Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων (4 Οκτωβρίου) συζητήσαμε ποια παιδιά έχουν ζώα στο σπίτι τους, τα περιέγραψαν, είπαν τι χρειάζονται, ποιος τα φροντίζει. Έπειτα μιλήσαμε για τα ζώα που βρίσκονται στο δρόμο και λέγονται αδέσποτα. Είδαμε το βίντεο:

και χρησιμοποιώντας τη ρουτίνα σκέψης, Βλέπω, Σκέφτομαι, Αναρωτιέμαι

  • Τί είδαμε στο βίντεο;
  • γιατί τον έλεγαν ¨Ξουτ¨
  • Γιατί βρισκόταν στο δρόμο ο Ξουτ;
  • Έχουν τα ζώα ανάγκες;
  • έχουν δικαιώματα;
  • Ποιός φροντίζει τα αδέσποτα; κτλ

διαβάσαμε το παραμύθι   Ο ΑΔΕΣΠΟΤΟΣ ΚΩΣΤΑΣ https://www.psichogios.gr/el/o-adespotos-kwstas.html?srsltid=AfmBOopzIr3lHnyr4Ty8DOpBKWdeJR_lvkCG7EjPdN3dbhsEU8hlygQJ

και τέλος αποφασίσαμε να χωριστούμε σε 2 ομάδες και να φτιάξουμε από 1 αφίσα για τα ζώα.DSCN0150 DSCN0149

20251010 143255 20251010 143229

Κάναμε κατασκευές με χαρτοδιπλωτική και κολάζ για τα ζώα .

20251007 152436 20251007 154931 20251010 143214

Κάναμε ομαδικές εργασίες – ψηφιδωτά με ζώα

20251008 154243 20251021 143926

 

Οκτώβρης

Με τον ερχομό του Οκτώβρη, αφού διαβάσαμε το παραμύθι για τις εποχές και τους μήνες, παίξαμε θεατρικό.

 

  Η μαμά Βροχή και ο μπαμπάς ΦΘΙΝΌΠΩΡΟ                Η μαμά Βροχή και ο Μπαμπάς Φθινόπωρο             

 ο Οκτώβρης και αο παππούς ο Χρόνος στο συννεφένιο θρόνο  . DSCN0106

Η μάγισσα Υγρασία και ο Μάγος ΠόνοςΗ μάγισσα Υγρασία και Μάγος Πόνος

 

 

Οι θεατές.

DSCN0109.

Φρούτα του Φθινοπώρου.

Στο πλαίσιο της γνωριμίας με το Φθινόπωρο , φτιάξαμε πίνακα αναφοράς με τα φρούτα του Φθινοπώρου, μιλήσαμε γιαυτά και έφεραν φρούτα που υπήρχαν παιδιά που δεν είχαν δοκιμάσει.    DSCN0118DSCN0123DSCN0121

Αφού είδαν το κυδώνι και δοκίμασαν γλυκό κυδώνι που έφερα από το σπίτι μου, αποφασίσαμε να φτιάξουμε το δικό μας γλυκό DSCN0115

DSCN0116 DSCN0127

DSCN0128 DSCN0131 DSCN0133 DSCN0134DSCN0136 DSCN0139 DSCN0140 DSCN0141 Antigrafh DSCN0138

 

Κάναμε σταφύλια με τύπωμα

s 2 s

 

 

 

Γωνιά Φθινοπώρου

Συνεχίζοντας την παρατήρηση γύρω μας ,βλέπουμε τα φύλλα που έγιναν καφέ, κίτρινα, κόκκινα και έπειτα πέφτουν. Είδαμε το παραμύθι για

και χορέψαμε τα φύλλα που πέφτουν στην αυλή.

