Διαφοροποιημένη διδασκαλία

Ελπίδα Μαρία Κεφάλα

Το μεγαλύτερο λάθος είναι να διδάσκουμε στους
ίδιους μαθητές όλα τα μαθήματα με τον ίδιο τρόπο
(H. Gardner)

Τι είναι και τι δεν είναι
διαφοροποιημένη διδασκαλία

ΕΙΝΑΙ:                                                                                             

  • Είναι περισσότερο ποιοτική παρά ποσοτική.
  • Παρέχει ΠΟΛΛΑΠΛΕΣ προσεγγίσεις στο περιεχόμενο, στη διαδικασία
    και στο προϊόν.
  • Είναι μαθητοκεντρική.
  • Είναι ένας συνδυασμός ομαδοσυνεργατικής κα εξατομικευμένης διδασκαλίας.

ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ:

  • Εξατομικευμένη διδασκαλία.
  • Χαοτική.
  • Άλλος ένας τρόπος για να παράσχουμε ομογενή
    διδασκαλία.
  • Περισσότερη δουλειά για τους “καλούς” μαθητές
    και λιγότερη και διαφορετική για τους «αδύνατους” μαθητές .   

    Προφίλ και μαθησιακό στιλ του μαθητή

    1) Ο ακουστικός τύπος μαθαίνει ακούγοντας.
    2) Ο οπτικός τύπος μαθαίνει βλέποντας (χάρτες, σχεδιαγράμματα, οπτικοποιήσεις),
    3) Ο κιναισθητικός τύπος μαθαίνει μέσω της κίνησης του σώματος (συγκεκριμένα παραδείγματα, κίνηση) ή μέσω προσωπικών ενδιαφερόντων, π.χ. μουσική, ζωγραφική κ.ά.
    4) Ο «αφηρημένος» μαθαίνει εύκολα αφηρημένες έννοιες, ενώ ο «συγκεκριμένος» μέσω συγκεκριμένων εννοιών.

 

Τα παιδιά ασχολήθηκαν με τη φωνούλα “χ” ανά δύο. Κάθε ομάδα εκτελούσε μια διαφορετική δραστηριότητα και όλα τα ζευγάρια συμμετείχαν κυκλικά σε όλες τις δραστηριότητες.

  1. Έφτιαξαν το γράμμα “χ” με πλαστελίνη

20250311 15281320250311 153559

Κατασκεύασαν το γράμμα ” χ” με οικοδομικό υλικό.

20250311 152741 20250311 152736

Έγραψαν όσα “χ” ήθελαν με μαρκαδόρους.

20250311 15345020250311 152821

20250311 153533

 Ασχολήθηκαν με διάφορες ψηφιακές εκπαιδευτικές δραστηριότητες .

 

Η φίλη μας η Νολώπη!!

                                                                                                                                                                                                                       Ελπίδα Μαρία Κεφάλα 

Αικατερίνη Κόλλια

Μαρία Βριντσεάνου

Μαρία Παπαδημητροπούλου 

Οι εργασίες του Δήμου που λάμβαναν χώρα έξω από το σχολείο, δυσχέραιναν την ομαλή λειτουργία των πρωινών τμημάτων.

Ο κανόνας λέει πως οι νηπιαγωγοί “εργάζονται με τα μέσα και τα υλικά που διαθέτουν κάθε φορά”…

Έτσι λοιπόν τα δύο τμήματα ενώθηκαν σε ένα και τα παιδιά πέρασαν το περισσότερο μέρος της ημέρας έξω στην αυλή του σχολείου. Παρόλο που ο θόρυβος του τρυπανιού ήταν εκκωφαντικός συνεργαστήκαμε, παίξαμε και διασκεδάσαμε όλοι μαζί με γέλια και χαρές!!!

Η ημέρα μας ξεκίνησε ανάποδα λέγοντας το τραγούδι του αποχαιρετισμού. Στη συνέχεια αποφασίσαμε όλοι μαζί να φτιάξουμε τον δικό μας ήρωα/ηρωίδα. Αρχικά, αποφασίσαμε ποιος/ποια  θα είναι ο ήρωας της ιστορίας μας.

Μετά από ψηφοφορία, η πλειοψηφία θέλησε να είναι “δημιουργήσουμε¨ την ηρωίδα μας. Ξεκινήσαμε  σίγα- σίγα να της δίνουμε μορφή…

IMG 4117

Η ηρωίδα μας ,όμως, χρειαζόταν ένα όνομα. Έτσι λοιπόν, τα παιδιά πρότειναν τις ιδέες τους για όνομα.  Νονός της ηρωίδας μας ήταν ένα νήπιο που βρήκε το πιο ευφάνταστο όνομα. Όλα τα παιδιά συμφώνησαν να ονομάσουμε την ηρωίδα μας Νολώπη.

Στη συνέχεια, αποφασίσαμε πως θα είναι τα μαλλιά της, τι ρούχα θα φοράει αλλά και που θα μένει.

Έτσι, η φίλη μας η Νολώπη ζει σε έναν πύργο από χρυσό στην Αρχαία Κόρινθο. Της αρέσει να ζωγραφίζει, να χορεύει, να τραγουδάει, να αγαπάει, να πίνει πορτοκαλάδες και να δίνει πολλές αγκαλιές και φίλια. 

IMG 4150IMG 4163

Φυσικά η μέρα μας δεν σταμάτησε εκεί!

Κάναμε πικ νικ όλοι μαζί τρώγοντας το πρωινό μας στην αυλή, παίξαμε, χορέψαμε και περάσαμε την ημέρα μας δημιουργικά…IMG 4127IMG 4130

Σαρακοστή!!!

Αικατερίνη Κόλλια

Μαρία Βριντσεάνου

Αφού φτιάξαμε τους χαρταετούς μας, φτιάξαμε και την κυρά Σαρακοστή!! Η κυρά Σαρακοστή είναι ένα έθιμο παλιό, ένα είδος αυτοσχέδιου ημερολογίου, φτιαγμένο άλλοτε από ζυμάρι και άλλοτε από χαρτί, που χρησιμοποιούσαν οι παλιότεροι για να μετρούν τις εβδομάδες, από την Καθαρά Δευτέρα μέχρι την Κυριακή του Πάσχα. Τα επτά πόδια της Κυράς Σαρακοστής σηματοδοτούν τις επτά εβδομάδες μέχρι το Πάσχα, ένα πόδι για κάθε εβδομάδα. Στο τέλος κάθε εβδομάδας κόβουμε κι ένα πόδι. Το τελευταίο πόδι το αφαιρούμε το Μεγάλο Σάββατο.

20250306 120356 20250306 120359

20250307 115111

Πανελλήνια Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού: 6 Μαρτίου

Βασιλική Παπαθανασοπούλου

Η σχολική βία και ο εκφοβισμός αποτελούν ένα
φαινόμενο, το όποιο εκδηλώνεται με επαναλαμβανόμενη
άσκηση βίας και επιθετική συμπεριφορά μεταξύ μαθητών.
Παρουσιάζεται με διάφορες μορφές(λεκτικός, σωματικός ,
κοινωνικός εκφοβισμός ) και σκοπό έχει να προκαλέσει
στον άλλον ψυχικό και σωματικό πόνο.
Τα παιδιά άκουσαν την αφήγηση του βιβλίου ¨Τα χέρια
δεν είναι για να δέρνουμε¨, συζήτησαν σχετικά με τη
σωστή και λάθος συμπεριφορά και εξέφρασαν τις απόψεις
τους για το τι θα πρέπει και τα ίδια να κάνουν όταν είναι
θυμωμένα. Στο τέλος, σχεδιάσαμε τις παλάμες μας σε
χρωματιστά χαρτόνια, τις κόψαμε και τις κολλήσαμε σε
ένα μεγάλο χαρτόνι, αφού προηγουμένως γράψαμε αυτό
που κάνουμε με τα χέρια μας και αποτελεί θετική
συμπεριφορά . Η ομαδική αυτή εργασία ολοκληρώθηκε με
δυο συνθήματα όπως ¨ΌΧΙ ΣΤΗ ΒΙΑ ¨ και ¨ΜΕ ΤΑ
ΧΕΡΙΑ ΑΓΑΠΑΜΕ ¨.

IMG 20250306 121132

IMG 20250306 120009

6 Μαρτίου: Πανελλήνια Σχολική Ημέρα κατά της Βίας στο σχολείο

Αικατερίνη Κόλλια

Μαρία Βριντσεάνου

Η 6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί ως Πανελλήνια Σχολική Ημέρα κατά της Βίας στο σχολείο. Η ημέρα αυτή αποτελεί μια αφορμή για εκπαιδευτικούς, μαθητές/τριες και γονείς των σχολείων όλης της χώρας να ανταλλάξουν σκέψεις, πληροφορίες και ιδέες και να ενεργοποιηθούν, δράσεις ευαισθητοποίησης για την πρόληψη και αντιμετώπιση της σχολικής βίας και του εκφοβισμού που εκδηλώνεται μεταξύ και εναντίον των μαθητών/τριών, ώστε να περιοριστούν οι δίαυλοι εκδήλωσης της βίας στη ζωή των ανηλίκων και να αποτραπούν οι αρνητικές συνέπειες στις διαπροσωπικές τους σχέσεις.

17412713479552286624699466047071

 

^ http://www.e-abc.eu/gr/sholikos-ekfovismo

^ https://hellenic-education-uk.europe.sch.gr/%CF%80%CE%B1%CE%BD%CE%B5%CE%BB%CE%BB%CE%AE%CE%BD%CE%B9%CE%B1-%CE%B7%CE%BC%CE%AD%CF%81%CE%B1-%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%AC-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CF%83%CF%87%CE%BF%CE%BB%CE%B9%CE%BA%CE%AE%CF%82-%CE%B2%CE%AF

Φτιάξαμε “πανό” και “διαδηλώσαμε” στην αυλή του σχολείου μας, φωνάζοντας συνθήματα κατά της βίας κι υπέρ της συνεργασίας και της φιλίας!!!
20250306 113322
20250306 114016 20250306 114023 20250306 114009
20250306 114348
Διαβάσαμε βιβλία σχετικά με το θέμα μας, τέθηκαν προβληματισμοί αναφορικά με τον τρόπο αντίδρασης απέναντι σε φαινόμενα βίας κι επιθετικότητας και βρήκαμε τις πιο διασκεδαστικές, ειρηνικές και φιλικές φυσικά λύσεις!!!
Screenshot 20250306 190636 Chrome Screenshot 20250306 115048 Chrome
Τα παιδιά αντάλλαξαν λευκά μπαλόνια στα οποία καταγράφονταν λέξεις ενάντια στη βία από όπου κι αν προέρχεται και υπερ της αποδοχής , της φιλίας , του αλληλοσεβασμού , της αλληλεγγύης , της αγάπης κτλ.
IMG 4052
Ηχητικό των παιδιών: