ΔΡΑΣΕΙΣ 2025-2026
Τελετή λήξης μαθημάτων σχολικού έτους 2025-2026 στο 1 Γυμνάσιο Χαλκουτσίου
Τελετή λήξης μαθημάτων σχολικού έτους 2025-2026 στο 1 Γυμνάσιο Χαλκουτσίου
Με απόλυτη επιτυχία πραγματοποιήθηκε την Τρίτη, 26 Μαΐου 2026, η επίσημητελετή λήξης των μαθημάτων του 1 ου Γυμνασίου Χαλκουτσίου στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων και στον προαύλιο χώρο του σχολείου, παρουσία των μαθητών, του εκπαιδευτικού προσωπικού και του Συλλόγου γονέων και κηδεμόνων του Γυμνασίου. Την τελετή τίμησαν με την παρουσία τους ο Αντιδήμαρχος Δήμου Ωρωπού και υπεύθυνος Σχολικών Επιτροπών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Δήμου, κ. Γ. Ντόστης και ο δάσκαλος του Δημοτικού Σχολείου Χαλκουτσίου, κ. Α. Μπούτας, συνοδευόμενος από αντιπροσωπευτική ομάδα μαθητών του σχολείου του.
Αρχικά η εκδήλωση ξεκίνησε με τον Διευθυντή κ. Μπαμπουκλή Γεώργιο να απευθύνει αποχαιρετιστήριο λόγο στους μαθητές υπενθυμίζοντάς τους όχι μόνο τις δημιουργικές στιγμές που έζησαν στο σχολείο αλλά και ότι οφείλουν να είναι προοδευτικοί και να αντιμετωπίζουν με μια αισιόδοξη και θετική ματιά τις δυσκολίες της ζωής.
Στην συνέχεια η κ. Μεντή Ειρήνη εκπαιδευτικός Φυσικής Αγωγής παρουσίασε τη Δράση του Ενεργού πολίτη με θέμα: «Ειρήνη και Σχολική Ζωή» και τη Δράση που αναφέρεται στον άξονα: Σχέσεις μεταξύ μαθητών/τριών με τίτλο: «Σύγκρουση και Συνύπαρξη. Η αξία του σεβασμού και της ενσυναίσθησης στο σχολείο και στην κοινότητα». Η παραπάνω καθηγήτρια παρουσίασε τα πιο αντιπροσωπευτικά στιγμιότυπα από τις βιωματικές δράσεις που πραγματοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, με τη συμβολή οπτικοακουστικού υλικού (βίντεο, συνεντεύξεις, φωτογραφίες). Σκοπός της παρουσίασης ήταν η διάχυση των μηνυμάτων του σεβασμού, της συνεργασίας και της ενσυναίσθησης στο σχολείο και στη κοινότητα. Κεντρικό σημείο της εκδήλωσης αποτέλεσε η προβολή μιας καινοτόμου παρουσίασης ψηφιακού βιβλίου, μέσα από την οποία αναδείχθηκε το πολυσχιδές έργο του σχολείου μας κατά το τρέχον έτος.
Το έργο περιελάμβανε τρεις εκπαιδευτικές δράσεις, διαρθρωμένες σπονδυλωτά και διευρυμένες σε εθνικό πρόγραμμα eTwinning, με τη συνεργασία τεσσάρων σχολείων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης πανελλαδικά:
- 1 ο Γυμνάσιο Χαλκουτσίου
- ΓΕΛ Σκάλας Ωρωπού
- ΓΕΛ Αγιάσου Μυτιλήνης
- Γυμνάσιο Βλαχιώτη Λακωνίας
Συγκεκριμένα, παρουσιάστηκαν αναλυτικά οι εξής άξονες:
1.Περιβαλλοντική Εκπαίδευση και Πολιτισμός:
Μέσα από το πρόγραμμα «Τα μνημεία μιλούν: Ένας πράσινος διάλογος μεταξύ πολιτισμών» αναδείχθηκε η έρευνα των μαθητών ως προς τις επιπτώσεις της κλιματικήςαλλαγής στα αρχαιοελληνικά μνημεία. Παράλληλα, κατατέθηκαν προτάσεις για τη βιώσιμη διαχείριση της πολιτιστικής μας κληρονομιάς, με επίκεντρο την υιοθεσία του Αμφιαράειου Θεραπευτηρίου Ωρωπού. Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στη σύνδεση του αρχαίου θεάτρου με τον βυζαντινό ναό, τονίζοντας την ιστορική συνέχεια των δύο αυτών σταθμών. Η δράση τελεί υπό την αιγίδα του Σωματείου «ΔΙΑΖΩΜΑ» (Συντονίστρια: κ. Ντόκου Βασιλική ΠΕ01).
