Δήλωση 2ης ξένης Γλώσσας για τους μαθητές που θα φοιτήσουν στην Ε΄τάξη,το σχολικό έτος 2020-2021.

Αγαπητοί γονείς, των μαθητών της Δ΄τάξης

Συμπληρώστε  και στείλτε την παρακάτω υπεύθυνη δήλωση στο email του σχολείου.Μπορείτε να την κατεβάσετε και από εδώ.

ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΔΗΛΩΣΗ
Ο/Η υπογεγραμμένος/-η ……………………………………………………………………..…, γονέας του μαθητή/-τριας…………………………………………………………………. της ……………..τάξης του ……………………………………………….Δημοτικού Σχολείου …………………………
ΔΗΛΩΝΩ
Η Β’ ξένη γλώσσα που επιθυμώ να παρακολουθήσει το παιδί μου στην ……… τάξη  για το σχολικό έτος 2020-2021 είναι:
α. Γαλλική Γλώσσα
β. Γερμανική Γλώσσα
…../…../2020
Ο/Η ΔΗΛΩΝ/-ΟΥΣΑ
Δημοσιεύθηκε στη ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ | Σχολιάστε

Οδηγίες προς τους γονείς για την επαναλειτουργία του σχολείου.

Αγαπητοί γονείς

Διαβάστε με προσοχή τις οδηγίες που ακολουθούν!

Από τη Δευτέρα 1η Ιουνίου τα Δημοτικά Σχολεία θα ανοίξουν πάλι  για να υποδεχθούν τους  μικρούς μαθητές.

Οι συνθήκες όμως της επαναλειτουργίας τους είναι πολύ διαφορετικές και χρήζουν ιδιαίτερης προσοχής από όλους μας στην τήρηση των αναγκαίων μέτρων για τον περιορισμό της διασποράς του COVID 19 στο σχολικό περιβάλλον.

Με την με αρ. πρωτ.  63417/ΓΔ4/26/5/2020 εγκύκλιο του Υ.ΠΑΙ.Θ. δίνονται οδηγίες για την επαναλειτουργία των σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Σύμφωνα με αυτές:

α) για την αποφυγή συνωστισμού κατά την προσέλευση – αποχώρηση στη σχολική μονάδα, θα πρέπει να τηρούνται αποστάσεις μεταξύ των μαθητών/τριών. Για τον σκοπό αυτό, δε θα πραγματοποιείται η συγκέντρωση στον προαύλιο χώρο πριν την έναρξη του ωρολογίου προγράμματος και η καθιερωμένη διαδικασία (ενημέρωση, προσευχή) θα πραγματοποιείται εντός των αιθουσών. Για τον ίδιο λόγο παρακαλείσθε να αποφεύγετε τον συνωστισμό στις δύο εισόδους/εξόδους του σχολείου.

β) Οι σχολικές αίθουσες θα διαμορφωθούν έτσι ώστε να μεγιστοποιείται η απόσταση μεταξύ των μαθητών (ίση με 1,5 μέτρo μήκος) στο πλαίσιο του εφικτού, δηλαδή ένας μαθητής ανά θρανίο. Μέγιστος επιτρεπόμενος αριθμός μαθητών ανά σχολική αίθουσα ορίζεται στους (15). Συνεπώς, όλα τα τμήματα του σχολείου μας θα χωριστούν κατά αλφαβητική σειρά σε υποτμήματα ίσης δυναμικότητας στα οποία θα γίνεται εκ περιτροπής διδασκαλία.

γ)  Κατά την πρώτη εβδομάδα έναρξης λειτουργίας, οι μαθητές του α΄ υποτμήματος προσέρχονται και παρακολουθούν μαθήματα τις ημέρες Δευτέρα, Τετάρτη και Παρασκευή, ενώ οι μαθητές του β΄ υποτμήματος τις ημέρες Τρίτη και Πέμπτη. Ακολούθως, την επόμενη εβδομάδα, οι μαθητές του α΄ υποτμήματος προσέρχονται και παρακολουθούν μαθήματα τις ημέρες Τρίτη και Πέμπτη, ενώ του β΄ υποτμήματος τις ημέρες Δευτέρα, Τετάρτη και Παρασκευή. Κατά τον ίδιο τρόπο, με εναλλαγή ημερών παρακολούθησης ανά εβδομάδα για κάθε υποτμήμα, θα συνεχίσουμε και για τις επόμενες εβδομάδες, μέχρι τη λήξη των μαθημάτων (26 Ιουνίου). Έχει ληφθεί μέριμνα ώστε τα αδέρφια να έρχονται τις ίδιες ημέρες.