Αποφασίσαμε να φτιάξουμε τη γωνιά του Φθινοπώρου και έγιναν μικροί εξερευνητές που είχαν αποστολή να βγουν και να βρουν ότι τους θυμίζει Φθινόπωρο. Έφεραν φύλλα και τα έδειξαν στους φίλους τους, DSCN0077

φτιάξαμε πίνακα αναφοράς με τα φύλλα ανάλογα με το χρώμα DSCN0079 DSCN0081 DSCN0093 PINAKAS ANAFORAS FYLLA 2 FOTO FTIAGMENH PINAKAS ANAFORAS FYLLA 2

και κατασκεύασε ο καθένας το δικό του φύλλο

DSCN0099 DSCN0100 DSCN0103 DSCN0104 DSCN0105

 

Ντυθήκαμε φύλλα και χορέψαμε << το φθινόπωρο>>  του Vivaldi

f1 f

Κάναμε τυπώματα με αληθινά φύλλα

t t1 t2

 

Ομαδική εργασία για το Φθινόπωρο

o1 o o2

Κάναμε ρεσώ με φύλλα και πηλό. Τα βάψαμε και τα πήραν τα παιδιά στο σπίτι τους

f4 f5 f2 f3

f1 1 20251006 145216 f 1

ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ

Ξεκινώντας η σχολική χρονιά, αφού έγινε η προσαρμογή η φύση γύρω μας άλλαξε. Αρχίσαμε να παρατηρούμε τις αλλαγές και είδαμε πως πια δεν είναι καλοκαίρι είναι μια άλλη εποχή το Φθινόπωρο.

Μιλήσαμε για όσα μας είπαμε ο egg, και το γράμμα Φ,φ  ήρθε στο προσκήνιο. Μαθήτρια που το όνομά της ξεκινάει από αυτό το γράμμα το αναγνώρισε και αφού είπαμε λεξούλες που μας έρχονται στο μυαλό από αυτό το γράμμα  είδαμε

 

και τραγουδήσαμε

ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΤΩΡΑ – Ενεργός πολίτης – πρόγραμμα

Τη φετινή σχολική χρονιά, εκπονήσαμε στο σχολείο μας ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα σχολικών δραστηριοτήτων, με θέμα την ανακύκλωση. Ταυτόχρονα το ίδιο θέμα με διερεύνηση από τα παιδιά επιλέχθηκε για τις 10 ώρες ενεργού πολίτη. Τα παιδιά βρήκαν πληροφορίες, επεξεργάστηκαν το θέμα και αποφάσισαν να δημιουργήσουμε αφίσα, επιτραπέζια, κατασκευές από άχρηστα υλικά και να τα εκθέσουμε στους γονείς.

Για να δείτε το πρόγραμμα πατήστε στον παρακάτω σύνδεσμο:

Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής εκπαίδευσης Σχολικών δραστηριοτήτων

 

Ο Κόσμος μας μια ζωγραφιά/ Αλέξης Ακριθάκης

Ο ζωγράφος Αλέξης Ακριθάκης είναι ένας από τους σημαντικότερους Έλληνες ζωγράφους του εικοστού αιώνα.

Το έργο του Ακριθάκη διακρίνεται από μία παιδική γραφή. Η πρώτη φάση της δουλειάς του περιλαμβάνει συνθέσεις γραμμικές, ασπρόμαυρες, τα «τσίκι τσίκι», όπως τα έχει ονομάσει που δημιουργούσε ξεκινώντας από μια τυχαία κουκκίδα, μια τελεία  πάνω στο χαρτί.

Δεν διέφερε από την ζωγραφική που κάνουν τα μικρά παιδιά γιατί και αυτός αγαπούσε πολύ την τέχνη των παιδιών .

Τα παιδιά τον αγαπούν πολύ γιατί  οι πίνακές του έχουν μια παιδικότητα με γραμμές ασπρόμαυρες, χρωματιστές και εύκολα  μπορούν να ‘διαβάσουν’ την ιστορία που αφηγείται. Ξεκινώντας από μια τυχαία κουκκίδα πάνω στο χαρτί φτιάχνει αγαπημένα αντικείμενα, καραβάκια, ελικόπτερα, καρδούλες, ήλιους, χρωματιστά βέλη καθώς και την αγαπημένη του ταξιδιάρικη βαλίτσα. Την  βαλίτσα βλέπουμε να την επαναλαμβάνει σε πολλά έργα. Ελάτε να τον γνωρίσουμε καλύτερα. Εκτός από βίντεο χρησιμοποιήθηκε υλικό από προσωπική βιβλιοθήκη τόσο για τον Ακριθάκη , όσο και για τους άλλους ζωγράφους.