2.Πολιτισμός και Ιστορία:
Μέσω του προγράμματος «Ιχνηλατώντας τον Ιωάννη Καποδίστρια: Η κλασική παιδεία και η Ορθόδοξη θεολογία στο έργο του», οι μαθητές ανέδειξαν την πολυσχιδή προσωπικότητα του πρώτου Κυβερνήτη της Ελλάδας. Ειδικότερα, αξιοποίησαν πρωτογενείς και δευτερογενείς πηγές, ψηφιοποιημένα αρχεία, αποσπάσματα από κινηματογραφική ταινία και υλικό από επιστημονικές ημερίδες, στις οποίες συμμετείχαν. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στον τρόπο με τον οποίο η κλασική παιδεία και η ορθόδοξη θεολογία εναρμονίζονται στη σκέψη και το έργο του Ιωάννη Καποδίστρια (Συντονίστρια: κ. Γιαλαμά Χριστίνα-Μαρία ΠΕ02).
3.Αγωγή Σταδιοδρομίας:
Μέσα από το πρόγραμμα «Χτίζοντας το μέλλον μου: Tipping Point, δεξιότητες και επιλογές επαγγέλματος», προβλήθηκαν οι γνώσεις και τα εφόδια που αποκόμισαν οι μαθητές μέσα από διαδικτυακές συναντήσεις με ειδικούς, τους οποίους επέλεξαν κατόπιν ψηφοφορίας. Οι τομείς που εξερευνήθηκαν ήταν ο αθλητισμός, τα οικονομικά, τα «πράσινα επαγγέλματα» και η αρχαιολογία. Οι μαθητές συμμετείχαν σε εποικοδομητική συζήτηση μαζί τους και έλαβαν χρήσιμες απαντήσεις για το μέλλον τους. Η συνεργασία επεκτάθηκε στη θεματική ενότητα «Profession has no Gender», όπου συνομίλησαν με γυναίκες επαγγελματίες που πρωτοστατούν σε ανδροκρατούμενα επαγγέλματα, καταρρίπτοντας τα κοινωνικά στερεότυπα (Συντονίστρια: κ. Ξηρουχάκη Καλλιόπη).
Παράλληλα με τις παραπάνω παρουσιάσεις, ο εκπαιδευτικός της Τεχνολογίας του σχολείου μας, ο κ. Μουρατίδης Δημήτριος οργάνωσε και παρουσίασε σε ειδικά διαμορφωμένη αίθουσα στην είσοδο του σχολείου έκθεση με τις κατασκευές και τις εργασίες των μαθητών του που υλοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς στο πλαίσιο του μαθήματος της Τεχνολογίας.
Στη συνέχεια στο προαύλιο χώρο του Γυμνασίου οι μαθητές υπό την καθοδήγηση τηςκαθηγήτριας Φυσικής Αγωγής Μεντή Ειρήνης παρουσίασαν πρόγραμμα μοντέρνων σχηματισμών και παραδοσιακών χορών. Κάθε τάξη παρουσίασε το δικό της χορό με διαφορετικές κινήσεις και φιγούρες. Επίσης παρουσιάστηκε μοντέρνο πρόγραμμα από τους μαθητές της Δράσης του «Ενεργού Πολίτη» καθώς και εντυπωσιακή χορογραφία ρυθμικής γυμναστικής με κορδέλες την οποία εκτέλεσε άψογα μια ομάδα 10 μαθητριών υπό τους ήχους μουσικής Ελένης Καραΐνδρου.