Παρακαλείσθε να τηρείτε τις αποστάσεις κατά την προσέλευση των παιδιών και κατά τη διάρκεια της αναμονής σας πριν την λήξη των μαθημάτων.

Επίσης, η επικοινωνία σας με το εκπαιδευτικό προσωπικό και τη διεύθυνση του σχολείου θα πρέπει να γίνεται εξ αποστάσεως καθώς απαγορεύεται η είσοδος σε ενήλικους που δεν ανήκουν στο εκπαιδευτικό προσωπικό και στο βοηθητικό προσωπικό.

Ο/η εκπαιδευτικός κάθε τμήματος θα σας ενημερώσει για τα ονόματα των μαθητών που θα περιλαμβάνει το κάθε υποτμήμα με μήνυμα ή τηλεφώνημα.

δ) Τι θα πρέπει να προσέξουν μαθητές και εκπαιδευτικοί στα διαλείμματα:
• Σταδιακή και με σειρά έξοδος των μαθητών στο προαύλιο.
• Διαφορετικοί χώροι για τους μαθητές κάθε τμήματος/ υποτμήματος στο προαύλιο.
• Φυσικός αερισμός των αιθουσών ιδίως στο διάλειμμα.
• Απαγόρευση παιχνιδιών με μπάλα (π.χ. μπάσκετ, ποδόσφαιρο, βόλεϊ).

ε) Με ευθύνη και της σχολικής επιτροπής πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης του δήμου ορίζεται η παροχή υπηρεσιών καθαριότητας και κατά τη διάρκεια λειτουργίας των σχολικών μονάδων, σύμφωνα με τις οδηγίες της Διεύθυνσης Δημόσιας Υγείας του Υπουργείου Υγείας και του Ε.Ο.Δ.Υ.

στ) Για το υπόλοιπο του σχολικού έτους 2019-2020 δεν πραγματοποιούνται οι εκδρομές, επισκέψεις, εκδηλώσεις, μαθητικοί αγώνες, προγράμματα ανταλλαγής μαθητών και εκπαιδευτικών και τέλος, αναστέλλεται η λειτουργία των σχολικών βιβλιοθηκών.

ζ) Τα κυλικεία των σχολικών μονάδων παραμένουν κλειστά μέχρι τη λήξη του διδακτικού έτους. Γι αυτό θα πρέπει οι μαθητές να έχουν μαζί τους κολατσιό και νερό.

η) Δε θα λειτουργήσει το ολοήμερο πρόγραμμα.

θ)Οι Α΄,Β΄,και Γ΄τάξεις θα σχολούν 13:10΄ και οι Δ΄,Ε΄,και Στ΄τάξεις 13:15΄.

ι)Η αποχώρηση της Α΄και Δ΄τάξης θα γίνεται από την πίσω έξοδο.(Πίσω από το ξεν. ΑΛΚΥΩΝ)

κ)Η χρήση μάσκας είναι προαιρετική για τους μαθητές.

λ)Οι γονείς πρέπει να είναι πολύ προσεχτικοί , και να θερμομετρούν καθημερινά τα παιδιά τους και αν διαπιστώνουν ότι έχουν κάποιο σύμπτωμα γρίπης, όπως πυρετό, βήχα, ,καταβολή, πονόλαιμο, αρθραλγίες / μυαλγίες ή ρινική συμφόρηση να τα κρατούν στο σπίτι και να συμβουλεύονται τον γιατρό.

μ)Την πρώτη ημέρα που θα έρθουν οι μαθητές στο σχολείο,θα εισέλθουν μόνοι τους στην αυλή και θα κατευθυνθούν στο σημείο που βρίσκεται ο δάσκαλός τους.

Την περίοδο αυτή που τα κρούσματα στη χώρα μας είναι ιδιαίτερα χαμηλά και τα τμήματα του σχολείου θα είναι ολιγομελή, είναι μια πολύ καλή ευκαιρία να μάθουν κυρίως τα παιδιά μας πως θα εφαρμόσουν τους νέους κανόνες στη νέα σχολική πραγματικότητα. Με τη συνεργασία όλων μας και τη σωστή τήρηση των οδηγιών η σχολική χρονιά θα τελειώσει αισίως.

Με εκτίμηση, η Δ/ντρια και οι Εκπ/κοί του 1ου Δημοτικού σχολείου Σκιάθου.

