ΑΣΚΗΣΗ ΣΕΙΣΜΟΥ

Σήμερα 15-3-2023 πραγματοποιήσαμε Άσκηση σεισμού του ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΑΝΤΙΣΕΙΣΜΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ (Ο.Α.Σ.Π.)

 βάση του Μνημονίου Ενεργειών για τη Διαχείριση του Σεισμικού Κινδύνου σε Σχολική Μονάδα

Αρχικά οι εκπαιδευτικοί των τμημάτων προετοίμασαν τους μαθητές τους χρησιμοποιώντας κατάλληλα μέσα έτσι ώστε να γίνουν κατανοητοί οι βασικοί κανόνες συμπεριφοράς σε περιπτώσεις σεισμού.

Στη συνέχεια συμμετείχαν στις ασκήσεις ετοιμότητας και να εκπαιδεύονται στην εφαρμογή του Σχολικού Σχεδίου Έκτακτης Ανάγκης για περίπτωση σεισμού.

Όταν ακούστηκε ο κατάλληλος «συνθηματικός» ήχος εφαρμόσαμε  τη διαδικασία εκκένωσης των αιθουσών και του κτιρίου, όπως αυτή περιγράφεται στο μνημόνιο  και  φροντίζοντας για την ασφαλή μετακίνηση των μαθητών μας στον χώρο διαφυγής.

Αφού επιστρέψαμε με ασφάλεια στο σχολείο και μετά την ολοκλήρωση της αποτίμησης της Άσκησης ετοιμότητας, συνεχίσαμε το πρόγραμμα διδασκαλίας.

Προγραμματίστηκε μια επόμενη άσκηση με στόχο την βελτίωση και την απόλυτη εφαρμογή της διαδικασίας εκκένωσης του κτηρίου.

 

Ο ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΧΑΙΡΕΤΑΕΙ ΤΟ ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ!!!

Σήμερα Παρασκευή 10-3-23, ήταν η τελευταία μέρα φοίτησης του μαθητή μας Παναγιώτη στο σχολείο μας. Θα συνεχίσει την εκπαίδευση του σε σχολείο της Αθήνας.

Μαζευτήκαμε όλοι και αποχαιρετήσαμε τον Παναγιώτη γεμάτοι ανάμεικτα συναισθήματα, με την υπόσχεση όποτε μας δοθεί η ευκαιρία να ξανασυνατηθούμε. Οι μαθητές του προσέφεραν ένα μικρό αναμνηστικό άλμπουμ με ζωγραφιές φτιαγμένες από τα χεράκια τους και οι εκπαιδευτικοί μία κάρτα γεμάτη ευχές και αγάπη.

Ευχαριστούμε πολύ τον Παναγιώτη για τις όμορφες στιγμές που μας χάρισε. Ευχαριστούμε και τους γονείς του για την άψογη συνεργασία κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, οι οποίοι έδειξαν την εκτίμηση τους απέναντι στο προσωπικό με υπέροχα αναμνηστικά  δώρα.

Σου  ευχόμαστε τα καλύτερα στο νέο σου σχολείο….. θα μεινεις για πάντα στις καρδιές μας!!!

Παγκόσμια ημέρα bullying


Λήψη αρχείου

Επίσης οι μαθητές είδαν βίντεο κατά της σχολικής βίας και του σχολικού εκφοβισμού και άκουσαν το παραμύθι “τα χέρια δεν χτυπάνε τα χέρια αγαπάνε”. Στη συνέχεια το κάθε παιδάκι σχεδίασε και ζωγράφισε το δικό του πολύχρωμο χεράκι και τέλος παρατηρώντας και συζητώντας διάφορες εικόνες φτιάξανε μια αφίσα για τη σωστή και μη συμπεριφορά. Οι μαθητές παίξανε το παιχνίδι των συναισθημάτων κι έτσι έκλεισε ένα δημιουργικό και άκρως εκπαιδευτικό δίωρο αφιερωμένο στο σχολικό εκφοβισμό.

Ο ΜΑΡΤΗΣ….. ΣΤΟ ΛΑΟΓΡΑΦΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ

Την Τετάρτη 1-3-2023, υποδεχτήκαμε τον Μάρτη στο Λαογραφικό Μουσείο Κομοτηνής στο πλαίσιο της δράσης “ΜΠΗΚΕ Ο   ΜΑΡΤΗΣ   ΜΕ    ΧΑΡΑ   ΑΣ    ΥΦΑΝΟΥΜΕ ΠΑΙΔΙΑ”   και συμμετείχαμε ενεργά στα δρώμενα που οργάνωσε η υπεύθυνη μουσειολόγος κ. Γκόγκου Κέλυ.

