Αγγλικά

 

 

ΣΧ. ΕΤΟΣ 2023-2024


Α’  ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

Διαθεματική Δράση “Reduce Food Waste: Learn, Act and Save the planet”»

(Α1 τμήμα) στο πλαίσιο συμμετοχής του σχολείου μας στο Τοπικό Δίκτυο των σχολικών μονάδων της ΔΔΕ Β’ Αθήνας «ΣΗΜΕΡΙΝΟΣ ΜΑΘΗΤΗΣ-ΑΥΡΙΑΝΟΣ ΕΝΕΡΓΟΣ ΠΟΛΙΤΗΣ-ΣΗΜΑ-ΑΕΠ».

Σε πρώτη φάση, διοργανώθηκε εκπαιδευτικό escape room με θέμα τη βιώσιμη Διατροφή. Η καθηγήτρια της Οικιακής Οικονομίας κα Φέλλιου, ετοίμασε μια σειρά γρίφων σχετικούς με τη βιώσιμη διατροφή και σε συνεργασία με την καθηγήτρια Αγγλικών κα Μπουγιούκου δημιουργήθηκε και η αγγλική εκδοχή των γρίφων. Μέσα από αυτή τη δραστηριότητα οι μαθητές και στις δύο ομάδες συνεργάστηκαν με ενθουσιασμό για την επίλυση των γρίφων και ανακάλυψαν τη σημασία της βιώσιμης διατροφής.

Σε δεύτερη φάση, όλοι οι μαθητές/τριες της Α’ Γυμνασίου συμμετείχαν στη δημιουργία ενός ηλεκτρονικού βιβλίου γράφοντας στα αγγλικά και φτιάχνοντας τις δικές τους βιώσιμες συνταγές  καθώς και σχετικές αφίσες και κόμικ στα ελληνικά. Σκοπός ήταν να κατανοήσουν οι μαθητές και μαθήτριές μας με ποιους τρόπους μπορούν στην πράξη να αποφύγουν την σπατάλη φαγητού και να μοιραστούν πολύτιμες πληροφορίες και συμβουλές σχετικά με τη βιώσιμη διατροφή καλλιεργώντας παράλληλα τη γλωσσομάθειά τους.

Ενημερωθείτε για τη βιώσιμη διατροφή, εκτελέστε τις προτεινόμενες συνταγές  και συμβουλευτείτε το Glossary στο τέλος αν έχετε άγνωστες λέξεις για να βελτιώσετε και τα Αγγλικά σας! Μπορείτε επίσης να ακούσετε  το ηχητικό αρχείο που δημιουργήθηκε από την κ. Φέλλιου και αξιοποιήθηκε στο μάθημα των Αγγλικών  στο πλαίσιο  εκμάθησης της προφορικής διαμεσολάβησης.

https://read.bookcreator.com/fXBHiVxbT1NzHkVHz7ZScsjQrh23/xG3M0nuSRdSpKSdTkN1CAQ

 

https://read.bookcreator.com/fXBHiVxbT1NzHkVHz7ZScsjQrh23/xG3M0nuSRdSpKSdTkN1CAQ/J6pkpzjOTHiw56mBbCe_cQ-right

 

Β’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

Η Παγκόσμια Κληρονομιά και μελέτη της νεώτερης κεραμικής ως παράδειγμα Ζωντανής Κληρονομιάς της περιοχής του Αμαρουσίου στα Αγγλικά (B’ Γυμνασίου, τμήματα: Β1,Β2,Β3)Πιλοτική εφαρμογή του κοινού μοντέλου UNESCO-EE  για την ενσωμάτωση της άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς στην εκπαίδευση

 

Α. Διδακτικό υλικό 

Αρχικά, μελέτη μέσω βίντεο και Φύλλου Εργασίας  της Παγκόσμιας Κληρονομιάς (κατηγορίες, ιστορία, εμβλήματα). Αξιοποίηση της κεραμικής τέχνης ως διακριτού στοιχείου Ζωντανής Κληρονομιάς για εκπόνηση και παρουσίαση ομαδικών συνθετικών εργασιών και βιωματική προσέγγιση με επίσκεψη στο Κέντρο Ελληνικής Κεραμικής, παρασκευής προσωπικού κεραμικού αντικειμένου και διαδικτυακής έκθεσης κεραμικών σε συνεργασία με την εκπαιδευτικό Γαλλικών.

 

Β. Μαθησιακοί στόχοι που σχετίζονται με τα Αγγλικά

-να εξασκήσουν τις 4 βασικές δεξιότητες εκμάθησης της ξένης γλώσσας  καθώς και της προφορικής διάδρασης και διαμεσολάβησης. Συγκεκριμένα, εμπλουτισμός λεξιλογίου στη θεματική του Lesson 3, Unit 1 Think Teen! Β’Τάξης Βιβλίο προχ., και σύνδεση της θεματικής του κεφαλαίου (Unit 1, Unity in Diversity) με την πραγματική ζωή (η σύνδεση των τοπόσημων που παρουσιάζονται στο Lesson 3 με την έννοια της Παγκόσμιας Κληρονομιάς) .

 

Γ. Στόχοι που σχετίζονται με τη Ζωντανή Κληρονομιά

-να διαπιστώσουν  τη διαχρονικότητα της Κεραμικής τέχνης ως διακριτό στοιχείο Ζωντανής Κληρονομιάς σε τοπικό και ευρωπαϊκό επίπεδο.

Δ. Μεθοδολογία-Εργαλεία  Βιωματική, Ανακαλυπτική, Ομαδοσυνεργατική Μάθηση,  CLIL  (Ολοκληρωμένη Εκμάθηση Περιεχομένου και Γλώσσας) και μάθηση βάσει έργου με αξιοποίηση ψηφιακών εργαλείων

 

 Διαδικτυακή έκθεση Κεραμικών στο Β3  (συνεργασία Αγγλικών και Γαλλικών)

https://padlet.com/theodora_bougioukou/ceramics-exhibition-b3-class-hcuupaq8kuiazyac

 

Ancient Civilizations

Ως εισαγωγή στο 2ο ομότιτλο κεφάλαιο του βιβλίου Αγγλικών οι μαθητές/τριες του Β2 και Β3 είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν την παρουσίαση του Προέδρου της Ακαδημίας Φαρσάλων κ. Ιωάννη Φίκα “Αncient Civilizations” με σκοπό την ενεργοποίηση της μαθητικής προσοχής, την καλλιέργεια της γλωσσικής διαμεσολάβησης  και την εκπόνηση ομαδικών εργασιών για τους Αρχαίους Πολιτισμούς στα Αγγλικά στο τέλος της διδακτικής ενότητας. Τα παιδιά όλων των τμημάτων παρουσίασαν συνθετικές εργασίες πάνω σε αρχαίο πολιτισμό της επιλογής τους λαμβάνοντας ανατροφοδότηση από τους/τις συμμαθητές/τριές τους και παρουσίασαν τις εργασίες τους στον κ. Ιωάννη Φίκα που τους έδωσε συγχαρητήρια για την ποιότητα της δουλειάς τους και τους/τις παρότρυνε να συνεχίσουν να μελετούν τους αρχαίους πολιτισμούς του κόσμου καλλιεργώντας με αυτόν τον τρόπο την ταυτότητά τους ως πολίτες τους κόσμου.

 

Γ’ Γυμνασίου

Φέτος οι μαθητές/τριες της Γ’ Γυμνασίου είχαν την ευκαιρία να χωριστούν σε δύο υποτμήματα ανά τμήμα και με αυτόν τον τρόπο τους δόθηκε η ευκαιρία να δουλέψουν σε μικρές ομάδες  κάνοντας πιο αποτελεσματική εξάσκηση των βασικών γλωσσικών δεξιοτήτων.

Τρία υποτμήματα με καθηγήτρια την κ. Ευδοκία Γραμματίκη συμμετείχαν σε πολλές ομαδοσυνεργατικές συνθετικές εργασίες.  Χαρατηριστικό παράδειγμα τα posters που διακοσμούν τις αίθουσές τους με θέμα τον αντίκτυπο του πολέμου στους ανθρώπους και τα video που έφτιαξαν οι μαθητές/τριες με θέμα τις δραστηριότητες που κάνουν στον ελεύθερο χρόνο τους οι έφηβοι.

Screenshot 2024 06 01 151819 Screenshot 2024 06 01 151835

Τα άλλα τρία υποτμήματα με καθηγήτρια την κ. Θ. Μπουγιούκου ασχολήθηκαν συστηματικά με την ανάγνωση και μελέτη graded reader  “The Scarlet Letter” by Nathaniel Hawithorne και εκπόνησαν δημιουργικές εργασίες πάνω σε ποικίλα θέματα του βιβλίου.

https://padlet.com/theodora_bougioukou/the-scarlet-letter-by-nathaniel-hawthorne-pbcrvf6hunba8jon

 

Συναντήθηκαν όμως και όλοι μαζί  για να φτιάξουν τα δικά τους ποιήματα slam σε κοινό slam poetry workshop στο πλαίσιο σχολικής δράσης που οργανώθηκε με αφορμή  την Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης.

Θερμά ευχαριστώ σε όλους/ες τους μαθητές και τις μαθήτριές μας για την ενεργή συμμετοχή τους σε όλες τις εργασίες και δράσεις στο μάθημα των Αγγλικών καθώς και στο KGL Contest English Olympiad!

Screenshot 2024 06 01 151747


ΣΧ. ΕΤΟΣ 2022-2023

 


 

CONNECT

Στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+ KA2, με τίτλο: “Αναβάθμιση των εκπαιδευτικών για την αποτελεσματική υποστήριξη της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης” (“Upskilling of Schools’ teachers to effectively support ONliNE EduCaTion”, με ακρωνύμιο “CONNECT”) η Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αττικής, ως  συντονιστής του έργου, επέλεξε το σχολείο μας για την πιλοτική εφαρμογή του προγράμματος μετά από σύμφωνη γνώμη του Συλλόγου Διδασκόντων. Η πιλοτική εφαρμογή πραγματοποιήθηκε στο χρονικό διάστημα Ιανουάριο-Μάρτιο 2023 από τους εκπαιδευτικούς κ. Κουτσώνα Α., μαθηματικό, κ. Δεριζιώτη Β.,  Γαλλικών και κ. Μπουγιούκου Θ. , Αγγλικών με κοινό σκοπό την ενίσχυση των ψηφιακών δεξιοτήτων των εκπαιδευτικών, της εξοικείωσής τους με καινοτόμες εκπαιδευτικές πρακτικές, όπως η μικτή μάθηση (blended learning)και ανεστραμμένη τάξη (flipped classroom), της χρήσης της τεχνολογίας στην εκπαιδευτική διαδικασία και της ενίσχυσης της ενεργητικής μάθησης των εκπαιδευόμενων. Οι μαθητές και οι μαθήτριες είχαν την ευκαιρία μέσα από την εφαρμογή των σεναρίων Connect να έρθουν και οι ίδιοι/ες σε επαφή με τις καινοτόμες αυτές πρακτικές αλλά και να αναστοχαστούν πάνω σε αυτές. Στο μάθημα των  Αγγλικών προέκυψε και έκθεση καλών πρακτικών σε σχέση με την ξενογλωσσοφοβία που ήταν το υπό εξέταση θέμα του σεναρίου που δουλέψαμε στην τάξη με σκοπό την περαιτέρω αξιοποίηση του τελικού προιόντος των μαθητών/τριών του Α1.

 

Good Practices Report

Connect Scenario on Phobias

Instructor: T. Bougioukou

In Phase B (Synchronous) the second teaching hour was used as an introduction to the final product asked from the students to prepare for Phase C (the two teaching hours of Phase B in the initial scenario were conducted in one). The objective was twofold: a) to have a discussion on the specific phobia of xenoglossophobia, which would help them when making their own suggestions on how to beat it and b) to show them how to use Padlet and Canva as the majority of students in the class didn’t have prior knowledge of these digital tools.

2nd teaching hour of Phase B: Introducing the Padlet activity to students

First, students got so motivated when realizing that phobia terms come from Greek that in the wordart they reported many phobias they had read about at home and they were proud to see them on the padlet. The wordart also served as an opportunity to show them the different ways they can upload material on padlet. (5min)

Second, two entries entitled food for thought were introduced, which served as a springboard for discussion in the class as the students watched the videos and tried to answer the questions. Two main concepts were discussed: the importance of ‘learn how to learn’ and ‘growth mindset’ and how both help us in facing xenoglossobia. (20min)

Upon agreeing on the importance of growth mindset, a comment was added below the specific entry which served as an example on how comments are added below entries. This allowed comments on the Padlet to be used as a means of peer feedback. Finally, Canva was also shown briefly as a useful tool for making new entries on the Padlet as well as for their school work overall.  (15min)

We have also agreed to use this padlet as a work in progress that we shall use and share with the school community on the next Day of European Languages with a view to launching an anti-xenoglossophobia campaign. (5min)

https://padlet.com/theodora_bougioukou/our-fearless-padlet-on-xenoglossophobia-pappxzf7v3l3bduf

 

ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

-Ψηφιακό Ημερολόγιο αντίστροφης μέτρησης με ποικιλία δραστηριοτήτων στα Ελληνικά και στα Αγγλικά (24 δραστηριότητες , μία ανά ημέρα, που μοιράστηκαν στους μαθητές του τμήματος). Οι μαθητές και μαθήτριες  εργάζονταν ατομικά και παρουσίαζαν στην ολομέλεια. Τμήμα Α3 , Υπεύθυνες καθηγήτριες: Σάρδη Ε., Φιλόλογος & Μπουγιούκου Θ. , Αγγλικών

-Σχεδιασμός Διαθεματικής Δραστηριότητας σχετικά με τη διατροφή με τη χρήση της διαμεσολάβησης (διαμεσολάβηση: απόδοση σε άλλη γλώσσα ενός νοήματος, μιας πληροφορίας ή έννοιας που εκφράστηκε σε μιαν άλλη) . Τάξη: A’, Υπέυθυνες καθηγήτριες: Φέλλιου Γ., Οικιακής Οικονομίας & Μπουγιούκου Θ. , Αγγλικών.

Οι μαθητές κλήθηκαν αφού άκουσαν την κ. Φέλλιου σε σχετικό επεισόδιο Podcast του σχολείου μας να δίνει 10 κανόνες υγιεινής διατροφής στα Ελληνικά, να καταγράψουν στα Αγγλικά τουλάχιστον 5 κανόνες με δικά τους λόγια. Είχε προηγηθεί με τη μέθοδο της ανεστραμμένης τάξης διδασκαλία του απαιτούμενου λεξιλόγιου στα Αγγλικά για την δραστηριότητα. Επίσης, οι μαθητές έφτιαξαν σε κοινό google doc ένα βιβλίο υγιεινών σνακ στα Αγγλικά με συνταγές και εικόνες από τα σνακ που έφτιαξαν σπίτι, η κ. Φέλλιου έκανε ανατροφοδότηση στα Ελληνικά σχετικά με το πόσο υγιεινές ήταν οι επιλογές, τα παιδιά έκαναν τις απαραίτητες διορθώσεις στις συνταγές στα Αγγλικά, έφτιαξαν ένα Glossary στο τέλος ενώ η πρώτη και η τελευταία σελίδα ειναι poster που έφτιαξαν οι μαθητές στο εργαστήριο Δεξιοτήτων με υπεύθυνη την κ. Φέλλιου.