1.3.Διερευνήσεις

ΙΟΥΝΙΟΣ 2025

Με τον ερχομό του Ιουνίου, αποφασίσαμε να ασχοληθούμε με την όμορφη εποχή του καλοκαιριού.

Η διερεύνησή μας είχε ως στόχο τα παιδιά:

  • να γνωρίζουν σημαντικούς συγγραφείς και παιδική λογοτεχνία με θέμα το καλοκαίρι,
  • να αναζητούν και να επιλέγουν κατάλληλες πληροφορίες στο διαδίκτυο με θέμα τη ρύπανση των θαλασσών και τα θαλάσσια ζώα,
  • να εντοπίζουν συμπεριφορές που θέτουν σε κίνδυνο το φυσικό περιβάλλον,
  • να κινητοποιούνται και να συμβάλλουν θετικά στο ζήτημα της προστασίας του περιβάλλοντος,
  • να αναγνωρίζουν βασικά μορφολογικά και άλλα χαρακτηριστικά των θαλάσσιων ζώων,
  • να σέβονται τα έμβια όντα για την προστασία της ζωής και της φύσης,
  • να διακρίνουν χρώματα και είδη γραμμών σε έργα τέχνης και να προσδιορίζουν διαφορετικές τεχνικές σε πίνακες ζωγραφικής με θέμα το καλοκαίρι,
  • να ονομάζουν γνωστούς ζωγράφους και να προσδιορίζουν τα βασικά μηνύματα που επικοινωνούν μέσα από τα έργα τους,
  • να πειραματίζονται με την ανάμειξη χρωμάτων (τα χρώματα του καλοκαιριού) και να δημιουργούν πρωτότυπα έργα,
  • να τραγουδούν συγχρονισμένα σε μία άτυπη χορωδία και να αναπαράγουν απλά ρυθμικά σχήματα με χτυπήματα,
  • να συνεργάζονται και να συμβάλλουν σε μουσικές εκδηλώσεις της τάξης τους,
  • να ακούν μύθους και να συμμετέχουν με ευχαρίστηση σε δραστηριότητες ανάγνωσής τους.

Αρχικά, συζητήσαμε όλοι μαζί για το τι γνωρίζουμε για την εποχή του καλοκαιριού και καταγράψαμε όλα όσα θέλουμε να μάθουμε.

IMG 20250527 130143

Μάθαμε και ζωγραφίσαμε τους 3 μήνες του καλοκαιριού και αντιγράψαμε τα ονόματά τους.

IMG 20250527 115056 IMG 20250610 084813

Διαβάσαμε καλοκαιρινές ιστορίες και μάθαμε ποιήματα, στα οποία αποδώσαμε εικόνες όπως τα φανταστήκαμε.

IMG 20250603 095054 1 IMG 20250610 084638

 

Τραγουδήσαμε πολλά καλοκαιρινά τραγούδια ( «Το νερό είναι χαρά», «Ν’ αγαπάς», «Τα τζιτζίκια», «Καλοκαίρι μου γλυκό») και ζωγραφίσαμε κάποια από αυτά.

IMG 20250527 115018 IMG 20250603 083401

Ασχοληθήκαμε με σχετικούς μύθους της αρχαίας Ελλάδας («Ο μύθος του Φαέθοντα»), μάθαμε για τον θεό Ποσειδώνα, προστάτη των θαλασσών, και κάναμε αντίστοιχες ζωγραφιές.

IMG 20250528 115618 IMG 20250528 124216 IMG 20250529 122859IMG 20250529 120836

Μιλήσαμε για τα χρώματα του καλοκαιριού, παρατηρήσαμε πίνακες γνωστών ζωγράφων με θέμα το καλοκαίρι και δημιουργήσαμε τους δικούς μας πίνακες σε συνεργασία ανά 2 παιδιά, εμπνευσμένοι από αυτούς, χρησιμοποιώντας τα καλοκαιρινά χρώματα.

IMG 20250529 093845 IMG 20250529 094237 IMG 20250529 094805 IMG 20250529 095354 IMG 20250529 095526 IMG 20250529 095611 IMG 20250529 095814 IMG 20250529 100004 IMG 20250530 103425 IMG 20250530 122003 IMG 20250530 122013 IMG 20250530 122554 IMG 20250530 125234 IMG 20250530 125313 IMG 20250530 125339 IMG 20250530 125359 IMG 20250530 125458 IMG 20250530 125520 IMG 20250530 125555 IMG 20250530 125649 IMG 20250530 125714 IMG 20250530 125757

Κάναμε καλοκαιρινές κατασκευές με εφημερίδα με την τεχνική του κολάζ.

IMG 20250528 103106 IMG 20250528 103116 IMG 20250528 103117 IMG 20250528 103416 IMG 20250528 105904 IMG 20250529 120109

IMG 20250612 100310 IMG 20250612 100910 IMG 20250612 100932 IMG 20250612 100956

Μάθαμε και ζωγραφίσαμε όλα όσα μας είναι απαραίτητα για την προστασία από τον ήλιο.

IMG 20250611 084936

Είδαμε πολλά εκπαιδευτικά βίντεο για την προστασία του φυσικού περιβάλλοντος και των έμβιων όντων από τη θαλάσσια ρύπανση, μάθαμε για τις οργανώσεις που παράγουν έργο σχετικά με αυτό το θέμα και κάναμε ζωγραφιές για να ευαισθητοποιηθούμε.

IMG 20250603 095112 IMG 20250603 095130 IMG 20250603 100421 IMG 20250603 115714 IMG 20250603 120525 IMG 20250603 123817 IMG 20250610 112749 IMG 20250610 114451 IMG 20250610 114505

Παίξαμε πολλά παιχνίδια με το νερό στην αυλή μας

IMG a3efa079e6459629e0fedcdf3b036303 V IMG 0528230726a9e540e581e1a78583051b V

Στο τέλος, συζητήσαμε για όσα μάθαμε για το καλοκαίρι μέσα από τη διερεύνησή μας, αλλά και για τον τρόπο που τα μάθαμε.

IMG 20250610 123907

Φυσικά πήραμε μέρος στην καλοκαιρινή γιορτή του σχολείου μας και με πολλή χαρά ευχηθήκαμε …

ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΗ ΓΙΟΡΤΗ: ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΩΝ ΧΡΩΜΑΤΩΝ

Καλό καλοκαίρι σε όλους!

 

ΜΑΪΟΣ 2025

Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΟΙ ΜΟΥΣΙΚΟΙ

Με αφορμή την επίσκεψη στο σχολείο μας του κουιντέτου μουσικών πνευστών οργάνων της κρατικής ορχήστρας Αθηνών, ασχοληθήκαμε με τη μουσική.

Κουιντέτο ξύλινων πνευστών

Η ενασχόλησή μας είχε τους εξής στόχους:

  • τα παιδιά να συσχετίζουν τους ήχους με συγκεκριμένα σύμβολα μουσικής σημειογραφίας,
  • να ονομάζουν και να κατηγοριοποιούν μουσικά όργανα,
  • να προσδιορίζουν τα βασικά χαρακτηριστικά του ρυθμού,
  • να προσδιορίζουν έννοιες που αφορούν τη μουσική εκτέλεση,
  • να διακρίνουν τις διαφορετικές λειτουργίες της μουσικής και του τραγουδιού στην καθημερινότητα του τόπου τους και του κόσμου,
  • να πειραματίζονται με τα μουσικά όργανα της τάξης τους,
  • να συντονίζουν τη δράση τους σε αυτοσχέδιες ορχήστρες,
  • να αναπαράγουν απλά ρυθμικά σχήματα με κίνηση ή χτυπήματα,
  • να συνοδεύουν ρυθμικά, απλά μελωδικά σχήματα.

Αρχικά, παρακολουθήσαμε μία παρουσίαση για να αποκτήσουμε μία πρώτη εικόνα για τη μουσική. Μάθαμε για το πεντάγραμμο, το σπίτι της μουσικής, και τις νότες, τα παιδιά της, τον Απόλλωνα, θεό της μουσικής κατά τους αρχαίους Έλληνες και τα διάφορα είδη των μουσικών οργάνων (έγχορδα, πνευστά και κρουστά).

