Εργαστήριο Δεξιοτήτων Ζω καλύτερα -Ευ ζην

Εργαστήριο Δεξιοτήτων Ζω καλύτερα -Ευ ζην

Υποενότητα: ( Υγεία : Ασφάλεια στον δρόμο)
Θέμα Εργαστηρίων: “Τον Κ.Ο.Κ τον αγαπώ . Με ασφάλεια
κυκλοφορώ”.

Βασιλική Παπαθανασοπούλου

1 Ο Εργαστήριο: “Πως ερχόμαστε το πρωί στο σχολείο”

Στόχοι :- Na ανιχνεύσουμε τις πρότερες γνώσεις των παιδιών,
σχετικά με το υπό διαπραγμάτευση θέμα του εργαστηρίου μας.
-Να αναφέρουν τα νήπια μέσα από ¨καταιγισμό ιδεών¨ τις
ανάγκες τους σχετικά με το τί θα ήθελαν να μάθουν και με ποιον
τρόπο θα επεξεργαστούμε το συγκεκριμένο εργαστήριο
δεξιοτήτων.
– Να εκφραστούν δημιουργικά μέσω της ζωγραφικής .
– Να αποτυπώσουν ομαδικά σε μια αφίσα τον τρόπο που έρχονται
το πρωί στο Νηπιαγωγείο και να εκφράσουν τα συμπεράσματά
τους .

Δεξιότητες :Κριτική σκέψη , επικοινωνία, έκφραση, συνεργασία .

Δραστηριότητες:-Η νηπιαγωγός παρουσιάζει στα παιδιά μια
ιστορία μέσω της μασκότ της τάξης μας . Στη συνέχεια, προκύπτει
η ανάγκη να αναφερθούν και τα ίδια στον τρόπο που έρχονται το
πρωί στο Νηπιαγωγείο και να ¨καταγράψουν¨ ομαδικά σε αφίσα
αυτά που ανέφεραν στην ολομέλεια της τάξης . Κάνουν τις
καταμετρήσεις τους και εξάγουν τα συμπεράσματά τους. Τα
περισσότερα παιδιά έρχονται και αποχωρούν από το σχολείο, όχι
με κάποιο μεταφορικό μέσο αλλά περπατώντας και διασχίζοντας
τους δρόμους μαζί με τους γονείς τους.
– Η νηπιαγωγός προκειμένου να ανιχνεύσει τις πρότερες
γνώσεις των παιδιών σχετικά με το υπό διαπραγμάτευση

θέμα, εισάγει τον διάλογο μέσα από ερωτοαποκρίσεις .(π.χ.
τα παιδιά που έρχονται στο σχολείο με το αυτοκίνητο ή το
μηχανάκι των γονέων τους φορούν ζώνη ή κράνος
αντίστοιχα , τι παρατηρούν στους δρόμους , με ποιον τρόπο
κυκλοφορούν τα αυτοκίνητα χωρίς να υπάρχει ατύχημα , οι
πεζοί τί πρέπει να προσέχουν, ρυθμίζει κάποιος την
κυκλοφορία κοκ.)
– Ζωγραφίζουν ελεύθερα τον τρόπο που έρχονται το πρωί στο
σχολείο.
– Τα νήπια εκφράζουν, μέσω ¨καταιγισμό ιδεών¨, τί θα ήθελαν
να μάθουν σχετικά με το υπό διαπραγμάτευση εργαστήριό
μας και με ποιον τρόπο να το επεξεργαστούμε. Οι απόψεις
τους καταγράφονται σε ένα μεγάλο χαρτόνι.
– Ακολουθεί ένα παιχνίδι, όπου τα παιδιά κρατώντας πράσινες
και κόκκινες κάρτες εκφράζουν τις γνώσεις τους και εάν
θεωρούν κάτι σωστό ή λάθος.

5 6

6 3

1 4

2 Ο Εργαστήριο: “Καλώς τον κ. Κ.Ο.Κ “

Στόχοι :-Να εκφραστούν μέσω του προφορικού λόγου , έπειτα από
την αφήγηση ενός παραμυθιού και να εξάγουν τα συμπεράσματά
τους .
-Να εκφραστούν μέσω των εικαστικών ,της κίνησης και της
μουσικής .
-Να προβληματιστούν σχετικά με τη σωστή και λάθος οδική
συμπεριφορά.
-Να συνεργαστούν για ένα ομαδικό αποτέλεσμα.

Δεξιότητες : Δημιουργική έκφραση , επικοινωνία, συνεργασία,
κοινωνικές δεξιότητες.

Δραστηριότητες:-Η νηπιαγωγός αφηγείται το παραμύθι: “Καλώς
τον κ. Κ.Ο.Κ”. Τα παιδιά αναδιηγούνται το παραμύθι με την

βοήθεια των εικόνων και καταλήγουν σε κάποια συμπεράσματα
σχετικά με την σωστή οδική συμπεριφορά .

-Αποτυπώνουν στο χαρτί εικαστικά τις εντυπώσεις τους τις
σχετικές με το συγκεκριμένο παραμύθι.
-Τα νήπια παρατηρούν εικόνες σχετικές με σωστή και λάθος
οδική συμπεριφορά, τις περιγράφουν και τις τοποθετούν στην
κατάλληλη στήλη επάνω στη μοκέτα .
– Κατασκευάζουν πινακίδες και φανάρια , γνωρίζουν τον
ΣΤΑΜΑΤΗ και τον ΓΡΗΓΟΡΗ και αυτόν που ρυθμίζει την
κυκλοφορία στους δρόμους (τροχονόμο).
-Η νηπιαγωγός εισάγει τα παιδιά σε γλωσσικά παιχνίδια .Τους
αναφέρει 2 λέξεις κάθε φορά και τους ζητάει να τις ¨ενώσουν΄,
προκειμένου να δημιουργηθεί από αυτές μια μόνο λέξη (σύνθετη).
Στη συνέχεια εργάζονται ομαδικά και με τη βοήθειά της
νηπιαγωγού γράφουν τις λέξεις σε ένα χαρτόνι π.χ
¨αυτοκινητόδρομος¨ και την αποτυπώνουν και μέσω της
ζωγραφικής, δημιουργώντας με αυτόν τον τρόπο μια αφίσα με
σύνθετες λέξεις .
-Παίζουν κινητικά παιχνίδια . Περνούν τη διάβαση πεζών
ανάλογα με το εάν το παιδί που είναι το φανάρι δείχνει τον
ΣΤΑΜΑΤΗ ή τον ΓΡΗΓΟΡΗ και γίνονται αυτοκινητάκια που
κινούνται στον δρόμο , ‘’υπακούοντας ‘’ κάθε φορά στο φανάρι.
-Χρησιμοποιώντας τα αυτοκινητάκια της τάξης μας ,άλλοτε
τοποθετώντας μια σχετική μοκέτα και άλλοτε με τη χρήση του
οικοδομικού υλικού, συνεργάζονται και αξιοποιούν τα όσα έμαθαν
στο συγκεκριμένο εργαστήριο.
-Μαθαίνουν τραγούδια σχετικά με την κυκλοφοριακή αγωγή.

3 7

4 7

5 7

9 3

10 1

3 Ο Εργαστήριο: “Τον Κ.Ο.Κ μαθαίνω εγώ και με ασφάλεια
κυκλοφορώ”.

Στόχοι :-Να γνωρίσουν τα σήματα οδικής κυκλοφορίας και ποια
από αυτά δηλώνουν κίνδυνο, απαγόρευση ή κάποια πληροφορία .
-Να τα ομαδοποιήσουν ανάλογα με το σχήμα τους .
-Να συνεργαστούν για την επίτευξη ενός ομαδικού αποτελέσματος

