Καθ’ όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς λειτούργησε στο σχολείο μας , και στα δύο τμήματα,η δανειστική βιβλιοθήκη. Αρχικά, ενημερώθηκαν γονείς και παιδιά για τους κανόνες της δανειστικής βιβλιοθήκης και τους τρόπους διαχείρισης των βιβλίων. Με τα παιδιά καταγράψαμε τους κανόνες σωστής χρήσης, οι γονείς ενημερώθηκαν με ειδικό έντυπο. Μικρές ομάδες παιδιών δανείζονται βιβλία από τη σχολική βιβλιοθήκη κάθε εβδομάδα με σύνθημα: “Με διαλέγεις και ταξιδεύεις”. Έχει δημιουργηθεί ένας πίνακας με τους τίτλους των βιβλίων. Αφού διαλέξουν τα παιδιά το βιβλίο που τους αρέσει τοποθετούν το όνομά τους στον πίνακα. Το επεξεργάζονται στο σπίτι με τους γονείς τους και μόλις το επιστρέψουν ξανά στο σχολείο, αφαιρούν το όνομα τους από τον πίνακα.
Ακόμη, συντροφιά και κίνητρο για δανεισμό βιβλίου μας έδινε ο βιβλιοφάγος, τον οποίο βλέπαμε στην τάξη να διαβάζει το βιβλίο του, τμήμα Ν2.
και στο τμήμα Ν1 αρχίσαμε από το α΄τρίμηνο να δουλεύουμε για τα βιβλία, με άξονες: τη μορφή τους εξωτερικά και εσωτερικά, τα είδη των κειμένων (πεζά, ποιήματα, παροιμίες, αινίγματα, τραγούδια), καταγράψαμε τους κανόνες χρήσης, ποιοι είναι οι άνθρωποι που τα δημιουργούν (συγγραφείς, εικονογράφοι, ποιητές), με ποιο τρόπο άρχισε η γραφή (βραχογραφιες, εξέλιξη μέσα στο χρόνο), πως κατασκευάζονταν παλιά τα βιβλία και πως στη σύγχρονη εποχή και κατηγοροποιήσαμε τα βιβλία της τάξης μας , ανάλογα με το περιεχόμενο ή το συγγραφέα… και η δική μας βιβλιοφαγος…
τα παιδιά παίρνουν ελεύθερα από τη βιβλιοθήκη, το βιβλίο που θέλουν και με τη βοήθεια του υπεύθυνου-παιδιού ή της Νηπιαγωγού βρίσκουν πάλι τη σωστή θέση, για το λόγο αυτό έχει γίνει, από τους εκπαιδευτικούς, σηματοδότηση των κατηγοριών με: αριθμό, λέξη και εικόνα
και άρχισε παράλληλα και ο δανεισμός βιβλίων, οι παρουσιάσεις κάθε Παρασκευή και οι ειδικές αποστολές: δημιουργία βιβλίου
ποιημάτων από τα παιδιά και τους γονείς-βοηθούς
επισκέψεις γονέων στην τάξη για να διαβάσουν βιβλία ή γιαγιάδων για να αφηγηθούν παραδοσιακά έθιμα
ή παραμύθια, γωνιά κοντά στη βιβλιοθήκη για να διαβάζουν…, επέκταση των δράσεων φιλαναγνωσίας, με τη δημιουργία κατασκευών για τη συναισθηματική ενδυνάμωση των παιδιών:
, από την επεξεργασία του βιβλίου: το Μπλε του φόβου…
΄Αλλη μια δράση, από τον αρχικό σχεδιασμό, που κάναμε, είναι το κουτί της βιβλιοθήκης. Ένα παιδί κάθε Παρασκευή έχει ως αποστολή αφού επιλέξει το βιβλίο και το διαβάσει θα πρέπει να κάνει μια κατασκευή εμπνευσμένη από αυτό, με τα υλικά που βρίσκονται μέσα στο κουτί και να την παρουσιάσει στο σχολείο.
τμήμα Ν2
με αφορμή τα βιβλία: Μια κάμπια και Η Γη, ο πλανήτης μας
Τα βιβλία είναι οι αφορμές για να γεμίζει η ψυχή μας και το μυαλό μας, είναι η ενεργός δύναμη για τη φαντασία μας!!!