14 1 15 1 16 1 17 1 18 1

Ζωγραφίσαμε τις νότες πάνω στο πεντάγραμμο και ακούσαμε το cd από το βιβλίο με τις ηχοεικόνες «Ορχήστρα» του Εξαρχόπουλου.

19 1 20 120200219111006 i orchistra

Παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικό βίντεο με τη συμφωνική ορχήστρα του Britten-Young Persons Guide. Ακούσαμε όλα τα όργανα που συμμετέχουν σε μία συμφωνική ορχήστρα με τίτλους, ώστε να τα γνωρίσουμε οπτικά και ακουστικά. Έπειτα, ζωγραφίσαμε τις ομάδες των μουσικών οργάνων.

45464721 1 22 1

Είδαμε πίνακες ζωγραφικής με θέμα τη μουσική και τα μουσικά όργανα, συζητήσαμε για τα χρώματα, τις γραμμές, τις φιγούρες, καθώς και το τι απεικονίζουν.

24 1

Στη συνέχεια, ζωγραφίσαμε τον εαυτό μας με το αγαπημένο μας μουσικό όργανο.

1 3

Μάθαμε τις χρονικές αξίες στη μουσική, να αναγνωρίζουμε τα σύμβολα στις νότες, μάθαμε και παίξαμε με την παύση και την έννοια του ρυθμού. Επίσης, πειραματιστήκαμε με την ένταση (φόρτε,πιάνο).

Παίξαμε με τα μουσικά όργανα και δημιουργήσαμε τη δική μας ορχήστρα με τα μουσικά όργανα της τάξης, ώστε να ακολουθούμε απλά μελωδικά σχήματα, αλλά και να πειραματιστούμε με όλες τις παραπάνω μουσικές έννοιες.

27 28 29 30

Πραγματοποιήσαμε ποικιλία μουσικοκινητικών παιχνιδιών που περιελάμβαναν τις μουσικές έννοιες που προαναφέρθηκαν.

Τα παιδιά ολοκλήρωσαν τη θεματική προσέγγιση με ενθουσιασμό και συνειδητοποίησαν ότι η μουσική συνδέεται με τα συναισθήματα. Στα πλαίσια αυτής της σύνδεσης ζωγράφισαν τη μουσική όπως τη νιώθουν (ιχνογράφημα με την ακρόαση της μουσικής Palladio του Karl Jenkins).

34 35 36 37

 

ΠΛΑΝΗΤΕΣ

KWLH ΠΛΑΝΗΤΕΣ

Οι μαθητές σε ομάδες αναζήτησαν πληροφορίες μέσα από υλικό στο διαδίκτυο, σε βίντεο, σε βιβλία καιο έφεραν πληροφορίες που βρήκαν με τους γονείς τους στο σπίτι. Τα παρουσίασαν και φτιάξαμε βιβλίο για τους πλανήτες . Παίξαμε παιχνίδια και κάναμε κατασκευές.

IMG 8b2a73439df8e167b544428ce9dcf8db V IMG c52b18e3337edf351070911bfb7e307f V IMG 1863479bc296c6a17a861271b097560b V IMG 8604f0424fa8006a7f9efc6b82a6a215 VIMG 36b8b03faeecba2cd3994f3c838ac354 V IMG 9f71f0257cd9159c5f0a264f52f351b5 V IMG 02c4ac5843962e41037093a6136d71b9 V IMG 906e2e5719c70b8dc96586777af59373 V

IMG 14e028b5bd639df618bbfd9135679804 V

ΕΝΤΟΜΑ

Οι μαθητές αφού συζητήσαμε και συμπληρώσαμε τις στήλες “Τι ξέρω” και “Τι θέλω να μάθω” στο διάγραμμα KWLH χωρίστηκαν σε ομάδες ανάλογα με έντομο που επίλεξαν,

Στο σπίτι με τη βοήθεια των γονιών τους αναζήτησαν πληροφορίες, εποπτικό υλικό και σχετικά βιβλία και έκαναν παρουσίαση στην τάξη. Οι ομάδες αντάλλαξαν πληροφορίες και ακολούθησαν εργασίες, κατασκευές και παιχνίδια σχετικά με την θεματική.

