Πρόγραμμα Τέχνης: Πάσχα μέσα από τους πίνακες του Νικηφόρου Λύτρα

Η θεματική του Πάσχα έδωσε την ευκαιρία στα παιδιά του ολοήμερου να έρθουν σε επαφή με τον ζωγράφο Νικηφόρο Λύτρα. Ο Τηνιακός ζωγράφος, γνωστός για τις ηθογραφικές του παραστάσεις, θεωρείται ο πατέρας της νεοελληνικής ζωγραφικής.  Εμείς τον γνωρίσαμε μέσα από δύο σχετικούς πίνακές του και εμπνευστήκαμε για τις πασχαλινές μας δράσεις.

75388 2000 2000 718x1100 1

Λύτρας Νικηφόρος (1832 – 1904) Άνθη επιταφίου, 1901

Τι μας δείχνει ο πίνακας; Που βρίσκεται η κοπέλα; Τι νιώθει; Τι κρατάει; Τι μέρα μπορεί να είναι; Συζητήσαμε, παρατηρήσαμε, αναπαραστήσαμε…

eikona Viber 2025 04 13 19 39 36 936

eikona Viber 2025 04 13 19 36 56 504 eikona Viber 2025 04 13 19 36 56 528 eikona Viber 2025 04 13 19 36 56 560 eikona Viber 2025 04 13 19 36 56 625 eikona Viber 2025 04 13 19 36 56 707 eikona Viber 2025 04 13 19 36 56 764

Και η συζήτηση μας οδήγησε στον επιτάφιο, στην σταύρωση του Ιησού επιλέξαμε να φτιάξουμε ο καθένας τον δικό του σταυρό. Ευκαιρία να γνωρίσουμε άλλη μια τέχνη, αυτή του ψηφιδωτού. Είδαμε εικόνες και βίντεο, παρατηρήσαμε τη διαδικασία και την ακολουθήσαμε, δημιουργώντας ψηφιδωτούς σταυρούς με διάφορα υλικά.

eikona Viber 2025 04 13 19 36 56 022 eikona Viber 2025 04 13 19 36 56 090 eikona Viber 2025 04 13 19 36 56 061 eikona Viber 2025 04 13 19 36 56 200

 

eikona Viber 2025 04 13 19 36 56 107 eikona Viber 2025 04 13 19 36 56 895eikona Viber 2025 04 13 19 36 56 149eikona Viber 2025 04 13 19 36 56 823

Συνεχίσαμε με τον επόμενο πίνακα, απεικονίζει διαφορετική μέρα από ότι καταλάβαμε, έχει γίνει ήδη η Ανάσταση! Και παρατηρούμε διαφορετικά χρώματα,διαφορετικό μέρος, διαφορετικά συναισθήματα…

200417093455 A 3

Λύτρας Νικηφόρος (1832- 1904), Το ωόν του Πάσχα 1874-1875

Τα παιδιά παρατήρησαν τα τσόφλια στο πάτωμα, συζήτησαν για την ακαταστασία γύρω από το κορίτσι και, πριν μάθουν το όνομα του πίνακα, προσπάθησαν να το μαντέψουν… “Το απρόσεχτο κορίτσι”, “Τα σκουπίδια στο πάτωμα”, “Το κορίτσι που δε μαζεύει τίποτα” ήταν μερικές από τις απαντήσεις. Πρότειναν και τρόπους που θα μπορούσε το κορίτσι να καθαρίσει το αβγό χωρίς να λερώσει, “να έπαιρνε μια πετσέτα στα πόδια της”, “να έπαιρνε ένα πιάτο”, “να καθάριζε το αβγό πάνω από έναν κάδο”.