Δεξιότητες : Συνεργασία , επικοινωνία, προβληματισμός,

Δραστηριότητες:-Η νηπιαγωγός παρουσιάζει στα νήπια τα σήματα
οδικής κυκλοφορίας και μαζί προσπαθούν παρατηρώντας τα να
υποθέσουν τί μπορεί να σημαίνει το καθένα. Έπειτα από συζήτηση
καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι κάποια δηλώνουν κίνδυνο ,άλλα
απαγόρευση και κάποια άλλα μας δίνουν πληροφορίες .Στη
συνέχεια τίθεται ο προβληματισμός τί θα γινόταν εάν κάποιος δεν
τηρεί τους κανόνες οδικής κυκλοφορίας και τα παιδιά εκφράζουν
τις απόψεις τους.
-Παρουσιάζεται στα παιδιά ένα κουτί . Τα ίδια κάνουν υποθέσεις
για το τί θα μπορούσε να κρύβεται μέσα σε αυτό. Ανοίγοντας το
κουτί διαπιστώνουν ότι υπάρχουν πολλά σήματα κυκλοφορίας τα
οποία καλούνται να τα ομαδοποιήσουν ανάλογα με το σχήμα τους.
-Τα νήπια χωρίζονται σε 2 ομάδες και η κάθε μια αναλαμβάνει
μια αποστολή. Άλλοι χρωματίζουν με τα κατάλληλα χρώματα
κάποια από τα σήματα και άλλοι αναλαμβάνουν να γράψουν τί
δηλώνει το καθένα από αυτά, αφού προηγουμένως τα κολλήσουν
σε ένα χαρτόνι.

1 2 1

3 8

5 8

6 5

4 Ο Εργαστήριο: “Εκφράζομαι και αλλιώς ….”

Στόχοι :– Να εκφραστούν δημιουργικά μέσω του κουκλοθεάτρου
και των εικαστικών.
-Να γνωρίσουν πως παίζεται το ντόμινο χρησιμοποιώντας εικόνες
με σήματα οδικής κυκλοφορίας.
-Να συνεργαστούν για ένα κοινό αποτέλεσμα .

Δεξιότητες :Συνεργασία , επικοινωνία , δημιουργική έκφραση.

Δραστηριότητες:-Τα νήπια χρησιμοποιώντας τις πινακίδες που
έφτιαξαν σε προηγούμενο εργαστήριο, δημιουργούν μόνα τους ένα
αυτοσχέδιο σενάριο και παίζουν ¨κουκλοθέατρο¨. Συνεργάζονται
και το αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό.
-Δημιουργούν μια κατασκευή με αυτοκινητόδρομο, αυτοκίνητο και
φανάρι και χρωματίζουν τον ΓΡΗΓΟΡΗ με πράσινο χρώμα,
προκειμένου να ¨περάσει ¨το αυτοκίνητο.
-Συνεργάζονται, προκειμένου να δημιουργήσουν ένα ντόμινο με
σήματα οδικής κυκλοφορίας .

4 8

3 9

5 Ο Εργαστήριο: “Δημιουργώ μακέτα κυκλοφοριακής αγωγής”.

Στόχοι :-Να εκφραστούν δημιουργικά μέσω των εικαστικών.
– Να συνεργαστούν για ένα ομαδικό αποτέλεσμα .
– Να αξιοποιήσουν κατάλληλα τα όσα έμαθαν στα προηγούμενα
εργαστήρια .

Δεξιότητες: Δημιουργική έκφραση , επικοινωνία, συνεργασία.

Δραστηριότητες:-Παρουσιάζεται στα νήπια η ιδέα να
δημιουργήσουν ομαδικά μια μακέτα κυκλοφοριακής αγωγής ,
αξιοποιώντας τα όσα έμαθαν στα προηγούμενα εργαστήρια
.Χωρίζονται σε ομάδες .Κάποια νήπια κόβουν και κολλούν τις

βάσεις για τα δεντράκια και το σπιτάκι , κάποια άλλα ζωγραφίζουν,
κόβουν και κολλούν τα δικά τους σπιτάκια , διαγράφουν τη
διάβαση πεζών με άσπρη τέμπερα , καθώς επίσης και τη
διαχωριστική γραμμή στους δρόμους , ενώ άλλα παιδιά επιλέγουν
τις πινακίδες που θα χρειαστούν και με πλαστελίνη και
γλωσσοπίεστρα τις τοποθετούν στην κατάλληλη θέση.

3 10

4 9

6 Ο Εργαστήριο: “Ο beebot είμαι εγώ και με ασφάλεια
κυκλοφορώ”

Στόχοι :-Να εισαχθούν στην έννοια του προγραμματισμού μέσω
ενός εκπαιδευτικού ρομπότ .

