Διαφοροποιημένη διδασκαλία
Ελπίδα Μαρία Κεφάλα
Το μεγαλύτερο λάθος είναι να διδάσκουμε στους
ίδιους μαθητές όλα τα μαθήματα με τον ίδιο τρόπο
(H. Gardner)
Τι είναι και τι δεν είναι
διαφοροποιημένη διδασκαλία
ΕΙΝΑΙ:
- Είναι περισσότερο ποιοτική παρά ποσοτική.
- Παρέχει ΠΟΛΛΑΠΛΕΣ προσεγγίσεις στο περιεχόμενο, στη διαδικασία
και στο προϊόν. - Είναι μαθητοκεντρική.
- Είναι ένας συνδυασμός ομαδοσυνεργατικής κα εξατομικευμένης διδασκαλίας.
ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ:
- Εξατομικευμένη διδασκαλία.
- Χαοτική.
- Άλλος ένας τρόπος για να παράσχουμε ομογενή
διδασκαλία. - Περισσότερη δουλειά για τους “καλούς” μαθητές
και λιγότερη και διαφορετική για τους «αδύνατους” μαθητές .Προφίλ και μαθησιακό στιλ του μαθητή
1) Ο ακουστικός τύπος μαθαίνει ακούγοντας.
2) Ο οπτικός τύπος μαθαίνει βλέποντας (χάρτες, σχεδιαγράμματα, οπτικοποιήσεις),
3) Ο κιναισθητικός τύπος μαθαίνει μέσω της κίνησης του σώματος (συγκεκριμένα παραδείγματα, κίνηση) ή μέσω προσωπικών ενδιαφερόντων, π.χ. μουσική, ζωγραφική κ.ά.
4) Ο «αφηρημένος» μαθαίνει εύκολα αφηρημένες έννοιες, ενώ ο «συγκεκριμένος» μέσω συγκεκριμένων εννοιών.
Τα παιδιά ασχολήθηκαν με τη φωνούλα “χ” ανά δύο. Κάθε ομάδα εκτελούσε μια διαφορετική δραστηριότητα και όλα τα ζευγάρια συμμετείχαν κυκλικά σε όλες τις δραστηριότητες.
- Έφτιαξαν το γράμμα “χ” με πλαστελίνη
Κατασκεύασαν το γράμμα ” χ” με οικοδομικό υλικό.
Έγραψαν όσα “χ” ήθελαν με μαρκαδόρους.
Ασχολήθηκαν με διάφορες ψηφιακές εκπαιδευτικές δραστηριότητες .


























