Σήμερα, στην Ε΄ Τάξη, είχαμε την ευκαιρία να ζήσουμε μια ιδιαίτερη εμπειρία που αφορούσε τη διαδικασία των εκλογών και τις αρχές της Δημοκρατίας. Στο πλαίσιο του μαθήματος της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής, αποφασίσαμε να διεξάγουμε εκλογές για την ανάδειξη του 5μελους Συμβουλίου της τάξης μας.
Η διαδικασία ξεκίνησε με τους υποψηφίους να βγάζουν λόγο και να παρουσιάζουν τις προτάσεις τους, αναλύοντας τους λόγους για τους οποίους επιθυμούσαν να συμμετάσχουν στο 5μελες. Κάθε υποψήφιος είχε την ευκαιρία να εκφράσει τις απόψεις του και να κερδίσει την εμπιστοσύνη των συμμαθητών του.
Ακολούθησε η εκλογική διαδικασία, όπου οι μαθητές ψήφισαν με βάση τις προτάσεις και τις θέσεις των υποψηφίων. Η διαδικασία ολοκληρώθηκε με την καταμέτρηση των ψήφων και την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων. Οι μαθητές του νέου 5μελούς Συμβουλίου αναδείχθηκαν και πλέον έχουν τη δυνατότητα να εκπροσωπήσουν τη τάξη τους με υπευθυνότητα και με σεβασμό στις Δημοκρατικές διαδικασίες.
Η δραστηριότητα αυτή δεν ήταν μόνο μια εμπειρία για την εκπαιδευτική μας πορεία, αλλά και μια ευκαιρία για να μάθουμε και να βιώσουμε τις αξίες της Δημοκρατίας. Μέσα από την εκλογική διαδικασία, οι μαθητές κατανοούν τη σημασία της συμμετοχής, του σεβασμού στη γνώμη των άλλων και της συνεργασίας για το καλό του συνόλου. Επιπλέον, αναγνωρίζουν την αξία της υπεύθυνης επιλογής και της διαφάνειας στη λήψη αποφάσεων.
Η σημερινή δράση ενίσχυσε όχι μόνο τις Δημοκρατικές αξίες, αλλά και τις κοινωνικές και μαθησιακές ικανότητες των μαθητών μας, καθώς τους προσέφερε την ευκαιρία να συμμετέχουν σε μια πραγματική διαδικασία που αφορά τη ζωή της τάξης τους και την καθημερινότητά τους.