Δημοσιεύθηκε στη ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ | Σχολιάστε

Η σημασία των θετικών συναισθημάτων στη ζωή μας.

Πόση σημασία έχει να σκεφτόμαστε θετικά, να αισθανόμαστε θετικά για να μπορούμε να είμαστε ευτυχισμένοι και ισορροπημένοι άνθρωποι;

Μπορούμε να μάθουμε στα παιδιά μας να είναι ευτυχισμένα;

 Οι έρευνες δείχνουν πως τα παιδιά που βιώνουν συχνά θετικά συναισθήματα, είναι πιο ευτυχισμένα και πιο κοινωνικά. Τα θετικά συναισθήματα διευρύνουν το νου, κάνουν τα παιδιά πιο δημιουργικά, πιο έξυπνα, πιο ικανά να λύνουν τα προβλήματα που προκύπτουν. Τα θετικά συναισθήματα βοηθούν όλους μας να διαχειριζόμαστε καλύτερα δύσκολες στιγμές της ζωής μας. Η συσσώρευση θετικών συναισθημάτων μας βοηθούν σε μία δύσκολη στιγμή να έχουμε ψυχική ανθεκτικότητα και μπορούν έως και να «ακυρώσουν» τις αρνητικές εμπειρίες και τα αρνητικά συναισθήματα (Fredrickson,1998).

Με συστηματικές έρευνες, οι ειδικοί μελετούν ποιες είναι οι συνήθειες, δραστηριότητες και πρακτικές, που αν τις υιοθετήσουμε στην καθημερινότητα μας θα έχουμε όλα τα παραπάνω οφέλη. Τα ευρήματα αυτά, αποτελούν τις λεγόμενες «εμπειρικά τεκμηριωμένες παρεμβάσεις για την ενδυνάμωση της ευεξίας» που μπορούμε να τις εφαρμόσουμε και στα παιδιά. Παρ όλα αυτά, ο πρώτος και καλύτερος τρόπος για να αρχίσουν τα παιδιά μας να είναι πιο θετικά, είναι να γίνουμε πρώτοι εμείς το παράδειγμα να σκεφτόμαστε και να δρούμε θετικά και να εφαρμόζουμε στην πράξη δραστηριότητες όπως αυτές που ακολουθούν.

Μία πολύ «διάσημη» άσκηση, οι θετικές ωφέλειες της οποίας έχουν κατά κόρον ερευνηθεί από τον Martin Seligman και τους συνεργάτες του, είναι οι «3 καλές στιγμές». Ο τρόπος που λειτουργεί είναι πολύ απλός. Κάθε μέρα, συνήθως στο τέλος της, καταγράφουμε τρεις καλές στιγμές της μέρας μας. Τα παιδιά, ανάλογα με την ηλικία τους, μπορούν να διδαχθούν είτε να τις γράφουν σε ένα ημερολογιάκι, είτε να τις αφηγούνται σε έναν ενήλικα. Το «κλειδί» για την επιτυχία της άσκησης είναι να μην καταγράφονται απλά οι καλές στιγμές, αλλά να σκέφτεται και να διηγείται κανείς και το «γιατί» αυτές οι στιγμές καταχωρούνται στη μνήμη μας ως θετικές. Πρόκειται στην ουσία για μια άσκηση θετικής αυτογνωσίας. Αντί να αναλύουμε τι δεν πήγε καλά και πως μπορούμε να αποφύγουμε αυτό να μας συμβαίνει, αναλύουμε τι πήγε καλά έτσι ώστε αφενός να το εκτιμούμε και να το χαιρόμαστε και αφετέρου να το ξέρουμε και να το επιδιώκουμε να συμβαίνει συχνότερα.

Ακόμη, τα παιδιά μπορούν να εκπαιδευτούν στη διαδικασία του «απολαμβάνειν» τις θετικές εμπειρίες. Με τον όρο απολαμβάνειν, μεταφράζουμε στα Ελληνικά τον όρο savoring που επίσης είναι μια διαδικασία που ενδυναμώνει το θετικό που μας συμβαίνει. (Μπενέτου & Μαλικιώση-Λοίζου, 2011). Έρευνες από τον καθηγητή Fred Bryant, στο Πανεπιστήμιο Loyola του Σικάγο, δείχνουν ότι η απόλαυση μιας θετικής εμπειρίας είναι κάτι παραπάνω από την ευχαρίστηση που μας προσφέρει αυτή καθαυτή η εμπειρία. Χρειάζεται κανείς να μπορεί να κινητοποιεί όλες του τις αισθήσεις, να μπορεί να στέκεται στο θετικό γεγονός και να το παρατηρεί ωσάν εξωτερικός παρατηρητής, έχοντας επίγνωση ότι συμβαίνει. Διδάσκουμε στα παιδιά μας να απολαμβάνουν και να χαίρονται στο έπακρο ό,τι θετικό τους συμβαίνει όταν για παράδειγμα περπατώντας στον Εθνικό Κήπο, στεκόμαστε να παρατηρήσουμε τα πολύχρωμα λουλούδια, δίνουμε χρόνο να τα μυρίσουμε και να τα φωτογραφίσουμε. Επιπλέον, απολαμβάνουμε, αν μαθαίνουμε να «μυρηκάζουμε» το θετικό, μιλώντας γι αυτό τόσο τη στιγμή που συμβαίνει όσο και αναμνηστικά στη συνέχεια: « τι όμορφα λουλούδια, ε; Δείτε πόσο όμορφα και στη σειρά τα έχουν φυτέψει! Πόσο χαίρομαι που βρήκαμε χρόνο σήμερα να κάνουμε αυτή τη βόλτα μαζί εδώ!». Συνήθως, τα παιδιά – ιδίως τα μικρότερα- είναι καλύτερα από τους μεγάλους στο να στέκονται και να δίνουν χρόνο στην απόλαυση μιας εμπειρίας. Μπορούμε να διδαχτούμε εμείς από αυτά και οπωσδήποτε να μην μπλοκάρουμε αυτή τη φυσική τους ικανότητα να χαίρονται και να ενθουσιάζονται.

Της Άννυς Μπενέτου, Msc, Phd
Συμβουλευτική & Θετική Ψυχολογία

Μία πολύ ωραία ιδέα διάβασα στο https://www.aspaonline.gr/2011/07/12/to-vazo-ton-anamniseon/  με το Βάζο των αναμνήσεων.Είναι σχετική με την άσκηση με τις “3 καλές  στιγμές”, που προτείνει ο Martin Seligman,πιο πάνω.

Διαβάστε την κι εσείς και προσπαθήστε να την εφαρμόσετε! Σίγουρα θα βγείτε κερδισμένοι!

Ένα πολύ ωραίο άρθρο είναι και το παρακάτω

Πώς σε προστατεύουν οι αναμνήσεις της παιδικής ηλικίας;

Θετική ψυχολογία!

Ας εκπαιδευτούμε σ`αυτήν και ας εκπαιδεύσουμε και τα παιδιά μας, για να είναι ευτυχισμένα!

Με αγάπη, Συκιώτου Δήμητρα

Δημοσιεύθηκε στη ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ | Σχολιάστε

Εγγραφές μαθητών στην Α΄ τάξη Γυμνασίου των Μουσικών Σχολείων.


Λήψη αρχείου

Δημοσιεύθηκε στη ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ | Σχολιάστε

Εγγραφές μαθητών και μαθητριών στα Δημοτικά Σχολεία,για τη σχολική χρονιά 2020-2021


Λήψη αρχείου

 

Δημοσιεύθηκε στη ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ | Σχολιάστε

“Η Γιορτή της μητέρας .”

Νικόλαος Γύζης

Χρόνια πολλά σε όλες τις μανούλες του κόσμου!

Κι ένα τέταρτο μητέρας αρκεί για δέκα ζωές,

και πάλι κάτι θα περισσέψει,

που να το ανακράξεις

σε στιγμή μεγάλου κινδύνου.

Οδυσσέας ΕλύτηςΕκ του πλησίον»)

H Παγκόσμια Ημέρα της Μητέρας είναι μέρα εορτασμού της μητρότητας και των ευχαριστιών προς τη μητέρα, μια γιορτή με αρχαιοελληνικές αναφορές στην λατρεία της θεάς Κυβέλης, της μητέρας των θεών, όπως την προσφωνεί ο Πίνδαρος («Κυβέλα, Μάτερ θεών»).

Στη σύγχρονη εποχή, η αμερικανίδα κοινωνική ακτιβίστρια Άννα Μαρία Τζάρβις (1864-1948) ήταν αυτή που είχε πρώτη την ιδέα να καθιερωθεί μια ιδιαίτερη ημέρα προς τιμή της μητέρας.

Πολλές χώρες, συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας, γιορτάζουν την Παγκόσμια Ημέρα της Μητέρας τη δεύτερη Κυριακή του Μαΐου .Πηγή: https://www.sansimera.gr/worldays/22

© SanSimera.gr

Όσο για την Ελλάδα, η γιορτή της μητέρας συνδέθηκε με τη γιορτή της Υπαπαντής (2 Φεβρουαρίου). Τότε η ορθόδοξη εκκλησία γιορτάζει την Παναγία με τον Ιωσήφ, που πηγαίνουν τον Ιησού των 40 ημερών στον Ναό για ευλογία. Ο παράλληλος εορτασμός της μητέρας ξεκίνησε το 1929 και έχει προφανή συμβολισμό. Κατά τη δεκαετία του 1960, όμως, ο εορτασμός ατόνησε και ενισχύθηκε η συνήθεια εορτασμού της μητέρας τη δεύτερη Κυριακή του Μαΐου, όπως συνέβαινε στη Δύση.

Τη δεύτερη Κυριακή του Μαΐου, γιορτάζει η μητρότητα,γιορτάζει η μητέρα!

Ένα ποίημα του  Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη στη Μητέρα!

Μάνα μου,
εγώ είμαι τ’ άμοιρο
το σκοτεινό τρυγόνι
όπου το δέρνει ο άνεμος
βροχή που το πληγώνει..
Το δόλιο
όπου κι αν στραφεί
απ’ όπου κι αν περάσει
δε βρίσκει πέτρα να σταθεί
κλωνάρι να πλαγιάσει..
Εγώ βαρκούλα μοναχή
βαρκούλα αποδαρμένη
μέσα σε πέλαγο ανοιχτό
σε θάλασσα αφρισμένη..
Παλεύω με τα κύματα
χωρίς πανί, τιμόνι
κι άλλη δεν έχω άγκυρα
πλην την ευχή σου μόνη..
Δημοσιεύθηκε στη ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ | Σχολιάστε

Ψυχική υγεία των παιδιών εν μέσω της πανδημίας COVID-19-Οδηγός για γονείς.


Λήψη αρχείου

Δημοσιεύθηκε στη ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ | Σχολιάστε

1η Μαΐου!Η γιορτή των εργατών και η γιορτή της Άνοιξης!-Δημιουργία του δικού μας στεφανιού!

Στεφάνι-Έργο ζωγραφικής του Σπύρου Βασιλείου

Καλό Μήνα !!!

Χαρούμενη Πρωτομαγιά!

Τι γιορτάζουμε την 1η του Μάη;

Η εργατική Πρωτομαγιά

Την 1η Μαΐου του 1886, τα εργατικά συνδικάτα στο Σικάγο ξεσηκώθηκαν διεκδικώντας το 8ωρο και καλύτερες συνθήκες εργασίας με σύνθημα «Οχτώ ώρες δουλειά, οχτώ ώρες ανάπαυση, οχτώ ώρες ύπνο». Τουλάχιστον 400.000 άνθρωποι συμμετείχαν στις απεργίες που γίνονταν σε όλη την χώρα και πάνω από 80.000 στο Σικάγο.Η ημέρα αυτή έχει καθιερωθεί από το 1937 επίσημα  πλέον ως “Ημέρα Εορτασμού της Εργασίας”.

 

Εργατική Πρωτομαγιά στην Ελλάδα

Στην Ελλάδα η πρώτη διαδήλωση την Πρωτομαγιά έγινε το 1892 και το 1893 όταν περίπου 2.000 εργαζόμενοι κατέβηκαν στους δρόμους ζητώντας οχτάωρο, Κυριακή αργία και κρατική ασφάλιση στα θύματα εργατικών ατυχημάτων.

Τον Μάιο του 1936 οι καπνεργάτες της Θεσσαλονίκης, μετά την απόρριψη των αιτημάτων τους, κατέλαβαν ένα εργοστάσιο και η διαμαρτυρία συνεχίστηκε με συμπαράσταση καπνεργατών από άλλα εργοστάσια.

Εναντίον τους κινήθηκε τόσο η αστυνομία όσο και ο στρατός, ενώ κατά τη διάρκεια των συγκρούσεων έχασαν τη ζωή τους 8 εργάτες από τους πυροβολισμούς χωροφυλάκων.
Σ’ αυτό το σημείο έχει στηθεί το μνημείο του καπνεργάτη.

