Μαθηματικά 2022-23

Σχολικό έτος 2022-23

Καλή σχολική χρονιά σε μαθητές και καθηγητές! Δημιουργική και γεμάτη ευχάριστες εκπαιδευτικές εκπλήξεις!

Δύο οι σταθεροί στόχοι: να συνδέουμε τα Μαθηματικά με τα καθημερινά βιώματα των μαθητών και να μπαίνουμε στην τάξη με χαρά!

___________________________________________________________________________

Παρασκευή 26 Μάη 2023

Είναι μια πολύ συγκινητική μέρα! Μετά από πολύμηνη προσπάθεια κρατάμε στα χέρια μας το μαθηματικό παραμύθι που έγραψαν οι Δουλγεράκης και Ιωσηφίδου και εικονογράφησαν μαζί με πέντε ακόμα μαθητές!

Ευχαριστούμε τις εκδόσεις Πάσσαρη που έκαναν το όνειρό μας πραγματικότητα!

Στο πλαίσιο του μαθήματος των Μαθηματικών και του εργαστηρίου Δεξιοτήτων σε συνεργασία με την κυρία Φέλλιου εκπονήσαμε διαθεματικό πρότζεκτ δημιουργίας εικονικής επιχείρησης “εκδοτικό οίκο” με τους μαθητές του Α2.

Μαθητές γράφουν για μαθητές!

Ακούστε και το αντίστοιχο 15ο  podcast !

IMG20230526110421 IMG20230526105741 IMG20230526105816

 

___________________________________________________________________________

Πέμπτη 25 Μάη 2023

Συγχαρητήρια στους 19  μαθητές της Α’ τάξης που ολοκλήρωσαν με επιτυχία το παιχνίδι “4=10” !

1 Σοφία Ψαρουδακη Α3    26-9-22
2 Κατερίνα Ψαράκη Α3    13-10-22
3 Ευα Καραμήτρου Α1   22-10-22
4 Ανδρέας Χαραλαμπόπουλος Α3 6-11-22    08.27
5 Σπύρος Κοτζαγιάννης Α2 6-11-22    09.53
6 Ελένη Ψαράκη Α3  16-11-22
7 Βασιλική Καραλιώτη Α1  23-11-22
8 Ιριδα Δολοπίκου Α1 8-12-22
9 Αγγελος Κοκονέσης Α1 8-12-22
10 Μελίνα Παπαθωμοπούλου Α2 18-12-22
11 Γιώργος Κουφαλιτάκης Α1 22-12-22
12 Σοφία Λαδά Α1 24-12-22
13 Λυδία Δολόπικου Α1  29-1-23
14 Νεφέλη Ζαφειρομήτσου Α1 18-2-23
15 Aχιλλέας Α1 28-2-23
16 Αρκά Αρτεμις Α2 26-2-23
17 Ιρις Κονιστή Α3 1-3-23
18 Kωνσταντίνος Πενής Α3 13-3-23
19 Γεωργία Χάβιαρου Α3 15-3-23

____________________________________________________________________________

Τετάρτη 10 Μάη 2023

Αν ήμουν τρίγωνο ποιο τρίγωνο θα ήμουν;

IMG20230510121553 IMG 20230510 182629 IMG20230510121423 IMG 20230510 182711 IMG20230510121344 IMG20230510121414

 

 

_____________________________________________________________________________

Τετάρτη 5 και Πέμπτη 6 Απριλίου το σχολείο μας συμμετέχει στο  3ο Πανελλήνιο Διαδικτυακό Μαθητικό Μαθηματικό Φεστιβάλ

IMG 20230519 174802

Με μεγάλη περηφάνεια παρουσιάζουμετο ταινιάκι που δημιούργησε το Α3 (σεναριογράφοι και ηθοποιοί οι μαθητές του Α3)

https://www.youtube.com/watch?v=Rgu9hi7jzVA&list=PLzr21r4id6IJRskBvpBZBAIXudMcVNvbL&index=10&t=8s

Θερμά συγχαρητήρια στους μαθητές

και θερμές ευχαριστίες στην κυρία Τράντου για τη φιλολογική επιμέλεια και στον κύριο Ντάλη για τη βιντεοσκόπηση, το μοντάζ και την  τεχνική υποστήριξη!

Παρακολουθήσαμε τις δημιουργίες των υπόλοιπων σχολείων και τις επιστημονικές εισηγήσεις .

1680776576634 1680776585461

_____________________________________________________________________________

Παρασκευή 31-3-23

Παρουσίαση διαθεματικών εργασιών στο Α1

1η ομάδα

1680554819072 1680554760520 1680554829240

2η ομάδα

1680104978743 1680104989111 1680104997941 1680105021371

3η ομάδα

1680709605736 1680709619657

4η ομάδα

1680709636296 1680709629263

 

 

____________________________________________________________________________

Πέμπτη 16-3-23

1679321034108 Γεωργία Χάβιαρου εύγε! Αλλη μία νικήτρια του παιχνιδιού 4=10

 

______________________________________________________________________________

Τετάρτη 15-3-23

Σχεδιάζοντας κόμικ με ή χωρίς λόγια με θέμα “Τα Μαθηματικά είναι παντού”!

1678881958376 1 1678881932083 1 1678881924402 1

 

______________________________________________________________________________

Τρίτη 14-3-23

Το Α2 έχει πάρει φωτιά! Ετοιμάζει εκπαιδευτικά παιχνίδια με μαθηματικό περιεχόμενο!

Escape room, Bongotrick και “Με κλειστά μάτια”

Εύγε παίδες!

1678827025219 1678827038126 1678827049434 1678827058873 1678827073518 16788819978671678881973986

______________________________________________________________________________

Τρίτη 28-2-23

Η μαθήτρια Ιωσηφίδου Ελπίδα του τμήματος Α2 παρουσίασε μία πρωτότυπη αυτοσχέδια διαδραστική παρουσίαση των ρητών αριθμών.

Συγχαρητήρια Ελπίδα!!

1677616702707 1677616702730 1677616702719

 

Συγχαρητήρια και στη Νεφέλη και στον Αχιλλέα του Α1 , στην Αρτεμη του Α2 και στην Ιριδα και στον Κωνσταντίνο του Α3 που τερμάτισαν το 4=10 και παρέλαβαν το έπαθλο!

1677616632723 167865255663816786526023881678824709252

______________________________________________________________________________

Τετάρτη 22-2-23

Διασχολική συνεργασία ανάμεσα στο 7ο Γυμνάσιο Αμαρουσίου και του 1ου Πειραματικού Γυμνασίου Αμαρουσίου. Δειγματική διδασκαλία στο Α1 από την κυρία Σωτηροπούλου Δήμητρα που παρακολούθησαν 9 καθηγητές του σχολείου μας και αφορούσε στην ανακάλυψη του κανόνα πολλαπλασιασμού ρητών από τους μαθητές μέσα από ένα επιτραπέζιο παιχνίδι. Ανοίγουμε την πόρτα της τάξης και τα αποτελέσματα μας ανταμείβουν!

Ιδιαίτερες ευχαριστίες στη Διευθύντρια κυρία Χατζέλη που στηρίζει όλες τις δράσεις!

 

1677364000139 1677364017743 1677364041059 1677364061519 1677364083551 1677364103912

______________________________________________________________________________

Τετάρτη 22-2-23

Διαθεματική εργασία/συνεργασία Μαθηματικού και Θεολόγου. Η ισχύς εν τη ενώση!

Θερμές ευχαριστίες στη θεολόγο κυρία Σαλαπάτα ! Συνεχίζουμε με σχεδιασμό επόμενης διδακτικής ώρας.

1676577166010 1676577166042 1676577166021 1676577166032 1676577165999 1676577103647 1676577087916 1677365502767

______________________________________________________________________________

Τρίτη 21-2-23

Διαθεματική συνεργασία Μαθηματικών και Οικιακής Οικονομίας με την κυρία Φέλλιου.

Θέμα η εικονική επιχείρηση.Στο πλαίσιο μαθητικού διαγωνισμού company junior.

Είχαμε τη χαρά να μας μιλήσει ο εκδότης κύριος Δημήτρης Πάσσαρης για όλα τα στάδια δημιουργίας ενός βιβλίου και τη λειτουργία μιας επιχείρησης.

Γύρω από ένα αυτοσχέδιο τραπέζι meeting σχεδιάσαμε το δικό μας βιβλίο. Κι ελπίζουμε σύντομα να το εκδόσουμε.

 

1676577269923 16765772402461677364207511 1677364221650 1677364266931 1677364301450

_______________________________________________________________________________

Τετάρτη 15-2-23

Εξερευνούμε με το Α2 τη σχέση Μαθηματικών και τέχνης

1676577044853 1676577057529 1676577078507 1676577087916 1676577103647 1676577165999 1676577166032 1676577166021 1676577166042 1676577166010

________________________________________________________________________________________________

1 Φεβρουαρίου 2023

Εξερευνώντας τους κανόνες πρόσθεσης και αφαίρεσης ρητών μέσα από ένα επιτραπέζιο και τα αερόστατα.

Μπορώ να αφαιρώ και να μεγαλώνω; Μπορώ!!!

Κάναμε και τουρνουά στο στο Α3  με μεγάλο νικητή τον Χρήστο Χρισταρά! Μπράβο Χρήστο!

1675459566469 1675459615836 1675459547312 1675459664076 1675459582665 1675459478180

1675259553607 1675259579574

___________________________________________________________________________________

29 Ιανουαρίου 2023

Συγχαρητήρια Λυδία Δολόπικου!

1675259652353

 

____________________________________________________________________________________

20 Ιανουαρίου 2023

Προσπαθώντας να κατανοήσουμε την έννοια του συνόλου και του υποσυνόλου στο τμήμα Α1.

Παίζοντας με τους φυσικούς, τους ακέραιους και τους ρητούς αριθμούς!

 

1674030399859 1674030423316 1674030487394

 

_____________________________________________________________________________________

13 Ιανουαρίου 2023

Μελετώντας τον άξονα των ρητών αριθμών με βιωματικό τρόπο μοιραστήκαμε τα σημαντικά γεγονότα της ζωής μας!

IMG 0b57252bed7c26b4ce4d80d13bd7357f V 1673807857888 1673807847649 1673807839567 1673807831521 1673807822341 1673807812022 1673807789382 1674030362494167403043357216740304482921674030466654167403045767316740304797391674030496845

________________________________________________________________

10 Ιανουαρίου 2023

Συγχαρητήρια Σοφία και Γιώργο!

1673369435244

 

_____________________________________________________________________

Ιανουάριος 2023

ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ!

Κατά τη διάρκεια των διακοπών οι μαθητές της α’ τάξης μελέτησαν το βιβλίο “Ο άνθρωπος που μετρούσε” και παρουσίασαν κάποια από τα μαθηματικά προβλήματα που διαπραγματεύεται , κάποια ιστορικά , γεωγραφικά και πολιτισμικά στοιχεία που περιέχει ανάλογα με τα ενδιαφέροντά τους. Συγχαρητήρια σε όλους τους μαθητές που με τη δημιουργικότητα και τη φρεσκάδα τους μας εκπλήσσουν πάντα ευχάριστα!

Μία μικρή γεύση ακολουθει κι ελπίζουμε στο τέλος της χρονιάς να έχουμε την ευκαιρία να μοιραστούμε όλες τις εργασίες των μαθητών με γονείς και φίλους!

1673291294128 1673291335703 1673291328597 1673291322230 1673291312438 1673291365598 1673291343000 1673291382991 1673291398609 1673291389151 1673291408325 1673291525630 1673291414152

1673598564262            Τ0 βιβλίο έγινε αφορμή να μελετήσει τη γεωμετρία στη φυση και την Αρχιτεκτονική ο Χρίστος!

