Με αφορμή την επέτειο των γεγονότων του Πολυτεχνείου , αναφερθήκαμε στα όσα είχαν συμβεί εκείνες τις ημέρες. Διαβάσαμε το βιβλίο “Η εξέγερση του πολυτεχνείου” και είχαμε την ευκαιρία να ενημερωθούμε για όσο διαδραματίστηκαν εκείνες τις ημέρες. Ακούσαμε τραγούδια που σχετίζονται με τα γεγονότα ενώ δραματοποιήσαμε τα γεγονότα έξω από την πύλη του Πολυτεχνείου . Την ημέρα της εορτής παρακολουθήσαμε σε κουκλοθέατρο την ιστορία της “Ντενεκεδούπολης” ενώ προχωρήσαμε στη κατασκευή της πύλης γράφοντας τα αντίστοιχα συνθήματα.
Δράσεις
-
-
Make a wish 2025!
Σε συνέχεια του εργαστηρίου δεξιοτήτων που αφορούσε τα Δικαιώματα των παιδιών, διαβάσαμε “Το Αστεράκι που Έψαχνε μια Ευχή”
“Μια φορά κι έναν καιρό, πολύ ψηλά στον ουρανό, ζούσε ένα μικρό αστεράκι που το έλεγαν Φωτειούλη.Ήταν το πιο λαμπερό από όλα, όχι γιατί ήταν μεγάλο, αλλά γιατί είχε την πιο καλή καρδιά.Κάθε βράδυ, τα αστέρια άκουγαν ευχές από τα παιδιά της Γης.Άλλα ευχόντουσαν ένα παιχνίδι, άλλα έναν φίλο, άλλα μια αγκαλιά.Ο Φωτεινούλης όμως άκουγε πιο προσεχτικά από όλους.Μια νύχτα, άκουσε μια ευχή διαφορετική.Ήταν μια γλυκιά φωνούλα που έλεγε:«Εύχομαι να γίνω καλά για να μπορώ να τρέχω και να παίζω ξανά.»Ο Φωτεινούλης σταμάτησε να χοροπηδά στον ουρανό.Η ευχή αυτή δεν ήταν σαν τις άλλες.Δεν ζητούσε κάτι για παιχνίδι… ζητούσε δύναμη, χαρά και υγεία.«Πρέπει να βρω αυτό το παιδί», είπε αποφασισμένος……… “Αφού διαβάσαμε και δραματοποιήσαμε την ιστορία, τα παιδιά ενημερώθηκαν σχετικά με τη φιλανθρωπική δράση του οργανισμού “Make a wish”, είδαμε σχετικό υλικό και συζητήσαμε για τον εθελοντισμό και πως ο καθένας από εμάς μπορεί να βοηθήσει. Έτσι αποφασίσαμε να βγούμε για κάλαντα στη γειτονία μας και μέρος του ποσού να το δώσουμε στα παιδιά που είναι σε νοσοκομείο! Έτσι λοιπόν με τη καλή μας διάθεση, τα τριγωνάκια μας και με τη σημαντική βοήθεια από κάποιους γονείς βγήκαμε στη γειτονία! Φυσικά αφού ολοκληρώσαμε τη δράση ο κάθε μαθητής πήρε από ένα ευχοστολίδι και ένα βραχιόλι που μας έστειλαν από το “Make a Wish”, ενώ μάθαμα πόσο σπουδαίο είναι όχι μόνο να παίρνουμε δώρα αλλά και να χαρίζουμε και εμείς δώρα, χαμόγελα και αγάπη!Μετά την ολοκλήρωση της δράσης προχωρήσαμε στην κατάθεση μέρους των χρημάτων που μαζέψαμε από τα κάλαντα και τα παιδιά είχαν τη χαρά να πάρουν το αστεράκι τους και ένα βραχιολάκι συμμετοχής ως ελάχιστη ανταμοιβή για την πρώτη τους οργανωμένη εθελοντική δράση. Σύντομα ο οργανισμός του Make a Wish Greece, μαζί με την απόδειξη μας κοινοποίησε και την ευχή που υιοθετήσαμε με τη δράση μας! Ευχαριστούμε θερμά τόσο τους υπεύθυνους του προγράμματος Make a Wish Greece, όσο και τους γονείς των παιδιών που στάθηκαν υποστηρικτές στη προσπάθειά μας! -
Χριστούγεννα στο Νηπιαγωγείο μας!!
Τα Χριστούγεννα ήρθαν και στο σχολείο μας και οι μαθητές ετοίμασαν μια μικρή γιορτούλα να παρουσιάσουν στους γονείς τους. Η παράσταση με τίτλο “Τα στολίδια του δέντρου το έσκασαν από το κουτί”, έλαβε χώρα στις 19 Δεκεμβρίου στο Ράντζο του Κιλκίς. Μαθητές γονείς και φίλοι απόλαυσαν το θεατρικό ενώ ακολούθησαν οργανωμένες δράσεις για τους μικρούς μαθητές.
