Ο Διευθυντής του 1ου Γυμνασίου Κορίνθου, Γεώργιος Δ Νανόπουλος,
η Υποδιευθύντρια, Θεοδώρα Ραβανίδου,
και οι καθηγητές
ευχόμαστε στους μαθητές μας και στις οικογένειες τους
Χρόνια Πολλά, χαρούμενο και ευτυχισμένο το νέο έτος 2023!
Ο Διευθυντής του 1ου Γυμνασίου Κορίνθου, Γεώργιος Δ Νανόπουλος,
η Υποδιευθύντρια, Θεοδώρα Ραβανίδου,
και οι καθηγητές
ευχόμαστε στους μαθητές μας και στις οικογένειες τους
Χρόνια Πολλά, χαρούμενο και ευτυχισμένο το νέο έτος 2023!
Στις 8/12/22 μαθητές της Γ’ Γυμνασίου παρακολούθησαν στο Δημοτικό Θέατρο Κορίνθου την παράσταση “Αλμυρή ‘Ερημος“. Πρόκειται για ένα πρωτότυπο θεατρικό έργο, βασισμένο σε ιστορικές πηγές, μαρτυρίες προσφύγων και λογοτεχνικά έργα, που δημιουργήθηκε και παρουσιάστηκε από τη θεατρική ομάδα “Άλας”, με αφορμή τα 100 χρόνια από τη Μικρασιατική Καταστροφή.
Ακολουθούν δύο λόγια για την παράσταση, όπως την περιγράφουν οι συντελεστές της: ” Τα δυο κεντρικά πρόσωπα, “Ο Στρατιώτης” και “Η Γυναίκα” , πορεύονται παράλληλα στο έργο, χωρίς να συναντιούνται σε πραγματικό χρόνο, συμπληρώνοντας ο ένας την αφήγηση του άλλου στη ροή της ιστορίας. Στιγμιότυπα από τη μικρασιατική εκστρατεία και την καθημερινή ζωή ξετυλίγονται μέσα σε ένα θραυσματικό τοπίο μνήμης, σε ένα χρόνο άχρονο και κατ’ αυτήν την έννοια, αιωνίως επίκαιρο, όσο η Ιστορία εξακολουθεί να αιμορραγεί πολέμους, προσφυγιά, ανθρώπινο πόνο και οδύνη.
Η Μικρασιατική καταστροφή σημάδεψε την Ελληνική και παγκόσμια ιστορία κοινωνικά, πολιτικά, οικονομικά, αλλά κυρίως ηθικά. Με μάτια ανοιχτά στο παρελθόν, στην ιστορία και το δράμα που έζησε ο Ελληνισμός κατά την έξοδό του από τη Μικρά Ασία, ανοίγουμε την ανθρώπινη πληγή που αιμορραγεί παντοτινά, τα τραύματα εκείνα της μνήμης που θολώνουν την ιστορία, που πνίγουν σε αποσιωπητικά τις ερωτήσεις.
Όταν ένα τραύμα αποκαλύπτεται, πάντα κάποιοι είναι εκεί να το κρύψουν, να το αποσιωπήσουν, να το σκεπάσουν… Ωστόσο το τραύμα εξακολουθεί να αιμορραγεί. Τότε, κάποιοι άλλοι θα βρεθούν να πουν : “δεν μπορείς να μην το κοιτάξεις, δεν μπορείς να μην το μυρίσεις, δεν μπορείς να μη νιώσεις τη σήψη”.
Η μνήμη του τραύματος δεν περιμένει απάντηση. Θα ξεχυθεί σαν ορμητικός ποταμός. Αυτός ο ποταμός είναι οι ψυχές εκείνων των πολλών ανθρώπων, που βίωσαν την τραγωδία του πολέμου: Μία Mικρασιάτισσα μάνα που κοιλοπονά, ξενιτεμένη πια, προσπαθώντας να σταθεί σε έναν αλλιώτικο κόσμο από αυτόν που ήξερε ως τότε. Ένας Έλληνας φαντάρος που πήγε και πολέμησε χιλιόμετρα μακριά, αφήνοντας πίσω σπίτι, οικογένεια, ζωή, δίχως να ξέρει το πού και το γιατί. Άνθρωποι που ζούσαν μονιασμένοι και έγιναν σε μία σπίθα της στιγμής εχθροί.
