Με αφορμή την επέτειο των γεγονότων του Πολυτεχνείου , αναφερθήκαμε στα όσα είχαν συμβεί εκείνες τις ημέρες. Διαβάσαμε το βιβλίο “Η εξέγερση του πολυτεχνείου” και είχαμε την ευκαιρία να ενημερωθούμε για όσο διαδραματίστηκαν εκείνες τις ημέρες. Ακούσαμε τραγούδια που σχετίζονται με τα γεγονότα ενώ δραματοποιήσαμε τα γεγονότα έξω από την πύλη του Πολυτεχνείου . Την ημέρα της εορτής παρακολουθήσαμε σε κουκλοθέατρο την ιστορία της “Ντενεκεδούπολης” ενώ προχωρήσαμε στη κατασκευή της πύλης γράφοντας τα αντίστοιχα συνθήματα.
-
-
Θεματική Ενότητα “η Ελιά”
Στο νηπιαγωγείο μας φύτρωσε ένα ευλογημένο δέντρο… το δέντρο της Ελιάς! Ήταν με κλαδιά φορτωμένα ελιές και κληθήκαμε να την ξαλαφρώσουμε και να μαζέψουμε τους καρπούς της όπως κάνουν παραδοσιακά οι αγρότες! Απλώσαμε το σεντονάκι μας και ραβδίσαμε τις ελιές από το δέντρο…στη συνέχεια μαζέψαμε τους καρπούς για να τους πάμε στο μεγάλο ελαιοτριβείο !
Στη συνέχεια γνωρίσαμε τον πίνακα του Θεόφιλου με τίτλο “Λιομάζωμα” και αποφασίσαμε να τον αναπαραστήσουμε και εμείς όπως μπορούμε…..
Δεν μπορούσαμε φυσικά να μη γευτούμε τους πολύτιμους καρπούς της ελιάς αλλά και να γνωρίσουμε όλα όσα φτιάχνονται από τους καρπούς της ελιάς!
κατά τις ελεύθερες δραστηριότητες τα παιδιά ασχολήθηκαν με τις ελιές στη γωνία του φθινοπώρου!Τις επόμενες μέρες μάθαμε για τον μύθο της θεάς Αθηνάς και του Ποσειδώνα , όπου ο Ποσειδώνας χάρισε το νερό στους Αθηναίους χτυπώντας με τη τρίαινά του στο βράχο της ακρόπολης, ενώ η Θεά Αθηνά χάρισε το δέντρο της ελιάς. Οι κάτοικοι και οι υπόλοιποι θεοί αποφάσισαν πως η Ελιά ήταν το πιο σημαντικό δώρο καθώς οι καρποί της είναι σπουδαίοι! Έτσι κέρδισε η θεά Αθηνά και προς τιμήν της η πόλη ονομάστηκε Αθήνα! Εννοείται δραματοποιήσαμε την ιστορία και έγιναν “Ποσειδώνας ” και “Αθηνά”!
Αφού εντοπίσαμε την ελιά στην πίσω αυλή του σχολείου μας, και την παρατηρήσαμε καλά,αποφασίσαμε να φτιάξουμε το δικό μας δεντράκι με αληθινά φύλλα !!!!!
-
Halloween στο Νηπιαγωγείο
-
Τα χρώματα στα αγγλικά
-
Επίσκεψη αρμοδιων του Τμήματος Ζωικής παραγωγής & διαχείρισης αδέσποτων ζώων Δήμου Κιλκίς
Στα πλαίσια της δράσης ενεργού πολίτη και σε ανατροφοδότηση της δράσης “Υπεύθυνα παιδιά – Υπερασπιστές ζώων” , κλιμάκιο του Δήμου Κιλκίς επισκέφθηκε το νηπιαγωγείο μας όπου μας ενημέρωσε σχετικά με τις δράσεις του δήμου για τα αδέσποτα ζώα. Κατά την επίσκεψη είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε τα συναισθήματα των ζώων μέσα από τη τέχνη (εικόνες από πίνακες ζωγραφικής). Στη συνέχεια ταξινομήσαμε σε επιτρεπτές και μη τις συμπεριφορές σε σχέση με τα ζώα. Τέλος , ως υπεύθυνοι για τα ζώα κληθήκαμε να μαζέψουμε τις “ακαθαρσίες” τους με το ειδικό σκουπάκι που παρέχει ο Δήμος σε ειδικά στάντ σε κεντρικά σημεία της πόλης. Ευχαριστούμε θερμά το αρμόδιο τμήμα του Δήμου Κιλκίς που ανταποκρίθηκε στη πρόσκληση μας και μας έδωσε την ευκαιρία να μάθουμε παραπάνω πράγματα για τα αδέσποτα ζώα!!!!