Ο Άγιος Βασίλης δεν γινόταν να μας ξεχάσει, μας επισκέφθηκε στο νηπιαγωγείο μας, μια μαμά νωρίτερα χάρισε μπαλόνια στους μαθητές ενώ όποιος επιθυμούσε είχε την ευκαιρία να απολαύσουν face painting
-
Εργαστήριο δεξιοτήτων – Τα δικαιώματα του παιδιού
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα της Διεθνούς Αμνηστίας «Εγώ και Εσύ, Μαζί» υλοποιήθηκε στο νηπιαγωγείο μας με στόχο να γνωρίσουν τα παιδιά τα δικαιώματα του παιδιού μέσα από βιωματικές και δημιουργικές δραστηριότητες με αφορμή τον 3ο κύκλο των εργαστηρίων δεξιοτήτων. Μέσα από ιστορίες, παιχνίδια, ζωγραφική και συζήτηση, τα νήπια ανακάλυψαν ότι όλα τα παιδιά είναι ίσα, πολύτιμα και έχουν δικαίωμα στην αγάπη, τη φροντίδα, την ασφάλεια και την ελευθερία έκφρασης. Το πρόγραμμα βοήθησε τα παιδιά να αναπτύξουν ενσυναίσθηση, σεβασμό στη διαφορετικότητα και δεξιότητες συνεργασίας, προάγοντας μια κουλτούρα φιλίας, αλληλεγγύης και σεβασμού. Πρόκειται για μια όμορφη δράση που ενίσχυσε το θετικό κλίμα της τάξης και έφερε τους μικρούς μαθητές πιο κοντά στις αξίες των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.
Η εκπαιδευτική βαλίτσα λοιπόν, μας χτύπησε το κουδούνι της πόρτας και η περιέργεια των παιδιών ήταν μεγάλη! Οι δράσεις που επιλέξαμε να υλοποιήσουμε σχετίζονταν αρχικά με τα συναισθήματά μας μέσα από μαγικούς καθρέφτες, χτίσαμε γέφυρες σε συνεργατικό παιχνίδι, ξεπεράσαμε εμπόδια απαντώντας σε ερωτήσεις σχετικά με τα δικαιώματα των παιδιών, ενώ συμφωνήσαμε πως είναι δικαίωμα όλων μας να ζούμε σε ένα καθαρό περιβάλλον! Τέλος δημιουργήσαμε τη δική μας βαλίτσα δικαιωμάτων!
-
Επίσκεψη αρμοδιων του Τμήματος Ζωικής παραγωγής & διαχείρισης αδέσποτων ζώων Δήμου Κιλκίς
Στα πλαίσια της δράσης ενεργού πολίτη και σε ανατροφοδότηση της δράσης “Υπεύθυνα παιδιά – Υπερασπιστές ζώων” , κλιμάκιο του Δήμου Κιλκίς επισκέφθηκε το νηπιαγωγείο μας όπου μας ενημέρωσε σχετικά με τις δράσεις του δήμου για τα αδέσποτα ζώα. Κατά την επίσκεψη είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε τα συναισθήματα των ζώων μέσα από τη τέχνη (εικόνες από πίνακες ζωγραφικής). Στη συνέχεια ταξινομήσαμε σε επιτρεπτές και μη τις συμπεριφορές σε σχέση με τα ζώα. Τέλος , ως υπεύθυνοι για τα ζώα κληθήκαμε να μαζέψουμε τις “ακαθαρσίες” τους με το ειδικό σκουπάκι που παρέχει ο Δήμος σε ειδικά στάντ σε κεντρικά σημεία της πόλης. Ευχαριστούμε θερμά το αρμόδιο τμήμα του Δήμου Κιλκίς που ανταποκρίθηκε στη πρόσκληση μας και μας έδωσε την ευκαιρία να μάθουμε παραπάνω πράγματα για τα αδέσποτα ζώα!!!!
-
Φθινόπωρο στο νηπιαγωγείο μας
Το βιβλίο “Ο κλέφτης των φύλλων” και οι περιπέτειες του σκίουρου στάθηκαν αφορμή για να ξεκινήσουμε να ανακαλύπτουμε το φθινόπωρο. Αφού συζητήσαμε το παραμύθι, μιλήσαμε για τις αλλαγές που λαμβάνουν χώρα στη φύση και πρώτα πρώτα στα δέντρα…. Παίξαμε με φύλλα που μαζέψαμε από τη γειτονία, φτιάξαμε τη λέξη “ΦΘΙΝΌΠΩΡΟ”, και τέλος αξιοποιήσαμε τα φύλλα που μαζέψαμε φτιάχνοντας τον φθινοπωρούλη!
Καθώς μιλούσαμε για φύλλα ένας μαθητής μας μίλησε για το παραμύθι που διάβαζε με τον μπαμπά του και προσφέρθηκε να το φέρει στην τάξη για να το γνωρίσουν οι φίλοι του… έτσι “Το τελευταίο φύλλο” στάθηκε αφορμή για να δημιουργήσουμε τα δικά μας φθινοπωρινά δέντρα!
Φυσικά όμως το φθινόπωρο δεν αλλάζουν μόνο τα δέντρα και τα φύλλα..τις επόμενες μέρες μας επισκέφθηκε ο “Τομ το σαλιγκάρι”, μάθαμε για τις συνήθειες του και για την περιπέτεια που είχε, δραματοποιήσαμε την ιστορία του … εννοείται στο τέλος τον κατασκευάσαμε! Στα πλαίσια της δραματοποίησης είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε και κάποια μουσικά όργανα
Το φθινόπωρο ενεργοποιεί όλες τις αισθήσεις μας για αυτό και ήρθε η σειρά των φθινοπωρινών φρούτων! Τα παιδιά έφεραν μερικά φρούτα και καρπούς από το σπίτι ενώ άλλα μας τα έφερε ο Λύκος Ζαχαρίας. Τα εξερευνήσαμε ,να πιάσαμε,τα μυρίσαμε, τα γευτήκαμε και στο τέλος φτιάξαμε μια φρουτοσαλάτα!
Τη τελευταία μέρα ο Λύκος Ζαχαρίας μας μίλησε για την περιπέτεια του… ήθελε να φτιάξει μια μηλόπιτα αλλά δυσκολευόταν και ζήτησε τη βοήθειά μας. Εννοείται τα παιδιά ετοίμασαν μηλοπιτάκια για όλους και για φυσικά και για τον λύκο Ζαχαρία!!!!
-
CODE WEEK- “Με τον λύκο Ζαχαρία μαθαίνω τις μέρες”
Την εβδομάδα από τις 13-17 Οκτωβρίου 2025 υλοποιήθηκε στο νηπιαγωγείο μας, την ώρα των Αγγλικών , η Code week 2025 δραστηριότητας: “Με τον λύκο Ζαχαρία μαθαίνω τις μέρες”. Η συγκεκριμένη δραστηριότητα ανήκει στην κατηγορία Code4All («Εβδομάδα Προγραμματισμού για Όλους») και ενθαρρύνει την διασύνδεση μίας δραστηριότητας με άλλες που διοργανώνονται από συναδέρφους σε άλλα σχολεία.
Η δραστηριότητα βασίζεται στο γνωστό ήρωα σειράς παραμυθιών, το Λύκο Ζαχαρία, και συγκεκριμένα στο βιβλίο “Ο λύκος Ζαχαρίας θέλει ν’ αλλάξει χρώμα” της Orianne Lallemand και εικονογράφηση της Éléonore Thuillier (Εκδόσεις Παπαδόπουλος). Για τη φετινή σχολική χρονιά ο Λύκος Ζαχαρίας αποτελεί τη κούκλα μασκοτ της τάξης μας, τον φιλοξενούμε και μας φέρνει τις πιο τρελές ιδέες σε αυτή τη φάση ήθελε να μάθει τις ημέρες της εβδομάδας στα αγγλικά! Με τη βοήθεια της κ Δήμητρας λοιπόν τα παιδιά προγραμμάτισαν τη μελισσούλα ώστε να πάει στην αγαπημένη τους ημέρα όπου την είπαν στα αγγλικά ώστε να τη μάθει και ο λύκος Ζαχαρίας!
Από τη συμμετοχή μας σε αυτό το Ευρωπαϊκό πρόγραμμα αποκτήσαμε και το πιστοποιητικό του σχολείου μας!
-
Παγκόσμια ημέρα 3ης ηλικίας
Στο νηπιαγωγείο μας τιμήσαμε την Παγκόσμια Ημέρα Τρίτης Ηλικίας, μια μέρα αφιερωμένη στους αγαπημένους μας παππούδες και γιαγιάδες! Συζητήσαμε με τα παιδιά για τη σημασία των ηλικιωμένων στη ζωή μας, για την αγάπη, τη φροντίδα και τη σοφία που μας προσφέρουν κάθε μέρα. Μέσα από όμορφες ιστορίες και τραγούδια εκφράσαμε την ευγνωμοσύνη μας, ενώ στο τέλος δημιουργήσαμε μια ξεχωριστή κατασκευή — μια καρδούλα–δώρο με ζωγραφιές και μηνύματα αγάπης για τους παππούδες και τις γιαγιάδες μας. Ήταν μια γλυκιά και συγκινητική μέρα, γεμάτη χαμόγελα, συναισθήματα και αγάπη!



















































































