ΑΓΙΑΣΜΟΣ ΣΧ. ΕΤΟΥΣ 2024-25

0

Συγγραφέας: 19ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΡΟΔΟΥ | Κατηγορία ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ | , στις 10-09-2024

ΣΑΣ ΕΝΗΜΕΡΩΝΟΥΜΕ ΟΤΙ ΑΥΡΙΟ ΤΕΤΑΡΤΗ 11 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ ΘΑ ΓΙΝΕΙ Ο ΑΓΙΑΣΜΟΣ ΣΤΙΣ 8.30 ΤΟ ΠΡΩΙ ΣΤΟΝ ΠΡΟΑΥΛΙΟ ΧΩΡΟ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

ΚΑΛΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ

Η ΚΥΡΙΑ ΣΑΡΑΚΟΣΤΗ

0

Συγγραφέας: 19ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΡΟΔΟΥ | Κατηγορία ΑΠΟΚΡΙΕΣ | , στις 22-03-2024

IMG 20240321 093407

IMG 20240321 113653

ΑΠΟΚΡΙΕΣ

0

Συγγραφέας: 19ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΡΟΔΟΥ | Κατηγορία ΑΠΟΚΡΙΕΣ | , στις 13-03-2024

ΤΑ ΜΑΓΙΚΑ ΓΥΑΛΙΑ- Τα γυαλιά που φτιάξαμε μας ταξίδεψαν σε μαγικά μέρη

IMG 20240311 100359

Ο ΒΑΣΙΛΗΣ ΤΑΞΙΔΕΨΕ ΜΕ ΤΑ ΜΑΓΙΚΑ ΓΥΑΛΙΑ ΣΤΗ ΧΩΡΑ ΤΩΝ ΦΑΝΤΑΣΜΑΤΩΝ

IMG 20240311 100431

Ο ΝΤΙΝΟΣ ΣΤΗ ΧΩΡΑ ΜΕ ΤΑ ΠΑΓΩΤΑ

IMG 20240311 100505

Η ΑΓΓΑΛΙΝΑ ΣΤΗ ΧΩΡΑ ΤΟΥ ΟΥΡΑΝΙΟΥ ΤΟΞΟΥ

IMG 20240311 100531

Η ΑΡΙΑΔΝΗ ΣΤΗ ΧΩΡΑ ΤΩΝ ΦΡΟΥΤΩΝ

IMG 20240311 100547

Η ΜΑΡΙΑ ΣΤΗ ΧΩΡΑ ΤΩΝ ΛΟΙΛΟΙΔΙΩΝ

IMG 20240311 100603

Η ΑΝΔΡΟΝΙΚΗ ΣΤΗ ΧΩΡΑ ΤΩΝ ΓΛΥΚΩΝ

IMG 20240311 100613

Η ΕΙΡΗΝΗ ΣΤΗ ΧΩΡΑ ΤΩΝ ΦΑΝΤΑΣΜΑΤΩΝ

IMG 20240311 100634

Η ΝΙΚΟΛ ΣΤΗ ΧΩΡΑ ΤΟΥ ΟΥΡΑΝΙΟΥ ΤΟΞΟΥ

 

ΦΤΙΑΞΑΜΕ ΤΟΝ ΑΣΤΕΙΟ ΚΛΟΟΥΝ ΚΑΙ ΠΑΙΞΑΜΕ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ

IMG 20240311 094701

IMG 20240311 094727

IMG 20240311 094831

ΟΙ ΧΑΡΤΑΕΤΟΙ ΜΑΣ

IMG 20240313 112257

IMG 20240313 112251

IMG 20240313 112243

ΟΙ ΚΛΟΟΥΝ

IMG 20240311 095425

dav

ΤΟ ΠΟΛΥΤΙΜΟ ΝΕΡΟ

0

Συγγραφέας: 19ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΡΟΔΟΥ | Κατηγορία ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ | , στις 04-03-2024

Με αφορμή τη χαλαζόπτωση που έγινε στο νησί, μαζέψαμε από την αυλή του σχολείου χαλάζι για παρατήρηση.