-
Φθινόπωρο στο νηπιαγωγείο μας
Το βιβλίο “Ο κλέφτης των φύλλων” και οι περιπέτειες του σκίουρου στάθηκαν αφορμή για να ξεκινήσουμε να ανακαλύπτουμε το φθινόπωρο. Αφού συζητήσαμε το παραμύθι, μιλήσαμε για τις αλλαγές που λαμβάνουν χώρα στη φύση και πρώτα πρώτα στα δέντρα…. Παίξαμε με φύλλα που μαζέψαμε από τη γειτονία, φτιάξαμε τη λέξη “ΦΘΙΝΌΠΩΡΟ”, και τέλος αξιοποιήσαμε τα φύλλα που μαζέψαμε φτιάχνοντας τον φθινοπωρούλη!
Καθώς μιλούσαμε για φύλλα ένας μαθητής μας μίλησε για το παραμύθι που διάβαζε με τον μπαμπά του και προσφέρθηκε να το φέρει στην τάξη για να το γνωρίσουν οι φίλοι του… έτσι “Το τελευταίο φύλλο” στάθηκε αφορμή για να δημιουργήσουμε τα δικά μας φθινοπωρινά δέντρα!
Φυσικά όμως το φθινόπωρο δεν αλλάζουν μόνο τα δέντρα και τα φύλλα..τις επόμενες μέρες μας επισκέφθηκε ο “Τομ το σαλιγκάρι”, μάθαμε για τις συνήθειες του και για την περιπέτεια που είχε, δραματοποιήσαμε την ιστορία του … εννοείται στο τέλος τον κατασκευάσαμε! Στα πλαίσια της δραματοποίησης είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε και κάποια μουσικά όργανα
Το φθινόπωρο ενεργοποιεί όλες τις αισθήσεις μας για αυτό και ήρθε η σειρά των φθινοπωρινών φρούτων! Τα παιδιά έφεραν μερικά φρούτα και καρπούς από το σπίτι ενώ άλλα μας τα έφερε ο Λύκος Ζαχαρίας. Τα εξερευνήσαμε ,να πιάσαμε,τα μυρίσαμε, τα γευτήκαμε και στο τέλος φτιάξαμε μια φρουτοσαλάτα!
Τη τελευταία μέρα ο Λύκος Ζαχαρίας μας μίλησε για την περιπέτεια του… ήθελε να φτιάξει μια μηλόπιτα αλλά δυσκολευόταν και ζήτησε τη βοήθειά μας. Εννοείται τα παιδιά ετοίμασαν μηλοπιτάκια για όλους και για φυσικά και για τον λύκο Ζαχαρία!!!!
-
CODE WEEK- “Με τον λύκο Ζαχαρία μαθαίνω τις μέρες”
Την εβδομάδα από τις 13-17 Οκτωβρίου 2025 υλοποιήθηκε στο νηπιαγωγείο μας, την ώρα των Αγγλικών , η Code week 2025 δραστηριότητας: “Με τον λύκο Ζαχαρία μαθαίνω τις μέρες”. Η συγκεκριμένη δραστηριότητα ανήκει στην κατηγορία Code4All («Εβδομάδα Προγραμματισμού για Όλους») και ενθαρρύνει την διασύνδεση μίας δραστηριότητας με άλλες που διοργανώνονται από συναδέρφους σε άλλα σχολεία.
