Ελπίδα Μαρία Κεφάλα
Στο πλαίσιο της θεματικής «Ο Εαυτός μου», τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να εξερευνήσουν την ταυτότητά τους, να αναγνωρίσουν τη μοναδικότητά τους και να εκφράσουν τα συναισθήματά τους μέσα από δημιουργικές και ψυχοκινητικές δραστηριότητες
Αρχικά, ήρθαν σε επαφή με το όνομά τους, τα οποία ήταν καταγραμμένα σε καρτέλες.
Στη συνέχεια, αποφάσισαν να φτιάξουν μια ομαδική κατασκευή, την ομάδα με τα ονόματά τους!.

Τα παιδιά ζωγράφισαν πάνω στην καρτέλα κάτι αγαπημένο!

Σε ενα δεύτερο επίπεδο, όποια παιδιά μπορούσαν, έγραψαν το όνομά τους αντιγράφοντάς το από
πρότυπο πάνω σε χάρτινα φύλλα. Έτσι, έγινε μια αρχική ανίχνευση των ικανοτήτων
γραφής τους. Όλοι μαζί ζωγράφισαν με πινέλο τα κλαδιά και τον κορμό ενός δέντρου
και στη συνέχεια κόλλησαν πάνω στα κλαδιά τα φύλλα με τα ονόματά τους.
Με αυτόν τον τρόπο κατασκεύασαν το «Δέντρο της παρέας μας».

Ακολούθησε η γνωριμία με τον Εμμανουήλ Μπακακούλη
Ακούσαμε μια διασκεδαστική και τρυφερή διασκευή της Μαριανίνας Κριεζή.
«Είμαι ένας βάτραχος μικρούλης, ο Εμμανουήλ Α. Μπακακούλης»
https://www.youtube.com/watch?v=Jh_eYlIiarM
Μέσα από τη χιουμοριστική ιστορία του μικρού βάτραχου Εμμανουήλ, τα παιδιά εξερεύνησαν την έννοια του ονόματος, αναγνώρισαν τη μοναδικότητά τους και δημιούργησαν όμορφες εργασίες με επίκεντρο τον εαυτό τους. Συζητήσαμε για τα ονόματά μας: από πού προέρχονται, ποιος μας τα έδωσε και πώς αισθανόμαστε όταν τα ακούμε.
Η αφήγηση βοήθησε τα παιδιά να κατανοήσουν ότι κάθε όνομα, όσο μικρό ή μεγάλο κι αν είναι, φέρει μια ταυτότητα. Όπως και ο βάτραχος Εμμανουήλ, έτσι κι εκείνα μπορούν να νιώθουν περήφανα για τον εαυτό τους!
Με παιγνιώδη και ευαίσθητο τρόπο, η ιστορία του μικρού βάτραχου μας επέτρεψε να προσεγγίσουμε έννοιες όπως ο εαυτός, η ταυτότητα και η μοναδικότητα κάθε παιδιού μέσα στην ομάδα.
Σε ανοιχτά φύλλα εργασίας τα παιδιά εξασκήθηκαν στη γραφή του ονόματός τους.

Στη συνέχεια, τα παιδιά ανακαλύψαν το αρχικό γράμμα του ονόματός τους. Έπειτα εντόπισαν τα παιδιά λέξεις που ξεκινούν από αυτό το του γράμμα, και με τη βοήθεια της νηπιαγωγού, τις κατέγραψαν.
Τα παιδά ανακάλυψαν τα γράμματα του ονόματός τους μέσα από διάφορες δραστηριότητες:
-
Ταξινομήσαμε τα γράμματα του ονόματός μας στη σωστή σειρά.
-
Παίξαμε με καρτέλες και γράμματα για να εξασκήσουμε την αναγνώριση των γραμμάτων.
-
Μετρήσαμε τα γράμματα του ονόματός μας.
-
Συγκρίναμε τα ονόματα μεταξύ τους, ανακαλύπτοντας ποια είναι πιο μικρά και ποια μεγαλύτερα.

Οι ψυχοκινητικές δραστηριότητες έδωσαν τη δυνατότητα στα παιδιά να κινηθούν και να συνεργαστούν: σηκωθήκαμε πλάτη με πλάτη, πηδήξαμε όσο πιο μακριά μπορούσαμε, σηκώσαμε στον αέρα ένα ντέφι με τα πόδια μας, ακούσαμε δυνατούς και απαλούς ήχους και κυλήσαμε μπαλάκια χρησιμοποιώντας μόνο τη μύτη μας.
Τέλος, τα παιδιά ζωγράφισαν το πρόσωπό τους με μαρκαδόρους πάνω σε πλαστικά διαφανή καπάκια. Η δραστηριότητα πραγματοποιήθηκε ανά δύο, ώστε ένα παιδί να ζωγραφίζει ενώ το άλλο κρατούσε το καπάκι, ενισχύοντας τη συνεργασία και τον συντονισμό. Το πιο αγαπημένο μέρος της όλης εμπειρίας για τα παιδιά ήταν αυτή η δραστηριότητα με τα καπάκια, καθώς τους επέτρεψε να βλέπουν τη δική τους εικόνα και ταυτόχρονα να συνεργάζονται με φίλους τους.


Δεν παρέλειψαν να ζωγραφίσουν και την κυρία……

΄Έπειτα κάθε παιδί δημιούργησε ατομικά ένα ομοίωμά του από πλαστελίνη, εκφράζοντας τη μοναδικότητά του.
Τέλος, κατασκευάσαμε μια συγκεντρωτική ομαδική κατασκευή που αναδεικνύει τον εαυτό μας και την ταυτότητά μας, ολοκληρώνοντας τη θεματική με έναν δημιουργικό και διασκεδαστικό τρόπο.
