Η γραφή δεν είναι ένα καταναγκαστικό έργο. Η γραφή, η συμβολική απεικόνιση του λόγου, εφευρέθηκε από την ανθρωπότητα για να ικανοποιήσει μία ανάγκη: Την ανάγκη να επικοινωνούμε με ανθρώπους που είναι μακριά μας (στο χώρο ή το χρόνο).

Έχουμε γράψει (βλέπε στο άρθρο για τη Γη) ότι είναι σημαντικό τα παιδιά να επανεφεύρουν τον κόσμο (να περάσουν από τα στάδια που πέρασε η ανθρωπότητα στην πορεία του χρόνου). Αυτό αφορά και στη γραφή. Τα παιδιά πρέπει να μάθουν να γράφουν όχι γιατί πρέπει, αλλά γιατί θα θελήσουν να ικανοποιήσουν την ανάγκη της επικοινωνίας τους με όσους δεν είναι παρόντες τη στιγμή που γράφουν. Η γραφή και η ανάγνωση πρέπει να είναι ενταγμένες στην ίδια τη ζωή, την καθημερινή τους πράξη και τις ανάγκες που αυτή γεννά. Αυτός είναι ο μόνος τρόπος να κατακτηθούν από τα παιδιά εύκολα, γρήγορα και ευχάριστα.

Στο πνεύμα αυτής της αντίληψης, εκμεταλλευόμαστε κάθε ανάγκη επικοινωνίας των παιδιών που προκύπτει κατά τη διάρκεια της χρονιάς.

Παράδειγμα άσκησης γραφής που ικανοποιεί την ανάγκη της επικοινωνίας των παιδιών μας με τους γονείς