  • Μάθαμε πως δημιουργείται το χαλάζι.
  • Στη συνέχεια, φτιάξαμε το σταγονούλη και συζητήσαμε για το νερό και τη σημασία που έχει για τη ζωή. Μαθαίνουμε τη σύσταση του νερού Η2Ο και γράφουμε στο χαρτί.
  • Συζητάμε για τη χρήση του. Πως οι άνθρωποι το χρησιμοποιούν στην καθημερινότητά τους
  • IMG 20240227 115723 1 

    Μαθαίνουμε μέσα από την ιστορία, πως το νερό βοήθησε στην ανάπτυξη του πολιτισμού. Ο σταγονούλης  αφηγείται πως βοήθησε  τον πρωτόγονο άνθρωπο να ζήσει και να εξελιχθεί .

    IMG 20240222 101006

    – Ο ΚΥΚΛΟΣ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ
    Βλέπουμε βίντεο για τον κύκλο του νερού
    Κάνουμε αναπαράσταση μουσικοκινητικό παιχνίδι το ταξίδι της σταγόνας,
    σχεδιάζουμε στο χαρτί το κύκλο του νερού.
    Μαθαίνουμε καινούριες λέξεις, εξάτμιση-συμπύκνωση- υγροποίηση

    IMG 20240222 101101

    IMG 20240222 100414

    IMG 20240222 100418

    ΤΑ ΣΥΝΝΕΦΑ ΤΑΞΙΔΕΥΟΥΝ
    Φωτογραφίζουμε τα σύννεφα, και βλέπουμε τους σχηματισμούς τους.
    Ζωγραφίζουμε τα σχήματα που παρατηρήσαμε.
    Κατασκευάσαμε σύννεφα με χαρτόνι και φυσήξαμε με δύναμη για να ταξιδέψουν μακριά.

     

    IMG 20240222 110738

    1ο   ΠΕΙΡΑΜΑ πήξη –τήξη. Πραγματοποιούμε το πείραμα με την πήξη (χαλάζι) και τήξη του νερού. 
    2ο  ΠΕΙΡΑΜΑ Διαλυτότητα. Παρατηρούμε ποια υλικά διαλύονται και ποια όχι στο νερό.
    3ο ΠΕΙΡΑΜΑ Επιπλέει-βυθίζεται –Παρατηρούμε κ καταγράφουμε ποια υλικά επιπλέουν και ποια βυθίζονται

    IMG 20240219 095721

    IMG 20240219 095842

    IMG 20240223 091814

    IMG 20240219 100713

    ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗ ΝΕΡΟΥ -Η ΜΟΛΥΝΣΗ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ
    Μέσα από βίντεο εικόνες και παραμύθια βλέπουμε τις συνέπειες της μόλυνσης του νερού.
    Τα παιδιά προτείνουν τρόπους εξοικονόμησης νερού στο σπίτι τους.
     Φτιάξαμε το δικό μας παραμύθι με τον τίτλο
    «Η περιπέτεια του σταγονούλη

    IMG 20240301 090711

    IMG 20240301 090719

    IMG 20240301 091231

    IMG 20240301 090726

    IMG 20240301 091252

    IMG 20240301 091300

    IMG 20240301 091307

    IMG 20240301 091316

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ-ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΓΙΑ ΤΟ ΕΤΟΣ 2024-2025

0

Συγγραφέας: 19ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΡΟΔΟΥ | Κατηγορία ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ | , στις 29-02-2024

Λαμβάνοντας υπόψη την περ. α’ της παρ. 4 του άρθρου 6, του ΠΔ 79/2017 (Α΄ 109) όπως τροποποιήθηκε
με την παρ. 1 του άρθρου 44 του ν. 4777/2021 (Α΄ 25) οι αιτήσεις εγγραφών στα δημόσια Νηπιαγωγεία γενικής
παιδείας, για το σχολικό έτος 2024-2025 θα πραγματοποιηθούν από 1 έως 20 Μαρτίου 2024. Εγγραφές μετά
την 20η Μαρτίου θεωρούνται εκπρόθεσμες και χρειάζονται την έγκριση του/της Διευθυντή/ντριας
Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, όπως τούτο ορίζεται στην παρ. 6 του άρθρου 6 του ΠΔ 79/2017 (Α΄109).
Σύμφωνα με το άρθρο 1 της υπ’ αρ. πρωτ. 53128/Δ1/8-5-2020 (Β΄ 1767) ΚΥΑ, οι εγγραφές στα δημόσια
Νηπιαγωγεία γενικής παιδείας γίνονται μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov. gr)
με υποβολή ηλεκτρονικής αίτησης εγγραφής.
Την Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής υποβάλλουν οι γονείς/κηδεμόνες στο Νηπιαγωγείο που ανήκει το
νήπιο-προνήπιο, βάσει της διεύθυνσης κατοικίας τους και σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας του
Νηπιαγωγείου, μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στην
ηλεκτρονική διεύθυνση: https://proti-eggrafi.services.gov.gr/
Στα Νηπιαγωγεία, για το σχολικό έτος 2024-2025, θα φοιτήσουν μαθητές/τριες που έχουν συμπληρώσει
τη νόμιμη ηλικία εγγραφής, όπως αυτή ορίζεται στις σχετικές διατάξεις του άρθρου 34 του ν. 4704/2020 (Α΄
133). Σύμφωνα με αυτές, στα Νηπιαγωγεία εγγράφονται μαθητές/τριες που την 31η Δεκεμβρίου του έτους
εγγραφής συμπληρώνουν την ηλικία των τεσσάρων (4) ετών. Συγκεκριμένα, εγγράφονται στα Νηπιαγωγεία
για το σχολικό έτος 2024-25, μαθητές/τριες γεννημένοι/ες το 2020 και τα Νηπιαγωγεία υποχρεούνται να
δεχτούν όλες τις αιτήσεις προνηπίων που έχουν γεννηθεί κατά τη διάρκεια του έτους αυτού.

3. Α) Ο/Η Διευθυντής/ντρια-Προϊστάμενος/η του Νηπιαγωγείου δέχεται όλες τις αιτήσεις, για φοίτηση
νηπίων και προνηπίων, που ανήκουν στη σχολική περιφέρεια του Νηπιαγωγείου.
Β) Η εγγραφή του νηπίου στο δεύτερο έτος του Νηπιαγωγείου γίνεται αυτεπάγγελτα, σύμφωνα με την
παρ. 5 του άρθρ. 6 του ΠΔ 79/2017 (Α’ 109).
Γ) Νήπια που δεν έχουν εγγραφεί και φοιτήσει στο Νηπιαγωγείο και έχουν συμπληρώσει την ηλικία των
6 ετών (την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής) εγγράφονται στο δημοτικό με απόφαση του οικείου
Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, που εκδίδεται ύστερα από σύμφωνη γνώμη του οικείου ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.
ή του/της οικείου/ας Συμβούλου Εκπαίδευσης Νηπιαγωγών, διαφορετικά εγγράφονται στο Νηπιαγωγείο,