Λήψη αρχείου

IMG 127c6be86d30c388bcd292ba30caaa10 V

IMG 32ff1460b956e7d95a805f56d85b0f94 V IMG 2c3d1781943e4610b50b7a0232456001 V IMG b8f92dcfe584cab127e06452d4ff417e V IMG ba97855c0d425cb9d0252d2c63b66746 V

ΜΑΡΤΙΟΣ-ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2025

Εδώ και λίγες εβδομάδες στην τάξη μας ξεκινήσαμε να συζητάμε στην ολομέλεια για τον ερχομό της άνοιξης και όσα αυτή η όμορφη εποχή μας φέρνει. Οι ιδέες μας ήταν πολλές και όσα θέλαμε να μάθουμε για αυτήν ακόμα περισσότερα. Έτσι, αποφασίσαμε να υλοποιήσουμε ένα ανοιξιάτικο σχέδιο δράσης.

Συζητήσαμε για όσα ξέρουμε για την άνοιξη και καταγράψαμε όσα θα θέλαμε να μάθουμε.

IMG 20250404 102505

Αρχικά, παρακολουθήσαμε μία παρουσίαση για τα είδη των λουλουδιών. Παρατηρήσαμε και μάθαμε καινούργιες λέξεις για τα μέρη ενός λουλουδιού. Συζητήσαμε για το τι χρειάζεται για να μεγαλώσουν και παρατηρήσαμε εικόνες.

IMG 20250311 095053 IMG 20250311 095411 IMG 20250311 095734 IMG 20250311 100123 IMG 20250311 101933 IMG 20250326 092750

Ακόμα, ψάξαμε πληροφορίες στο διαδίκτυο και παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικά βίντεο για το μεγάλο ταξίδι των αποδημητικών πουλιών.

IMG 20250305 094216

Μέσα από πολλούς πίνακες διάσημων ζωγράφων, όπως την «Αλληγορία της Άνοιξης» του Σάντρο Μποτιτσέλι, παρατηρήσαμε και ξεχωρίσαμε τα χρώματα της άνοιξης, τις γραμμές, την κίνηση των προσώπων στους πίνακες και γίναμε κι εμείς μικροί ζωγράφοι.

IMG 20250310 093439 IMG 20250310 094416 IMG 20250310 094603 IMG 20250310 100600 IMG 20250310 113354 IMG 20250310 113658 IMG 20250310 123302

Μέσα από τη μαγεία της ανάγνωσης γνωρίσαμε πολλές καινούριες ιστορίες για την άνοιξη και τραγουδήσαμε τους στίχους πολλών τραγουδιών σε σχέση με το θέμα, όπως το «Απρίλη μου ξανθέ» και το «Γεια σου κύριε μενεξέ».

Επιπλέον, ζωγραφίσαμε, δημιουργήσαμε και κάναμε πολλές ανοιξιάτικες κατασκευές, όπως μία κούκλα-Μάρτιο που πότε κλαίει, πότε γελάει, φτιάξαμε χελιδόνια και τραγουδήσαμε τα κάλαντα της άνοιξης.

IMG 20250304 120512 IMG 20250304 121618 IMG 20250304 123529 IMG 20250305 101358 IMG 20250305 113505 IMG 20250305 113508 IMG 20250305 130209

Στη συνέχεια, αναζητήσαμε πληροφορίες για τα έντομα και παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικά βίντεο για τη ζωή των μελισσών και των μυρμηγκιών. Μάθαμε να παρατηρούμε και να σχεδιάζουμε έντομα. Συμμετείχαμε σε εργαστήριο ρομποτικής με το ρομποτάκι beebot για τα έντομα.

IMG 20250326 093329 IMG 20250326 094330 IMG 20250326 102824 IMG 20250326 103005 IMG 20250327 081337 IMG 20250327 081408 IMG 20250327 092804 IMG 20250327 092840 IMG 20250327 110758 IMG 20250328 113642 IMG 20250328 123222 IMG 20250331 094736

Φτιάξαμε ιστοριογραμμή με τα σημαντικότερα γεγονότα της επανάστασης του 1821. Παρακολουθήσαμε παρουσίαση με τους ήρωες της επανάστασης και παίξαμε πολλά εκπαιδευτικά παιχνίδια. Μέσα από βιβλία γνωρίσαμε τη ζωή της εποχής και την ενδυμασία. Κάναμε πολλές σχετικές κατασκευές.

