2024-25
Το 1ο Πειραματικό Γυμνάσιο Αμαρουσίου συνεχίζοντας την πολυετή παράδοση εξωστρέφειας και ευρωπαϊκού προσανατολισμού πραγματοποιεί και φέτος ποικιλία δραστηριοτήτων, συνεργασιών και μετακινήσεων αξιοποιώντας την Διαπίστευση . Ακολουθεί αναλυτική περιγραφή των πεπραγμένων .
1. Ο όμιλος OIKODETECTIVES το σχολικό έτος 2024-25 δημιούργησε ένα βίντεο παρουσίασης του σχολείου μας που θα χρησιμοποιείται σε συνεργασίες μας με ευρωπαϊκά σχολεία. Η δημιουργία αυτού του βίντεο έγινε μετά από επιμόρφωση εκπαιδευτικού του σχολείου μας σε σεμινάριο Erasmus με θέμα δημιουργία και επεξεργασία βίντεο. Ιδιαίτερες ευχαριστίες στον μαθητή της γ’ τάξης Τασσόπουλο Δημήτρη για τη συμβολή του που δεν ήταν μέλος του ομίλου.
( συνολική περιγραφη της εργασίας του ομίλου https://eclass.sch.gr/modules/announcements/?course=0501460403)
2. Φέτος για πρώτη φορά δημιουργήθηκε στο σχολείο μας αίθουσα Εράσμους/βιβλιοθήκη αξιοποιώντας υλικό έντυπο και ηλεκτρονικό. Aποφασίστηκε να εμπλακούν όλοι οι μαθητές του σχολείου στο πλαίσιο της ευρωπαικής ευαισθητοποίησης κι έτσι όλοι οι μαθητές, ανά τμήμα στο μάθημα των Αγγλικών, συνέβαλαν στη δαμόρφωση της αίθουσας με τις ιδέες τους και την εργασία τους. Του ευχαριστούμε όλους και είμαστε πολύ περήφανοι για τη δράση αυτή! Η μαθήτρια Γκόρου Μελίνα της α’ τάξης εμπνεύστηκε και κατασκεύασε την ταμπέλα :
3. Είμαστε ιδιατέρως χαρούμενοι για τη απόκτηση της διάκρισης etwinning! Η αναγνώριση των δράσεων του σχολείου στους άξονες σχολείο και μαθητές , σχολείο και γονείς , σχολείο και κοινωνία, σχολείο και Ευρώπη μας δίνει ώθηση να συνεχίσουμε να εμπνέουμε τους μαθητές και να ανοίγουμε δρόμους μάθησης και ευαισθητοποίησης.
Congratulations! The “1st Experimental Junior High School of Maroussi” has been awarded with the eTwinning School Label 2025-2026. This is a great achievement by the eTwinning team in your school!
https://school-education.ec.europa.eu/system/files/2024-05/school_mission_final_en.pdf
Για συνεχή ενημέρωση και διάχυση στη σχολική κοινότητα δημιουργήσαμε εκτός από την αίθουσα Erasmus και τη γωνιά etwinning. Ετσι οι μαθητές που ήδη συμμετέχουν έχουν την δυνατότητα να παρουσιάζουν τη δουλειά τους και οι υπόλοιποι μαθητές να εμπνέονται και να αποκτούν κίνητρο να δηλώσουν συμμετοχή την επόμενη χρονιά!
Το τρέχον σχολικό έτος 2024-25 εκπονήθηκαν δύο etwinning projects με υπεύθυνη εκπαιδευτικό την κυρία Τσιάρα Αννα καθηγήτρια γερμανικής γλώσσας.
Το πρώτο με τίτλο,” Im Netz der Brieffreundschaft” ( Στο δίκτυο της φιλίας δια αλληλογραφιας) ήταν 15 παιδιά από τμήματα Α3 και Β2 . Είχαμε αλληλογραφία μέσω Εμαιλ , και ανταλλαγή χριστουγεννιάτικων και πασχαλινών καρτών,δια ταχυδρομείου. Αναφέρθηκαν θέματα σχολικής ζωής, οικογένειας,ελεύθερου χρόνου,θέματα που καλύπτουν την διδακτεα ύλη α γυμνασίου και εν μέρει β γυμνασίου.Το σχολείο συνεργασίας είναι στην Πολωνία και ή γλώσσα επικοινωνίας η γερμανική. Ειμαστε μέρος μιας διεθνούς συνεργασίας σχολειων και η γενικότερη συντονίστρια είναι στην Πολωνία. Δημιουργηθηκαν και λογότυπα από διάφορα σχολεία,και στις 5 Ιουνίου σε διαδικτυακή επικοινωνία οι συνεργαζόμενοι καθηγητές θα παρουσιάσουμε υλικό και θα αξιολογήσουν το πρότζεκτ!