ΠΩΣ ΓΙΝΕΤΑΙ Η ΑΙΤΗΣΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ

Σύμφωνα με το άρθρο 2 της υπ’ αρ. πρωτ. 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767) ΚΥΑ για την εγγραφή του νηπίουπρονηπίου οι γονείς/κηδεμόνες πρέπει να ακολουθήσουν τα εξής βήματα:
• Χρήση κωδικών: Οι γονείς/κηδεμόνες, κατά την είσοδό τους στην Ηλεκτρονική Υπηρεσία
«Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) αυθεντικοποιούνται με τη χρήση των
κωδικών-διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας
Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet).
• Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής (https://proti-eggrafi.services.gov.gr/) και επιλογή του
Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του.
• Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: Κατά την είσοδό του στο σύστημα, ο γονέας/κηδεμόνας
συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (προαιρετικά) και κινητού τηλεφώνου
μέσω του οποίου θα ενημερώνεται για την πορεία της αίτησής του.
Για την υποβολή της αίτησης οι γονείς/κηδεμόνες συμπληρώνουν διαδοχικά τα ακόλουθα (παρ. 2 του
άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β’ 1767)):
α) τα στοιχεία του προνηπίου-νηπίου για το οποίο αιτούνται την εγγραφή. Το σύστημα διαλειτουργεί με το
Μητρώο Πολιτών και το Πληροφοριακό Σύστημα myschool και παρέχει στους γονείς/κηδεμόνες κατάλογοτων τέκνων που είναι εγγεγραμμένα στην οικογενειακή τους μερίδα, τα οποία είναι σε ηλικία εγγραφής στο
Νηπιαγωγείο και τα οποία δεν είναι εγγεγραμμένα σε άλλη σχολική μονάδα. Τα στοιχεία των τέκνων είναι
συμπληρωμένα και οι γονείς/κηδεμόνες επιλέγουν το/τα τέκνο/α για το/τα οποίο/α επιθυμούν να
υποβάλουν αίτηση. Σε περίπτωση ωστόσο που για οποιοδήποτε λόγο ο κατάλογος δεν περιλαμβάνει το τέκνο
που επιθυμούν να εγγράψουν, έχουν τη δυνατότητα να εισάγουν μόνοι τους τα στοιχεία του νηπίουπρονηπίου και να τεκμηριώσουν τη σχέση κηδεμονίας, είτε με δικαστική απόφαση επιμέλειας, είτε με
ιδιωτικό συμφωνητικό ρύθμισης επιμέλειας, με ανάρτηση σχετικού αποδεικτικού σε ψηφιακή μορφή,
β)τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας τους, την οποία τεκμηριώνουν αναρτώντας σχετικό αποδεικτικό έγγραφο
σε ψηφιακή μορφή όπως λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο ή άλλο δημόσιο πρόσφατο έγγραφο από
το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας,
γ) τα στοιχεία άλλου/ων τέκνου/ων, που φοιτά/ούν στην ίδια ή σε συστεγαζόμενη σχολική μονάδα, εφόσον
υπάρχει/ουν και για το/τα οποίο/α θα χρειαστεί να προσκομίσουν Βεβαίωση Φοίτησης από τον/τη
Διευθυντή/ντρια της συστεγαζόμενης σχολικής μονάδας,
δ) εάν επιθυμούν τη φοίτηση του προνηπίου-νηπίου στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής, στο Προαιρετικό
Ολοήμερο Πρόγραμμα και στο Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου,
ε) τα στοιχεία των συνοδών των προνηπίων-νηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρησή τους από τη
σχολική μονάδα ενώ παράλληλα επιλέγουν τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την
ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του προνηπίου-νηπίου».
Πριν την οριστική υποβολή της αίτησης, (παρ. 3 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767)) οιγονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται από την ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής
Πύλης (gov.gr) για τα παραστατικά που θα απαιτηθεί να προσκομίσουν κατά την επίσκεψή τους στη σχολική
μονάδα εντός της προθεσμίας που ορίζει ο/η Διευθυντής/ντρια-Προϊστάμενος/η του Νηπιαγωγείου. Σε
αυτά τα παραστατικά, πέρα από τα (γ) και (δ) εφόσον τα έχει αιτηθεί, περιλαμβάνονται :
α) η αίτηση εγγραφής για το τμήμα πρόωρης υποδοχής, για το Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα ή για
το Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου.
β) Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή, σύμφωνα με τη με αρ. πρωτ. Φ.6/1094/80261/Δ1/20-5-2015 Εγκύκλιο του
Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. (Α.Δ.Υ.Μ.)
γ) Βιβλιάριο υγείας του/της μαθητή/τριας, ή άλλο στοιχείο, από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα
εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών. 

ΓΙΑ ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ

Σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 4 α του άρθρου 7 του Π.Δ. 79/2017 (Α’ 109), όπως τροποποιήθηκε με την παρ.
2 του άρθρου 44 του Ν. 4777/2021 (Α’ 25) τα απαιτούμενα δικαιολογητικά για την εγγραφή στην Α΄ τάξη του
δημοτικού σχολείου είναι τα εξής:
α. Πιστοποιητικό γέννησης Δήμου ή Κοινότητας. Διευκρινίζεται ότι για την εγγραφή των μαθητών/τριών στα
Δημοτικά Σχολεία της χώρας δεν απαιτείται η προσκόμιση του Πιστοποιητικού Γέννησης από τους γονείς αλλά
αναζητείται από τις σχολικές μονάδες μέσω του Πληροφορικού Συστήματος myschool του ΥΠΑΙΘΑ