Με πυροβολισμούς προσπάθησαν να διαλύσουν και τις άλλες συγκεντρώσεις και συνολικά είχαμε τουλάχιστον 12 νεκρούς και 300 τραυματίες. Οι δολοφονίες των εργατών ήταν η έμπνευση του Ρίτσου για τον «Επιτάφιο».

Η Γιορτή της Άνοιξης

Την Πρωτομαγιά, γιορτάζουμε επίσης τη μέρα των λουλουδιών και της Άνοιξης, μια αρχαία εορτή, την οποία τιμούμε και σήμερα φτιάχνοντας στεφάνια.
H γιορτή των λουλουδιών και της Άνοιξης, η αρχαία Πρωτομαγιά, η οποία πήρε σιγά-σιγά κι επίσημη μορφή.

Τα λεγόμενα Ανθεστήρια, ήταν η πρώτη επίσημη γιορτή ανθέων των Ελλήνων, η οποία ιδρύθηκε πρώτα στην Αθήνα και στη συνέχεια και σε άλλες πόλεις της Ελλάδας, όπου κατά την τελετή κατευθύνονταν προς τα ιερά πομπές με κανηφόρες, που κουβαλούσαν λουλούδια.

Αργότερα, με το πέρασμα των αιώνων, η αρχική έννοια της Πρωτομαγιάς χάθηκε και τα έθιμα επιβίωσαν απλώς ως λαϊκές γιορτές στις οποίες συμπεριλαμβάνονται περιφορά δέντρων, πράσινων κλαδιών ή στεφάνων με λουλούδια, χορός γύρω από ένα δέντρο ή ένα στολισμένο κοντάρι-γαϊτανάκι.

Πρόκειται για μια από τις ελάχιστες γιορτές χωρίς θρησκευτικό περιεχόμενο που έχουν διατηρηθεί ως τις μέρες μας με εκδηλώσεις στον λαϊκό πολιτισμό πολλών ευρωπαϊκών λαών.

Έθιμα της Πρωτομαγιάς

Πίνακας ζωγραφικής του Λουκά Γεραλή

Στην Ελλάδα το πιο διαδεδομένο έθιμο είναι η δημιουργία του πρωτομαγιάτικου στεφανιού από λουλούδια κομμένα από τους αγρούς.Έτσι κι εμείς γιορτάζουμε αυτήν την ημέρα φτιάχνοντας στεφάνια από λουλούδια για να καλωσορίσουμε την Άνοιξη!!!

Σύμφωνα με τη διευθύντρια του Κέντρου Λαογραφίας της Ακαδημίας Αθηνών, Αικατερίνη Καμηλάκη, το στεφάνι κατασκευαζόταν με βέργα από ευλύγιστο και ανθεκτικό ξύλο κλήματος ή άλλο και στολιζόταν με λουλούδια και κλαδάκια καρποφόρων δέντρων, όπως η αμυγδαλιά, η συκιά και η ροδιά. Ακόμα, το διακοσμούσαν με στάχυα από σιτάρι και κριθάρι, με κρεμμύδι αλλά και σκόρδο για το μάτι. Η χρησιμοποίηση πρασινάδας και όχι τόσο λουλουδιών με σκοπό τη μετάδοση της γονιμότητάς τους ήταν το κύριο χαρακτηριστικό των μαγιάτικων συνηθειών. Στον αγροτικό χώρο, μάλιστα, δε θεωρείτο απαραίτητο το πλέξιμο στεφανιών. Αρκούσε η τοποθέτηση πάνω από την πόρτα του σπιτιού μιας δέσμης από χλωρά κλαδιά ελιάς, συκιάς, νερατζιάς, πορτοκαλιάς και άλλα μαζί με λουλούδια. Απαραίτητη ήταν, επίσης, η ύπαρξη μεταξύ τους φυτών αποτρεπτικών… του κακού, όπως είναι η τσουκνίδα, το σκόρδο και άλλα.

………………………………………………………………………………………………………………………….

Δημιουργία του δικού μας στεφανιού!

Παιδιά ας δημιουργήσουμε το δικό μας στεφάνι, φτιάχνοντάς το με φρέσκα λουλούδια του αγρού ή του κήπου μας. Βγάλτε μία φωτογραφία από το στεφάνι που φτιάξατε ,συνοδέψτε την με ένα ποίημα για την πρωτομαγιά ή την άνοιξη και στείλτε τα στο email του σχολείου μας,1dimskiath@sch.gr, μέχρι το Σάββατο 2 Μαΐου.

 

Δημοσιεύθηκε στη ΔΡΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ | Σχολιάστε
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση