Κινητικότητες στη Βαρκελώνη στο πλαίσιο Προγράμματος Erasmus+

εικόνα erasmus

Χρονιά Erasmus+ η φετινή για το ΓΕΛ Αγιάς καθώς  εκπαιδευτικοί του σχολείου μας συμμετείχαν σε δραστηριότητες κινητικότητας στο εξωτερικό στο πλαίσιο Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+ ΚΑ122 που υλοποιεί το σχολείο μας με τίτλο: “Ενεργοποίηση εκπαιδευτικών και μαθητών/ριών για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής” μετά από έγκριση της χρηματοδότησης  της Ευρωπαϊκής Ένωσης, από το ΙΚΥ (Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών)

IMG 676d0fb3315e687325b904b8c28a7c9e V   20240613 142324 20240613 142347 1

Απονομή πιστοποιητικών στους εκπροσώπους των συμμετεχουσών χωρών Ελλάδα Γερμανία Ρουμανία 1                                   Παρουσίαση του ΓΕΛ ΑΓΙΑΣ από τη συντονίστρια του προγράμματος στην ολομέλεια της τάξης                                          Απόκτηση πιστοποιητικών παρακολούθησης από τους συμμετέχοντες της 2ης ροής 2

Οι κινητικότητες υλοποιήθηκαν ως εξής:

1η ροή (4-9 Μαρτίου 2024):  Οι  εκπαιδευτικοί Δημητρίου Βικτώρια(ΠΕ02), Κωτούλας Γεώργιος(ΠΕ03), Χρυσακοπούλου Ευαγγελία (ΠΕ02) παρακολούθησαν επιμορφωτικό πρόγραμμα διάρκειας 6 ημερών στη Βαρκελώνη με θέμα: «Zen and the Art of School Gardening» (4-9 Μαρτίου 2024):  που υλοποιήθηκε από τον συνεργαζόμενο φορέα υποδοχής Europass Teacher Academy . Αναλυτικότερα, οι θεματικές του σεμιναρίου ήταν:

  • ευαισθητοποίηση για το κλίμα, πώς η αλλαγή του κλίματος ή η ρύπανση επηρεάζει την τοπική  κοινότητα.
  • πώς η κοινότητά μας εκπαιδεύεται για την ευαισθητοποίηση της για το κλίμα.
  • ο κόσμος των φυτών. Κοινά ευρωπαϊκά φυτά και πανίδα. Τα φυτά ως φυσικό φάρμακο και φυτικά τσάι.
  • γεωργικές και κηπουρικές πρακτικές, εκπαίδευση στον τοπικό βοτανικό κήπο.
  • στυλ διάταξης κήπου: Τι θα λειτουργούσε για το σχολείο σας;
  • ποικιλίες εδάφους: ποιος τύπος είναι σωστός για τα φυτά ;
  • τύποι κομποστοποίησης και κάνοντας το δικό σας κομποστοποιημένο έδαφος χρησιμοποιώντας τα υπολείμματα και τα υλικά.
  • συστήματα άρδευσης και πώς μπορούν να εξυπηρετήσουν τον κήπο σας.
  • πώς να φτιάξετε τη δική σας δεξαμενή νερού ή τη λίμνη σχολείου: ιδέες σχεδιασμού για τα σχολεία.
  • σχεδιασμός αστικών κήπων.

Οι συμμετέχοντες στην επιμόρφωση γνώρισαν μεθόδους γεωργίας και κηπουρικής για να βάλουν τους μαθητές στη διαδικασία να χτίσουν έναν καλά δομημένο κήπο για το σχολείο τους. Αναμενόμενα αποτελέσματα της επιμόρφωσης θα είναι η εισαγωγή του σχολικού κήπου στην φιλοσοφία του σχολείου καθώς αναμένεται ότι η σχολική κηπουρική θα εξοικειώσει τους μαθητές να γίνουν υπεύθυνοι για το περιβάλλον και να έρθουν σε επαφή με την ομορφιά της φύσης, θα μάθουν για τα κλίματα, τους τύπους εδάφους, τους σπόρους και τα φυτά και πώς να δημιουργούν τρόφιμα και φάρμακα με αυτά. Θα μάθουν επίσης πώς να φροντίζουν φυτά και δέντρα καθώς και πώς να χρησιμοποιούν υπάρχοντα και ανακυκλωμένα υλικά για τη δημιουργία κομπόστ.

Ένας βασικός άξονας του σεμιναρίου ήταν η βιωματική επαφή με διαφορετικούς κήπους της Βαρκελώνης, οι οποίοι εξυπηρετούν πολλές και διαφορετικες ανάγκες των κατοίκων της. Έτσι γνωρίσαμε τον κήπο του Πανεπιστημίου, τον βοτανικό κήπο, τους κήπους της γειτονιάς,  τον κάθετο κήπο.

IMG 20240305 150921 IMG 20240305 152010 IMG 20240305 152024 IMG 20240305 152738 IMG 20240305 153748    IMG 20240305 154655 1

IMG 20240305 163334 Αντιγραφή IMG 20240305 170556 IMG 20240305 170602 IMG 20240305 170618 1 Αντιγραφή IMG 20240306 160939 Αντιγραφή IMG 20240306 160934

IMG 52724e43d23f685cc056117040f62a25 V     IMG e4b7a00f0e3d9c5a12e3f2edd5ea58ba V     IMG 81df84528b13e4c228ea097d2ddd7ac0 V

 

2η ροή (25-30 Μαρτίου 2024): Οι  εκπαιδευτικοί Γκουντούλα Μαρία(ΠΕ02), Κουφού Ευθυμία(ΠΕ02), Σκάνδαλος Ιωάννης (ΠΕ03) παρακολούθησαν επιμορφωτικό πρόγραμμα διάρκειας 6 ημερών στη Βαρκελώνη με θέμα: Experiential Learning in Barcelona: «Sustainable Tourism and Travel Psychology in Practice»  που υλοποιήθηκε επίσης από τον συνεργαζόμενο φορέα υποδοχής Europass Teacher Academy . Αναλυτικότερα, οι θεματικές του σεμιναρίου ήταν:

  • Εισαγωγή στην ψυχολογία του περιβάλλοντος και του τουρισμού, την οικολογική ψυχολογία και τη συνάφεια τους στα επαγγέλματά μας
  • Εισαγωγή στην ψυχολογία του τουρισμού. Γιατί είναι σχετικές με τους εκπαιδευτικούς;
  • Eισαγωγή στο βιώσιμο τουρισμό και βιωματικά ταξίδια. Γιατί σχετίζονται με τους εκπαιδευτικούς;
  • Ανακαλύπτοντας την πόλη μέσω διαισθητικού “εναλλασσόμενου ταξιδιού” (κέντρο πόλης, τουριστικές περιοχές).
  • Ανακαλύπτοντας ένα περιβάλλον μέσω της οικολογίας .

Καθοδήγηση από το δάσκαλο Tony Toralba                           IMG 20240327 101913                             Πρακτική εφαρμογή από όλη την ομάδα                          Πρακτική εφαρμογή στο ψηφιακό εργαλείο Wikiloc

Οι συμμετέχοντες στην επιμόρφωση  με τις γνώσεις που αποκόμισαν θα εισάγουν τους μαθητές σε μια σύγχρονη προσέγγιση στα ταξίδια και την ανακάλυψη του φυσικού περιβάλλοντος, σε μια ενεργή διαδικασία μάθησης, εστιάζοντας στην προσωπική εμπειρία και την αυτοέκφραση συνδυάζοντας γνωστικά και συναισθηματικά στοιχεία. Στα σεμινάρια συμμετείχαν και εκπαιδευτικοί από την Ιταλία, τη Γερμανία, τη Ρουμανία και την Κροατία. Έτσι, οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας είχαν τη δυνατότητα να αλληλοεπιδράσουν με Ευρωπαίους συναδέλφους τους μέσα από εκπαιδευτικές, βιωματικές δραστηριότητες που έλαβαν χώρα τόσο στις εγκαταστάσεις του φορέα υποδοχής όσο και σε εξωτερικό χώρο (Πανεπιστήμιο της Βαρκελώνης). Επιπλέον, ήρθαν σε επαφή με τα εκπαιδευτικά συστήματα και τον τρόπο οργάνωσης και λειτουργίας των σχολείων άλλων χωρών και αντάλλαξαν ιδέες και καλές πρακτικές.

Παράλληλα, μέσα από το συγκεκριμένο πρόγραμμα πραγματοποιήθηκε η επαφή με έναν άλλο ευρωπαϊκό πολιτισμό, την ιστορία, τις παραδόσεις και τις συνήθειες τόσο των Ισπανών όσο και των Καταλανών, ενώ αναδείχθηκαν ομοιότητες και διαφορές μεταξύ των λαών. Επιπλέον, οι  ομάδες επισκέφθηκαν διάφορα αξιοθέατα της Βαρκελώνης και συγκεκριμένα μνημεία πολιτιστικής κληρονομιάς (εκκλησία Σαγράδα Φαμίλια, γοτθικός καθεδρικός ναός του Τιμίου Σταυρού και της Αγίας Ευλαλίας), διάσημα δείγματα της αρχιτεκτονικής του Antoni Gaudí (Casa Batlio, La Pedrera), μουσεία με έργα ζωγραφικής και γλυπτικής του Picasso και μοντέρνας τέχνης του Miro. Ακόμη, περιηγήθηκαν σε διάσημες περιοχές της πόλης όπως η οδός Las Ramblas και η Barceloneta, ανέβηκαν στον λόφο του Montjuic ,απόλαυσαν το Park Guell ενώ ξεναγήθηκαν στην ιδιαίτερη αλλά λιγότερο γνωστή περιοχή “Barrio de Gracia”.

Monjuik      Μουσείο Μiro      Πάρκο Guell                       Σαγράδα φαμίλια

Μουσείο Moco                                                                       Ποδηλατόδρομος στη Βαρκελώνη                                                                       Casa Batllo

Μέσα από τις συγκεκριμένες δραστηριότητες κινητικότητας επιτεύχθηκαν πολλαπλά οφέλη σε μορφωτικό, παιδαγωγικό και πολιτιστικό επίπεδο, ενδυναμώθηκε η ευρωπαϊκή παιδεία των εκπαιδευτικών και ενισχύθηκε η ευρωπαϊκή διάσταση του σχολείου μας. Με την επιστροφή τους στην Ελλάδα, οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί θα προσπαθήσουν να εφαρμόσουν την αποκτηθείσα γνώση υλοποιώντας μαζί με τους μαθητές/τριες δραστηριότητες ευαισθητοποίησης και ενεργοποίησής τους για την προστασία του περιβάλλοντος. Ταυτόχρονα, θα υλοποιήσουν δράσεις ενδοσχολικής επιμόρφωσης για την καλύτερη διάχυση του προγράμματος και των αποτελεσμάτων του στη σχολική κοινότητα για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής.

Με το πρόγραμμα Erasmus+, στοχεύουμε στην ανταλλαγή καλών πρακτικών την γνωριμία με τον τρόπο εφαρμογής της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης σε χώρες της Ευρώπης που  θα συντελέσουν ώστε η σχολική κοινότητα να συνειδητοποιήσει πως η κλιματική αλλαγή αφορά όλο τον πλανήτη, «θα δει τη μεγάλη εικόνα» και θα συμβάλλει στο να αποβάλει το σχολείο την εσωστρέφειά του αφού θα ασχολείται με ένα θέμα οικουμενικό. Εξάλλου το σύνθημά μας είναι: «Σκέψου οικουμενικά, δράσε τοπικά». Παράλληλα θα γίνει συνείδηση ότι είμαστε όλοι ευρωπαίοι πολίτες και μας συνδέει μια κοινή μοίρα, ένα κοινό μέλλον που πρέπει να την αντιμετωπίσουμε από κοινού με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.

Επιμέλεια κειμένου: Κουφού Ευθυμία

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *