Επιλέξτε κατηγορία:

Μαθαίνουμε Ασφαλείς -Υπουργείο Παιδείας

ΕΚΔΡΟΜΗ Γ’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ 2023-2024



Λήψη αρχείου

ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΟΝ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ

Μετά από σχετική πρόσκληση της Μαθηματικού Παράλληλης Στήριξης , Δήμητρας Στεργίου, υποδεχθήκαμε σήμερα στο σχολείο μας, 20 Μαρτίου 2024, τη θεατρική ομάδα ΤΟΠΟΣ ΑΛΛΟΥ-Αερόπλοιο, η οποία παρουσίασε την παράσταση ΄΄Γιάννης Χ= Xenos΄’. Μια διαδραστική παράσταση με θέμα τον σχολικό εκφοβισμό (Bulling),τη βία και τη ‘’διαφορετικότητα’’ εν γένει.

Η παράσταση έλαβε μέρος στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου μας παρουσία του διευθυντή, του συλλόγου εκπαιδευτικών και του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων.

Η παράσταση φέρνει στο φως τα αίτια και τα χαρακτηριστικά των συμπεριφορών του «θύματος» και του «θύτη». Έτσι τα παιδιά μέσα από το θέατρο παρακολουθούν και αναγνωρίζουν συμπεριφορές και χαρακτήρες και  επί πλέον καλούνται να πάρουν θέση και να κρατήσουν αποστάσεις από το φαινόμενο.

Κείμενο/Σκηνοθεσία ΝΙΚΟΣ ΚΑΜΤΣΗΣ Σκηνικό/κοστούμια  ΜΙΚΑ ΠΑΝΑΓΟΥ Σχεδιασμός πρωτότυπων βιντεοπροβολών ΝΙΚΟΣ ΚΑΜΤΣΗΣ, ΑΝΤΩΝΗΣ ΚΟΥΚΟΥΒΕΛΑΣ Σχεδιασμός ειδικών φωτισμών και ήχου ΓΙΑΝΝΗΣ ΖΕΡΒΑΣ Μουσική  ΚΩΣΤΑΣ ΧΑΡΙΤΑΤΟΣ Παίζουν: Σπύρος Ξένος (ηθοποιός), Περικλής Κανελλόπουλος (ηθοποιός) Γιάννης Ζέρβας (ηθοποιός, θεατρολόγος) Τατιάνα Άρκου (ηθοποιός, φιλόλογος), Ναταλία Φλουρή (ηθοποιός, τραγουδίστρια) και  ο Σκηνοθέτης Νίκος Καμτσής σε ρόλο αφηγητή και  συντονιστή της διάδρασης – συζήτησης με το κοινό. Στις βιντεοπροβολές συμμετέχουν οι ηθοποιοί ΝΙΚΟΣ ΑΛΕΞΙΟΥ ΚΑΙ  ΝΙΚΟΣ ΚΑΡΑΣΤΕΡΓΙΟΣ Διάρκεια παράστασης και συζήτησης: 1 ώρα και 20′.

1 12 1

Καθ’ όλη τη διάρκεια της παράστασης , οι μαθητές μας παρακολουθούσαν με προσοχή, συμμετείχαν στις ερωτήσεις του συντονιστή και τέλος πρότειναν λύσεις αντιμετώπισης παρόμοιων προβλημάτων.

354

 

Τι είναι όμως σχολικός εκφοβισμός;

Ο εκφοβισμός είναι μια μορφή βίας μεταξύ παιδιών ή εφήβων που εμφανίζεται και λαμβάνει χώρα κατά κύριο λόγο στο σχολείο. Ο σχολικός εκφοβισμός είναι ένα γνωστό φαινόμενο που έχει παρατηρηθεί από πολύ παλιά. Ο Dan Olweus θεωρείται πρωτοπόρος γιατί ήταν ο πρώτος επιστήμονας που ερεύνησε το φαινόμενο και έλαβε και σχετική διάκριση για τη δουλειά του στο πεδίο αυτό.

Ο εκφοβισμός στο σχολικό πλαίσιο μπορεί να πάρει μορφή σωματική ή λεκτική ή τη μορφή μιας άλλης πιο έμμεσης συμπεριφοράς όπως η διάδοση φημών ή ο σκόπιμος αποκλεισμός από μια ομάδα (Olweus, 2003)

. Ο εκφοβισμός προϋποθέτει μια ανισορροπία στη δύναμη ή συμβαίνει στα πλαίσια μιας ασύμμετρης σχέσης, το οποίο σημαίνει ότι οι μαθητές που εκτίθενται σε αρνητικές, εκφοβιστικές συμπεριφορές δυσκολεύονται να αμυνθούν. Συγκεκριμένα, για να χαρακτηριστεί μια επιθετική πράξη εκφοβισμός θα πρέπει να υπάρχει διαφορά δύναμης ανάμεσα στο θύμα και στο δράστη (θύτη) που καθιστά το θύμα αδύναμο να αμυνθεί.

Οι λόγοι που οδηγούν σε κακοποίηση παιδιών από άλλα παιδιά είναι μεταξύ άλλων:

 

  • η ματαίωση (το παιδί μπορεί να αισθάνεται ματαίωση γιατί αντιμετωπίζει μια δυσκολία που δεν έχει διαγνωσθεί αλλά αναμένεται από αυτό να λειτουργήσει στο επίπεδο του σχολείου χωρίς να του παρέχεται ειδική φροντίδα π.χ. δυσλεξία),
  • έλλειψη ή τα κακά πρότυπα στο σπίτι και στο σχολείο (με αποτέλεσμα να μην έχει καλές κοινωνικές δεξιότητες),
  • η κακοποίηση στο σπίτι (το παιδί κακοποιείται στο σπίτι και εκφράζει το θυμό του κακοποιώντας άλλους),
  • η παραμέληση από την οικογένεια (η συναισθηματική ανάπτυξη του παιδιού δεν είναι ολοκληρωμένη),
  • η διαταραχή διαγωγής (η οποία είναι προοίμιο αντικοινωνικής συμπεριφοράς, ψυχοπαθητικής διαταραχής ή άλλων διαταραχών της προσωπικότητας),
  • η θυματοποίηση (εάν το παιδί έχει πέσει θύμα και δεν έχει προστατευθεί τότε μπορεί να οδηγηθεί στη βία για λόγους επιβίωσης)

 

Τι μπορούμε να κάνουμε εμείς; (γονείς, εκπαιδευτικοί, παιδιά)

 

* Τα προγράμματα ευαισθητοποίησης και παρέμβασης όπου εμπλέκονται ταυτόχρονα ομάδες εκπαιδευτικών, γονέων και μαθητών θεωρούνται ιδιαίτερα αποτελεσματικά και αποτελούν τον πιο αποτελεσματικό παράγοντα πρόληψης του φαινομένου του εκφοβισμού.

* Απαραίτητη κρίνεται η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών ώστε να αναγνωρίζουν και να αντιμετωπίζουν το φαινόμενο καλύτερα.

* Απαραίτητη κρίνεται επίσης η συμβουλευτική μαθητών για την ευαισθητοποίηση και ενίσχυσή τους για την αντιμετώπιση εκδηλώσεων εκφοβισμού και συμπεριφορών βίας.        * Απαραίτητη κρίνεται και η ανάπτυξη προγραμμάτων προαγωγής ψυχικής υγείας τα οποία να είναι άμεσα συνδεδεμένα με το σχολικό πρόγραμμα σπουδών καθώς και να στελεχωθούν οι εκπαιδευτικές περιφέρεις με ειδικούς ψυχικής υγείας παιδιών και εφήβων

Ο εκπαιδευτικός σε ρόλο σχολικού διαμεσολαβητή

* ενδυνάμωση της ενσυναίσθησης

(πηγή: ΚΕ.ΔΙ.ΒΙ.Μ Πανεπιστημίου Πατρών)

 

Σύλλογος Καθηγητών: Σχολικό Έτος 2023-2024

Σχολικό Έτος 2023-2024

Διευθυντής:

Μπαμπουκλής Γεώργιος,  ΠΕ03  Μαθηματικός 

Υποδιευθύντρια:

Μεντή Ειρήνη, ΠΕ11 Φυσικής Αγωγής

Εκπαιδευτικοί:

Γιαλαμά Χριστίνα, ΠΕ02 φιλολογίας

Βαρσάμη Γεωργία,  ΠΕ02 Φιλολογίας

Δούκα Ιωάννα,  ΠΕ02 Φιλολογίας

Ιωάννου Σταυρούλα, ΠΕ02.50 Φιλολογίας (ειδικής αγωγής)

Σαρρής Γεώργιος, ΠΕ03 Μαθηματικών

Στεργίου Δήμητρα, ΠΕ03.50 Μαθηματικών (ειδικής αγωγής) 

Γεωργούση Μαρία, ΠΕ04.02 Χημείας

Ρεσίτη Αγάθη, ΠΕ05 Γαλλικής Φιλολογίας

Παναγιωτοπούλου Αγγελική,  ΠΕ06 Αγγλικής Φιλολογίας

Παπαδοπούλου Αναστασία, ΠΕ07 Γερμανικής φιλολογίας

Ηλιάδης Απόστολος, ΠΕ08 Καλλιτεχνικών

Μπάρπαρη Αικατερίνη, ΠΕ79.01, Μουσικής

Νικολαϊδης Κοσμάς, ΠΕ01 Θεολογίας

Δανιάς Γεώργιος, ΠΕ88.04 Τεχνολογίας

Τσάλα Γεωργία, ΠΕ86 Πληροφορικής

Ενημερωτική ημερίδα με θέμα: «Ανήλικοι στο Διαδίκτυο και Ασφάλεια στον Κυβερνοχώρο»

Μετά από σχετικό αίτημα στην Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος Αττικής  της εκπαιδευτικού Δήμητρας Στεργίου υπεύθυνης Μαθηματικών Παράλληλης Στήριξης, πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 22/02/2024   ενημερωτική ημερίδα με αντικείμενο: «Ανήλικοι στο Διαδίκτυο και Ασφάλεια στον Κυβερνοχώρο», από την  αστυνόμο Α΄ Αιμιλία Δουκέλη .Η ημερίδα διάρκειας 2 ωρών , έλαβε χώρα στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του σχολείου, παρουσία όλων των μαθητών, των καθηγητών και του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων.

Η κ, Δουκέλη μέσω μιας σειράς βιντεοπροβολών ενημέρωσε τους μαθητές του σχολείου για τις ψηφιακές προκλήσεις στη σύγχρονη εποχή και τις πρακτικές αντιμετώπισής τους.  Συγκεκριμένα αναφέρθηκε στα εξής:

  • Στο διαδικτυακό «grooming», το οποίο  συμβαίνει όταν ένας ενήλικας έρχεται σε επαφή µέσω του διαδικτύου µε ένα παιδί ή έφηβο προκειμένου να το συναντήσει από κοντά και να το εκμεταλλευτεί µε πολύ άσχημο τρόπο. https://youtu.be/lAap7pun0c4?si=zuEHsKirGSO2U_bZ
  • Στo Sexting, δηλαδή την ανταλλαγή φωτογραφιών και μηνυμάτων με κυρίως σεξουαλικό περιεχόμενο χρησιμοποιώντας κινητό τηλέφωνο ή άλλες ηλεκτρονικές συσκευές.

https://youtu.be/tyeU6Wgd2gw?si=7GPxWw5yrmgJPBFA

 

Τέλος, η κυρία Δουκέλη αναφέρθηκε στον διαδικτυακό εθισμό παραπέμποντας στους αντίστοιχους φορείς απεξάρτησης, όπως η  Ελληνική Εταιρεία Μελέτης της Διαταραχής Εθισμού στο Διαδίκτυο, το νοσοκομείο «Παίδων» αλλα και στην ιστοσελίδα του ‘18άνω’ του Ψυχιατρικού Νοσοκομείου Αθηνών.

εικόνα Viber 2024 02 22 15 04 11 979 εικόνα Viber 2024 02 22 15 04 12 327

 



Λήψη αρχείου

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Βιωματική Δράση για Μαθητές και Εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Την Παρασκευή 26/01/2024 μετά από πρόσκληση της καθηγήτριας Φυσικής Αγωγής Ειρήνης Μεντή προσήλθε στο σχολείο μας ο κ. Δημήτρης Καραδημητρίου, Μαθηματικός, χαρτογράφος και πρόεδρος του Πανελλήνιου Συλλόγου Εκπαιδευτικών για το Αγώνισμα του Προσανατολισμού – Orienteering (ΠΣΕΑΠ-Ο) για να εξηγήσει και να προετοιμάσει τους μαθητές του σχολείου μας αναφορικά με τους κανόνες του αγωνίσματος του προσανατολισμού(orienteering) καθώς και να διοργανώσει σειρά αγώνων στο προαύλιο χώρο του σχολείου με συμμετοχή όλων των τάξεων του σχολείου.

Για τη διεξαγωγή του αγωνίσματος του orienteering μοιράστηκαν ειδικά σχεδιασμένοι χάρτες σε όλα τα παιδιά του Γυμνασίου που θα αποτύπωναν τα συγκεκριμένα σημεία που θα έπρεπε να προσδιορίσουν οι μαθητές στη διάρκεια των αγώνων.  Επίσης προσκλήθηκαν  και οι μαθητές της 5ης και 6ης τάξης του Δημοτικού σχολείου Χαλκουτσίου για να λάβουν μέρος στην ενημέρωση αλλά και σε αγώνα του αθλήματος.

Επίσης την ίδια ημέρα ο κ. Αντώνιος Χριστόδουλος, Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου Φυσικής Αγωγής (ΣΕΕ ΠΕ11) του 5ου ΠΕΚΕΣ Αττικής, σε συνεργασία με τον κ. Δημήτρη Καραδημητρίου πρόεδρο του ΠΣΕΑΠ-Ο, πραγματοποίησε επιμορφωτική ημερίδα, στο Γυμνάσιο Χαλκουτσίου με θέμα «Το Orienteering, στην τάξη» από τις 12:00 ως τις 14:00. Στην επιμορφωτική ημερίδα προσκλήθηκαν εκπαιδευτικοί της Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με σκοπό να ενημερωθούν και εργαστούν με τους μαθητές τους πάνω στο orienteering. Επίσης στη θεωρητική ενημέρωση και πρακτική δοκιμασία του αγωνίσματος προσανατολισμού συμμετείχε και ο σύλλογος Γονέων & Κηδεμόνων του σχολείου μας.

IMG ad2e1099624463e640c2fc8d4c23ad64 V 120240126 093727 120240126 113555 1

20240126 100509 1IMG 77308e92f954cc754ea1a8a48340a46f V 1IMG 4908444ec34f42900c1e45c05a092308 V 120240126 124138 1

20240126 1158010 1

Ενημερωτική Δράση για μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς αναφορικά με τις συνέπειες του καπνίσματος

 

Μετά από  αίτημα-πρόσκληση  της καθηγήτριας του σχολείου μας Ειρήνης Μεντή στην Ελληνική Αντικαρκινική Εταιρία προσήλθε στο σχολείο μας την Τετάρτη 17/01/2024 η κ. Κορακιανίτη Χριστίνα για να μιλήσει για τις αρνητικές επιδράσεις του καπνίσματος στην υγεία των μαθητών.

Η κ. Κορακιανίτη αφιέρωσε αρκετό χρόνο μιλώντας σε όλη τη σχολική κοινότητα με σκοπό να προωθηθεί η αντικαπνιστική αγωγή στο σχολείο.

Αναφέρθηκε στο ενεργητικό και παθητικό κάπνισμα, στους λόγους που οδηγούν στο κάπνισμα, αλλά και στα μέτρα πρόληψης που πρέπει να ακολουθούν οι μαθητές από μικρή ηλικία τόσο από την οικογένεια όσο και από το σχολείο και τους ειδικούς.

Όλα τα παιδιά του σχολείου συμμετείχαν με ενδιαφέρον στην εν λόγω παρουσίαση, κάνοντας ερωτήσεις και λύνοντας απορίες σχετικά με τις συνέπειες του καπνίσματος. Η Ενημερωτική  Δράση έλαβε χώρο στο αμφιθέατρο του σχολείου  παρουσία των καθηγητών του σχολείου αλλά και του συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων.

20240117 123446 20240117 121809 20240117 121759 20240117 132922

Στα πλαίσια του περιβαλλοντικού προγράμματος του σχολείου μας, σας παρακαλούμε να συμπληρώσετε το παρακάτω ερωτηματολόγιο σχετικά με τις Δασικές Πυρκαγιές.

https://forms.gle/iKZbL6uKDXygeqALA

Το ερωτηματολόγιο είναι ανώνυμο και σκοπό έχει να διερευνήσει τις υφιστάμενες απόψεις των μαθητών σχετικά με τα αίτια, αντιμετώπιση και επιπτώσεις των δασικών πυρκαγιών στην περιοχή μας.

Εκπαιδευτική Τηλεόραση

sch.gr-Υπηρεσίες για μαθητές

Σεπτέμβριος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  

Κανόνες Καλής Συμπεριφοράς στο Διαδίκτυο

Κανόνες Καλής Συμπεριφοράς στο Διαδίκτυο
Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση