Σχολικό έτος 2022-23
Καλή σχολική χρονιά σε μαθητές και καθηγητές! Δημιουργική και γεμάτη ευχάριστες εκπαιδευτικές εκπλήξεις!
Δύο οι σταθεροί στόχοι: να συνδέουμε τα Μαθηματικά με τα καθημερινά βιώματα των μαθητών και να μπαίνουμε στην τάξη με χαρά!
___________________________________________________________________________
Παρασκευή 26 Μάη 2023
Είναι μια πολύ συγκινητική μέρα! Μετά από πολύμηνη προσπάθεια κρατάμε στα χέρια μας το μαθηματικό παραμύθι που έγραψαν οι Δουλγεράκης και Ιωσηφίδου και εικονογράφησαν μαζί με πέντε ακόμα μαθητές!
Ευχαριστούμε τις εκδόσεις Πάσσαρη που έκαναν το όνειρό μας πραγματικότητα!
Στο πλαίσιο του μαθήματος των Μαθηματικών και του εργαστηρίου Δεξιοτήτων σε συνεργασία με την κυρία Φέλλιου εκπονήσαμε διαθεματικό πρότζεκτ δημιουργίας εικονικής επιχείρησης “εκδοτικό οίκο” με τους μαθητές του Α2.
Μαθητές γράφουν για μαθητές!
Ακούστε και το αντίστοιχο 15ο podcast !
___________________________________________________________________________
Πέμπτη 25 Μάη 2023
Συγχαρητήρια στους 19 μαθητές της Α’ τάξης που ολοκλήρωσαν με επιτυχία το παιχνίδι “4=10” !
1 | Σοφία Ψαρουδακη | Α3 26-9-22 |
2 | Κατερίνα Ψαράκη | Α3 13-10-22 |
3 | Ευα Καραμήτρου | Α1 22-10-22 |
4 | Ανδρέας Χαραλαμπόπουλος | Α3 6-11-22 08.27 |
5 | Σπύρος Κοτζαγιάννης | Α2 6-11-22 09.53 |
6 | Ελένη Ψαράκη | Α3 16-11-22 |
7 | Βασιλική Καραλιώτη | Α1 23-11-22 |
8 | Ιριδα Δολοπίκου | Α1 8-12-22 |
9 | Αγγελος Κοκονέσης | Α1 8-12-22 |
10 | Μελίνα Παπαθωμοπούλου | Α2 18-12-22 |
11 | Γιώργος Κουφαλιτάκης | Α1 22-12-22 |
12 | Σοφία Λαδά | Α1 24-12-22 |
13 | Λυδία Δολόπικου | Α1 29-1-23 |
14 | Νεφέλη Ζαφειρομήτσου | Α1 18-2-23 |
15 | Aχιλλέας | Α1 28-2-23 |
16 | Αρκά Αρτεμις | Α2 26-2-23 |
17 | Ιρις Κονιστή | Α3 1-3-23 |
18 | Kωνσταντίνος Πενής | Α3 13-3-23 |
19 | Γεωργία Χάβιαρου | Α3 15-3-23 |
____________________________________________________________________________
Τετάρτη 10 Μάη 2023
Αν ήμουν τρίγωνο ποιο τρίγωνο θα ήμουν;
_____________________________________________________________________________
Τετάρτη 5 και Πέμπτη 6 Απριλίου το σχολείο μας συμμετέχει στο 3ο Πανελλήνιο Διαδικτυακό Μαθητικό Μαθηματικό Φεστιβάλ
Με μεγάλη περηφάνεια παρουσιάζουμετο ταινιάκι που δημιούργησε το Α3 (σεναριογράφοι και ηθοποιοί οι μαθητές του Α3)
https://www.youtube.com/watch?v=Rgu9hi7jzVA&list=PLzr21r4id6IJRskBvpBZBAIXudMcVNvbL&index=10&t=8s
Θερμά συγχαρητήρια στους μαθητές
και θερμές ευχαριστίες στην κυρία Τράντου για τη φιλολογική επιμέλεια και στον κύριο Ντάλη για τη βιντεοσκόπηση, το μοντάζ και την τεχνική υποστήριξη!
