9ο ΜΑΘΗΤΙΚΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ

Την Παρασκευή 12.04.2019, ομάδα μαθητών του σχολείου μας, με συνοδούς την πληροφορικό του σχολείου κ. Στεργίου Ελευθερία και την λογοθεραπεύτρια κ. Στρατίδου Ευανθία, επισκέφθηκαν το 1ο ΓΕΛ / 2ο ΕΠΑΛ Κομοτηνής.  Εκεί διοργανώνονταν το 9ο Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας. Το Φεστιβάλ διοργανώθηκε από το Περιφερειακό Κέντρο Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης (ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Α.Μ.Θ.), με υπεύθυνη την συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου κλάδου Πληροφορικής (ΣΕΕ ΠΕ86) Γλυκερία Φωτιάδου, σε συνεργασία με την Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ροδόπης και τον υπεύθυνο Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών ΔΔΕ Ροδόπης, Κωνσταντίνο Νταντουρή.

Το φεστιβάλ διεξήχθη παράλληλα σε 16 πόλεις της Ελλάδας Ηράκλειο, Άγιο Νικόλαο, Αγρίνιο, Βόλο, Ιωάννινα, Καλαμάτα, Καρπενήσι,  Καστοριά, Κομοτηνή, Λάρισα, Μυτιλήνη, Πάτρα, Πύργο Ηλείας, Τρίκαλα, Τρίπολη και Χανιά.

Στο πλαίσιο του Μαθητικού Φεστιβάλ δόθηκε η δυνατότητα να παρουσιάσουν οι μαθητές όλων των βαθμίδων (Δημοτικό, Γυμνάσιο, Γενικό και Επαγγελματικό Λύκειο) ψηφιακά έργα που δημιούργησαν στο πλαίσιο μαθημάτων Πληροφορικής, σχολικών δραστηριοτήτων ή στο πλαίσιο κάποιου διαθεματικού / διεπιστημονικού σχεδίου συνεργασίας μεταξύ του μαθήματος της Πληροφορικής και άλλων μαθημάτων. Να σημειωθεί ότι στο Φεστιβάλ συμμετείχαν μαθητές από όλη την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης.

Σκοπός του φεστιβάλ είναι να δώσει την ευκαιρία να αναδειχθεί και να ενισχυθεί η δημιουργικότητα των μαθητών και των εκπαιδευτικών Πληροφορικής, και να παρουσιαστούν τα ψηφιακά έργα τους σε συμμαθητές, εκπαιδευτικούς, γονείς και την ευρύτερη κοινωνία.

Οι μαθητές του σχολείου μας αρχικά παρακολούθησαν παρουσιάσεις μαθητών άλλων σχολείων και έπειτα συμμετείχαν στο εργαστήριο (work-shop) Aygmented reality – Escape Room. Στο εργαστήριο, οι μαθητές του σχολείου μας συνεργάστηκαν με μαθητές του 2ου Δημοτικού Αλεξανδρούπολης.  Στους μαθητές αρχικά δόθηκε από τους διοργανωτές υλικό το οποίο έπρεπε να ζωγραφίσουν. Έπειτα χρησιμοποιώντας tablets με κατάλληλες εφαρμογές είδαν αυτό που ζωγράφισαν σε τρισδιάστατη μορφή. Ο ενθουσιασμός και η χαρά των μαθητών ήταν πολύ μεγάλος. Αφού ολοκληρώθηκε το εργαστήριο, οι μαθητές μας περιηγήθηκαν στον χώρο έκθεσης έργων μαθητών άλλων σχολείων.

Θα θέλαμε να δώσουμε συγχαρητήρια σε όλους τους διοργανωτές. Οι μαθητές μας πέρασαν υπέροχα και το χάρηκαν πάρα πολύ. Ήταν μια πολύ όμορφη εμπειρία για όλους μας.

Ας πούμε όμως λίγα λόγια  για την τεχνολογία της Επαυξημένης Πραγματικότητας. Η τεχνολογία της Επαυξημένης Πραγματικότητας ή Augmented Reality είναι μια τεχνολογία που ενισχύει τον φυσικό κόσμο με ψηφιακό υλικό. Χρησιμοποιείται περισσότερο στις κινητές συσκευές και συνδυάζει την προβολή του φυσικού κόσμου, του οποίου όμως η απεικόνιση είναι επαυξημένη με ψηφιακές πληροφορίες (κείμενα, ήχους και video). Ο συνδυασμός της κάμερας με μία εικόνα δείκτη ή ακόμη και με το σύστημα GPS της κινητής συσκευής, επιτρέπουν την προβολή επιπλέον πληροφοριών για την εικόνα ή το γεωγραφικό σημείο αντίστοιχα, διαμορφώνοντας ένα επαυξημένο πληροφοριακά τελικό αποτέλεσμα. Οι προβολές δεδομένων είναι δυνατές είτε από τις οθόνες κινητών συσκευών είτε από ειδικά γυαλιά προβολής Augmented Reality.

Είναι γεγονός πως  η τεχνολογία της επαυξημένης πραγματικότητας δύναται να προσφέρει πολλά στην εκπαιδευτική διαδικασία  καθώς προσφέρει ένα περιβάλλον διαδραστικής μάθησης. Στο περιβάλλον αυτό,  ο χρήστης έχει την ευελιξία κίνησης στον φυσικό χώρο και αξιοποίησης των ψηφιακών πληροφοριών στη κινητή συσκευή χωρίς να είναι αναγκασμένος να βρίσκεται καθηλωμένος μπροστά από μία οθόνη υπολογιστή. Οι εφαρμογές επαυξημένης πραγματικότητας αυξάνονται με ραγδαίους ρυθμούς και οι τρόποι που μπορεί να χρησιμοποιηθεί στην τάξη επαφίενται στη φαντασία του εκπαιδευτικού.