Βιβλιάριο Υγείας του/της μαθητή/τριας ή προσκόμιση άλλου στοιχείου, από το οποίο αποδεικνύεται ότι
έγιναν τα εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών (παρ. 4, του
άρθρου 7 του Π.Δ 79/2017 (Α’ 109), όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 2 του άρθρου 44 του Ν. 4777/2021 (Α’ 25).
γ. Το Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή, σύμφωνα με τη με αρ. πρωτ. Φ.6/1094/80261/Δ1/20-5-2015 Εγκύκλιο
του ΥΠΑΙΘΑ (Α.Δ.Υ.Μ.).
δ. Αποδεικτικό στοιχείο από το οποίο προκύπτει η διεύθυνση κατοικίας του/της μαθητή/τριας.
Συνιστάται, οι Διευθυντές/τριες – Προϊστάμενοι/ες των Σχολικών Μονάδων, όπως ελέγχουν με ιδιαίτερη
προσοχή το εν λόγω αποδεικτικό στοιχείο, προκειμένου οι αιτήσεις εγγραφής να υποβάλλονται αποκλειστικά
και μόνο στο σχολείο που ανήκουν οι μαθητές/τριες σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας (άρθρο 5
ΠΔ 79/2017 (Α’ 109) όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 23 του Ν. 4559/2018 (Α’ 142).
ε. Βεβαίωση Φοίτησης Νηπιαγωγείου και Πιστοποιητικό Φοίτησης Νηπιαγωγείου για την εγγραφή στο
Δημοτικό.
1. Μέχρι την ημερομηνία έκδοσης του «Πιστοποιητικού φοίτησης», το νηπιαγωγείο εκδίδει «Βεβαίωση
Φοίτησης» η οποία θα προσκομιστεί από τον γονέα ή τον κηδεμόνα του/της μαθητή/τριας για την εγγραφή
του/της στο Δημοτικό. Η Βεβαίωση Φοίτησης δύναται να εκδίδεται και ηλεκτρονικά μέσω της ΕΨΠ (gov.gr)
(KYA με αρ. 520/2024 (ΦΕΚ 658 Β’)).
2. Το Πιστοποιητικό Φοίτησης στο Nηπιαγωγείο εκδίδεται με τη λήξη της διδασκαλίας των μαθημάτων (14
Ιουνίου 2024) και διαβιβάζεται αυτεπάγγελτα από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό Σχολείο εγγραφής του/της
μαθητή/τριας.
Οι μαθητές/τριες εγγράφονται στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα κατόπιν σχετικής αίτησης-δήλωσης των
γονέων/κηδεμόνων τους. Οι Διευθυντές/τριες και οι Προϊστάμενοι/ες των Δημοτικών Σχολείων κάνουν δεκτές
όλες ανεξαιρέτως τις αιτήσεις των γονέων/κηδεμόνων για φοίτηση των μαθητών/τριών στο Ολοήμερο
Πρόγραμμα, χωρίς προϋποθέσεις.

Η ΓΙΟΡΤΗ ΤΗΣ ΜΗΤΕΡΑΣ

0

Συγγραφέας: 19ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΡΟΔΟΥ | Κατηγορία ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ | , στις 18-05-2023

IMG 20230512 100852

ΓΙΑΤΙ ΑΓΑΠΩ ΤΗ ΜΑΜΑ ΜΟΥ

IMG 20230512 100920

ΠΑΣΧΑΛΙΝΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ

0

Συγγραφέας: 19ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΡΟΔΟΥ | Κατηγορία ΠΑΣΧΑ | , στις 06-04-2023

IMG 20230404 083903

dav

IMG 20230404 083955

dav

IMG 20230404 093107

mde

IMG 20230404 103559

dav

ΟΙ ΠΡΩΤΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ

0

Συγγραφέας: 19ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΡΟΔΟΥ | Κατηγορία ΚΟΥΚΛΟΘΕΑΤΡΟ | , στις 21-10-2022

Τον Οκτώβριο μας  επισκέφθηκε στη σχολική μονάδα η ομάδα  πνευστών της Κρατικής ορχήστρας

IMG 20220923 101500

παρακολουθήσαμε παράσταση κουκλοθέατρου της ομάδας ΚΑΡΑΜΠΟΛΑ με τίτλο Η ΠΕΤΡΟΣΟΥΠΑ

IMG 20221010 103942   λήψης

IMG 20221010 105140

 

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΓΙΑΣΜΟ

0

Συγγραφέας: 19ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΡΟΔΟΥ | Κατηγορία ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ | , στις 08-09-2022

ΑΤΑΠΗΤΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΣΑΣ ΕΝΗΜΕΡΩΝΟΥΜΕ ΟΤΙ ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΑ 12 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ

ΣΤΙΣ 8.30 ΤΟ ΠΡΩΙ ΘΑ ΓΙΝΕΙ Ο ΑΓΙΑΣΜΟΣ

ΘΑ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕΙ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΝΕΩΝ

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ.

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ- ΔΕΝ ΠΕΤΩ- ΑΝΑΚΥΚΛΩΝΩ

0

Συγγραφέας: 19ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΡΟΔΟΥ | Κατηγορία ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ | , στις 14-03-2022

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

Βασικός σκοπός του προγράμματος είναι να γίνει κατανοητό από τους/τις μαθητές/τριες ότι τα απορρίμματα είναι αποτέλεσμα της ανθρώπινης δραστηριότητας και η διαχείρισή τους αποτελεί σημαντικότατη ευθύνη όλων, μικρών και μεγάλων.

Οι επιμέρους στόχοι αφορούν στη διαμόρφωση συμπεριφορών και στρατηγικών: (α) ελέγχου της ανεξέλεγκτης ρίψης απορριμμάτων, (β) ορθολογικής διαχείρισής τους (συλλογή και αποκομιδή) και (γ) ανακύκλωσης.

 

ΤΙΤΛΟΣ: ΔΕΝ ΠΕΤΩ –ΑΝΑΚΥΚΛΩΝΩ

 

Δεξιότητες μάθησης του 21ου αιώνα

Δεξιότητες ζωής

Δεξιότητες του νου

Δεξιότητες τεχνολογίας

Σύνδεση με τη Βασική Θεματική Διαχείριση απορριμμάτων, ανακύκλωση

 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 1

 

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

 

 ΤΟ ΣΥΜΒΟΛΑΙΟ ΤΗΣ ΤΑΞΗΣ- ΓΝΩΡΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

  1. Οι μαθητές/τριες συστήνονται με το θέμα. Αποφασίζουν ένα όνομα για την ομάδα έρευνάς τους και δημιουργούν ένα συμβόλαιο δράσης τμήματος για τη διερεύνησή του σε κλίμα συνεργασίας. Σχεδιάζουν ότι γνωρίζουν το περιβάλλον. Συζητάμε για το τι σημαίνει περιβάλλον και ζωγραφίζουν. Συγκεντρώνουμε τις ζωγραφιές και φτιάχνουμε ένα πίνακα.
  2. Προστασία του περιβάλλοντος. Συζητάμε για τις πράξεις του ανθρώπου που καταστρέφουν το περιβάλλον και για τις ενέργειες που πρέπει να κάνουμε όλοι για να προστατέψουμε το περιβάλλον. Βλέπουμε βίντεο.

 

3 Το ταξίδι του κότσυφα διαβάζουμε την ιστορία και παίζουμε παιχνίδια με τις εικόνες.

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ  2 ΠΑΡΑΤΗΡΩ ΚΑΙ ΚΑΤΑΓΡΑΦΩ ΤΑ ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ ΤΗΣ ΓΕΙΤΟΝΙΑΣ

 

Οργανώνεται ένας μικρός περίπατος γύρω από το σχολικό κτίριο ώστε να παρατηρήσουν καλύτερα οι μαθητές τον περιβάλλοντα χώρο με στόχο:

(α) να εντοπίσουν τους κάδους που υπάρχουν στη γύρω περιοχή και να τους καταγράψουν,

(β) να παρατηρήσουν τυχόν προβλήματα σε σχέση με τα απορρίμματα και να τα καταγράψουν

, (γ) να εξετάσουν κατά πόσο το περιβάλλον γύρω από το σχολείο είναι φροντισμένο επαρκώς και να καταγράψουν καλές πρακτικές διαχείρισης των απορριμμάτων που θα εντοπίσουν. Αποτύπωση με φωτογραφίες ή μικρά βίντεο.

 

 

. Επιστρέφοντας από τον περίπατο καλούνται να αποτυπώσουν ατομικά τη διαδρομή που ακολούθησαν και τα όσα συνάντησαν στον δρόμο. Επίσης, καλούνται να εκφράσουν την άποψή τους σε σχέση με την ικανοποιητική φροντίδα του περιβάλλοντα χώρου και προτάσεις.

Τα παιδιά σκέφτηκαν να φτιάξουν ταμπέλες και να τις αφήσουμε κοντά στους κάδους όπου θα προτρέπουν τους ανθρώπους που πετάνε σκουπίδια να είναι πιο προσεκτικοί

 

IMG 20220207 114421 IMG 20220214 104942

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 3 ΤΙ ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ ΠΑΡΑΓΩ: ΤΙ ΤΑ ΚΑΝΩ:

 

 

 

Οι μαθητές/τριες καταγράφουν τα απορρίμματα της τάξης και τους τρόπους διαχείρισής τους. Ταξινομούν μέσα στην τάξη και την ώρα του φαγητού τα σκουπίδια που παράγουν.

Αναγνωρίζουν τη σήμανση της ανακύκλωσης.  Συζητούν για τα ευρήματά τους στην ομάδα χωρίζοντας τα (οργανικά και ανακυκλώσιμα). Κατατάσσουν τα ανακυκλώσιμα σε κατηγορίες (χαρτί, πλαστικό κα).

Δημιουργούν έναν πίνακα με τα διαφορετικά ανακυκλώσιμα και μη είδη

 

  1. Οι μαθητές/τριες παρακολουθούν τα βίντεο για την ανακύκλωση Ενημερώνονται για την επιλογή των ειδών, τη σωστή προετοιμασία τους και απόρριψη τους (οργανικά -ανακυκλώσιμα, σωστό είδος-κάδος, καθαριότητα, όχι συσκευασία σε σακούλες). Εμπλουτίζουν τον πίνακα με ζωγραφιές, εικόνες διαφημιστικών φυλλαδίων, αποκόμματα συσκευασιών και καταγράφουν τους τρόπους διαχείρισής τους.
  2. Οι μαθητές/τριες φέρνουν από το σπίτι τους διάφορα ανακυκλώσιμα υλικά.

 

Ζωγραφίζουν το σήμα της ανακύκλωσης.

 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 4-ΑΝΑΚΥΚΛΩΝΩ ΚΑΙ ΕΓΩ

 

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

 

 

1 Φτιάχνουμε το δικό μας χαρτί. Σε κούτα μαζεύουμε τα άχρηστα χαρτιά της τάξης ,  φτιάχνουμε ένα πολτό και στη συνέχεια  τον απλώνουμε σε εφημερίδες για να στεγνώσει.

IMG 20220216 093910

 

2.Θάβουμε τα οργανικά υλικά στο χώμα για να γίνουν λίπασμα.

 

3.χειροτεχνίες από άχρηστα υλικά. Φτιάχνουμε αντικείμενα  από υλικά ανακύκλωσης.

IMG 20220314 094747

 

  1. Το Τραγούδι της ανακύκλωσης.
  2. ΑΝΑΣΤΟΧΑΣΜΟΣ-ΑΠΟΤΑΛΕΣΜΑΤΑ -ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 5-1 συζητάμε για τις  πλαστικές σακούλες του σούπερ μάρκετ και πόσο επιβαρύνουν το περιβάλλον. προτείνουμε πάνινες σακούλες. Ζωγραφίζουμε πάνινες σακούλες για να χρησιμοποιούμε στο σούπερ μάρκετ. 

    IMG 20220314 113621

    2.κουκλοθέατρο, φτιάχνουμε κούκλες από μπουκαλάκια και παίζουμε κουκλοθέατρο

    Το κάθε παιδί που παίζει κουκλοθέτρο δίνει και το δικό του μήνυμα για την ανακύκλωση.

     

     

    IMG 20220314 094736

 

 

 

 

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση