25η ΜΑΡΤΙΟΥ: ΔΙΠΛΗ ΧΑΡΑ, ΔΙΠΛΗ ΓΙΟΡΤΗ
25η Μαρτίου…Ξεκινήσαμε να μιλάμε για την εθνική επέτειο με αφορμή τον χάρτη της Ελλάδος. Παρατηρήσαμε την έκταση της χώρας μας και τις χώρες με τις οποίες συνορεύει. Ταξιδέψαμε στη Βυζαντινή αυτοκρατορία και μιλήσαμε για την κατάκτησή της από τους Τούρκους, τα χρόνια της υποδούλωσης, τις δυσκολίες που αντιμετώπιζαν οι Έλληνες και τις συνθήκες στις οποίες ζούσαν.
Στη συνέχεια, μέσα από πίνακες ζωγραφικής ζωγράφων, προσεγγίσαμε, μέσω τέχνης, την προετοιμασία και την εκκίνηση της Ελληνικής Επανάστασης.
Το “Κρυφό σχολειό” του Νικ. Γύζη, Κλέφτες και αρματολοί, “Το στρατόπεδο του Καραϊσκάκη”, “Ο Παλαιών Πατρών Γερμανός σηκώνει το λάβαρο της Επανάστασης στην Αγία Λαύρα” από τον Θ. Βρυζάκη, ” Ο Χορός του Ζαλόγγου” του Α. Pinet, μας έφεραν σε επαφή με γεγονότα στα οποία βασίστηκε αργότερα και η γιορτή μας…
Εμβαθύναμε στο θέμα μέσα από παραμύθια, φωτογραφίες πορτρέτα και τραγούδια:
- Γνωρίσαμε την Φιλική εταιρεία, τους Δασκάλους του Γένους, τον Ρήγα Φεραίο και τον “Θούριο”
- Μάθαμε για τους γνωστότερους ήρωες και τα κατορθώματά τους
- Εστιάσαμε την προσοχή μας σε σημαντικά γεγονότα που σημάδεψαν την πορεία του αγώνα των Ελλήνων
- Εξηγήσαμε άγνωστες λέξεις, πλουτίζοντας το λεξιλόγιο των παιδιών
- Παρατηρήσαμε την ενδυμασία της εποχής
- Παίξαμε παιχνίδια μνήμης και παρατηρητικότητας
Μετά από αυτά που μάθαμε για τους ήρωες και τα κατορθώματά τους, δεν γινόταν παρά να τους ζωγραφίσουμε …..
και φυσικά να στολίσουμε την τάξη μας , με τα πορτρέτα τους, δημιουργώντας το σκηνικό της γιορτής μας …
Στην συνέχεια ,αφού στολίσαμε την τάξη μας με πολλές σημαίες και διαβάσαμε το ποίημα <<ΣΗΜΑΙΑ>>
και αφού το επεξεργαστήκαμε και ακούσαμε εντυπώσεις……..
- Ζητήσαμε να παρατηρήσουν και να μας περιγράψουν τα παιδιά την Σημαία μας
-Μιλήσαμε για τις 9 οριζόντιες γραμμές και τα χρώματά της
-Ρωτήσαμε τα παιδιά να μας πουν γιατί είναι τόσες οι γραμμές και τί συμβολίζει το γαλάζιο και το λευκό της χρώμα και ακούσαμε τις απαντήσεις τους
-Εξηγήσαμε τον συμβολισμό των χρωμάτων και μάθαμε ότι κάθε γραμμή είναι και μια συλλαβή από το σύνθημα της Ελληνικής Επανάστασης: Ελευθερία ή Θάνατος.
Με αφορμή λοιπόν από το σύνθημά μας, παιξαμε με τα γράμματα και τις συλλαβές!!!
- Σ’ενα στεφάνι σχηματίσαμε την φραση με κεφαλαία γράμματα και σ’ενα αλλο με πεζά
- Στις οριζόντιες γραμμές της Ελληνικής Σημαίας φτιάξαμε το σύνθημά μας με συλλαβές
Επίσης , γνωρίσαμε την παραδοσιακή μας φορεσιά,
- παρουσιάσαμε τη φιγούρα ενός τσολιά και μιας Ελληνοπούλας και παρατηρήσαμε την φορεσιά τους.
- Γνωρίσαμε ένα -ένα τα κομμάτια της στολής και τις ονομασίες τους και αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε τα δικά μας τσολιαδάκια και Ελληνοπούλες και να διακοσμήσουμε τον πίνακα της αυλής.
Τί άλλο γιορτάζουμε την 25η Μαρτίου; Μα βέβαια, τον «Ευαγγελισμό της Θεοτόκου»
- Μέσα από το εποπτικό υλικό, μάθαμε για τον ευαγγελισμό της Θεοτόκου και τη σημασία του γεγονότος αυτού και στη συνέχεια τον ζωγραφίσαμε
Η θεματική ενότητα της 25ης Μαρτίου ολοκληρώθηκε με τη γιορτή μας, θεατρικό, παραδοσιακούς χορούς και τραγούδια, την Παρασκευή 22 Μαρτίου.
Χρόνια Πολλά Πατρίδα μας!! Χρόνια Πολλά Παναγιά!!! Και του χρόνου, με υγεία!!