Πολιτιστικά Προγράμματα

 

 

«Περπατώντας στις γειτονιές της Ευρώπης»

1ο Πειραματικό Γυμνάσιο Αμαρουσίου

Σχ.Ετος : 2022-23

Ονοματεπώνυμο Συντονιστή/τριας: Βασιλική Δεριζιώτη ΠΕ05

Ονοματεπώνυμα Συμμετεχόντων/ουσών Εκπαιδευτικών στην Παιδαγωγική

Θεοχάρη Βανέσα ΠΕ79.01

Παπαδοπούλου Μαρία ΠΕ86

 

1.Εισαγωγή 

Σκοπός του προγράμματος είμαι η παιδαγωγική διαχείριση των προκλήσεων της εποχής, η ανάπτυξη της προσωπικότητας των μαθητών μέσα και απο9 την ευρωπαϊκή διάσταση της εκπαίδευσης καθώς και η ομαλή κοινωνική τους ένταξη στο νέο πλαίσιο τηων πολιτών της Ευρώπης τα οποία αποτελούν επιτακτική ανάγκη για το σχολείο. Ο Πολιτισμός μπορεί να αποτελέσει βασικό ενοποιητικό παράγοντα για τα κράτη μέλη της Ε.Ε. στη σημερινή σύγχρονη συγκυρία. Η πολιτιστική πολυμορφία των λαών της Ευρώπης αποτελεί κοινή κληρονομιά , την οποία η Ευρωπαϊκή ΄Ενωση προσπαθεί να διαφυλάξει και να την κάνει πιο προσβάσιμη.

2.Στοιχεία υλοποίησης του προγράμματος :

Στο πρόγραμμα συμμετείχαν 30 μαθητές , αγόρια και κορίτσια, από τη Β΄ και Γ΄ γυμνασίου και υλοποιήθηκε από τον Οκτώβριο (Πράξη 33/31-10/2022) έως τον Απρίλιο του ως άνω σχολικού έτους.

3.Στόχοι : 

α. Να γνωρίσουν οι μαθητές τις χώρες της Ε.Ε. και την ανθρωπογεωγραφία τους, β. να γνωρίσουν τον ευρωπαϊκό πολιτισμό και την ιστορία τους μέσα από τα σημαντικότερα ευρωπαϊκά μνημεία  γ. να αναζητήσουν παλαιότερα και σύγχρονα έργα τέχνης με θέματα από την μυθολογία και την ιστορία της Ευρώπης δ. να γνωρίσουν τα δημοκρατικά μοντέλα κοινωνικής οργάνωσης και συμπεριφοράς και εξοικειωθούν με τα ευρωπαϊκά όργανα και τις πρακτικές για τον πολιτισμό. ε. να αναπτύξουν το αίσθημα του «ανήκει» και να καλλιεργήσουν ευρωπαϊκή ταυτότητα που θα τους δώσουν τα απαραίτητα εφόδια προκειμένου να συμμετέχουν μελλοντικά ως ενεργοί πολίτες της χώρας τους στην ευρωπαϊκή κοινωνία.

4.Μεθοδολογία 

Χρησιμοποιήθηκε η ομαδοσυνεργατική και βιωματική μάθηση με χρήση της τεχνικής των σχεδίων εργασίας.

Τεχνικές  Οι μαθητές έκαναν έρευνα στο διαδίκτυο και κατέθεσαν τις προσωπικές τους εμπειρίες από τα δικά τους ταξίδια στην Ευρώπη και από την επικοινωνία τους με πολίτες άλλων χωρών και μετέφεραν την οπτική τους  από τη διάδρασή τους με τους άλλους πολιτισμούς σε παρουσιάσεις που έφτιαξαν και παρουσίασαν στα υπόλοιπα μέλη του προγράμματος.

5.Διδακτικό ή άλλο σχετικό υλικό : ιστοσελίδες

6.Σχεδιασμός / Οργάνωση/ Υλοποίηση / Παρουσίαση των δραστηριοτήτων

Το πρόγραμμα σχεδιάστηκε με καταιγισμό ιδεών από τα μέλη της ομάδας και οι ομάδες εργασίας φτιάχτηκαν από τους ίδιους τους μαθητές. Υλοποιήθηκε με συνέπεια για ένα δίωρο κάθε Παρασκευή μετά το τέλος του σχολικού ωραρίου και το κίνητρο μετακίνησης σε μια Ευρωπαίκή χώρα, την οποία επέλεξαν οι μαθητές, έδωσε την ορμή στους μαθητές για έρευνα στο διαδίκτυο σχετικά με τον πολιτισμό άλλων χωρών.

7.Εκπαιδευτικές Επισκέψεις / Συνεργασίες με Φορείς / μαθησιακά οφέλη από αυτές

Οργανώθηκε εκπαιδευτικό ταξίδι στη Μαδρίτη με τη Πράξη 61/25-01-2023 στην οποία θα συμμετείχε το σύνολο των μελών του προγράμματος , η οποία δυστυχώς ακυρώθηκε την προηγούμενη ημέρα της αναχώρησης από το αεροδρόμιο καθώς υπήρξε ακύρωση όλων των πτήσεων λόγω της συμμετοχής σε πανελλαδική απεργία των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας.

8.Συμμετοχή σε Θεματικά Δίκτυα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (Κέντρων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης ή/και Διευθύνσεων Εκπαίδευσης) / αξιοποίηση της συμμετοχής αυτής από μαθητές/τριες

Πρόκειται για Πολιτιστικό πρόγραμμα κι όχι Περιβαλλοντικό.

9.Αξιολόγηση Προγράμματος / απόψεις μαθητών/τριών

  • Παρατήρηση
  • Συνεντεύξεις με μαθητές
  •  Καταιγισμός ιδεών
  • Συμπλήρωση ημιδομημένου εννοιολογικού χάρτη

 

Παράρτημα  Παρουσιάσεις μαθητών

 

https://docs.google.com/presentation/d/1xkxKT49uJcvZOieV5mj_iim5u0n2afFF/edit?usp=sharing&ouid=105218114475269755532&rtpof=true&sd=true

 

https://docs.google.com/presentation/d/1JRhunR3lnaKJXjUXlze2RuDyQol0Jz5I/edit?usp=sharing&ouid=105218114475269755532&rtpof=true&sd=true

 

https://docs.google.com/presentation/d/1GzAWQ1lwDE6SwUYoJyqfJQwMOfW5nRkE/edit?usp=sharing&ouid=105218114475269755532&rtpof=true&sd=true

 

https://docs.google.com/presentation/d/1zxNG2FrzQYrMrpp6TbPENPccx4sLv7zU/edit?usp=sharing&ouid=105218114475269755532&rtpof=true&sd=true