Ξανά αναπαράσταση του πίνακα, μας αρέσει!

eikona Viber 2025 04 13 19 36 56 233 eikona Viber 2025 04 13 19 36 56 267 eikona Viber 2025 04 13 19 36 56 321 eikona Viber 2025 04 13 19 36 56 356 eikona Viber 2025 04 13 19 36 56 385 eikona Viber 2025 04 13 19 36 56 424 eikona Viber 2025 04 13 19 36 56 456

Και με έναυσμα το κατακόκκινο αβγό του Λύτρα, ήρθε η στιγμή της συμμετοχής των γονιών, αυτή τη φορά όχι από το σπίτι αλλά μέσα στην τάξη μας. Οργανώσαμε ένα διήμερο “αβγουλοεργαστήριο”. Την μια μέρα βάψαμε κόκκινα παραδοσιακά αβγά με τη βοήθεια της μαμάς Αντζελίνας.

eikona Viber 2025 04 13 19 39 36 346eikona Viber 2025 04 13 19 39 36 261eikona Viber 2025 04 13 19 39 35 813eikona Viber 2025 04 13 19 39 36 192eikona Viber 2025 04 13 19 39 35 983eikona Viber 2025 04 13 19 39 35 914eikona Viber 2025 04 13 19 39 36 394 eikona Viber 2025 04 13 19 39 36 206 eikona Viber 2025 04 13 19 39 36 085 eikona Viber 2025 04 13 19 39 36 329

Την άλλη μέρα η τάξη μας μετατράπηκε σε εργαστήριο χειροτεχνίας,  τα παιδιά συνεργάστηκαν με τους γονείς τους και δημιούργησαν ελεύθερα… μεγάλους, πολύχρωμους, πασχαλινούς, ανοιξιάτικους “αβγουλάρες”!

eikona Viber 2025 04 13 19 36 57 027 eikona Viber 2025 04 13 19 36 57 084 eikona Viber 2025 04 13 19 36 57 141 eikona Viber 2025 04 13 19 36 57 251 eikona Viber 2025 04 13 19 36 57 309 eikona Viber 2025 04 13 19 36 57 370 eikona Viber 2025 04 13 19 36 57 549 eikona Viber 2025 04 13 19 36 57 481 eikona Viber 2025 04 13 19 36 57 626 eikona Viber 2025 04 13 19 36 57 725 eikona Viber 2025 04 13 19 36 57 785 eikona Viber 2025 04 13 19 36 57 834eikona Viber 2025 04 13 19 36 57 889 eikona Viber 2025 04 13 19 36 58 796 eikona Viber 2025 04 13 19 36 58 343eikona Viber 2025 04 13 19 36 58 502 eikona Viber 2025 04 13 19 36 58 255 eikona Viber 2025 04 13 19 36 57 977

eikona Viber 2025 04 13 19 36 58 194

Κι ένας ακόμη αβγουλάρας που γέμισε με ευχές από τους γονείς και τα παιδιά

Στόχος του εργαστηρίου ήταν η άμεση εμπλοκή των γονέων στην εκπαιδευτική διαδικασία, η συνεργασία με τα παιδιά, η σύνδεση, η ελεύθερη έκφραση, η δημιουργικότητα και φυσικά η χαρά και η ευχαρίστηση που απορρέει από τη διαδικασία. Στόχος επετεύχθη και το αποτέλεσμα άκρως πασχαλινό!

eikona Viber 2025 04 13 19 39 36 581 eikona Viber 2025 04 13 19 39 36 537

eikona Viber 2025 04 13 19 39 36 625

Σας ευχαριστούμε γονείς που είστε πάντα συνεργάσιμοι, παρόντες, διαθέσιμοι να προσφέρετε ό,τι χρειαζόμαστε και που υποστηρίζετε την εκπαιδευτική διαδικασία με κάθε τρόπο!

Λίγο πριν το τέλος φτιάξαμε πασχαλινούς παιχνιδιάρικους λαγούς με διάφορα υλικά και πολύ το διασκεδάσαμε…

eikona Viber 2025 04 13 19 39 36 693 eikona Viber 2025 04 13 19 39 36 704 eikona Viber 2025 04 13 19 39 36 722 eikona Viber 2025 04 13 19 39 36 903 eikona Viber 2025 04 13 19 39 37 170

…κατασκευάσαμε και γεμίσαμε τα πασχαλινά μας καλαθάκια…

eikona Viber 2025 04 13 19 39 37 009 eikona Viber 2025 04 13 19 39 37 061 eikona Viber 2025 04 13 19 39 37 126eikona Viber 2025 04 13 19 39 36 813eikona Viber 2025 04 13 19 39 36 748

…όλα έτοιμα…

eikona Viber 2025 04 13 19 39 36 865

 

Καλό Πάσχα με υγεία σε όλους! Και του χρόνου!