Στο πλαίσιο του σχεδίου εργασίας με θέμα «Γνωρίζω τη πόλη μου, το Κιλκίς», οι μαθητές/τριες είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν την πόλη του Κιλκίς μέσα από ένα σύνολο βιωματικών και συνεργατικών δραστηριοτήτων που υλοποιήθηκαν καθ’ όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς. Κατά τους μήνες Οκτώβριο και Νοέμβριο πραγματοποιήθηκε διερεύνηση των αρχικών γνώσεων των παιδιών σχετικά με την πόλη τους, δημιουργήθηκε θεματικός πίνακας «Η πόλη μου» με αξιοποίηση φωτογραφικού υλικού, ενώ παράλληλα συγκεντρώθηκε σχετικό υλικό με τη συμβολή των γονέων και του σχολείου. Οι μαθητές/τριες συμμετείχαν σε μικρές περιηγήσεις στη γειτονιά του σχολείου, με αφορμή το πρόγραμμα Εργαστήριο Δεξιοτήτων- “Υπεύθυνα παιδιά-Υπερασπιστές των ζώων» ενισχύοντας την παρατηρητικότητα και την εξοικείωσή τους με το άμεσο περιβάλλον τους, ενώ φιλοξενήθηκε και κλιμάκιο του Δήμου για ενημέρωση σχετικά με τη διαχείριση των αδέσποτων ζώων.
Κατά το δίμηνο Δεκεμβρίου – Ιανουαρίου, τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με την τοπική κοινότητα μέσα από δράσεις όπως τα κάλαντα σε καταστήματα της περιοχής ,συμμετέχοντας στο πρόγραμμα “Make a wish”, όπου συλλέξαμε χρήματα για να δωρίσουμε στον αρμόδιο φορέα υιοθετώντας μια ευχή. Παράλληλα πραγματοποιήθηκε εκπαιδευτική επίσκεψη στο Ράντσο Κιλκίς, όπου τα παιδιά πραγματοποίησαν χριστουγεννιάτικες δράσεις και ήρθαν σε επαφή με τα άλογα.
Τους μήνες Φεβρουάριο και Μάρτιο στα πλαίσια του εργαστηρίου δεξιοτήτων με θέμα τους πλανήτες είχαμε την ευκαιρία να εξερευνήσουμε τη πόλη μας μέσα από δορυφόρο και να δούμε γνωστά κτήρια όπως το σχολείο, η κοντινή εκκλησία και το πάρκο και να τα φτιάξουμε με τα τουβλάκια δημιουργώντας τη δική μας πόλη. Επιπλέον, πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στο γειτονικό σχολείο με αφορμή τη παρακολούθηση μιας θεατρικής παράστασης, όπου τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να δουν και την άλλη πλευρά της γειτονιάς μας και να γνωρίσουν και το γειτονικό σχολείο.
Κατά το τελευταίο δίμηνο, Απρίλιο – Μάιο, οι δράσεις κορυφώθηκαν με επίσκεψη στη βιβλιοθήκη του Κιλκίς με αφορμή μια δράση, ενώ στη συνέχεια επισκέφθηκαν τον λόφο Αγίου Γεωργίου όπου κάναμε πικ νικ. Κατά την επιστροφή μας στο σχολείο περάσαμε από το Δημαρχείο ενώ είδαμε και τη περιοχή «σαλάτς» που γνωρίσαμε μέσα από παλιές φωτογραφίες . Η δράση ολοκληρώθηκε με τη δημιουργία ενός ομαδικού έργου, συγκεκριμένα μιας μακέτας της πόλης.
Το πρόγραμμα ολοκληρώθηκε με συζήτηση, κατά την οποία οι μαθητές/τριες εξέφρασαν τις εμπειρίες, τις γνώσεις και τα συναισθήματα που αποκόμισαν ενώ όλη η εμπειρία αποδόθηκε μέσα από ζωγραφιές όπου θα στολίσουν το σχολείο μας.
Συνολικά, το πρόγραμμα συνέβαλε στην ενίσχυση της βιωματικής μάθησης, της συνεργασίας, της δημιουργικότητας και της σύνδεσης του σχολείου με την τοπική κοινωνία.

















































































































