DSCN0039 DSCN0055 Αυτές είναι οι δικές μας βαλίτσες. Τις φτιάξαμε και ετοιμαζόμαστε για περιπέτειες!!!!!DSCN0054 DSCN0047 DSCN0052DSCN0053

Ο κόσμος μας μια ζωγραφιά / Picasso

“Μου πήρε τέσσερα χρόνια να μάθω να ζωγραφίζω σαν τον Ραφαήλ και μια ολόκληρη ζωή να μάθω να ζωγραφίζω σαν παιδί.”
Pablo Picasso

Με τον Picasso ήρθαμε σε μια πρώτη επαφή την 28η Οκτώβρη αλλά τώρα , είδαμε περισσότερα πράγματα για τη ζωή και το έργο του και τις αγαπημένες των παιδιών , σουρεαλιστικές μάσκες.

Η τέχνη του ενθουσίασε τα παιδιά που ήταν κάτι πολύ εύκολο να προσεγγίσουν και να φτιάξουν και τις δικές τους μάσκες ατομικά και ομαδικά.DSCN0035 DSCN0036 DSCN0038  DSCN0058 DSCN0057DSCN0056

O Κόσμος μας μια ζωγραφιά/ Van Gogh

Το ταξίδι μας με τον Van Gogh ξεκίνησε τα Χριστούγεννα με την ” Έναστρη Νύχτα”043 044

Για να συνεχίσει με την αμυγδαλιά. Η αμυγδαλιά είναι σύμβολο τύχης κι ελπίδας. Στην Ελλάδα η αμυγδαλιά είναι προάγγελος της άνοιξης και επακόλουθα του έρωτα. Πολλοί είναι οι διάσημοι ξένοι κι Έλληνες ζωγράφοι που την έχουν τιμήσει στον καμβά τους. Φέτος προφανώς λόγω των υψηλών θερμοκρασιών, τις είδαμε ν ανθίζουν αρκετά πρώιμα.

Ήταν ένα από τα αγαπημένα θέματα του  Vincent van Gogh ( Δες εδώ)

Με τα παιδιά είδαμε πίνακες του Van Gogh με τις αμυγδαλιές και αποφάσισαν ομαδικά να φτιάξουν τη δικιά τους αμυγδαλιά.064 065 067

Συνεχίσαμε να βλέπουμε και να συζητάμε για τους πίνακες του Van Gogh , αναπτύσσοντας τη δυνατότητα επιχειρηματολογίας, αντιπαράθεσης και δημιουργικής ακρόασης.  Και, όπως βλέπετε ,έχουν κατακτήσει την ικανότητα να δουλεύουν ομαδικά , να μοιράζουν αρμοδιότητες και να καταλήγουν σε εκπληκτικά αποτελέσματα.

Έχοντας δει πολλούς πίνακες πια, επέλεξαν  να φτιάξουν έναν πίνακα του Van Gogh αλλά και τη δικιά τους Άνοιξη.DSCN0061 DSCN0059 DSCN0031 DSCN0030 DSCN0015 DSCN0014 DSCN0013 DSCN0007

ΟΙ ΜΑΧΗΤΕΣ ΤΟΥ ΝΤΑΟ

Παρακολουθήσαμε το διαδικτυακό εκπαιδευτικό πρόγραμμα των εκδόσεων Μεταίχμιο “Γίνε κι εσύ μαθητευόμενος Μαχητής του Ντάο”. Ένα πρόγραμμα για την κλιματική αλλαγή, την εξαφάνιση της βιοποικιλότητας και το τι μπορεί να κάνει καθένας μας για αυτά. Το εν λόγω πρόγραμμα εντάσσεται στο Β’ Θεματικό Κύκλο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων(Φροντίζω το Περιβάλλον). Η εθελοντική ομάδα “Πράκτορες του Πλανήτη” , με τη καθοδήγηση του παππού Σίφου, μας βοήθησε να καταλάβουμε γιατί ο πλανήτης μας έχει πυρετό. Μαζί τους γίναμε επιστήμονες,  παίξαμε και μάθαμε τις κινήσεις των μαθητευόμενων ηρώων του βιβλίου.

 

074 084 079 081