Η δραστηριότητα βασίζεται στο γνωστό ήρωα σειράς παραμυθιών, το Λύκο Ζαχαρία, και συγκεκριμένα στο βιβλίο “Ο λύκος Ζαχαρίας θέλει ν’ αλλάξει χρώμα” της Orianne Lallemand και εικονογράφηση της Éléonore Thuillier (Εκδόσεις Παπαδόπουλος). Για τη φετινή σχολική χρονιά ο Λύκος Ζαχαρίας αποτελεί τη κούκλα μασκοτ της τάξης μας, τον φιλοξενούμε και μας φέρνει τις πιο τρελές ιδέες σε αυτή τη φάση ήθελε να μάθει τις ημέρες της εβδομάδας στα αγγλικά! Με τη βοήθεια της κ Δήμητρας λοιπόν τα παιδιά προγραμμάτισαν τη μελισσούλα ώστε να πάει στην αγαπημένη τους ημέρα όπου την είπαν στα αγγλικά ώστε να τη μάθει και ο λύκος Ζαχαρίας!
Από τη συμμετοχή μας σε αυτό το Ευρωπαϊκό πρόγραμμα αποκτήσαμε και το πιστοποιητικό του σχολείου μας!
-
28η Οκτωβρίου 1940- επέτειος ΟΧΙ – τορπιλισμός ΕΛΛΗΣ
Στα πλαίσια της εθνικής επετείου του ΟΧΙ για την 28η Οκτωβρίου, ξεκίνησε η κουβέντα στη τάξη για την έννοια του Πολέμου και της Ειρήνης. Αφού καταγράψαμε τις σκέψεις μας για το πόλεμο και την ειρήνη , τα παιδιά χωρίστηκαν σε δυο ομάδες και η κάθε ομάδα έφτιαξε τη δική της ειρηνική πολιτεία όπου την παρουσιάσαμε στη παρεούλα μας…. στη συνέχεια ήρθε ο πόλεμος και η μία ομάδα κλήθηκε να καταστρέψει την πόλη της άλλης ομάδας….. Με αυτό το τρόπο μπορέσαμε για λίγο να αισθανθούμε πως είναι να μας καταστρέφουν κάτι δικό μας ….. στεναχώρια, θλίψη , οργή!!!
Σταδιακά μέσα από εικόνες , βιβλία και βίντεο στον υπολογιστή αρχίσαμε να μπαίνουμε στα γεγονότα του 1940 και τη ιστορία του ΟΧΙ
Μιλήσαμε για την ιστορική στιγμή του τορπιλισμού της “ΕΛΛΗΣ” ,είδαμε σχετικά βίντεο ενώ τα παιδιά κατά τις ελεύθερες δραστηριότητες έφτιαξαν την “ΕΛΛΗ” με τα ξύλινα τουβλάκια και έτσι γεννήθηκε η επιθυμία να κατασκευάσουμε ατομικά την “ΕΛΛΗ”
Τις επόμενες μέρες συζητήσαμε για την Ελληνική Σημαία μέσα από την ιστορία “ασπρογάλανο πανί”, και στη συνέχεια περάσαμε στη δραματοποίηση της ιστορίας από τα παιδιά…
Ιδιαίτερα έμφαση δόθηκε στους στρατιώτες που πολέμησαν στα βουνά και στις γυναίκες που η βοήθειά τους ήταν τόσο σημαντική για την έκβαση του αγώνα
Γνωρίσαμε από κοντά τη στολή του φαντάρου, ενώ κάναμε πρόβα για τη παρέλαση μας!
Τέλος δεν μπορούσαμε να παραλείψουμε την εορτή του Αγίου Δημητρίου προστάτη της γειτονικής Θεσσαλονίκης, γνωρίσαμε την ιστορία του, ενώ κάναμε και μια κατασκευή για να τον θυμόμαστε!
-
Εργαστήριο Δεξιοτήτων- “Υπεύθυνα παιδιά-Υπερασπιστές των ζώων»
Ο δεύτερος θεματικός κύκλος των εργαστηρίων δεξιοτήτων έχει τίτλο “Υπεύθυνα παιδιά-Υπερασπιστές των ζώων», ορμώμενοι από τη Παγκόσμια ημέρα ζώων, αποφασίσαμε να ασχοληθούμε για τα ζώα που βλέπουμε παντού έξω τα αδέσποτα. Αρχικά διαβάσαμε το παραμύθι “Ο Ξουτ”, που μιλάει για την ιστορία ενός αδέσποτο σκύλου και τη ζωή του πριν βρει τον παντοτινό του ιδιοκτήτη. Εννοείται πως στη συνέχεια τον κατασκευάσαμε κιόλας!
Τις επόμενες ημέρες ψηφίσαμε το αγαπημένο μας ζωάκι ενώ παρακολουθήσαμε μια ταινία μικρού μήκους με τίτλο “Η ΖΩΗ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΤΩΝ ΑΔΕΣΠΟΤΩΝ ΖΩΩΝ» από το Δήμο Ηρακλείου. Αυτό έδωσε αφορμή για δραματοποίηση της ιστορίας αλλά δημιούργησε την ανάγκη ενεργούς δράσης. Προσκαλέσαμε λοιπόν στο σχολείο μας την Θέλμα, ένα πρώην αδέσποτο ζώο, και τον ιδιοκτήτη της ,όπου είχαμε την ευκαιρία να ενημερωθούμε για τις υποχρεώσεις που έχει κάποιος που έχει ένα ζώο…εννοείται πως απολαύσαμε και το παιχνίδι μαζί της μιας και μας δόθηκε η ευκαιρία να την φροντίσουμε (τάισμα, χτένισμα, νερό, αγκαλιές και παιχνίδι)
Στις δράσεις μας εντάξαμε ένα αυτοσχέδιο επιτραπέζιο παιχνίδι που στόχο είχε να οδηγήσουμε το αδεσποτάκι στο σπίτι του..
Στη συνέχεια έφτασε η μέρα που θα ανακαλύπταμε τα αδέσποτάκια της γειτονιάς μας και θα τους προσφέραμε νερό! Πρώτα πρώτα φτιάξαμε τη διαδρομή μας με τα τουβλάκια μας και αφού συμφωνήσαμε για τη διαδρομή αλλά και τους κανόνες του περιπάτου.. ΞΕΚΙΝΗΣΑΜΕ!!
Επιστρέφοντας δημιουργήσαμε την αφίσα της τάξης μας με τίτλο: “Υπεύθυνα παιδιά – υπερασπιστές των ζώων” και παίξαμε με το ρομποτάκι μας το παιχνίδι “αδεσποτάκι γυρεύει σπιτάκι” προγραμματίζοντας το ρομποτάκι να πάει στο σπίτι του:
Το εργαστήριο μας ολοκληρώθηκε με τον καλύτερο τρόπο μιας και τα παιδιά κάλεσαν το γειτονικό σκυλάκι στην αυλή μας για παιχνίδι, χάδια και φροντίδα μιας και τώρα ήξεραν τι έπρεπε να κάνουν…
Εννοείται πως ολοκληρώνοντας στα παιδιά άξιζε το βραβείο φιλοζωίας!
-
Παγκόσμια ημέρα 3ης ηλικίας
Στο νηπιαγωγείο μας τιμήσαμε την Παγκόσμια Ημέρα Τρίτης Ηλικίας, μια μέρα αφιερωμένη στους αγαπημένους μας παππούδες και γιαγιάδες! Συζητήσαμε με τα παιδιά για τη σημασία των ηλικιωμένων στη ζωή μας, για την αγάπη, τη φροντίδα και τη σοφία που μας προσφέρουν κάθε μέρα. Μέσα από όμορφες ιστορίες και τραγούδια εκφράσαμε την ευγνωμοσύνη μας, ενώ στο τέλος δημιουργήσαμε μια ξεχωριστή κατασκευή — μια καρδούλα–δώρο με ζωγραφιές και μηνύματα αγάπης για τους παππούδες και τις γιαγιάδες μας. Ήταν μια γλυκιά και συγκινητική μέρα, γεμάτη χαμόγελα, συναισθήματα και αγάπη!





































































































