Την επιμέλεια και τον συντονισμό της γιορτής ανέλαβε η υποδιευθύντρια κ. Μεντή Ειρήνη σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διδασκόντων του σχολείου.
Κάτω από ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ 2025-2026, ΓΕΝΙΚΕΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ, ΔΡΑΣΕΙΣ 2025-2026 | 0 Σχόλια
Ενημέρωση των μαθητών της Γ΄ Γυμνασίου για τις δυνατότητες φοίτησης στα ΕΠΑ.Λ
Ενημέρωση των μαθητών της Γ΄ Γυμνασίου για τις δυνατότητες φοίτησης στα ΕΠΑ.Λ
Στο πλαίσιο του προγράμματος Αγωγής Σταδιοδρομίας που υλοποιήθηκε στο σχολείο μας, οι μαθητές της Γ΄ Γυμνασίου συμμετείχαν σε ενημερωτική δράση με θέμα τις εκπαιδευτικές και επαγγελματικές προοπτικές που προσφέρει η φοίτηση στα Επαγγελματικά Λύκεια
(ΕΠΑ.Λ.).Την ενημέρωση πραγματοποίησε ο Διευθυντής του ΕΠΑ.Λ. Μαρκοπούλου Ωρωπού, κος Κουνιάρης Άγγελος, ο οποίος παρουσίασε στους μαθητές τη δομή και τη λειτουργία των ΕΠΑ.Λ., καθώς και τις δυνατότητες που παρέχουν τόσο για την άμεση ένταξη στην αγορά εργασίας όσο και για τη συνέχιση των σπουδών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στους τομείς που λειτουργούν στο ΕΠΑ.Λ. Ωρωπού, οι οποίοι
είναι:
- Πληροφορικής
- Μηχανολογίας
- Ηλεκτρολογίας
- Διοίκησης και Οικονομίας
Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν για τα γνωστικά αντικείμενα κάθε τομέα, τις επαγγελματικές διεξόδους που προσφέρουν, καθώς και για τις σύγχρονες απαιτήσεις της αγοράς εργασίας. Παράλληλα, συζητήθηκαν οι δυνατότητες συνέχισης των σπουδών μέσω των Πανελλαδικών Εξετάσεων και των προγραμμάτων μεταλυκειακής εκπαίδευσης. Η δράση συνέβαλε ουσιαστικά στην έγκυρη πληροφόρηση των μαθητών σχετικά με τις εκπαιδευτικές επιλογές που έχουν μετά την ολοκλήρωση της Γ΄ Γυμνασίου, βοηθώντας τους να διαμορφώσουν μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα για το μέλλον τους και να λάβουν συνειδητές αποφάσεις σχετικά με τη μαθησιακή και επαγγελματική τους πορεία.
Ευχαριστούμε θερμά τον Διευθυντή του ΕΠΑ.Λ. Μαρκοπούλου Ωρωπού κο Κουνιάρη, για
την ουσιαστική και κατατοπιστική ενημέρωση που προσέφερε στους μαθητές μας.
Κάτω από ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ 2025-2026, ΓΕΝΙΚΕΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ, ΔΡΑΣΕΙΣ 2025-2026 | 0 Σχόλια
Αποτελέσματα Δράσης “Σύγκρουση και Συνύπαρξη”- Η αξία του σεβασμού και της ενσυναίσθησης στο σχολείο και στην κοινότητα.
Τίτλος Δράσης: «Σύγκρουση και Συνύπαρξη» Η αξία του σεβασμού και της
ενσυναίσθησης στο σχολείο και στην κοινότητα.
‘Άξονας : Σχέσεις μεταξύ μαθητών/μαθητριών
Στο πλαίσιο της δράσης «Σύγκρουση και Συνύπαρξη: Η αξία του σεβασμού και της ενσυναίσθησης στο σχολείο και στην κοινότητα», οι μαθητές συμμετείχαν σε βιωματικές, αθλητικές και εθελοντικές δραστηριότητες που προώθησαν τη συνεργασία, τον σεβασμό και την αποδοχή της διαφορετικότητας.
Μετά την ολοκλήρωση των δράσεων, πραγματοποιήθηκε αξιολόγηση μέσω ερωτηματολογίου, στο οποίο συμμετείχαν 69 μαθητές. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι δράσεις είχαν ιδιαίτερα θετική ανταπόκριση, καθώς οι περισσότεροι μαθητές δήλωσαν ότι τις βρήκαν ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.
Οι μαθητές εξέφρασαν την επιθυμία να συνεχιστούν παρόμοιες δράσεις στο σχολείο, προτείνοντας περισσότερο χρόνο, περισσότερες πρακτικές δραστηριότητες και νέα θέματα που θα ενισχύουν τη συμμετοχή και τη δημιουργικότητά τους.
Στην παρούσα ανάρτηση παρουσιάζονται το ερωτηματολόγιο που χρησιμοποιήθηκε, καθώς και τα βασικά ευρήματα και συμπεράσματα της δράσης.
Κάτω από ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ 2025-2026, ΔΡΑΣΕΙΣ 2025-2026 | 0 Σχόλια
Πρόγραμμα “Ευαισθητοποίηση και Ενημέρωση του μαθητικού πληθυσμού για την Υγεία και την Υγιεινή της Έμμηνου Ρύση”
Πρόγραμμα
“Ευαισθητοποίηση και Ενημέρωση του μαθητικού πληθυσμού για την Υγεία και την Υγιεινή της Έμμηνου Ρύση”
Το σχολείο μας συμμετείχε με ιδιαίτερο ενδιαφέρον στο Πρόγραμμα Εθνικής Εμβέλειας «Ευαισθητοποίηση και Ενημέρωση του μαθητικού πληθυσμού για την Υγεία και την Υγιεινή της Έμμηνου Ρύσης», το οποίο υλοποιείται από το Υπουργείο Υγείας σε συνεργασία με τη UNICEF και με την υποστήριξη του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού.
Στο πλαίσιο του προγράμματος πραγματοποιήθηκε ενημερωτική δράση με τους μαθητές και τις μαθήτριες του σχολείου μας από εξειδικευμένους εκπαιδευτές . Οι μαθητές/μαθήτριες είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν υπεύθυνα και επιστημονικά για θέματα που αφορούν την εφηβεία, την έμμηνο ρύση, την υγιεινή και τη φροντίδα του σώματος, καθώς και για τις συναισθηματικές αλλαγές που συνοδεύουν αυτή τη σημαντική περίοδο της ζωής τους.
Η συμμετοχή του σχολείου μας στο πρόγραμμα συνέβαλε ουσιαστικά στη δημιουργία ενός πιο ενημερωμένου, ασφαλούς και συμπεριληπτικού σχολικού περιβάλλοντος, όπου όλοι οι μαθητές και οι μαθήτριες αισθάνονται αποδοχή, σεβασμό και στήριξη.
Κάτω από ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ 2025-2026, ΓΕΝΙΚΕΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ, ΔΡΑΣΕΙΣ 2025-2026 | 0 Σχόλια
Eκπαιδευτικό πρόγραμμα Profession has no Gender του οργανισμού The Tipping Point.
Profession has no gender
Στο πλαίσιο του σχολικού προγράμματος Αγωγής Σταδιοδρομίας που υλοποιεί την τρέχουσα χρονιά το 1ο Γυμνάσιο Χαλκουτσίου, την Τρίτη 28/04/26 μαθητές και μαθήτριες από τη Β και Γ Γυμνασίου, συμμετείχαν στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα Profession has no Gender του οργανισμού The Tipping Point.