1673369457069 Και οι αδελφές Δολόπικου μας κέρασαν καθώς μας εξηγούσαν βιωματικά ένα από τα μαθηματικά προβλήματα του βιβλίου! Σας ευχαριστούμε πολύ!

_________________________________________________________________

18 Δεκεμβρίου 2022

Συγχαρητήρια Μελίνα Παπαθωμοπούλου!

1673291558506

__________________________________________________________________

8 Δεκεμβρίου 2022

Συγχαρητήρια Ιριδα Δολοπίκου και ΑγγελεΚοκονέση!

1670943383229

 

__________________________________________________________________

2 Δεκεμβρίου 2022

Συγχαρητήρια Χριστίνα Παπαγιαννοπούλου είσαι η όγδοη νικήτρια του 4=10!

1670024789045

 

__________________________________________________________________

23 Νοεμβρίου 2022

Συγχαρητήρια Βασιλική Καραλιώτη είσαι η έβδομη νικήτρια του 4=10!

1669749925008

 

__________________________________________________________________

20 Νοεμβρίου 2022

Για άλλη μια χρονιά οι μαθητές μας εντυπωσιάζουν με τις κατασκευές τους! Διότι ο αποτελεσματικότερος τρόπος να συνειδητοποιήσω πόσο ακριβώς είναι ένα τετραγωνικό μέτρο είναι να το κατασκευάσω μόνος μου! Και με αυτό να καταφέρω να μετρήσω την επιφάνεια της αίθουσας, της πίσω αυλής, του μπαλκονιού. Κανείς δεν μπορεί να μου αφαιρέσει την εμπειρία!

1668591655824 1668591672371 IMG b03f9ce76a8c47f5fd5b4e9440dacf4d V IMG 7167b0379d8ffa01dd096724407f7b67 V 1669124226370 1669124860993 1669124887755 1669124899777 1669125367837 1669125377136 1669125397376 1669125418436 1669125432170 1669125438156 1669125447161

1669194988590 1669195008716 1669195000863 1669195041121 1669195024512 16691950528211669293479928

 

 

_____________________________________________________________________

16 Νοεμβρίου 2022

η έκτη νικήτρια του 4=10 είναι η Ελένη Ψαράκη!

Μπράβο και στην Ελένη και περιμένουμε και τους επόμενους μαθητές που με σταθερότητα , υπομονή και επιμονή συνεχίζουν τον αγώνα της μάθησης! Ολους τους περιμένει το δώρο τους! Από τον πρώτο μέχρι τον τελευταίο που θα τερματίσει !

1668591632037

____________________________________________________________________

Συγχαρητήρια στη Μαθήτρια του Α1 Καραλιώτη Βασιλική που έφτιαξε μία όμορφη και χρήσιμη επανάληψη μαθηματικών εννοιών χρησιμοποιώντας την εφαρμογή action bound

Δοκιμάστε την !



Λήψη αρχείου

 

_____________________________________________________________________

Εκκολαπτόμενοι συγγραφείς και γραφίστες! Με κέφι και φρέσκιες ιδέες δημιουργούν το πρώτο βιβλιαράκι της χρονιάς!

Τι λέτε : θα καταφέρουμε να εκδώσουμε κάποιο από αυτά;

1665466467765 1665466516926 1665466460609 1665466404141 1665466412190 1665466427215 1665466420045 1665466445935 1665466453714 1665466396371

1667913410592 1667913401165 1667913387259 1667913372811

1669293120521 1669293147523 1669293462928

_____________________________________________________________________

Ανακαλύπτοντας τα κλάσματα μέσα από το κολατσιό μας!

Διότι άλλο 1/4 από ένα μήλο κι άλλο 1/4 από ένα καρπούζι!

