Accreditation 2022-23
Το 1ο Πειραματικό Γυμνάσιο Αμαρουσίου είναι διαπιστευμένο σχολείο για τα έτη 2020-27.
Στο πλαίσιο αυτής της Ευρωπαϊκής Διαπίστευσης ( Accreditation) τρεις καθηγητές επιμορφώθηκαν στο θέμα “outdoor education”.
_________________________________________________________________________
Tσίκος Νικόλαος
Στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού επιμορφωτικού προγράμματος Erasmus+ επισκέφθηκα το Ελσίνκι της Φινλανδίας για να παρακολουθήσω το σεμινάριο «Μαθαίνοντας έξω από την τάξη» εκπροσωπώντας το 1ο Πειραματικό Γυμνάσιο Αμαρουσίου συμμετέχοντας σε μια ομάδα από 18 εκπαιδευτικούς από όλη την Ευρώπη
Το 6μερο σεμινάριο είχε σκοπό την διδασκαλία και εκμάθηση τρόπων οργάνωσης μαθημάτων έξω από την παραδοσιακή τάξη, χρησιμοποιώντας την τεχνολογία, καθώς και νέες καινοτόμες μεθόδους που θα ανανεώσουν το ενδιαφέρον των μαθητών και θα τους παρακινήσουν στην ανακάλυψη και απόκτηση των απαραίτητων στοχευμένων από τις δράσεις γνώσεων .
Οι καθηγητές βιώσαμε την δύναμη της υπαίθριας εκπαίδευσης, συμμετείχαμε σε δράσεις και δραστηριότητες σε αθλητικά και πολιτιστικά κέντρα και μάθαμε μέσω της πράξης. Επιπλέον, μελετήσαμε τις ενδεδειγμένες παιδαγωγικές μεθόδους, ανταλλάξαμε απόψεις για τους τρόπους ανάπτυξης και εφαρμογής τους στις χώρες μας και αναπτύξαμε σχέδια δράσης για επιλεγμένα αντικείμενα διδασκαλίας.
Τα μαθήματα μας βοήθησαν να:
- Κατανοήσουμε την υπαίθρια μάθηση και τα οφέλη της.
- Αναπτύξουμε τις απαιτούμενες γνώσεις και δεξιότητες για την υπαίθρια εκπαίδευση.
- Γνωρίσουμε διαφορετικές μεθόδους εκπαίδευσης σε εξωτερικούς χώρους.
- Αποκτήσουμε εμπειρία και πρακτική εξάσκηση σε πρακτικές υπαίθριες δραστηριότητες.
- Σχεδιάσουμε και να μοιραστούμε δραστηριότητες εκπαίδευσης σε εξωτερικούς χώρους
- Ανακαλύψουμε εργαλεία (εφαρμογές κλπ) που θα μας βοηθήσουν να πετύχουμε τους μαθησιακούς μας στόχους .
Στην συνέχεια γνωρίσαμε το Φινλανδικό εκπαιδευτικό σύστημα και μάθαμε να ακολουθούμε πρακτικές που ευνοούν το περιβάλλον, την βιωσιμότητα και τις ανθρώπινες ανάγκες.
Η μάθηση σε αθλητικούς και πολιτιστικούς χώρους έξω από το σχολείο βελτιώνει τη συμμετοχή των μαθητών, ενισχύει τα κίνητρα και τον ενθουσιασμό και προάγει την περιέργεια, τη δημιουργικότητα και την κριτική σκέψη. Επιπλέον, φέρνει οφέλη για την υγεία και την ευεξία: αυξάνει την αυτοπεποίθηση των μαθητών και ανθεκτικότητα και προάγει την συνεργασία, , την αλληλεπίδραση στην ομάδα και τις κοινωνικές δεξιότητες.
Στόχος είναι η μεταφορά και εφαρμογή των γνώσεων και εμπειριών που αποκόμισα σε δράσεις και δραστηριότητες του σχολείου μας σε συνεργασία με τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς.
_________________________________________________________________________________________________
Ρουμπή Κατερίνα και Φέλλιου Γεωργία
Οι δραστηριότητες που περιγράφονται παρακάτω έγιναν στο πλαίσιο της διάχυσης του Ευρωπαικού Προγράμματος ΚΑ1 «OutdoorEducation», στο οποίο συμμετείχαν οι καθηγήτριες του σχολείου μας, κα Ρουμπή Αικατερίνη και κα Φέλλιου Γεωργία, τον Ιούλιο του 2023 στην Ισπανία.
Τρίτη 12/9/2023
Τα 3 τμήματα της Γ τάξης του σχολείου μας (Γ1, Γ2, Γ3) την ώρα του μαθήματος της Κοινωνικής Πολιτικής Αγωγής έξω από την τάξη, στο προαύλιο του σχολείου με την καθοδήγηση της καθηγήτριας Φέλλιου Γεωργίας συμμετείχαν σε μια βιωματική δράση που στόχο είχε να βοηθήσει τους μαθητές να αντιληφθούν τη λειτουργία της ομάδας.
Αρχικά οι μαθητές χωρίστηκαν σε 2 ομάδες. Σε κάθε ομάδα δόθηκε ένα κείμενο σχετικό με τα συμπεράσματα που έβγαλαν οι επιστήμονες για το πώς λειτουργεί ένα κοπάδι χηνών όταν ξεκινά το ταξίδι της από τον Κανάδα προς τα θερμότερα κλίματα, προκειμένου όλα τα μέλη να καταφέρουν να φτάσουν στον προορισμό τους. Η κάθε ομάδα παιδιών είχε διαφορετικά επιστημονικά συμπεράσματα και έπρεπε να τα παρουσιάσει στην άλλη ομάδα χωρίς λόγια.
Μέσα από τη δραστηριότητα τα παιδιά προβληματίστηκαν, συζήτησαν και αντάλλαξαν απόψεις για το πώς θα γίνει η παρούσιαση και τέλος κατέληξαν στην αξία της επικοινωνίας, της συνεργασίας και διαπίστωσαν πως μια ομάδα μέσα στην τάξη έχει κανόνες που όλοι θα τους έχουν συμφωνήσει και θα τους ακολουθούν προκειμένου η ομάδα να λειτουργεί αρμονικά και να επιτευχθούν οι κοινοί στόχοι της μάθησης.
Η δραστηριότητα έδωσε στην συνέχεια την αφορμή να συζητηθούν οι κανόνες που θα ισχύουν στην τάξη και να δημιουργηθεί το συμβόλαιο της τάξηςγια την καινούρια σχολική χρονιά.
_____________________________________________________________________________
Τα τρία τμήματα της Α τάξης του σχολείου μας Α1, Α2, Α3 υπό την καθοδήγηση της καθηγήτριας Κ. Ρουμπή την πρώτη διδακτική ώρα της χρονιάς βγήκαν στην αυλή και σε ομάδες των τριών μαθητών συμπλήρωσαν ένα φύλλο εργασίας. Στόχοι αυτής της δραστηριότητας εκτός τάξης ήταν η γνωριμία των νέων μαθητών μεταξύ τους, η σύνδεση των Μαθηματικών με την καθημερινότητα και η επανάληψη γνώσεων του Δημοτικού με έναν εναλλακτικό τρόπο. Στη συνέχεια συζητήθηκαν οι απαντήσεις στην τάξη και όλοι οι μαθητές συμμετείχαν με ευχάριστο ξάφνιασμα για το διαφορετικό αυτό ξεκίνημα της χρονιάς.
__________________________________________________________________________________
Ενδοσχολική επιμόρφωση καθηγητών
Στο πλαίσιο του προγράμματος ενδοσχολικής επιμόρφωσης εκπαιδευτικών, οι καθηγητές του σχολείου μας, την Παρασκευή 27 Οκτωβρίου 2023μετά τη λήξη της σχολικής γιορτής επιμορφώθηκαν από την εκπαιδευτικό του σχολείου μας κα Φέλλιου Γεωργία (ΠΕ80), για την αξιοποίηση ψηφιακών εργαλείων στην εκπαιδευτική διαδικασία. Αναλυτικότερα συμμετείχαν αρχικά σε ένα διαδραστικό κυνήγι θησαυρού με τη χρήση της εφαρμογής Actionbound σε κινητές συσκευές, προκειμένου να γνωρίσουν σημαντικά πολιτιστικά σημεία του Αμαρουσίου. Με την ολοκλήρωση της δραστηριότητας επέστρεψαν στο χώρο του σχολείου όπου παρακολούθησαν παρουσίαση της επιμορφώτριας σχετικάμε τον τρόπο χρήσης της εφαρμογής Actionbound στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Η ενδοσχολική αυτή επιμόρφωση αποτελεί διάχυση του Ευρωπαικού Προγράμματος ΚΑ1 «OutdoorEducation»