'... με το λύχνο του άστρου στους ουρανούς εβγήκα ...'

cropped sxedio

Το νηπιαγωγείο μας

Το Νηπιαγωγείο μας βρίσκεται στο λόφο του Λυκαβηττού, στο κέντρο της πόλης μας. Ανασαίνει μέσα στο πράσινο των πεύκων και τα κελαηδίσματα των πουλιών που μας κρατούν συντροφιά ακόμη και τους κρύους μήνες του χειμώνα. Ο ουρανός του είναι ο πιο μεγάλος ουρανός της Αθήνας. Πότε λευκά ακίνητα σύννεφα, πότε γκρίζα και μοβ που τρέχουν με τον άνεμο, και πάντα αυτό το απέραντο γαλάζιο που μας συντροφεύει.

Ένας από τους σημαντικότερους έλληνες αρχιτέκτονες, ο Δημήτρης Πικιώνης, πήρε πριν πολλά χρόνια (1931-32) χαρτί και μολύβι και σχεδίασε το κτήριο του σχολείου. Το σχέδιό του είναι λιτό κι απέριττο. Οι γραμμές του παράλληλες με τον ορίζοντα, ακολουθούν το λόφο. Το κτήριο σεβάστηκε το λόφο, για αυτό κι ο λόφος το έκανε κομμάτι του. Μεγάλα πεύκα σκιάζουν τις αυλές μας. Το βαθύ μπλε μέταλλο στα πορτοπαράθυρα, η γκρίζα πέτρα στα σκαλοπάτια και το λευκό στους τοίχους συναντούν το πράσινο του περιβάλλοντος χώρου. Οι αίθουσες είναι μεγάλες, ευάερες και ευήλιες, με μπαλκονόπορτες που εκτίνονται σε όλο τον τοίχο, και με ιδιαίτερο δικό τους μπαλκόνι. Τέσσερις αυλές κυκλώνουν τις αίθουσες και λειτουργούν σαν κοινός χώρος συνάντησης όλων των τμημάτων (το κτήριο σχεδιάστηκε για να στεγάσει δημοτικό – σήμερα στεγάζει το 14ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών και εμάς).

 

Τα παιδιά του Νηπιαγωγείου μας κατοικούν στην περιοχή της Νεάπολης του Δήμου Αθηναίων, μια συνοικία που σκαρφαλώνει στο λόφο προς την πλευρά των Εξαρχείων. Το νηπιαγωγείο είναι διθέσιο, με ένα ολοήμερο και ένα κλασικό τμήμα. Όμως από το 2010 λειτουργούν δύο μικτά ολοήμερα γιατί η ανάγκη των κατοίκων για να παρακολουθούν τα παιδιά τους ολοήμερο έχει αυξηθεί.

Σκουφά, Ιπποκράτους, Αλεξάνδρας και περιφερειακός ορίζουν την περιοχή του σχολείου μας

Το νηπιαγωγείο μας χρησιμοποιεί δύο αίθουσες του κτηρίου. Η μία σχεδιάστηκε για να είναι αίθουσα ενώ η δεύτερη μετατράπηκε σε αίθουσα λόγω ανάγκης (είναι τρεις συνεχόμενοι μικροί χώροι που μάλλον προορίζονταν αρχικά για βοηθητική χρήση).

Η συστέγαση με το Δημοτικό έχει πολλά θετικά στοιχεία. Τα νήπια εξοικειώνονται με το δημοτικό και έτσι γίνεται πιο ομαλή η προσαρμογή τους στο σχολείο. Τα πρωτάκια έρχονται στα διαλείμματα και κάθονται για λίγο στην παλιά τους τάξη, βρίσκοντας σε εμάς τον οικείο χώρο που έχουν ανάγκη όταν ξεκινούν ένα νέο σχολείο.