1665466352317 1665466360463 1665466368429 1665466382052 1665466476821 1665466492442 1665466505042

 

________________________________________________________________________

Δευτέρα 24 Οκτωβρίου 2022

3η νικήτρια του “4=10” η Ευα Καραμήτρου από το Α1

4ος και 5ος τερματίζοντας την ίδια μέρα Κυριακή 6-11-22 Ο Ανδρέας Χαραλαμπόπουλος και ο Σπύρος Κοτζαγιάννης!

Μπράβο Εύα! Μπράβο Ανδρέα! Μπράβο Σπύρο!

16666224947261667896618329

 

 

__________________________________________________________________________

Πέμπτη 13 Οκτωβρίου 2022

2η νικήτρια τους “4=10” που έφτασε με επιτυχία στην πίστα 500 η Κατερίνα Ψαράκη

Μπράβο Κατερίνα!

410 ΨΑΡΑΚΗ ΚΑΤΕΡΙΝΑ

__________________________________________________________________________

Tετάρτη 5 Οκτωβρίου 2022

τάξη Γ’

Επανάληψη των ιδιοτήτων των δυνάμεων με έναν διαφορετικό τρόπο. Με παζλ και με ένα παιχνίδι συνεργασίας

1664967416533 1664967433214 1664967449659

 

___________________________________________________________________________

Μία από τις μαθηματικές προκλήσεις της σχολικής χρονιάς είναι η εφαρμογή 4=10

Εξασκούμαι στην προτεραιότητα πράξεων στο κινητό ή στο τάμπλετ με την εφαρμογή “4=10” και ο καθένας ανεβαίνει τις πίστες με το δικό του ρυθμό.

Η πρώτη που ολοκλήρωσε και τις 500 πίστες είναι η μαθήτρια του Α3 Σοφία Ψαρουδάκη!

Θερμά συγχαρητήρια στη Σοφία ! Πήρε το βραβείο της όπως και όλοι όσοι θα ολοκληρώσουν και τις 500 πίστες θα πάρουν βραβείο!

1664254846235 1664296303155

 

 

 

_____________________________________________________________________________

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 23 ΣΕΠΤΕΒΡΙΟΥ 2022

Πειραματική Μέτρηση Γεωγραφικού Πλάτους του σχολείου σε συνεργασία με την υπεύθυνη Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Β’ Αθήνας κυρία Βαρβάρα Περτίδου και το Αστεροσκοπείο Αθηνών

Διεύθυνση Πλαστήρα 40, Μαρούσι

https://www.suncalc.org/#/38.0585,23.8079,19/2022.09.14/19:45/1/3

Παρασκευή 23 Σεπτεμβρίου 2022 και ώρα 13.15 έως 13.20

Κατερίνα Ρουμπή και Δημήτρης Ψαριανός με το τμήμα Α3

 

Αρχικά συζητήσαμε με τους μαθητές του τμήματος Α3 τι σημαινει γεωγραφικό μήκος και πλάτος, τι  σημαίνει γωνία πρόσπτωσης των ηλιακών ακτίνων στη γη, νήμα της στάθμης, ισημερία και πότε ο ήλιος βρίσκεται στο υψηλότερο σημείο της τροχιάς του. Ο καθηγητής της Φυσικής κύριος Ψαριανός τους είχε ήδη δείξει από το site  www.suncalc.org την κίνηση του ήλιου κατά τη διάρκεια του χρόνου και τους είχε προετοιμάσει για την πειραματική μέτρηση του γεωγραφικού πλάτους που θα κάναμε.

Κατασκευάσαμε το αυτοσχέδιο όργανο μέτρησης σύμφωνα με τις οδηγίες με ένα ξύλινο μοιρογνωμόνιο πίνακα και τη συγκεκριμένη μέρα Παρασκευή 23 Σεπτεμβρίου περιμέναμε με αγωνία να έρθει η κατάλληλη ώρα και ευχόμαστε να έχει ήλιο διότι τις προηγούμενες μέρες που κάναμε  δοκιμαστικές μετρήσεις ο καιρός δεν ήταν κατάλληλος και οι μετεωρολογικές προβλέψεις ήταν δυσοίωνες. Στις 12.30 βγήκε ο ήλιος και χαρήκαμε πολύ! Στις 13.05 κρύφτηκε ο ήλιος και η απογοήτευση ήταν μεγάλη. Στις 13.10 εμφανίστηκε πάλι ο ήλιος και τρέξαμε κυριολεκτικά όλοι στην αυλή για να κάνουμε τη μέτρηση. Στα επόμενα λεπτά , με τον ήλιο μια να κρύβεται και μια να βγαίνει πίσω από τα σύννεφα, καταφέραμε να τοποθετήσουμε σε κατάλληλη θέση το όργανο μέτρησης , να περάσουν οι ακτίνες του ήλιου από το καλαμάκι και να ακινητοποιηθεί το νήμα της στάθμης στις 39 μοίρες. Φροντίσαμε να είναι παράλληλες η σκιά του μοιρογνωμονίου με αυτή του νήματος και περιστρέφαμε ελαφρώς το μοιρογνωμόνιο μέχρι να φανεί η φωτεινή κηλίδα στην ακρη από το καλαμάκι για να είμαστε στην κατευθυνση των ακτίνων. Ένα παιδί έβαζε το χέρι του (το νύχι του) στην άκρη από το καλαμάκι για να μπορούμε να βλέπουμε τη φωτεινή κηλίδα.

Η διαδικασία είχε ενδιαφέρον και οι δοκιμαστικές μετρήσεις που κάναμε τις προηγούμενες μέρες μας έδωσαν την ευκαιρία στους μαθητές να βιώσουν τι σημαίνει πείραμα, τι σημαίνει κατάλληλες συνθήκες και  πιθανά λάθη μέτρησης.

1663955476682 1663955530762 1663955542498 1663955554233 1663955893184 1663955910205 1663955921115 1663955931891

______________________________________________________________________________

15 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2022

Ξεκινήσαμε γράφοντας τους φόβους μας και στη συνέχεια τους πετάξαμε μακριά!

1663068756449 1663068794721

Και συνεχίσαμε με κλειστά μάτια να προσπαθούμε να φτιάξουμε ένα τετράγωνο με κορδέλα.

Δεν είναι και τόσο εύκολο όσο εξαρχής φαίνεται. Τι ακριβώς είναι το τετράγωνο; Πώς θα βεβαιωθώ ότι οι γωνίες του είναι τέσσερις όταν οι μαθητές που συνεργάζονται σε μία ομάδα είναι περισσότεροι από τέσσερις; Πώς να εξασφαλίσω ότι οι πλευρές είναι ευθείες και όχι καμπύλες με κλειστά μάτια; Τι μπορώ να χρησιμοποιήσω για αλφάδι; Και τελικά πως να συνεργαστώ με συμμαθητές μου που δεν έχω γνωρίσει ακόμα καλά;

Αυτές είναι μερικές από τις ερωτήσεις που έθεσαν και απάντησαν οι μαθητές.

Η συζήτηση στο τέλος γόνιμη και συμφωνήσαμε να ξαναδοκιμάσουν τη δραστηριότητα με τα κλειστά μάτια στην τάξη για να έχουν και άλλη μία ευκαιρία.

Μπράβο σε όλα τα παιδιά !

1663068913706 1663068891459 1663068875369 1663068864144 1663068817224

 

Möbius strip/Λωρίδα του Μέμπιους

https://www.youtube.com/watch?v=tS2rLRYlFR8

η φετινή μας εξερεύνηση! Ξεκινήσαμε με απλές κατασκευές και ακολουθούμε την έμπνευση μας!

Οσο περνούν οι μέρες οι κατασκευές περνούν σε άλλο επίπεδο! Εύγε παίδες!

1664254942149 1664254953483 1664254965432 1664254973039 1664254983808 1664254993254 1664255008998 1664255020172

1663769831142 1663658218695 1663658237416 1663658262043 1663658920805 1663672738373 1663672768194 1663672779981

1663914491698 1663914505921