Με αφορμή τις έντονες βροχοπτώσεις των προηγούμενων ημερών, μιλήσαμε για το νερό και τον υδρολογικό κύκλο.
Αρχικά διαβάσαμε το παραμύθι “Το μεγάλο ταξίδι του νερού” και αφού το σχολιάσαμε, προσπαθήσαμε να βάλουμε τις εικόνες του βιβλίου στη σειρά και να διηγηθούμε από την αρχή την ιστορία. Έτσι εξασκήσαμε τη μνήμη μας και τη λογικομαθηματική μας σκέψη.
Γίναμε κι εμείς σταγόνες που εξατμιστήκαν με τη βοήθεια του ήλιου και όταν κρυώσαμε πολύ γίναμε χιόνι ή και βροχή:
Για να κατανοήσουμε καλύτερα τον υδρολογικό κύκλο, παίξαμε παιχνίδια στο διαδραστικό πίνακα και κάναμε ένα πείραμα με νερό, αφρό ξυρίσματος και χρώμα ζαχαροπλαστικής (συμπύκνωση – συγκέντρωση – βροχόπτωση)
Έπειτα πειραματιστήκαμε με διάφορα υλικά και με οδηγό τη φαντασία μας κατασκευάσαμε σε μακέτα τον κύκλο του νερού!
Φέραμε το ουράνιο τόξο στην τάξη μας! Στηριγμένοι στην ιδιότητα της απορροφητικότητας του νερού από το χαρτί, χρησιμοποιήσαμε χαρτί κουζίνας που βάψαμε τις άκρες του με τα χρώματα του ουράνιου τόξου, σαν “γέφυρα” για να βοηθήσουμε το νερό να ταξιδέψει τα χρώματα εκεί και να γίνει ένα ουράνιο τόξο!
Φτιάξαμε το δικό μας επιτραπέζιο παιχνίδι, βασισμένο στο παραπάνω παραμύθι. Παίξαμε, διασκεδάσαμε και εξασκηθήκαμε στα μαθηματικά!
Και φυσικά να μελετάμε το νερό χωρίς να δημιουργήσουμε με νερομπογιές δε γίνεται! Με το μολύβι μας σχεδιάσαμε στην ακουαρέλλα μας, περάσαμε με μαύρο λαδοπαστέλ το περίγραμμα και έπειτα ζωγραφίσαμε με τις αγαπημένες μας νερομπογιές:
Αναγνωρίσαμε γράμματα, τα βάλαμε στη σωστή σειρά και συνθέσαμε λέξεις σχετικές με το νερό.Eπίσης μετρήσαμε τις σταγόνες σε κάθε σύννεφο και σειραθετήσαμε ανάλογα με το πλήθος τους:https://learningapps.org/watch?v=pgptzoepk21
Μετρήσαμε σταγόνες και γράψαμε το σωστό αριθμό https://www.liveworksheets.com/qt1875090nb
Βρήκαμε τις σύνθετες λέξεις του νερού https://www.liveworksheets.com/uf1875228ng και αυτοαξιολογήσαμε τις γνώσεις μας σχετικά με τον κύκλο του νερού https://www.liveworksheets.com/vv1872871fo
Επιπλέον παίξαμε παιχνίδι λογικής συσχέτισης των εικόνων που όλες συνδέονται με το νερό:https://learningapps.org/watch?v=pph254gha19
Η λατρεμένη μας beebot μας βοήθησε και στο θέμα αυτό:Αφού ζωγραφίσαμε το “χαλί”που θα κινηθεί την προγραμματίσαμε να επισκεφτεί τις φάσεις του κύκλου του νερού.Επίσης μας βοήθησε και στο μέτρημα των σταγόνων….Δείτε:
Τέλος, αφού κατανοήσαμε καλά τον υδρολογικό κύκλο, αποφασίσαμε να γίνουμε μικροί επιστήμονες, να πειραματιστούμε και να ανακαλύψουμε ποια από τα υλικά που υπάρχουν γύρω μας διαλύονται στο νερό και ποια όχι. Κάναμε υποθέσεις και καταγράψαμε τα αποτελέσματα των πειραμάτων μας. Η διαδικασία μας ενθουσίασε!
Kαι επειδή αγαπάμε και τα παιχνίδια παίξαμε “κρεμάλα”με τις λέξεις του νερού:
Παίξαμε και αυτό το ….. Νεροκουιζ για να ελέγξουμε τι θυμόμαστε από την ενασχόληση μας με το θέμα “Νερό”
Tα επιτραπέζια είναι αγαπημένη ενασχόληση των παιδιών. Και τι καλύτερο από το να παίζουμε με αυτά που φτιάχνουμε μόνοι μας!!Με ένα χαρτόκουτο, πολλή όρεξη και φαντασία κατασκευάσαμε το παρακάτω επιτραπέζιο και βάλαμε τους κανόνες του παιχνιδιού: όταν πέσεις σε εικόνα που δείχνει σπατάλη, μετακινήσου 3 βήματα πίσω…αν όχι, συνέχισε κανονικά. Ποιος θα νικήσει άραγε;