Η φωτιά της Σμύρνης, η φωτιά του ξεριζωμού, που οδήγησε 1,5 εκατομμύριο Έλληνες και 500.000 Τούρκους στην προσφυγιά, χαράσσεται ανεξίτηλα στη μνήμη. Τα ερωτήματα βασανιστικά και αγωνιώδη. Και εμείς ως ηθοποιοί τι μπορούμε να κάνουμε ; Mία ιστορική αφήγηση δεν είναι αρκετή. H ανθρώπινη τραγωδία ξετυλίγεται μέσα από τα μάτια, τις ψυχές, τα σώματα των ανθρώπων που έζησαν τον πόνο, το πένθος, τον ξεριζωμό. Για αυτό ολάκερη η ιστορία του πολιτισμού δεν είναι παρά μία γκρίζα ζώνη, χωρίς θύτες και θύματα, ένοχους και αθώους. Ένα τέτοιο ταξίδι επιχειρούμε, σκαλίζοντας τη μνήμη του τραύματος. Ίσως έτσι να μπορούμε να προχωρήσουμε μπροστά, θεμελιώνοντας τα σπίτια μας, την ίδια μας την ύπαρξη μέσα στον χρόνο”.
Ευχαριστούμε πολύ τη Ναταλία Γεωργοσοπούλου και τη Σταύρια Νικολάου, που με τις συγκλονιστικές ερμηνείες τους άγγιξαν τις ψυχές μας και τις πλημμύρισαν με έντονα συναισθήματα, καθώς και τον Γιάννη Σμυρνιόγλου, ο οποίος με την πρωτότυπη μουσική του σύνθεση μας έκανε συμμέτοχους στο δράμα των ηρώων, συμβάλλοντας στην κορύφωση της συγκίνησης.
Το 1ο Γυμνάσιο Κορίνθου αγκαλιάζει την προσπάθεια του οργανισμού να δώσει ελπίδα στα παιδιά που αγωνίζονται καθημερινά με σοβαρές ασθένειες. Η συμμετοχή όλων: μαθητών, γονέων, εκπαιδευτικών, ειδικού βοηθητικού και λοιπού προσωπικού, όπως και της διεύθυνσης του σχολείου ήταν συγκινητική.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες του σχολείου μας θέλησαν να δώσουν το δικό τους μήνυμα ελπίδας, αισιοδοξίας και αλληλεγγύης συμπληρώνοντας με τις δικές τους ευχές τα αστεράκια του Make-A-Wish. Η αποστολή τους στον οργανισμό έχει μοναδικό σκοπό να στηρίξουμε τα παιδιά που το έχουν ανάγκη χαρίζοντάς τους αγάπη και χαμόγελα!
Την Τετάρτη 14 Δεκεμβρίου 2022 η Α’ τάξη του 1ου Γυμνασίου Κορίνθου συμμετείχε στη διδακτική επίσκεψη που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα και συγκεκριμένα στο Θησείο και στο Μουσείο Ηρακλειδών.
Στην επίσκεψη συμμετείχαν οι μαθητές των τριών τμημάτων Α1, 2, 4, χωρισμένοι σε δύο ομάδες.
Αρχικά οι μαθητές επισκέφτηκαν τον αρχαιολογικό χώρο του Θησείου και ξεναγήθηκαν στα κύρια οικοδομήματα της Αρχαίας Αγοράς με αφετηρία τον Ναό του Ηφαίστου, τα ερείπια των δημοσίων κτηρίων της αθηναϊκής δημοκρατίας, τα Βουλευτήρια, τη Θόλο, το Μητρώο. Γνώρισαν το ιερό των επωνύμων ανδρών και το ρόλο του, τις στοές και τη λειτουργία τους και εντυπωσιάστηκαν από την περίφημη Στοά του Αττάλου. Τέλος απόλαυσαν μια βόλτα στο παρελθόν μια πόλης με ιστορία αιώνων.
Μετά από ένα διάλειμμα στην περίφημη οδό Αποστόλου Παύλου οι μαθητές χωρισμένοι σε 2 ομάδες επισκέφτηκαν το Μουσείο Ηρακλειδών και παρακολούθησαν τα προγράμματα:
Και οι δύο ομάδες είχαν την μεγάλη ευκαιρία να μυηθούν στα μυστικά της αρχαίας ελληνικής τεχνολογίας και να προβληματιστούν για τη λειτουργία και τη χρήση του περίφημου μηχανισμού των Αντικυθήρων, αντίγραφο του οποίου εκτίθεται στο Μουσείο. Ακόμα κατανόησαν την κατασκευή και τη λειτουργικότητα ενός μινωικού οίκου, καθώς και τη λειτουργία του εργοταξίου του Παρθενώνα. Έτσι μπόρεσαν να καταλάβουν προβλήματα τεχνικής και πρακτικής φύσεως που είχαν να λύσουν οι αρχαίοι, προκειμένου να ολοκληρώσουν τα κατασκευαστικά έργα που αναλάμβαναν χωρίς τις δυνατότητες που προσφέρει η τεχνολογία σήμερα.
Τέλος, μέσω προβολών και ψηφιακών συσκευών κατανόησαν τον τρόπο προσδιορισμού των συντεταγμένων της γης και την λειτουργικότητα τους.
Στην επίσκεψη συνοδοί καθηγητές είχαν οριστεί οι : Μπάκουλη Μαργαρίτα (φυσικός), Παπαντωνίου Γεωργία (φιλόλογος), Δρίτσα Κωνσταντίνα (μαθηματικός), και αρχηγός της δράσης η φιλόλογος Γκότση Ειρήνη, η οποία επιμελήθηκε την ξενάγηση στον αρχαιολογικό χώρο και τη δημιουργία των φύλλων εργασίας και των ερωτηματολογίων.
Τη Δευτέρα 05/12/2022 πραγματοποιήθηκε ύστερα από πρόσκληση του ΕΕΕΕΚ εκδήλωση για την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία.
Στη συνάντηση συμμετείχαν 5 σχολεία του Ν. Κορινθίας. Το 1ο Γυμνάσιο Κορίνθου εκπροσώπησε ομάδα 15 μαθητών που φοιτούν και στο Τμήμα Ένταξης. Οι μαθητές και οι μαθήτριες έλαβαν μέρος στη βιωματική δράση “Μίλα Σωστά!”. Στη δράση αυτή οι μαθητές έμαθαν μέσω του Θεάτρου Σκιών να χρησιμοποιούν τη σωστή ορολογία για τα άτομα με αναπηρία, ενώ παράλληλα αλληλεπίδρασαν με παιδιά με αναπηρία και τραγούδησαν μαζί τους στη νοηματική γλώσσα.
Τους μαθητές και τις μαθήτριες συνόδευσαν οι καθηγήτριες: Δριτσα Κωνσταντίνα και Χαρελλη Φιλιτσα.
Την Πέμπτη 24 Νοεμβρίου στον χώρο του σχολείου μας πραγματοποιήθηκε η ενημέρωση γονέων και κηδεμόνων των μαθητών της Β΄ τάξης.
Αρχικά, η σύμβουλος σχολικής ζωής, κα Γκότση Ειρήνη, συζήτησε με τους γονείς θέματα που αφορούν τον τρόπο λειτουργίας του σχολείου, τις σχέσεις μεταξύ των μαθητών και την ψυχολογία της εφηβικής ηλικίας. Στην συνέχεια ακολούθησε η κατ’ ιδίαν ενημέρωση των γονέων από τους εκπαιδευτικούς του σχολείου σε θέματα προόδου και συμπεριφοράς των παιδιών τους.
Από την πλευρά μας, ως καθηγητές του 1ου Γυμνασίου, θεωρούμε πως ο βασικός στόχος της συνάντησης, δηλαδή η ενίσχυση της συνεργασίας μας με τους γονείς με γνώμονα την πνευματική και ηθική βελτίωση των μαθητών μας, επιτεύχθηκε σε ικανοποιητικό βαθμό.
Η 3η Δεκεμβρίου έχει καθιερωθεί από τον ΟΗΕ ως Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία. Στόχος είναι αυτή η ημέρα να αποτελέσει αφετηρία προβληματισμού, αλλά και μια ευκαιρία για όλους μας να υιοθετήσουμε νέες στάσεις και συμπεριφορές απέναντι στην αναπηρία, να εξαλείψουμε τις διακρίσεις, να άρουμε τις προκαταλήψεις, να εστιάσουμε στις ικανότητες του ατόμου, να αναδείξουμε ότι η αναπηρία δεν είναι εμπόδιο, είναι τρόπος ζωής.
Οι άνθρωποι που αντιμετωπίζουν μια αναπηρία πρέπει να έχουν τον σεβασμό, την αγάπη και την αποδοχή, όπως άλλωστε όλοι οι άνθρωποι. Καθένας από εμάς είναι μια ξεχωριστή οντότητα με μοναδικά ταλέντα και δεξιότητες και όλοι αποτελούμε έναν κρίκο στην αλυσίδα της κοινωνίας, ένα κομμάτι στο ΠΑΖΛ της καθημερινότητας.
Με αφορμή αυτήν την ημέρα οι μαθητές και οι μαθήτριες του σχολείου μας συμμετείχαν σε μια ομαδική δράση, δημιουργώντας μια συνθετική εργασία που στόχο είχε να δοθεί από όλους μας ένα μήνυμα ενότητας, αλληλεγγύης και αλληλοσεβασμού.
Οι μαθητές της Β ‘ τάξης του σχολείου μας παρακολούθησαν την Πέμπτη, 1η Δεκεμβρίου 2022 δύο εκπαιδευτικά προγράμματα στην πόλη του Ναυπλίου. Με την περιήγηση αυτή θυμήθηκαν με απλό και εύληπτο τρόπο σημαντικά γεγονότα της Επανάστασης, αλλά και των μετεπαναστατικών χρόνων μέχρι την αναχώρηση του Όθωνα από την Ελλάδα το 1862.
Το πρώτο είχε τον τίτλο «Ιστορικά Μυθοπερπατήματα στις Δρομόσκαλες του Ναυπλίου» και διοργανώθηκε από την Κεντρική Βιβλιοθήκη του Ναυπλίου, «Ο Παλαμήδης». Σε αυτό οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να περιηγηθούν στα σοκάκια της πόλης, να περιδιαβούν σε αυτά και να ακούσουν θρύλους και ιστορίες για διάσημα, αλλά και άσημα πρόσωπα της εποχής της Ενετοκρατίας, αλλά και της Τουρκοκρατίας. Έτσι, αναμοχλεύσαμε μνήμες του παρελθόντος για σπουδαία πρόσωπα της εποχής, όπως ο Ιωάννης Καποδίστριας και ο Όθωνας, ενώ ταυτόχρονα ακούσαμε ιστορίες για αρχοντοπούλες της εποχής, αλλά και για τους αφανείς ήρωες της Επανάστασης, όπως ήταν η θρυλική Ψωροκώσταινα. Με παιγνιώδη τρόπο οι μαθητές συμμετείχαν σε ένα παιχνίδι με τον χρόνο, ταξίδεψαν νοερά στην προεπαναστατική περίοδο, στις πιο λαμπρές, αλλά και τις πιο ζοφερές ημέρες της περιόδου της εθνικής μας Παλιγγενεσίας.
Το δεύτερο εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο «Το Ναύπλιο στον 19ο αιώνα» διοργανώθηκε από το Πελοποννησιακό Λαογραφικό Ίδρυμα. Σε αυτό, το ταξίδι μας ξεκίνησε από την επίσκεψη στην Πινακοθήκη του Ναυπλίου και ολοκληρώθηκε στη συνέχεια με έναν περίπατο, εντός των τειχών, στα σπουδαία μνημεία της πόλης. Στόχος ήταν ο περίπατος αυτός να γίνει το εργαλείο, ώστε οι μικροί επισκέπτες να προσεγγίσουν βιωματικά την εποχή μέσα από τα στοιχεία που προσφέρει το δομημένο περιβάλλον της πόλης και αποτελούν απτές αποδείξεις ενός ένδοξου μακρινού παρελθόντος.
Συνοδοί καθηγητές ήταν οι καθηγήτριες Μπάκουλη Μαργαρίτα, Διαμαντοπούλου Ιωάννα και Τριανταφύλλου Αντιγόνη.
https://kristallnacht.motl.org/pledges/
Στις 9/11/22 το σχολείο μας, ανταποκρινόμενο στην πρόσκληση του ΕΜΕ, συμμετείχε στην ιστορική ψηφιακή πρωτοβουλία “Let There Be Light ” μνημονεύοντας τη Νύχτα των Κρυστάλλων (9 Νοεμβρίου 1938), μία κρίσιμη στιγμή στην αλυσίδα των γεγονότων που οδήγησαν στο Ολοκαύτωμα, με ένα μήνυμα ενότητας και ελπίδας.
Η πρωτοβουλία εντάσσεται στο πλαίσιο μιας μοναδικής διεθνούς εκστρατείας μέσω της οποίας ο οργανισμός International and European March of the Living προσκαλεί άτομα,θεσμούς και Οίκους Λατρείας σε όλον τον κόσμο να διατηρήσουν αναμμένα τα φώτα τους τη νύχτα της 9ης Νοεμβρίου, ως σύμβολο αλληλεγγύης και αμοιβαίας δέσμευσης στην κοινή μάχη κατά του αντισημιτισμού,του ρατσισμού ,του μίσους και της μισαλλοδοξίας.
πηγή : Εβραϊκό Μουσείο Ελλάδος
Την Τρίτη 29/11/2022 αντιπροσωπεία μαθητών της Γ’ τάξης συμμετείχαν σε Εκπαιδευτικό Βιωματικό Σεμινάριο στο Εργαστήρι Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Ε. Ε. Ε. ΕΚ.) Κορίνθου. Η επίσκεψη έγινε στο πλαίσιο της Δράσης “Diversity Up: Προωθώντας τη Δικαιωματική Προσέγγιση της Αναπηρίας στην Εκπαιδευτική και Μαθητική Κοινότητα” της Πράξης “ΑΓΗΣΙΛΑΟΣ” από την Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία (Ε. Σ. Α. μεΑ.) υπό την Αιγίδα της Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πελοποννήσου.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες μας, αφού παρακολούθησαν το επιμορφωτικό σεμινάριο, συμμετείχαν με μεγάλο ενδιαφέρον σε βιωματικές δράσεις για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα άτομα με αναπηρία στην καθημερινή τους ζωή.
Όλη αυτή η δράση συνέβαλε στην καλλιέργεια της ενσυναίσθησης στους μαθητές και τις μαθήτριες που έλαβαν μέρος, ενώ παράλληλα δόθηκε το μήνυμα της αναγκαιότητας για αλληλεγγύη, ενότητα και αλληλοσεβασμό ενάντια σε κάθε μορφή διακρίσεων και αποκλεισμού.