Δεξιότητες: Συνεργασία , επικοινωνία , προγραμματισμός.

Δραστηριότητες: Η νηπιαγωγός τοποθετεί στη μοκέτα μια
επιδαπέδια μακέτα και με αυτόν τον τρόπο εισάγει τα παιδιά στην
έννοια του προγραμματισμού. Τα παιδιά προγραμματίζουν
κατάλληλα το εκπαιδευτικό ρομπότ, ούτως ώστε να φτάσει στο
σήμα οδικής κυκλοφορίας που κάθε φορά τους υποδεικνύεται.
Μετρούν τα τετράγωνα της μακέτας και προγραμματίζουν το
beebot ‘’ πατώντας’’ τόσες φορές το ανάλογο πλήκτρο.

1 7

Απόκριες …

Βασιλική Παπαθανασοπούλου

Τα παιδιά του Νηπιαγωγείου μας , γιόρτασαν τις Απόκριες
με παιχνίδια , κατασκευές , face painting και αφήγηση
σχετικών παραμυθιών , όπως ¨Η Χαρά και το Γκουντούν¨
και ο ¨Γλεντζοφλέβαρος¨.Γνώρισαν τα έθιμα της
Αποκριάς και της Τσικνοπέμπτης και κατασκεύασαν
κλόουν και αποκριάτικα καπέλα, τα οποία πήραν σπίτι
τους και με το face painting έγιναν Spiderman,
πεταλούδες , πριγκίπισσες….Κατάφεραν να ¨συνθέσουν¨
έναν κλόουν σε παζλ , καθώς και άλλες αποκριάτικες
εικόνες, ενώ χορέψαν και έπαιξαν διάφορα παιχνίδια, π.χ
ο κλόουν αγγίζει κάθε φορά ένα μόνο μέλος του σώματός
μας , το οποίο στο σταμάτημα του ντεφιού πρέπει αυτό να
κινήσουν, ¨Βρες ποιος κρύφτηκε¨, ¨Προσπάθησε να
περάσεις έναν δίσκο με ένα πλαστικό αυγό ανάμεσα από
στεφάνια ¨κ.α. Τέλος , κατασκεύασαν και έναν χαρταετό
για την Καθαρά Δευτέρα .

ΑΠΟΚΡΙΕΣ 2

IMG 20250221 164054

IMG 20250224 132525

IMG 20250225 092725

IMG 20250228 090805

IMG 20250228 091705

IMG 20250302 170144

IMG 20250302 171341

ΑΠΟΚΡΙΕΣ

Χορεύοντας το Γαϊτανάκι

Οι νηπιαγωγοί 

Την Τετάρτη 26 Φεβρουαρίου 2025 πραγματοποιήθηκε στο Νηπιαγωγείο μας το Εκπαιδευτικό – Βιωματικό πρόγραμμα:

“Χορεύοντας το Γαϊτανάκι” από τον Φορέα Πολιτισμού “Γαία”.

Πρόκειται για ένα βιωματικό πρόγραμμα που ξυπνάει έθιμα, μαθαίνει στα παιδιά την ιστορία των αποκριών και τους δείχνει με χορό και τραγούδι το πόσο σημαντική είναι η «πολυχρωμία» στη ζωή μας!

Τα παιδιά αναβίωσαν έθιμα από διάφορες περιοχές της Ελλάδας, ξεκινώντας από την εποχή του Διονύσου καταλήγοντας στο σήμερα! Πώς ξεκίνησαν οι Απόκριες; Πώς έγιναν έθιμο; Ποια η αξία τους σήμερα; Ποια έθιμα υπάρχουν σε αυτή την πολυήμερη γιορτή;

Τα παιδιά μέσω του θεατρικού παιχνιδιού αναβίωσαν παραδοσιακά έθιμα από διάφορες τοποθεσίες!

Τα έθιμα που αναβίωσαν τα παιδιά στο πρόγραμμα:

-Μεθώνη Μεσσηνίας: Του Κουτρούλη ο γάμος. Μία έκφραση που λέγεται συχνά όταν ένα γεγονός γιορτάζεται έντονα. Πώς βγήκε η φράση και ποιος ήταν ο Κουτρούλης; Γιατί ο γάμος του γιορτάστηκε τόσο πολύ; Πώς γιορτάζεται σήμερα στη Μεθώνη; Όλα αυτά τα αναβιώνουν τα παιδιά με θεατρικό παιχνίδι και στο τέλος… ξυρίζουν τον γαμπρό!
-Νάουσα: Μπούλες και Γενίτσαροι. Από πού προέρχεται αυτό το έθιμο; Τα παιδιά γίνονται Μπούλες και Γενίτσαροι, χορεύουν, κάνουν εθιμοτυπική χειραψία και στο τέλος πετάνε τις μάσκες τους και αγκαλιάζονται σε ένα υπέροχο έθιμο που προέρχεται από την αρχαιότητα.
-Ασβεστάδες, Διδυμότειχο: Μπέης. Στα βάθη της Τουρκοκρατίας οι Έλληνες ήθελαν να κρατήσουν ζωντανή τη φλόγα της ελευθερίας. Με το έθιμο του Μπέη και την έγκυο γυναίκα του το κατάφερναν με χορό, τραγούδι, αστεία και διασκέδαση. Τα παιδιά αναβιώνουν το έθιμο αυτό με θεατρικό παιχνίδι και χορό!
-Νάξος: Κορδελάτοι. Ένα έθιμο στο οποίο οι κοπέλες του χωριού ντύνουν τους άντρες με κορδέλες για να μεταφέρουν παντού το μήνυμα της χαράς και της διασκέδασης.
-Σκύρος: Γέρος και Κορέλα. Μία θεομηνία εξαφάνισε όλο το κοπάδι του Γέρου, γεγονός που τον έκανε να τρελαθεί, να πάρει τα κουδούνια και να κατέβει στο χωριό ψάχνοντας τα χαμένα του πρόβατα. Η γυναίκα του η Κορέλα τον ακολούθησε μαζί με τον Φράγκο (παραγιός), ώστε να τον ηρεμήσουν. 
-Λέσβος: Κουδουνάτοι. Πολλή φασαρία με κουδούνια, ώστε να ξυπνήσει η φύση και να ανθίσει η Γη. Ένα έθιμο από την αρχαία Ελλάδα ως και σήμερα!
-Γαϊτανάκι: Το έθιμο που πλέκονται 12 χρωματιστές κορδέλες και συμβολίζει τη διαφορετικότητα που υπάρχει στους ανθρώπους, στη φύση και στη Γη 12 μήνες τον χρόνο! Τα παιδιά το χορεύουν, το πλέκουν και το κρατούν ως ενθύμιο στην τάξη τους!

IMG 3837IMG 3814IMG 3850

 

IMG 3883 IMG 3880

Οι «Απόκριες» επισκέφθηκαν το νηπιαγωγείο μας…

Βριντσεάνου Μαρία

Αικατερίνη Κόλλια 

 

IMG 3716 IMG 3776

Οι Απόκριες είναι αναμφίβολα από τις αγαπημένες γιορτές μικρών και μεγάλων!!
Έτσι και εμείς, στο νηπιαγωγείο μας περάσαμε μια εβδομάδα γεμάτη παιχνίδι,
διασκέδαση και ξεφάντωμα. Μιλήσαμε για τα ήθη κι τα έθιμα της Τσικνοπέμπτης,
της Αποκριάς.
Φτιάξαμε πολλές αποκριάτικες κατασκευές, που μας γέμισαν κέφι και
δημιουργικότητα.
Γίναμε αρλεκίνοι, πειρατές έχοντας παρέα τον πειρατικό μας παπαγάλο, αλλά και
πριγκίπισσες με χρωματιστά ραβδιά. Κάναμε face painting , φτιάξαμε
στριφογυριστούς κλόουν και παίξαμε κινητικά παιχνίδια. Το καλύτερο όμως το
κρατήσαμε για τέλος, χορέψαμε με την καρδιά μας στο αποκριάτικο πάρτι του
σχολείου!!!

IMG 3745IMG 3887

IMG 3893IMG 3898IMG 3936

IMG 3731