Το πρόγραμμα έχει στόχο να ευαισθητοποιήσει τους μαθητές και τις μαθήτριες σχετικά με τα έμφυλα στερεότυπα στην επιλογή επαγγέλματος και να αναδείξει ότι οι επαγγελματικές επιλογές πρέπει να βασίζονται στα ενδιαφέροντα, τις δεξιότητες και τα όνειρα κάθε ανθρώπου και όχι στο φύλο.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες συμμετείχαν σε διαδικτυακές συναντήσεις με επαγγελματίες από διαφορετικούς χώρους, οι οποίοι μοιράστηκαν τις εμπειρίες και τη διαδρομή τους. Συγκεκριμένα, είχαν την ευκαιρία να συνομιλήσουν με την κα Ευγενή, βιολόγο αναπαραγωγής. Ειδικότερα, οι μαθητές και οι μαθήτριες γνώρισαν το επάγγελμα της βιολόγου αναπαραγωγής και ενημερώθηκαν για τον τομέα της υποβοηθούμενης αναπαραγωγής και της έρευνας γύρω από την ανθρώπινη γονιμότητα. Μέσα από την παρουσίαση της ομιλήτριας ήρθαν σε επαφή με ζητήματα όπως η αξιολόγηση της γονιμότητας, η κρυοσυντήρηση και ο ρόλος της επιστήμης στην υποστήριξη ανθρώπων που επιθυμούν να αποκτήσουν παιδί. Παράλληλα, οι μαθητές/τριες συζήτησαν για τη σημασία της επιστημονικής έρευνας, τις σπουδές και τις δεξιότητες που απαιτούνται στον χώρο της βιολογίας, ενώ προβληματίστηκαν σχετικά με τα έμφυλα στερεότυπα που συνδέονται με τα επιστημονικά επαγγέλματα.
Στη συνέχεια, οι μαθητές/τριες είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν την κα Κουσουράκη, πιλότο ελικοπτέρων έρευνας και διάσωσης. Οι μαθητές/τριες γνώρισαν το απαιτητικό και ιδιαίτερα σημαντικό επάγγελμα της πιλότου ελικοπτέρων έρευνας και διάσωσης. Μέσα από τις εμπειρίες της ομιλήτριας ενημερώθηκαν για τις αποστολές διάσωσης σε θάλασσα και βουνό, τις αεροδιακομιδές από νησιά, καθώς και για τις δυσκολίες και την ευθύνη που συνοδεύουν το επάγγελμα αυτό. Παράλληλα, συζήτησαν για τη σημασία της συνεργασίας και της συνεχούς εκπαίδευσης, ενώ ήρθαν σε επαφή με ζητήματα που αφορούν τα έμφυλα στερεότυπα σε επαγγέλματα που θεωρούνται παραδοσιακά ανδροκρατούμενα. Η παρουσία της ομιλήτριας ενέπνευσε τους μαθητές και τις μαθήτριες να πιστεύουν στις δυνατότητές τους και να επιλέγουν το επαγγελματικό τους μέλλον χωρίς περιορισμούς και στερεότυπα.
Ακολούθησε συζήτηση με την κα Χρυσούλα, ελαιοπαραγωγό και πρώην μεταφράστρια. Οι μαθητές/τριες γνώρισαν μια μέντορα με ιδιαίτερα πολυδιάστατη επαγγελματική πορεία, συνδυάζοντας τη μετάφραση, την επιχειρηματικότητα και την ενασχόληση με την παραγωγή και προώθηση ελαιολάδου. Μέσα από την παρουσίαση της ομιλήτριας ενημερώθηκαν για τις σπουδές στη μετάφραση, τις εμπειρίες εργασίας και ζωής στο εξωτερικό, αλλά και για την απόφαση επιστροφής στον τόπο καταγωγής της και την ενασχόληση με την οικογενειακή επιχείρηση. Οι μαθητές/τριες συζήτησαν για τη σημασία της ευελιξίας, της δημιουργικότητας και της συνεχούς εξέλιξης στην επαγγελματική πορεία, ενώ προβληματίστηκαν σχετικά με τα έμφυλα στερεότυπα στην επιχειρηματικότητα και στον αγροτικό τομέα. Η συνάντηση ενίσχυσε την αντίληψη ότι οι επαγγελματικές επιλογές μπορούν και θα πρέπει να βασίζονται στα ενδιαφέροντα και τα όνειρα κάθε ανθρώπου.
Οι ομιλήτριες παρουσίασαν τις σπουδές, τις προκλήσεις των επαγγελμάτων και τις εμπειρίες τους, ενώ ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στη σημασία για την κατάρριψη των στερεοτύπων που συνδέονται με τα επαγγέλματα και το φύλο. Μέσα από τη συζήτηση, οι μαθητές/τριες προβληματίστηκαν, διατύπωσαν ερωτήσεις και συνειδητοποίησαν ότι κάθε άνθρωπος μπορεί να ακολουθήσει τον δρόμο που πραγματικά επιθυμεί, ανεξάρτητα από κοινωνικές προκαταλήψεις.
Η δράση αποτέλεσε μια ιδιαίτερα ουσιαστική εμπειρία επαγγελματικού προσανατολισμού, ενισχύοντας τον διάλογο γύρω από την ισότητα, τη διαφορετικότητα και την ελευθερία επιλογών στη σύγχρονη κοινωνία.
Η υλοποίηση της δράσης πραγματοποιήθηκε από τις εκπαιδευτικούς κα Καλλιόπη Ξηρουχάκη, (φιλόλογο και συντονίστρια του προγράμματος), κα Ντόκου Βασιλική, (θεολόγο), κα Χριστίνα-Μαρία Γιαλαμά (φιλόλογο), κα Σόνια Τζιούκαλια (φιλόλογο ειδικής αγωγής) οι οποίες υποστήριξαν ενεργά την προετοιμασία και τη συμμετοχή των μαθητών στις συνεδρίες.
Ευχαριστούμε θερμά τον οργανισμό The Tipping Point και ιδιαίτερα τον κο Σοφοκλή Μπίρμπα για τη συνεχή καθοδήγηση και υποστήριξή του σε όλη τη διάρκεια του προγράμματος. Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε θερμά τους μέντορες του προγράμματος Profession has no Gender για την πολύτιμη συμβολή και τη συμμετοχή τους. Η παρουσία και η διάθεσή τους για ανοιχτό διάλογο συνέβαλαν σημαντικά στην καλλιέργεια θετικών στάσεων απέναντι στην άρση των έμφυλων στερεοτύπων, προσφέροντάς ουσιαστικά ερεθίσματα στους μαθητές και στις μαθήτριες σχετικά με τον επαγγελματικό προσανατολισμό.
Κάτω από ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ 2025-2026, ΔΡΑΣΕΙΣ 2025-2026 | 0 Σχόλια
Δράση με θέμα: «Εθελοντισμός»
Δράση με θέμα: «Εθελοντισμός»
Τομέας Νεότητας του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού
Μαθαίνουμε, προσφέρουμε, εμπνέουμε
Την Τρίτη 21/04/2026 οι εθελοντές Νεότητας του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού, η κ. Πικινάκη και ο κ. Ευάγγελος Μουρλούκος προσήλθαν στο σχολείο μας μετά από πρόσκληση της Υποδιευθύντριας Μεντή Ειρήνης και παρουσίασαν στην αίθουσα θεάτρου τη Δράση με τίτλο «Εθελοντισμός». Οι εκπρόσωποι του Ερυθρού Σταυρού πληροφόρησαν τη μαθητική κοινότητα με θεωρητικό και βιωματικό τρόπο για:
- Την ίδρυση του Ερυθρού Σταυρού, τον Ερρίκο Ντυνάν.
- Τη διάδοση των θεμελιωδών Αρχών του Διεθνούς Κινήματος Ερυθρού Σταυρού, ως βάση
για μια κοινωνία δικαιοσύνης, κατανόησης και αλληλοσεβασμού. - Τα Εμβλήματα του Ερυθρού Σταυρού και τη σημαντικότητά τους στο προσωπικό που
επιτελεί ανθρωπιστικό έργο σε περίοδο ένοπλων συρράξεων. - Την Προώθηση του Εθελοντισμού μέσω ευέλικτων και προσβάσιμων ευκαιριών συμμετοχής
για παιδιά, εφήβους και νέους.
Οι μαθητές τους παρακολούθησαν με πολύ μεγάλο ενδιαφέρον και ενθουσιασμό και στο τέλος
συμπλήρωσαν κρυπτόλεξο με τις επτά θεμελιώδεις αρχές του Ερυθρού Σταυρού.
Ο Τομέας Νεότητας του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού στοχεύει μέσα από τη Δράση στην
καλλιέργεια του Ανθρωπισμού, της κοινωνικής αλληλεγγύης και του πνεύματος ειρήνης στις
νεότερες γενιές.
Για το λόγο αυτό η παραπάνω Δράση ενισχύει και εντάσσεται στο πλαίσιο της Δράσης που υλοποιείται στο σχολείο μας με τίτλο «Σύγκρουση και Συνύπαρξη. Η αξία του σεβασμού και της ενσυναίσθησης στο σχολείο και στην κοινότητα»
Κάτω από ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ 2025-2026, ΔΡΑΣΕΙΣ 2025-2026 | 0 Σχόλια
Το Πείραμα του Ερατοσθένη
Το Πείραμα του Ερατοσθένη στο σχολείο μας
Για άλλη μια φορά φέτος, το σχολείο μας συμμετείχε στη δράση της ΠΑΝΕΚΦΕ, υλοποιώντας το κλασικό και διαχρονικά εντυπωσιακό Πείραμα του Ερατοσθένη.
Αν και ο αρχικός μας στόχος ήταν να πραγματοποιήσουμε το πείραμα την ημέρα της εαρινής ισημερίας, στις 20 Μαρτίου, οι καιρικές συνθήκες δεν ήταν σύμμαχός μας, καθώς η συννεφιά δεν επέτρεψε τις απαραίτητες μετρήσεις. Ωστόσο, δεν το βάλαμε κάτω! Μεταφέραμε τη δραστηριότητα τη Δευτέρα, όπου –παρά τη γενική συννεφιά– είχαμε την τύχη να απολαύσουμε ηλιοφάνεια ακριβώς τη στιγμή που τη χρειαζόμασταν.
Στις 12:31, την καθορισμένη ώρα για τη μέτρηση, οι μαθητές κατέγραψαν με προσοχή το μήκος της σκιάς του γνώμονα και προχώρησαν στους απαραίτητους υπολογισμούς. Με τη βοήθεια της γεωμετρίας και της συνεργασίας, καταφέραμε να υπολογίσουμε την ακτίνα της Γης με εντυπωσιακή ακρίβεια, παρουσιάζοντας σφάλμα μόλις 1,3%!
Η εμπειρία ήταν ιδιαίτερα σημαντική για όλους τους συμμετέχοντες, καθώς έδωσε την ευκαιρία στους μαθητές να εφαρμόσουν στην πράξη επιστημονικές έννοιες και να κατανοήσουν πώς ένας αρχαίος Έλληνας επιστήμονας κατάφερε, με απλά μέσα, να υπολογίσει το μέγεθος της Γης πριν από περισσότερα από 2.000 χρόνια.
Τέτοιες δράσεις ενισχύουν τη βιωματική μάθηση, καλλιεργούν την κριτική σκέψη και αναδεικνύουν τη χαρά της ανακάλυψης.
Ανανεώνουμε το ραντεβού μας για την επόμενη χρονιά, ελπίζοντας σε ακόμα πιο… ηλιόλουστες συνθήκες!
Κάτω από ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ 2025-2026, ΓΕΝΙΚΕΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ, ΔΡΑΣΕΙΣ 2025-2026 | 0 Σχόλια



































