Η εκπαιδευτικός στην ολομέλεια προτείνει στους μαθητές/τριες να γνωρίσουν την αλληλένδετη σχέση ανάμεσα στον άνθρωπο, στα ζώα και στο περιβάλλον μέσα από έναν ζωγράφο, τον Σαγκάλ. Επιλέχθηκε ο ζωγράφος Σαγκάλ διότι είναι διάσημος για τον «παιδικό» χαρακτήρα και την «απλοϊκή» ιδιομορφία των έργων του, τα οποία αντανακλούν διαχρονικές πολιτισμικές και αισθητικές αξίες. Τα έργα του περιέχουν ισχυρούς συμβολισμούς και μηνύματα και σχετίζονται με τα ενδιαφέροντα και τις εμπειρίες των παιδιών. Αφού έρθουν σε μια πρώτη γνωριμία με τη ζωή του ζωγράφου, ο/η εκπαιδευτικός προβάλλει το έργο του Σαγκάλ « Εγώ και το χωριό».
Ως μεθοδολογικό εργαλείο χρησιμοποιείται η στοχαστική προσέγγιση έργων τέχνης:
«μοντέλο» D.Perkins για την συστηματική παρατήρηση και ανάλυση του συγκεκριμένου έργου τέχνης, μέσα από τέσσερις διαδοχικές φάσεις:
Α’ Φάση: Παρατηρώ-Χρόνος για παρατήρηση
Β΄Φάση: Σκέφτομαι δημιουργικά- Ανοιχτή και περιπετειώδης παρατήρηση
Γ’ Φάση: Σκέφτομαι κριτικά – Ξεκάθαρη αναλυτική και εις βάθος παρατήρηση.
Δ΄ Φάση: Ολιστική παρατήρηση – σκέφτομαι ολιστικά
Οι μαθητές/τριες σε ομάδες καλούνται να αποφασίσουν με ποιο τρόπο θα αποτυπώσουν το μήνυμα που νομίζουν ότι θέλει να στείλει ο Σαγκάλ. Κάποιες αποφασίζουν να το ζωγραφίσουν στο χαρτί, κάποιες να ζωγραφίσουν στη γωνιά του υπολογιστή χρησιμοποιώντας το λογισμικό αισθητικής έκφρασης και ανάπτυξης δημιουργικότητας TUX PAINT
Στη συνέχεια στην ολομέλεια o εκπρόσωπος της κάθε ομάδας παρουσιάζει τα έργα της. Μέσα από τα έργα των ομάδων προκύπτει ότι και ο ζωγράφος Σαγκάλ μας μιλάει για την αλληλένδετη σχέση που υπάρχει ανάμεσα στον άνθρωπο, στα ζώα και στο περιβάλλον.
Στο τέλος του εργαστηρίου γίνεται αξιολόγηση από τα ίδια τα παιδιά. απαντώντας σε ερωτήσεις του/της εκπαιδευτικού, όπως:
- Τι σου άρεσε στο συγκεκριμένο εργαστήριο και γιατί;
- Συνεργαστήκατε μεταξύ σας;
- Μπορείτε να μας πείτε τρεις λέξεις που θα θυμόσαστε από αυτό το εργαστήριο;