Όμως η συστέγαση έχει και τα αρνητικά της, με σημαντικότερο το κτηριακό. Όταν ο Πικιώνης σχεδίασε το σχολείο έλαβε υπ όψιν του τις ανάγκες ενός δημοτικού, ανάγκες που δεν ταυτίζονται με αυτές του νηπιαγωγείου. Στο νηπιαγωγείο θέλουμε αυλές με καθαρά όρια, των οποίων η εποπτεία από τις νηπιαγωγούς να είναι άμεση. Έτσι οι πολλές αυλές που επικοινωνούν μεταξύ τους κυκλώνοντας το σχολείο, δημιουργούν πρόβλημα ελέγχου των νηπίων. Στο νηπιαγωγείο η ασφάλεια των νηπίων προϋποτίθεται κάθε άλλου έργου. Όμως τα κάγκελα της αυλής και του μπαλκονιού είναι οριζόντιες μπάρες που εύκολα μετατρέπονται σε σκαλοπάτια για να σκαρφαλώσουν τα νήπια. Αλλά το σημαντικότερο κτηριακό πρόβλημα που έχουμε αφορά στις τουαλέτες και τις βρύσες. Κάθε νηπιαγωγείο πρέπει να έχει βρύση μέσα στην αίθουσα (ζωγραφίζουμε, παίζουμε, κυλιόμαστε στο πάτωμα και μετά τρώμε), όπως και τουαλέτα με άμεση πρόσβαση για τα νήπια και δυνατότητα ελέγχου από την νηπιαγωγό. Στο σχολείο μας οι τουαλέτες είναι έξω από τις αίθουσες, σε άλλο επίπεδο, με διαδρομή ανοιχτή στις εκάστοτε καιρικές συνθήκες.

Διεκδικώντας λύση στα προβλήματά μας, δεν παύουμε να εστιάζουμε στα θετικά αυτού του υπέροχου σχολείου, και να νιώθουμε τυχεροί που ζώντας στο κέντρο της Αθήνας, έχουμε ένα σχολείο μέσα στο δάσος.

Όλοι εμείς, τα νήπια και οι νηπιαγωγοί του 14ου Νηπιαγωγείου, μέσα από τα πεύκα, τον ουρανό και την πόλη που ανασαίνει κάτω από το λόφο, σας στέλνουμε ένα γλυκό χαμόγελο για καλωσόρισμα στη σελίδα μας.

.

Σημειώσεις:

Στο νηπιαγωγείο μας έχουν οργανική θέση τρεις μόνιμοι εκπαιδευτικοί. Κάθε χρονιά προκύπτει και ένα λειτουργικό κενό το οποίο αναπληρώνεται από κάποια/ο συνάδελφο. Οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί είναι οι ακόλουθοι:

Βαλατσού Βασιλική

Λουκαρέλλι Αικατερίνη

Παπαδάκη Μαγδαληνή (υπεύθυνη του παρόντος ιστότοπου και προϊσταμένη)

  1. MARIA EFTHYMIOU

    ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ ΣΑΣ!

    Η ΓΝΩΣΗ ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΡΑΚΙ ΤΟΥ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΟΣ ΚΑΝΟΥΝ ΤΗΝ ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΔΙΑΦΟΡΑ!

    ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΩ ΤΙΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ ΣΑΣ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΖΩ ΚΑΠΟΙΕΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΜΕ ΤΟΝ ΓΙΟ ΜΟΥ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΑ ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΑ, ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΝΑ ΑΞΙΟΠΟΙΟΥΜΕ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΑ ΤΟΝ ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΧΡΟΝΟ!

    ΜΑΡΙΑ ΕΥΘΥΜΙΟΥ, ΠΑΠΑΓΟΥ

    • Αγαπητή κυρία Ευθυμίου, σας ευχαριστώ για το σχόλιο. Μακάρι να είχα το χρόνο να καταγράψω όλες τις ιδέες αλλά και τις εκπαιδευτικές πράξεις που κάνουμε στο σχολειό μας. Ελπίζω ότι από τη νέα χρονιά θα επανέλθω δυναμικά στο ιστολόγιο.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Υποστηριζόμενο από blogs.sch.gr & Θέμα βασισμένο στο Lovecraft από τον Anders Norén

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση