Οι ρουτίνες μας …

Αικατερίνη Κόλλια

Οι ρουτίνες, αφορούν το πρόγραμμα που ακολουθούν καθημερινά τα νήπια. Αναλυτικότερα, για να κατανοήσει κάποιος πως ακριβώς λειτουργούν και περί τίνος πρόκειται, είναι σημαντικό να γνωρίζει πως είναι διαμορφωμένη μια τάξη προσχολικής αγωγής. Στο νηπιαγωγείο, υπάρχουν οι «γωνιές», οι γωνιές είναι σημεία της τάξης που έχουν συγκεκριμένο σκοπό και όταν ο μαθητής απασχολείται σε αυτές έχει έναν ρόλο. Σκοπός τους είναι να αναπαραστήσουν την πραγματική ζωή στην κοινωνία και να βοηθήσουν τα νήπια να κινηθούν αυτόνομα στον χώρο γνωρίζοντας πως μπορούν να απασχοληθούν σε κάθε γωνιά. Κατά αυτόν τον τρόπο υπάρχει η γωνιά του μανάβικου, το μαγαζάκι, η γωνιά της βιβλιοθήκης, της παρεούλας, του ελεύθερου παιχνιδιού κ.ο.κ.

20241009 090048 1

Η γωνιά της παρεούλας

Η γωνιά της παρεούλας, είναι ο χώρος όπου η τάξη συγκεντρώνεται μαζί με τη νηπιαγωγό και δρομολογούν καθημερινά θέματα. Οι ρουτίνες του νηπιαγωγείου, συνήθως, ξεκινούν εκεί και αφορούν στον προσδιορισμό της ημέρας, του μήνα, του έτους, του καιρού, της εποχής, τη ομαδική συζήτηση, τον καταμερισμό των εργασιών ώστε να διατηρηθεί η τάξη καθαρή και την υπενθύμιση των κανόνων με σκοπό τη δημοκρατική συνύπαρξη όλων στο σχολικό συγκείμενο.

20241009 105602Οι κανόνες συμπεριφοράς

Είναι βαρύνουσας σημασίας το παιδί να γνωρίζει «τι το περιμένει» φτάνοντας στη τάξη αλλά και τι αναμένεται να κάνει το ίδιο κατά τη διάρκεια της ημέρας. Κατά την άφιξη του πρωί, θα τοποθετήσει τα προσωπικά του αντικείμενα κάπου που συνήθως φέρει το όνομα του, είτε κρεμάστρα είτε ντουλαπάκι, θα παίξει ελεύθερα έως ότου προσέλθουν οι συμμαθητές του, θα μαζευτούν μαζί με την εκπαιδευτικό στη παρεούλα, θα πουν όλοι μαζί την καλημέρα τους, τα νέα τους, θα σχολιάσουν τον καιρό, την ημέρα και θα σχεδιάσουν από κοινού τις δραστηριότητες βάση του θέματος της εκάστοτε εβδομάδας, έπειτα τα παιδιά γνωρίζουν ότι θα πλένουν τα χέρια τους και θα φάνε το πρωινό τους, ακολουθεί το διάλλειμα και επαναλαμβάνουν κατά την επιστροφή τους στη τάξη το πλύσιμο των χεριών τους και την χρήση τουαλέτας ώστε να ξεκινήσουν τις οργανωμένες δραστηριότητες. Αυτή η αλληλουχία έχει διττή αξία και σημασία  για τα παιδιά.

20241009 10573020241009 105706

20241009 105746

Τα γενέθλια στο  νηπιαγωγείο

Τα αξιοποιούμε ποικιλοτρόπως αφού προσφέρονται για ανάπτυξη των κοινωνικών δεξιοτήτων των παιδιών, για ενδυνάμωση των μεταξύ τους σχέσεων, για ενίσχυση της αυτοεκτίμησής τους, αλλά και για να προσεγγίσουμε τη γραφή, την ανάγνωση, τα μαθηματικά, την εικαστική έκφραση…
Έτσι τα παρακινούμε να ζωγραφίσουν κάτι για το φίλο που γιορτάζει, μετράμε τα κεράκια της τούρτας για να βρούμε πόσο χρονών γίνεται, τραγουδάμε , χορεύουμε, ενώ παράλληλα ο εορτάζων /η εορτάζουσα δέχεται ευχές!
Ο Πίνακας Γενεθλίων υπάρχει για να λύνει τις απορίες μας ! Τον παρακολουθούμε ανακαλύπτοντας  εποχές, μήνες, ημερομηνίες και τα ονόματα των φίλων τους. Ο Πίνακας Γενεθλίων γίνεται δηλαδή μία θαυμάσια χρονική ακολουθία.

20240917 114304 20240930 130734 1 IMG 20241007 190431

Αφήστε μια απάντηση