Η κ. Γκόγκου μας υποδέχτηκε με χαρά και αρχικά έβαλε στα χεράκια των μαθητών τον Μάρτη, όπως ορίζει το έθιμο.

Στη συνέχεια τοποθετήσαμε στον πίνακα τη ζωγραφιά που είχαμε ετοιμάσει , μαζί με τις υπόλοιπες.

Περάσαμε στον αργαλιό και βάζοντας το δικό μας μήνυμα ” Το παρελθόν διδάσκει το μέλλον”,βοηθήσαμε στην ύφανση ενός πολύχρωμου χαλιού μηνυμάτων απο τα σχολεία της πόλης μας.

Αφού φωνάξαμε όλοι μαζί «Όξω ψύλλοι και κοριοί, μέσα γεια, μέσα χαρά. Έμπα καλόχρονε, έβγα κακόχρονε» χτυπόντας δυνατά τα πόδια στη γη για να διώξουμε το κακό, όπως μας εξήγησε η κ. Γκόγκου ότι έκαναν οι νοικοκυρές παλιά, ο Γιοκάν έσπασε το πήλινο δοχείο που είχαμε ετοιμάσει.

Τέλος αφού κρεμάσαμε και εμείς με τη σειρά μας τον Μάρτη που είχαμε φτιάξει στον αργαλιό, για το καλό, αποχαιρετήσαμε την κ. Κέλυ και ευχηθήκαμε τα καλύτερα για τον Μάρτη που μόλις μπήκε αλλά και για την Άνοιξη που έρχεται.

Ευχαριστούμε πολύ τη μουσειολόγο κ. Γκόγκου Κέλυ που μας έδωσε για ακόμα μιά φορά την ευκαιρία να ζήσουμε μια  εμπειρία διαφορετική μέσα στην καθημερινότητα μας!

Το πάρτι μας!!!

Έφτασε η ώρα και τα μικρά”ζωάκια” μας κατέκλεισαν τους διαδρόμους του σχολείου . Η μουσική ήχησε δυνατά στο χώρο και η χαρά , ο χορός και η διασκέδαση διαδέχτηκαν τα πρωινά μαθήματα.

Φωτογραφηθηκήμε ως “δεινόσαυροι” και  “κλόουν” με χαμόγελα διάπλατα και αμέτρητα.

Κεραστήκαμε και απολαύσαμε το πάρτι μας , μέχρι την ώρα που χτύπησε το τελευταίο κουδούνι.

Ευχηθήκαμε όλοι να περάσουμε όμορφα τις επόμενες μέρες και Καλή Σαρακοστή!!!

 

 

Λίγο πριν το πάρτι μας!

Είμαστε έτοιμοι για το μεγάλο αποκριάτικο πάρτι που θα ακολουθήσει σήμερα! Πολλές εκπλήξεις περιμένουν τους  μικρούς μας μαθητές για πολλές και αστείες φωτογραφίες, κεράσματα, πινιάτες, χορό και τραγούδι! Το πάρτι θα κατακλύσουν σκιουράκια και ψαράκια προς τιμήν των σχολικών  μας κατοικίδιων. Αναμείνετε τις εξελίξεις…

Η ΚΥΡΑ ΣΑΡΑΚΟΣΤΗ

Σήμερα Πέμπτη 23-2-23, θέλοντας να τηρήσουμε την παράδοση , μικροί και μεγάλοι , μαζευτήκαμε  γύρω από το τραπέζι και φτιάξαμε την Κυρά Σαρακοστή μας.

Δουλέψαμε με πολύ κέφι και όρεξη. Τελικά  αν και μας άρπαξε λίγο στο ψήσιμο…….. η προσπάθεια μετράει!!!

Καλή Σαρακοστή σε όλους με υγεία!!!

Τα σχολικά μας ζωάκια!

Στα πλαίσια του έργου μας για την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας και σε συνέχεια των περσινών μας δράσεων και δραστηριοτήτων φέτος συνεχίζουμε με την ενίσχυση και εκμάθηση της ωφελιμότητας των θεραπευτικών ζώων στο σχολικό πλαίσιο μέσα από μια διαθεματική προσέγγιση. Η ενίσχυση βασικών ακαδημαϊκών και κοινωνικών δεξιοτήτων των παιδιών καθώς και της συναισθηματικής οργάνωσης, της συνεργασίας και της κοινωνικής ολοκλήρωσης μέσα από τη χρήση των γνώσεων που αφορούν τις θεραπευτικές προσεγγίσεις με ζώα (σκύλους θεραπείας, ψάρια, άλογα). Η προσέγγιση των θεραπειών με τη χρήση ζώων  αποτελεί ένα σχετικά καινούριο πεδίο το οποίο συνεχώς στηρίζεται από επιστημονικά δεδομένα ως προς τα οφέλη που προσφέρει η αλληλεπίδραση παιδιών με αναπηρία με τα ζώα μέσα σε ένα οργανωμένο πλαίσιο και περιβάλλον.

Συνεχίζοντας το έργο της θεραπευτικής ιππασίας που υλοποιήθηκε την προηγούμενη σχολική χρονιά αποφασίσαμε να «ανοίξουμε» τη θεματική μας και να εντάξουμε τις προσεγγίσεις μέσω ζώων θεραπείας στο σχολικό μας πρόγραμμα. Η δική μας προσέγγιση θα έχει κατεύθυνση κυρίως το «Animal Assisted Activities» (ΑΑA). Η προσέγγιση αυτή συνιστά δραστηριότητες με ζώα αλλά με πιο αυθόρμητες διαδικασίες που περιλαμβάνουν μια ποικιλία τεχνικών, παιχνιδιών και δραστηριοτήτων με τον ανάλογο προγραμματισμό και στοχοθεσία που το σχολικό πλαίσιο επιβάλλει.

Η προσέγγισή μας ξεκίνησε γνωρίζοντας αρχικά τα ζώα της αυλής μας. Φτιάξαμε ταΐστρες για τα πουλάκια και τα σκιουράκια μας που μας κρατούν σχεδόν καθημερινά συντροφιά! Τις γεμίσαμε με διάφορες λιχουδιές όπως καρύδια, φυστίκια, σπόρους, σπόρια. Θελήσαμε όμως να βάλουμε τα ζωάκια και μέσα στο σχολείο, έτσι δυο όμορφα χρυσοψαράκια γεμίζουν τις σχολικές μας μέρες. Οι μαθητές μας είναι υπεύθυνοι για το φαγητό τους, τη καθαριότητα του ενυδρείου τους και τη γενικότερη φροντίδα τους. Όλα τα παιδιά αλλά και οι εκπαιδευτικοί έχουμε ενθουσιαστεί με τα «κατοικίδια» του σχολείου μας!

20230112 094722 20230112 094724

Στηρίζουμε τους συνανθρώπους μας!

Στο πλαίσιο του καλέσματος της Περιφέρειας ΑΜΘ  το εκπαιδευτικό προσωπικό του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Κομοτηνής συγκέντρωσε μία ποικιλία απαραίτητων αγαθών τα οποία συσκευάστηκαν με προσοχή και δόθηκαν στο σημείο συγκέντρωσης τους για την ενίσχυση των σεισμοπαθών της Τουρκίας.

Σε τέτοιες δύσκολες στιγμές ας φανούμε όλοι Άνθρωποι.

20230220 124354

Ο Άγιος Βαλεντίνος και η Αγάπη

Την Τρίτη 14 Φεβρουαρίου 2023 γιορτάσαμε την ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου στο σχολείο μας και γεμίσαμε Αγάπη. Οι δάσκαλοί μας κυρία Αϊσέ και ο κύριος Κυριάκος, διασκεύασαν, απλοποίησαν και μετάφρασαν το βιβλίο της Felicia Bond “The day it rained hearts” και γέμισαν το σχολείο μας δώρα και αγάπη.

Η ιστορία πάει κάπως έτσι… «Μια μέρα άρχισε να βρέχει καρδούλες και η Αγάπη έπιασε πολλές! Σκέφτηκε πως μιας και πλησιάζει η ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου να τις χαρίσει στους φίλους της, τον λαγό, τη χελώνα, το σκυλάκι και το ποντικάκι για να χαρούνε! Έτσι κι έγινε… έβαλε τα δωράκια της μέσα σε φακέλους και τα έστειλε στους αγαπημένους της φίλους που ξετρελάθηκαν από τη χαρά τους! Έτσι η Αγάπη αποφάσισε να χαρίζει δώρα και αγάπη κάθε χρόνο του Αγίου Βαλεντίνου!»

Οι μαθητές μας απόλαυσαν το υπέροχο και συγκινητικό θεατρικό δρώμενο και κατόπιν δημιούργησαν με τα χεράκια τους τα δώρα της Αγάπης. Επίσης κάθε παιδάκι μας έλαβε μια όμορφη καρδούλα γεμάτη νοστιμιές  από το συννεφάκι που έβρεχε καρδούλες!

Ας μάθουμε όλοι να μοιράζουμε Αγάπη… δεν κοστίζει τίποτα.

20230214 112133