τους τοποθετώντας τα καπάκια στη σωστή σειρά. Στη συνέχεια άλλαζαν τη σειρά των γραμμάτων και εμείς διαβάζαμε την αστεία λέξη που είχε σχηματιστεί.
Ακόμα τα παιδιά διακόσμησαν και ζωγράφισαν το όνομά τους. Την ιδέα την πήραμε από εδώ: https://www.diplomart.eu/%CE%B6%CF%89%CE%B3%CF%81%CE%B1%CF%86%CE%AF%CE%B6%CF%89-%CF%84%CE%BF-%CF%8C%CE%BD%CE%BF%CE%BC%CE%AC-%CE%BC%CE%BF%CF%85
Τέλος πήραν στο σπίτι μία ταμπέλα- ουράνιο τόξο με το όνομά τους για να διακοσμήσουν το δωμάτιό τους.
Ενημέρωση Γονέων σε Περίπτωση Σεισμού
Αγαπητοί γονείς,
σας ενημερώνουμε ότι την Πέμπτη 9 Οκτωβρίου πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας η προγραμματισμένη άσκηση ετοιμότητας σε περίπτωση σεισμού, όπως ορίζει ο ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΑΝΤΙΣΕΙΣΜΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ (Ο.Α.Σ.Π.).
Σύμφωνα με το Μνημόνιο Ενεργειών για τη Διαχείριση του Σεισμικού Κινδύνου του Νηπιαγωγείου μας, ως χώρος καταφυγής σε περίπτωση εκκένωσης του σχολείου , ορίζεται η νότια πλευρά του αύλειου χώρου του σχολείου.
Οι μαθητές παραμένουν στον χώρο καταφυγής έως ότου υπάρξει σχετική ενημέρωση για τις περαιτέρω ενέργειες. Σε περίπτωση που αποφασιστεί από τους αρμόδιους φορείς διακοπή της λειτουργίας των σχολείων, θα πρέπει να παραλάβετε τα παιδιά σας από τον προαναφερθέντα χώρο καταφυγής όπως αυτός έχει καθοριστεί στο Σχολικό Σχέδιο.
Αγαπητοί γονείς, καλό είναι η κάθε οικογένεια να συζητήσει το ενδεχόμενο του σεισμού και να έχει προετοιμάσει ένα σχέδιο δράσης.
Με εκτίμηση
Η Προϊσταμένη και ο Σύλλογος Διδασκόντων
Πρώτη άσκηση σεισμού για το σχολικό έτος 2025-2026
Σήμερα πραγματοποιήθηκε στο Νηπιαγωγείο μας η η προγραμματισμένη άσκηση ετοιμότητας σε περίπτωση σεισμού, όπως ορίζει ο ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΑΝΤΙΣΕΙΣΜΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ (Ο.Α.Σ.Π.).
Η Ελλάδα κατέχει την πρώτη θέση από άποψη σεισμικότητας στην Ευρώπη και την έκτη σε παγκόσμιο επίπεδο. Είναι γενικά παραδεκτό ότι η μείωση των επιπτώσεων των σεισμών μπορεί να επιτευχθεί όταν οι πολίτες έχουν ενημερωθεί σχετικά με τα μέτρα αντισεισμικής προστασίας που πρέπει να λάβουν πριν, κατά τη διάρκεια και μετά από έναν σεισμό. Σε ότι αφορά στη σχολική κοινότητα, καθοριστικής σημασίας είναι η ανάπτυξη αντισεισμικής συνείδησης και συμπεριφοράς στους εκπαιδευτικούς και στους μαθητές με τη διαρκή ευαισθητοποίηση, ενημέρωση και εκπαίδευσή τους. Συζητήσαμε λοιπόν για αυτό το φυσικό φαινόμενο και εστιάσαμε στην ενημέρωση και τα μέτρα προστασίας στο σχολείο, στο σπίτι, στον δρόμο και τα βήματα που ακολουθούμε.
Ξεκινήσαμε με τις αφίσες του Ο.Α.Σ.Π. που μας λένε τι να κάνουμε πριν, κατά τη διάρκεια και μετά το σεισμό.

Παρακολουθήσαμε σχετικά εκπαιδευτικά βίντεο
Τέλος, ενημερώσαμε τα παιδιά ότι ασκήσεις ετοιμότητας για σεισμό θα πραγματοποιούνται καθ’ όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΚΑΠΗ ΑΚΡΑΤΑΣ
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Τρίτης Ηλικίας και στο πλαίσιο της Δράσης Ενεργού Πολίτη για την ευαισθητοποίηση της Τρίτης Ηλικίας με τίτλο «Μια αγκαλιά για τον παππού και τη γιαγιά» επισκεφθήκαμε το ΚΑΠΗ Ακράτας.
Η υποδοχή από τους παππούδες και τις γιαγιάδες ήταν θερμή και συγκινητική.
Τα παιδιά έγιναν μικροί δημοσιογράφοι και τους έθεσαν ερωτήσεις προκειμένου να μάθουν πράγματα για την ζωή τους και τις δράσεις τους. Οι γιαγιάδες και οι παππούδες ανταποκρίθηκαν με προθυμία και ζεστασιά και μας αφηγήθηκαν ιστορίες από τα παλιά.
Έπειτα η γιαγιά Γιώτα μάς έμαθε δύο πολύ ωραία ομαδικά παιχνίδια του χθες που έπαιζε και αυτή όταν ήταν παιδί και δυστυχώς έχουν ξεχαστεί: Το «Πούντο πούντο το δαχτυλίδι» και το « Μπιζ»!
Εμείς τους τραγουδήσαμε το τραγούδι «Το ουράνιο τόξο» , χορέψαμε μαζί τους τα «Χρώματα» του Μ. Φιλιππάκη και τους χαρίσαμε την αφίσα που είχαμε ετοιμάσει .
Από την πλευρά τους οι παππούδες και οι γιαγιάδες μας χάρισαν μπαλόνια και μας κέρασαν νόστιμα γλυκίσματα.
Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης περάσαμε υπέροχα! Διασκεδάσαμε και νοιώσαμε διάχυτη την αγάπη των παππούδων και των γιαγιάδων . Επίσης τα παιδιά κατανόησαν στην πράξη την αξία της προσφοράς, της αλληλεγγύης και του σεβασμού προς την Τρίτη Ηλικία.
Η επίσκεψη έλαβε τέλος με την πρόσκληση των παιδιών προς τους παππούδες και τις γιαγιάδες να μας επισκεφθούν στο σχολείο και την υπόσχεση από μέρους τους ότι θα ξανασυναντηθούμε!
Οι κανόνες της τάξης
Στην αρχή κάθε σχολικής χρονιάς κρίνεται επιτακτική η ανάγκη για άμεση τοποθέτηση ορίων και κανόνων καθώς αρκετά παιδιά έχουν την πρώτη τους επαφή με το σχολείο και καθημερινά συμβάντα (π.χ. συγκρούσεις , λανθασμένος τρόπος χρήσης παιχνιδιών) οδηγούν σε συζητήσεις οι οποίες καταλήγουν σε προτάσεις-τρόπους επίλυσης.
Έτσι και φέτος, με αφορμή παρόμοια συμβάντα, δημιουργήσαμε τους κανόνες της τάξης. Πολύτιμοι βοηθοί μας σε αυτή την προσπάθεια ήταν δύο κούκλες- ζωάκια, το βατραχάκι, ο Μαξ και η καμηλοπάρδαλη, η Λίλα.
Οι δύο φίλοι μάς επισκέφθηκαν και ο Μαξ άρχισε να κάνει πολλές αταξίες. Πετούσε παιχνίδια, φώναζε δυνατά, έσπρωχνε τα παιδιά κ. ά. Η Λίλα προσπαθούσε να τον λογικέψει αλλά αυτός δεν την άκουγε. Τότε αυτή ρώτησε τα παιδιά αν τους άρεσε η συμπεριφορά του Μαξ και αυτά απάντησαν αρνητικά. Κάποια μάλιστα είχαν θυμώσει. Έτσι η Λίλα πρότεινε στα παιδιά να δώσουν κάποιες συμβουλές στο βατραχάκι ώστε να είναι όλοι χαρούμενοι. Τα παιδιά συμφώνησαν και οι κανόνες της τάξης ήταν έτοιμοι!
Προκειμένου να τους θυμόμαστε όλοι τους ζωγραφίσαμε και τους τοποθετήσαμε σε εμφανές σημείο στην τάξη.
Για εμπέδωση, ομάδες παιδιών αναπαριστούσαν με παντομίμα από έναν κανόνα και οι υπόλοιποι προσπαθούσαν να τον μαντέψουν.
Σηκώνουμε το χέρι όταν θέλουμε να μιλήσουμε
Ακούμε με προσοχή όποιον μιλάει

Είμαστε όλοι φίλοι
Τελικά ο Μαξ και η Λίλα έγιναν φίλοι των παιδιών και οι μασκότ της τάξης. Μάλιστα τους υποσχέθηκαν ότι θα έρχονται ανά τακτά διαστήματα να συζητάνε και να παίζουν μαζί τους.
Οι πρώτες μέρες στο σχολείο μας!
Με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς υλοποιήσαμε τις ακόλουθες δράσεις προκειμένου να γνωριστούμε και να γνωρίσουν τα προνήπια το νέο τους σχολείο.
Τα νήπια παρουσίασαν στους νέους φίλους τους τα κέντρα μάθησης(γωνιές) της τάξης και τους υπόλοιπους χώρους του σχολείου.
Τη γωνιά οικοδομικού υλικού και το κουκλόσπιτο
Τη γωνιά μαραγκού και το μανάβικο
Τη γωνιά γραφής και το κουκλοθέατρο
Την κουζίνα και τη γωνιά μαθηματικών
Το κομμωτήριο και τη γωνιά μεταμφίεσης
Παίξαμε παιχνίδια γνωριμίας και ομαδικά παιχνίδια
Παιχνίδια γνωριμίας
- Κάθε παιδί διαδοχικά στεκόταν στο κέντρο της παρεούλας και έλεγε το όνομά του με διάφορους τρόπους ( δυνατά , σιγά, θυμωμένα κτλ).
-
Τα παιδιά έκλειναν τα μάτια και με ένα ύφασμα καλύπταμε ένα από αυτά. Τα υπόλοιπα έπρεπε να βρουν ποιος λείπει! Παραλλαγή: Ένα παιδί έβγαινε έξω από την τάξη. Ποιος έφυγε;
-
Τα παιδιά σε κύκλο είχαν μια μπάλα “καυτή πατάτα”. Με τη συνοδεία μουσικής έπρεπε γρήγορα να την πετάνε το ένα στο άλλο για να μην “καούν”. Το παιδί που κρατούσε την μπάλα όταν σταματούσε η μουσική καλούνταν να πει το όνομά του .
Ομαδικά παιχνίδια
- Το αερόστατο
Τοποθετήσαμε μια μεγάλη μπάλα πάνω στο αερόστατο. Βάλαμε ζωντανή μουσική και τα παιδιά κουνούσαν το αερόστατο με την μπάλα προσπαθώντας να συντονίσουν τις κινήσεις τους για να μην τους πέσει η μπάλα κάτω από το αερόστατο.
Βγάλαμε την πρώτη μας φωτογραφεία στο Νηπιαγωγείο
και φτιάξαμε την πρώτη μας ζωγραφιά
Στο τέλος της πρώτης ημέρας τα παιδιά πήραν και ένα δωράκι καλωσορίσματος.











































