To δεύτερο με τίτλο”” kulinarische Reise durch Europe” ( γαστρονομικά ταξίδια Εντός Ευρώπης) ήταν οι μαθητές του Β3, σύνολο 13 μαθητές!
Το σχολείο συνεργασίας μας κατά βάση ήταν από τη Μαγιόρκα Ισπανίας,το οποίο σύνεργαζοταν και με ευρωπαϊκό Γυμνάσιο Γερμανιας!Είχαμε 2 ον λαιν συναντήσεις,όπου γνωριστήκαμε και μιλήσαμε για τις γαστρονομικές συνήθειεςτηςχωρα μας,παίζοντας. Ψηφιακα παιχνίδια,όπως kahoot,quizzes,που ετοιμάστηκαν με τα παιδιά! Επίσης δημιουργήσαμε ψηφιακό βιβλίο συνταγών Ελληνικών στα Γερμανικά,στο πλαίσιο του πρότζεκτ.Ανταλλαγή μαθητών δεν έγινε με μας,αλλά μεταξύ Γερμανών και Ισπανών,φέτος.
________________________________________________________________________________
4. Μετακινήσεις μαθητών
17-21 Φεβρουαρίου 2025
Φιλοξενία 10 Ούγγρων μαθητών και 2 καθηγητών
Κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς οι μαθητές από τις τρεις συνεργαζόμενες χώρες Ελλάδα , Ουγγαρία, Πορτογαλία εργάστηκαν πάνω στο θέμα της κλιματικής αλλαγής και τα αποτελέσματα των εργασιών τους φαίνονται στα παρακάτω λινκ
https://padlet.com/projetoerasmus/erasmus-hit-the-target-save-the-planet-5o7qgqlhf55ygjcp
http://linoit.com/users/judit751105/canvases/Things%20to%20%20try%20or%20visit
Τη Δευτέρα 17 Φεβρουαρίου μετά την υποδοχή ακολούθησαν δραστηριότητες γνωριμίας και στη συνέχεια παρακολούθησαν μαθήματα στο σχολείο μας. Στο μάθημα των Μαθηματικών για παράδειγμα έφτιαξαν λεξικό μαθηματικών όρων. Στο μάθημα της Οικιακής Οικονομίας μελέτησαν τη σπατάλη τροφίμων και τις επιπτώσεις της στο περιβάλλον. Συζητήσαν πώς η υπερκατανάλωση και η απόρριψη φαγητού επιβαρύνουν τον πλανήτη, σπαταλώντας πολύτιμους φυσικούς πόρους.
Μετά τη θεωρία, οι μαθητές μας μαζί με τους μαθητές απο την Ουγγαρία ανέλαβαν δράση! Δημιούργησαν αφίσες με πρακτικές συμβουλές για τη μείωση της σπατάλης τροφίμων, προτείνοντας λύσεις όπως σωστός προγραμματισμός αγορών, δημιουργική αξιοποίηση υπολειμμάτων και σωστή αποθήκευση τροφίμων.
Μέσα από αυτή την εμπειρία, οι μαθητές από την Ουγγαρία και το σχολείο μας αντάλλαξαν γνώσεις και ιδέες, ενισχύοντας τη συνεργασία τους και προωθώντας μια πιο υπεύθυνη στάση απέναντι στο περιβάλλον
Εκπαιδευτική Επίσκεψη στην Ακρόπολη και τα Ιστορικά Μνημεία της Αθήνας
Στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+, οι μαθητές μας, μαζί με τους μαθητές και τους καθηγητές από την Ουγγαρία που φιλοξενούμε αυτή την εβδομάδα, είχαν την ευκαιρία να επισκεφθούν τον Ιερό Λόφο της Ακρόπολης. Με τη βοήθεια ξεναγού, γνώρισαν την ιστορία και τη σημασία του Παρθενώνα, των Προπυλαίων, του Ερέχθειου και του Ναού της Αθηνάς Νίκης, θαυμάζοντας από κοντά τα εμβληματικά μνημεία της κλασικής αρχαιότητας.
Στη συνέχεια, η περιήγησή μας συνεχίστηκε στην Πύλη του Αδριανού, όπου οι μαθητές ανακάλυψαν τη συμβολική διάκριση μεταξύ της αρχαίας ελληνικής Αθήνας και της ρωμαϊκής πόλης. Η βόλτα μας ολοκληρώθηκε στο Καλλιμάρμαρο Στάδιο, το ιστορικό στάδιο που φιλοξένησε τους πρώτους σύγχρονους Ολυμπιακούς Αγώνες το 1896, όπου οι μαθητές εντυπωσιάστηκαν από την αρχιτεκτονική του και την ιστορία του αθλητισμού.
Ήταν μια μοναδική εμπειρία που συνδύασε την εκπαίδευση, την ιστορία και τον πολιτισμό, ενισχύοντας την αλληλεπίδραση μεταξύ των μαθητών των δύο χωρών!
Εκπαιδευτική Περιήγηση στην Κηφισιά και το Άλσος Συγγρού
Μαθητές και καθηγητές του σχολείου μας, μαζί με τους φιλοξενούμενους μαθητές και εκπαιδευτικούς από την Ουγγαρία, πραγματοποίησαν μια μοναδική εκπαιδευτική διαδρομή.
Το ταξίδι ξεκίνησε με το τρένο προς την Κηφισιά, όπου, περπατώντας μέσα από το Άλσος Κηφισιάς, γνωρίσαμε την ιστορία του και περιηγηθήκαμε σε σημεία ιστορικού ενδιαφέροντος του Δήμου Κηφισιάς. Στη συνέχεια, κατευθυνθήκαμε προς το Άλσος Συγγρού, όπου οι μαθητές και οι καθηγητές συμμετείχαν σε ένα διαδραστικό κυνήγι θησαυρού μέσω της εφαρμογής GooseChase. Μέσα από τις αποστολές του παιχνιδιού, εξερευνήσαμε σημαντικά σημεία του δάσους, όπως το εκκλησάκι του Αγίου Ανδρέα και την Έπαυλη του Ανδρέα Συγγρού.
Εξερευνώντας την τέχνη της κεραμικής! Επισκεφθήκαμε ένα εργαστήριο κεραμικής, όπου μάθαμε για την πλούσια ιστορία της κεραμικής τέχνης στο Μαρούσι. Στη συνέχεια, οι μαθητές δοκίμασαν τις ικανότητές τους στον τροχό, δημιουργώντας τα δικά τους κεραμικά έργα. Ήταν μια υπέροχη δραστηριότητα που συνδύασε τη γνώση με τη δημιουργικότητα! Οι μαθητές Ελληνες και Ούγγροι πήραν μαζί τους τις κεραμικές δημιουργίες τους!
Αποχαιρετώντας τους Ούγγρους φίλους μας – Erasmus+
Σήμερα Παρασκευή 21 Φεβρουαρίου ήταν μια ιδιαίτερη μέρα για το σχολείο μας, καθώς αποχαιρετήσαμε τους Ούγγρους μαθητές και καθηγητές που φιλοξενήσαμε όλη την εβδομάδα στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+.
Κατά τη διάρκεια της ημέρας, οι μαθητές μας, μαζί με τους Ούγγρους φίλους τους, συμμετείχαν σε διάφορες δραστηριότητες. Στο τέλος, όλοι οι συμμετέχοντες αποτυπώσαμε τις εντυπώσεις μας από αυτή την υπέροχη εβδομάδα και δημιουργήσαμε “το δέντρο των εντυπώσεων”, γεμίζοντάς το με σκέψεις και συναισθήματα για την εμπειρία μας.
Η αποχαιρετιστήρια εκδήλωση έκλεισε με την απονομή των βεβαιώσεων συμμετοχής από τον διευθυντή του σχολείου μας, κ. Μαγουλά, και τις υπεύθυνες καθηγήτριες του προγράμματος Erasmus+. Οι φιλοξενούμενοί μας μάς προσέφεραν αναμνηστικά δώρα από την Ουγγαρία, ως ένδειξη φιλίας και συνεργασίας.
Στη συνέχεια, όλοι μαζί – μαθητές και καθηγητές – απολαύσαμε παραδοσιακά ελληνικά εδέσματα, σε μια όμορφη στιγμή γευστικής και πολιτιστικής ανταλλαγής. Η ώρα του αποχαιρετισμού ήταν γεμάτη συγκίνηση, με αγκαλιές, φωτογραφίες και υποσχέσεις για την επόμενη μας συνάντηση. Ανανεώσαμε το ραντεβού μας για την επόμενη χρονιά στην Ουγγαρία, έτοιμοι να ζήσουμε ξανά μια μοναδική εμπειρία συνεργασίας και φιλίας!
Το πρόγραμμα Erasmus+ μας ένωσε, μας δίδαξε και μας χάρισε αναμνήσεις που θα μείνουν ανεξίτηλες!
Στο τέλος της εβδομάδας φιλοξενίας συμπληρώθηκε από τους Ούγγρους μαθητες και καθηγητες το ακόλουθο ερωτηματολόγιο https://forms.gle/HA3GZSWUsWhNaYgW7
και από τους Ελληνες μαθητες το ακόλουθο ερωτηματολόγιο https://forms.gle/nKZQfMZDCRjybziJ6
και τέλος από το Σύλλογο Διδασκόντων ερωτηματολόγιο αποτίμησης https://forms.gle/kVkkQJx6zJvDVEPN9
Tα αποτελέσματα των ερωτηματολογίων παρουσιάζονται στο ακόλουθο έγγραφο:
________________________________________________________________________________________________
5. Επιμορφώσεις εκπαιδευτικών
5.1 12-13 Δεκεμβρίου 2024
Η εκπαιδευτικός του σχολείου μας Κ. Ρουμπή παρακολούθησε το επιδοτούμενο σεμινάριο ESA Education Secondary School Teachers’ Teach with Earth Workshop at ESEC-Galaxia in Transinne, Belgium on December 12 and 13 2024 με θέμα : χρήση των δορυφόρων στη διδασκαλία.
Είναι μεγάλη τιμή για το σχολείο μας καθώς η εργασία που εκπονήθηκε απο τις εκπαιδευτικούς Ρουμπή και Φέλλιου το σχολικό έτος 2023-24 στο πλαίσιο του ομίλου OIKODETECTIVES επιλέχθηκε να παρουσιαστεί στο συγκεκριμένο σεμινάριο. Λινκ της εργασίας https://docs.google.com/document/d/1Bl02I-Cc2iLAHbyXNfl_z4JRL-95i-_dBGoMSZR5kU8/edit?usp=sharing
24-12-12–13 – Confirmation of attendance – Aikaterini Roumpi
5.2 14-18 Απριλίου 2025
Η εκπαιδευτικός του σχολείου μας Κ. Ρουμπή πραγματοποίησε επιτόπια παρακολούθηση εργασίας στο γαλλικό σχολείο Collège Leconte De Lisle, Reunion Island.
Παρακολούθησε ποικιλία μαθημάτων στα αγγλικά και γαλλικά , Μαθηματικά, Γεωγραφία, Βιολογία, Τεχνολογία, Πληροφορική, Καλλιτεχνικά και Περιβαλλοντικό όμιλο σχολικού κήπου. Είχε την ευκαιρία να συνομιλήσει με τη Διευθύντρια του σχολείου , τη Συντονίστρια ευρωπαικών προγραμμάτων, την Υπεύθυνη διδακτικής μαθητών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες και συντονιστές των θετικών μαθημάτων του γαλλικού σχολείου. Συμμετείχε σε outdoor education δραστηριότητα μαθητών σε ηφαίστειο και πείραμα μέτρησης μικροπλαστικών σε ακτή στο πλαίσιο διεθνούς προγράμματος Tara Project. Υπήρξε μία πλούσια εμπειρία που έθεσε θεμέλια συνεργασίας των δύο σχολείων για την επόμενη σχολική χρονιά ανάμεσα στους μαθητές μας.
5.3 10-16 Απριλίου 2025
Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας Θεοχάρη Ευαγγελία και Κουτσώνα Αφροδίτη πραγματοποίησαν επιτόπια παρακολούθηση εργασίας στο Ουγγρικό σχολείο Egri Lenkey János Általános Iskola .
“Στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+, συμμετείχαμε σε επιτόπια παρακολούθηση σε σχολείο δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην πόλη Έγγερ της Ουγγαρίας. Η εμπειρία αυτή υπήρξε εξαιρετικά εποικοδομητική και μας έδωσε την ευκαιρία να γνωρίσουμε από κοντά ένα διαφορετικό εκπαιδευτικό σύστημα, να παρατηρήσουμε την καθημερινότητα του σχολείου και να εμπλουτίσουμε τη δική μας εκπαιδευτική πρακτική.
Παρακολουθήσαμε μαθήματα σε διάφορα γνωστικά αντικείμενα, με ιδιαίτερη έμφαση στα Μαθηματικά, όπου εντοπίσαμε ενδιαφέρουσες προσεγγίσεις που ενισχύουν τη συμμετοχή των μαθητών και ενσωματώνουν ψηφιακά εργαλεία με στόχο την καλύτερη κατανόηση των εννοιών. Οι εκπαιδευτικοί έδιναν έμφαση στη διερευνητική μάθηση και στην ενεργητική συμμετοχή της τάξης, κάτι που μας ενέπνευσε να εξετάσουμε πώς θα μπορούσαν να προσαρμοστούν αντίστοιχες πρακτικές και στη δική μας σχολική πραγματικότητα.
Ιδιαίτερη εντύπωση μας προκάλεσε το μάθημα της Μουσικής, το οποίο ήταν σαφώς διαφοροποιημένο σε σχέση με το ελληνικό. Το ουγγρικό σχολείο διέθετε πλούσια υλικοτεχνική υποδομή, με πληθώρα μουσικών οργάνων, γεγονός που επέτρεπε στους μαθητές να συμμετέχουν βιωματικά στη δημιουργία και εκτέλεση της μουσικής. Η ύπαρξη πιάνων, εγχόρδων, κρουστών και άλλων οργάνων, καθώς και ο τρόπος με τον οποίο αξιοποιούνταν στη διδακτική διαδικασία, ανέδειξε μια διαφορετική προσέγγιση της μουσικής εκπαίδευσης, πολύ πιο πρακτική και ζωντανή απ’ ό,τι συνήθως συναντάμε στην Ελλάδα.
Η εμπειρία αυτή αποτέλεσε για εμάς πολύτιμο εφόδιο. Μας έδωσε την ευκαιρία να ανταλλάξουμε απόψεις με Ούγγρους εκπαιδευτικούς, να προβληματιστούμε πάνω σε εναλλακτικές μεθόδους διδασκαλίας και να αναστοχαστούμε τον ρόλο μας στην εκπαιδευτική διαδικασία. Η επιτόπια παρακολούθηση δεν ήταν απλώς μια επαγγελματική δραστηριότητα, αλλά μια ευκαιρία εξέλιξης και διεύρυνσης των οριζόντων μας, που θα αξιοποιήσουμε τόσο σε ατομικό όσο και σε συλλογικό επίπεδο.”
6. Αξιολόγηση και αναστοχασμός των ευρωπαικών δράσεων του σχολείου μας
Κατά τη διάρκεια της χρονιάς και μετά από κάθε δράση χρησιμοποιήθηκαν ερωτηματολόγια μαθητών και καθηγητών τα οποία βρίσκονται στα αντίστοιχα eclass μαθήματα που έχουν δημιουργηθεί.
Στην αρχή, στη μέση και στο τέλος της χρονιάς πραγματοποιήθηκαν συζητήσεις σε όλο τον Σύλλογο Καθηγητών για να γίνει ο προγραμματισμός στην αρχή, ενδιάμεση αξιολόγηση στη μέση και στο τέλος τελικός απολογισμός και προγραμματισμός της επόμενης χρονιάς.
Ομοια και οι μαθητές αξιολογούσαν κάθε δράση που συμμετείχαν .
Στο τέλος της χρονιάς στη βραδιά παρουσίασης όλων των δράσεων του σχολείου παρουσιάστηκε και η ευρωπαική διαδρομή του σχολείου φέτος.
Γονείς και μαθητές εντυπωσιάστηκαν και και έδωσαν συγχαρητήρια !