Παρακολουθήσαμε τις δημιουργίες των υπόλοιπων σχολείων και τις επιστημονικές εισηγήσεις .
_____________________________________________________________________________
Παρασκευή 31-3-23
Παρουσίαση διαθεματικών εργασιών στο Α1
1η ομάδα
2η ομάδα
3η ομάδα
4η ομάδα
____________________________________________________________________________
Πέμπτη 16-3-23
Γεωργία Χάβιαρου εύγε! Αλλη μία νικήτρια του παιχνιδιού 4=10
______________________________________________________________________________
Τετάρτη 15-3-23
Σχεδιάζοντας κόμικ με ή χωρίς λόγια με θέμα “Τα Μαθηματικά είναι παντού”!
______________________________________________________________________________
Τρίτη 14-3-23
Το Α2 έχει πάρει φωτιά! Ετοιμάζει εκπαιδευτικά παιχνίδια με μαθηματικό περιεχόμενο!
Escape room, Bongotrick και “Με κλειστά μάτια”
Εύγε παίδες!
______________________________________________________________________________
Τρίτη 28-2-23
Η μαθήτρια Ιωσηφίδου Ελπίδα του τμήματος Α2 παρουσίασε μία πρωτότυπη αυτοσχέδια διαδραστική παρουσίαση των ρητών αριθμών.
Συγχαρητήρια Ελπίδα!!
Συγχαρητήρια και στη Νεφέλη και στον Αχιλλέα του Α1 , στην Αρτεμη του Α2 και στην Ιριδα και στον Κωνσταντίνο του Α3 που τερμάτισαν το 4=10 και παρέλαβαν το έπαθλο!
______________________________________________________________________________
Τετάρτη 22-2-23
Διασχολική συνεργασία ανάμεσα στο 7ο Γυμνάσιο Αμαρουσίου και του 1ου Πειραματικού Γυμνασίου Αμαρουσίου. Δειγματική διδασκαλία στο Α1 από την κυρία Σωτηροπούλου Δήμητρα που παρακολούθησαν 9 καθηγητές του σχολείου μας και αφορούσε στην ανακάλυψη του κανόνα πολλαπλασιασμού ρητών από τους μαθητές μέσα από ένα επιτραπέζιο παιχνίδι. Ανοίγουμε την πόρτα της τάξης και τα αποτελέσματα μας ανταμείβουν!
Ιδιαίτερες ευχαριστίες στη Διευθύντρια κυρία Χατζέλη που στηρίζει όλες τις δράσεις!
______________________________________________________________________________
Τετάρτη 22-2-23
Διαθεματική εργασία/συνεργασία Μαθηματικού και Θεολόγου. Η ισχύς εν τη ενώση!
Θερμές ευχαριστίες στη θεολόγο κυρία Σαλαπάτα ! Συνεχίζουμε με σχεδιασμό επόμενης διδακτικής ώρας.
______________________________________________________________________________
Τρίτη 21-2-23
Διαθεματική συνεργασία Μαθηματικών και Οικιακής Οικονομίας με την κυρία Φέλλιου.
Θέμα η εικονική επιχείρηση.Στο πλαίσιο μαθητικού διαγωνισμού company junior.
Είχαμε τη χαρά να μας μιλήσει ο εκδότης κύριος Δημήτρης Πάσσαρης για όλα τα στάδια δημιουργίας ενός βιβλίου και τη λειτουργία μιας επιχείρησης.
Γύρω από ένα αυτοσχέδιο τραπέζι meeting σχεδιάσαμε το δικό μας βιβλίο. Κι ελπίζουμε σύντομα να το εκδόσουμε.
_______________________________________________________________________________
Τετάρτη 15-2-23
Εξερευνούμε με το Α2 τη σχέση Μαθηματικών και τέχνης
________________________________________________________________________________________________
1 Φεβρουαρίου 2023
Εξερευνώντας τους κανόνες πρόσθεσης και αφαίρεσης ρητών μέσα από ένα επιτραπέζιο και τα αερόστατα.
Μπορώ να αφαιρώ και να μεγαλώνω; Μπορώ!!!
Κάναμε και τουρνουά στο στο Α3 με μεγάλο νικητή τον Χρήστο Χρισταρά! Μπράβο Χρήστο!
___________________________________________________________________________________
29 Ιανουαρίου 2023
Συγχαρητήρια Λυδία Δολόπικου!
____________________________________________________________________________________
20 Ιανουαρίου 2023
Προσπαθώντας να κατανοήσουμε την έννοια του συνόλου και του υποσυνόλου στο τμήμα Α1.
Παίζοντας με τους φυσικούς, τους ακέραιους και τους ρητούς αριθμούς!
_____________________________________________________________________________________
13 Ιανουαρίου 2023
Μελετώντας τον άξονα των ρητών αριθμών με βιωματικό τρόπο μοιραστήκαμε τα σημαντικά γεγονότα της ζωής μας!
________________________________________________________________
10 Ιανουαρίου 2023
Συγχαρητήρια Σοφία και Γιώργο!
_____________________________________________________________________
Ιανουάριος 2023
ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ!
Κατά τη διάρκεια των διακοπών οι μαθητές της α’ τάξης μελέτησαν το βιβλίο “Ο άνθρωπος που μετρούσε” και παρουσίασαν κάποια από τα μαθηματικά προβλήματα που διαπραγματεύεται , κάποια ιστορικά , γεωγραφικά και πολιτισμικά στοιχεία που περιέχει ανάλογα με τα ενδιαφέροντά τους. Συγχαρητήρια σε όλους τους μαθητές που με τη δημιουργικότητα και τη φρεσκάδα τους μας εκπλήσσουν πάντα ευχάριστα!
Μία μικρή γεύση ακολουθει κι ελπίζουμε στο τέλος της χρονιάς να έχουμε την ευκαιρία να μοιραστούμε όλες τις εργασίες των μαθητών με γονείς και φίλους!
Τ0 βιβλίο έγινε αφορμή να μελετήσει τη γεωμετρία στη φυση και την Αρχιτεκτονική ο Χρίστος!
_________________________________________________________________
18 Δεκεμβρίου 2022
Συγχαρητήρια Μελίνα Παπαθωμοπούλου!
__________________________________________________________________
8 Δεκεμβρίου 2022
Συγχαρητήρια Ιριδα Δολοπίκου και ΑγγελεΚοκονέση!
__________________________________________________________________
2 Δεκεμβρίου 2022
Συγχαρητήρια Χριστίνα Παπαγιαννοπούλου είσαι η όγδοη νικήτρια του 4=10!
__________________________________________________________________
23 Νοεμβρίου 2022
Συγχαρητήρια Βασιλική Καραλιώτη είσαι η έβδομη νικήτρια του 4=10!
__________________________________________________________________
20 Νοεμβρίου 2022
Για άλλη μια χρονιά οι μαθητές μας εντυπωσιάζουν με τις κατασκευές τους! Διότι ο αποτελεσματικότερος τρόπος να συνειδητοποιήσω πόσο ακριβώς είναι ένα τετραγωνικό μέτρο είναι να το κατασκευάσω μόνος μου! Και με αυτό να καταφέρω να μετρήσω την επιφάνεια της αίθουσας, της πίσω αυλής, του μπαλκονιού. Κανείς δεν μπορεί να μου αφαιρέσει την εμπειρία!
_____________________________________________________________________
16 Νοεμβρίου 2022
η έκτη νικήτρια του 4=10 είναι η Ελένη Ψαράκη!
Μπράβο και στην Ελένη και περιμένουμε και τους επόμενους μαθητές που με σταθερότητα , υπομονή και επιμονή συνεχίζουν τον αγώνα της μάθησης! Ολους τους περιμένει το δώρο τους! Από τον πρώτο μέχρι τον τελευταίο που θα τερματίσει !
____________________________________________________________________
Συγχαρητήρια στη Μαθήτρια του Α1 Καραλιώτη Βασιλική που έφτιαξε μία όμορφη και χρήσιμη επανάληψη μαθηματικών εννοιών χρησιμοποιώντας την εφαρμογή action bound
Δοκιμάστε την !
_____________________________________________________________________
Εκκολαπτόμενοι συγγραφείς και γραφίστες! Με κέφι και φρέσκιες ιδέες δημιουργούν το πρώτο βιβλιαράκι της χρονιάς!
Τι λέτε : θα καταφέρουμε να εκδώσουμε κάποιο από αυτά;
_____________________________________________________________________
Ανακαλύπτοντας τα κλάσματα μέσα από το κολατσιό μας!
Διότι άλλο 1/4 από ένα μήλο κι άλλο 1/4 από ένα καρπούζι!
________________________________________________________________________
Δευτέρα 24 Οκτωβρίου 2022
3η νικήτρια του “4=10” η Ευα Καραμήτρου από το Α1
4ος και 5ος τερματίζοντας την ίδια μέρα Κυριακή 6-11-22 Ο Ανδρέας Χαραλαμπόπουλος και ο Σπύρος Κοτζαγιάννης!
Μπράβο Εύα! Μπράβο Ανδρέα! Μπράβο Σπύρο!
__________________________________________________________________________
Πέμπτη 13 Οκτωβρίου 2022
2η νικήτρια τους “4=10” που έφτασε με επιτυχία στην πίστα 500 η Κατερίνα Ψαράκη
Μπράβο Κατερίνα!
__________________________________________________________________________
Tετάρτη 5 Οκτωβρίου 2022
τάξη Γ’
Επανάληψη των ιδιοτήτων των δυνάμεων με έναν διαφορετικό τρόπο. Με παζλ και με ένα παιχνίδι συνεργασίας
___________________________________________________________________________
Μία από τις μαθηματικές προκλήσεις της σχολικής χρονιάς είναι η εφαρμογή 4=10
Εξασκούμαι στην προτεραιότητα πράξεων στο κινητό ή στο τάμπλετ με την εφαρμογή “4=10” και ο καθένας ανεβαίνει τις πίστες με το δικό του ρυθμό.
Η πρώτη που ολοκλήρωσε και τις 500 πίστες είναι η μαθήτρια του Α3 Σοφία Ψαρουδάκη!
Θερμά συγχαρητήρια στη Σοφία ! Πήρε το βραβείο της όπως και όλοι όσοι θα ολοκληρώσουν και τις 500 πίστες θα πάρουν βραβείο!
_____________________________________________________________________________
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 23 ΣΕΠΤΕΒΡΙΟΥ 2022
Πειραματική Μέτρηση Γεωγραφικού Πλάτους του σχολείου σε συνεργασία με την υπεύθυνη Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Β’ Αθήνας κυρία Βαρβάρα Περτίδου και το Αστεροσκοπείο Αθηνών
Διεύθυνση Πλαστήρα 40, Μαρούσι
https://www.suncalc.org/#/38.0585,23.8079,19/2022.09.14/19:45/1/3
Παρασκευή 23 Σεπτεμβρίου 2022 και ώρα 13.15 έως 13.20
Κατερίνα Ρουμπή και Δημήτρης Ψαριανός με το τμήμα Α3
Αρχικά συζητήσαμε με τους μαθητές του τμήματος Α3 τι σημαινει γεωγραφικό μήκος και πλάτος, τι σημαίνει γωνία πρόσπτωσης των ηλιακών ακτίνων στη γη, νήμα της στάθμης, ισημερία και πότε ο ήλιος βρίσκεται στο υψηλότερο σημείο της τροχιάς του. Ο καθηγητής της Φυσικής κύριος Ψαριανός τους είχε ήδη δείξει από το site www.suncalc.org την κίνηση του ήλιου κατά τη διάρκεια του χρόνου και τους είχε προετοιμάσει για την πειραματική μέτρηση του γεωγραφικού πλάτους που θα κάναμε.
Κατασκευάσαμε το αυτοσχέδιο όργανο μέτρησης σύμφωνα με τις οδηγίες με ένα ξύλινο μοιρογνωμόνιο πίνακα και τη συγκεκριμένη μέρα Παρασκευή 23 Σεπτεμβρίου περιμέναμε με αγωνία να έρθει η κατάλληλη ώρα και ευχόμαστε να έχει ήλιο διότι τις προηγούμενες μέρες που κάναμε δοκιμαστικές μετρήσεις ο καιρός δεν ήταν κατάλληλος και οι μετεωρολογικές προβλέψεις ήταν δυσοίωνες. Στις 12.30 βγήκε ο ήλιος και χαρήκαμε πολύ! Στις 13.05 κρύφτηκε ο ήλιος και η απογοήτευση ήταν μεγάλη. Στις 13.10 εμφανίστηκε πάλι ο ήλιος και τρέξαμε κυριολεκτικά όλοι στην αυλή για να κάνουμε τη μέτρηση. Στα επόμενα λεπτά , με τον ήλιο μια να κρύβεται και μια να βγαίνει πίσω από τα σύννεφα, καταφέραμε να τοποθετήσουμε σε κατάλληλη θέση το όργανο μέτρησης , να περάσουν οι ακτίνες του ήλιου από το καλαμάκι και να ακινητοποιηθεί το νήμα της στάθμης στις 39 μοίρες. Φροντίσαμε να είναι παράλληλες η σκιά του μοιρογνωμονίου με αυτή του νήματος και περιστρέφαμε ελαφρώς το μοιρογνωμόνιο μέχρι να φανεί η φωτεινή κηλίδα στην ακρη από το καλαμάκι για να είμαστε στην κατευθυνση των ακτίνων. Ένα παιδί έβαζε το χέρι του (το νύχι του) στην άκρη από το καλαμάκι για να μπορούμε να βλέπουμε τη φωτεινή κηλίδα.
Η διαδικασία είχε ενδιαφέρον και οι δοκιμαστικές μετρήσεις που κάναμε τις προηγούμενες μέρες μας έδωσαν την ευκαιρία στους μαθητές να βιώσουν τι σημαίνει πείραμα, τι σημαίνει κατάλληλες συνθήκες και πιθανά λάθη μέτρησης.
______________________________________________________________________________
15 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2022
Ξεκινήσαμε γράφοντας τους φόβους μας και στη συνέχεια τους πετάξαμε μακριά!
Και συνεχίσαμε με κλειστά μάτια να προσπαθούμε να φτιάξουμε ένα τετράγωνο με κορδέλα.
Δεν είναι και τόσο εύκολο όσο εξαρχής φαίνεται. Τι ακριβώς είναι το τετράγωνο; Πώς θα βεβαιωθώ ότι οι γωνίες του είναι τέσσερις όταν οι μαθητές που συνεργάζονται σε μία ομάδα είναι περισσότεροι από τέσσερις; Πώς να εξασφαλίσω ότι οι πλευρές είναι ευθείες και όχι καμπύλες με κλειστά μάτια; Τι μπορώ να χρησιμοποιήσω για αλφάδι; Και τελικά πως να συνεργαστώ με συμμαθητές μου που δεν έχω γνωρίσει ακόμα καλά;
Αυτές είναι μερικές από τις ερωτήσεις που έθεσαν και απάντησαν οι μαθητές.
Η συζήτηση στο τέλος γόνιμη και συμφωνήσαμε να ξαναδοκιμάσουν τη δραστηριότητα με τα κλειστά μάτια στην τάξη για να έχουν και άλλη μία ευκαιρία.
Μπράβο σε όλα τα παιδιά !
Möbius strip/Λωρίδα του Μέμπιους
https://www.youtube.com/watch?v=tS2rLRYlFR8
η φετινή μας εξερεύνηση! Ξεκινήσαμε με απλές κατασκευές και ακολουθούμε την έμπνευση μας!
Οσο περνούν οι μέρες οι κατασκευές περνούν σε άλλο επίπεδο! Εύγε παίδες!