25η Μαρτίου

Μέσα από βιβλία, εικόνες, εκπαιδευτικά βίντεο και παρουσιάσεις, μάθαμε την ιστορία του Πάσχα και τα έθιμα της χώρας μας. Κάναμε πολλές πασχαλινές κατασκευές, βάψαμε κόκκινα αυγά και φτιάξαμε λαζαράκια ακολουθώντας τα έθιμα που γνωρίσαμε. Είπαμε στους γονείς μας τα κάλαντα του Λαζάρου.

IMG 20250410 130140

IMG 20250331 112752 IMG 20250331 121856 IMG 20250331 122315 IMG 20250401 085827 IMG 20250403 083103 IMG 20250403 103516 IMG 20250404 115824 IMG 20250404 120803 IMG 20250408 091017 IMG 20250409 085552 IMG 20250409 090826 IMG 20250409 090836 IMG 20250409 092028 IMG 20250409 111233 IMG 20250409 112013 IMG 20250409 125809IMG 20250403 103542IMG 20250408 171409IMG 20250410 120653IMG 20250410 121619

IMG 7eca7570da5bcb8b21e6deab721aed53 V IMG d5591603bc8da093efdb269edfbe84e3 V IMG dd88c9356c5e7fa8cc88e0e34bcc3a10 V IMG 448867b755ff609c7252a80eea602479 V IMG 95e48b24e0ae4905dc7b9df38d0e314f V IMG 20250409 093852 IMG 10d7b908a996ec91f89fb981299b0c55 VIMG 20250411 102253IMG 20250411 102117IMG 20250411 102131IMG 20250411 101637IMG 20250411 101539

Στο τέλος, συζητήσαμε όλοι μαζί για όσα μάθαμε σχετικά με αυτά που μας φέρνει η άνοιξη, αλλά και για τον τρόπο που τα μάθαμε, ολοκληρώνοντας έτσι το ανοιξιάτικο σχέδιο δράσης.

IMG 20250404 102542

 

ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΜΑΣ ΣΤΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΣΤΙΣ 13/3/2025” ΒΙΒΛΙΑ ΣΑΝ ΘΕΑΤΡΙΚΕΣ ΣΚΗΝΕΣ ”2024-2025

Οι εισηγήσεις μας στο σεμινάριο    ”ΒΙΒΛΙΑ ΣΑΝ ΘΕΑΤΡΙΚΕΣ ΣΚΗΝΕΣ ” Περιλαμβάνουν 

      παρουσιάσεις με βιβλίο κουκλόσπιτο :

 IMG ad50abf1a4a209979928df6a502ba7f3 Vπαρουσιαση για τα βιβλία 

20250313 2010380ΓΕΩΡΓΙΑ 2

ΜΙΚΡΕΣ ΠΡΑΞΕΙΣ ΚΑΛΟΣΥΝΗΣ

 

ΒΙΒΛΙΑ ΜΕ ΑΝΑΔΙΠΛΟΥΜΕΝΕΣ ΕΙΚΟΝΕΣ & ΚΟΜΙΚΣ

 

 

ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2025

Θεματικά Πεδία Γ’: «Παιδί και θετικές επιστήμες» και Δ’: «Παιδί, σώμα,δημιουργία και έκφραση»

Θεματικές ενότητες Γ2: «Φυσικές επιστήμες» και Δ1: «Σώμα και κίνηση»

Υποενότητες Γ.2.1: «Ζωντανοί οργανισμοί, χαρακτηριστικά ζωντανών οργανισμών» και Δ.1.1 «Αντιληπτικο-κινητική μάθηση, Ανάπτυξη βασικών κινητικών δεξιοτήτων»

Τίτλος: «Το ανθρώπινο σώμα»

Η θεματική με την οποία ασχοληθήκαμε αυτό το διάστημα στην τάξη μας αφορά στο ανθρώπινο σώμα. Πιο συγκεκριμένα, μέσα από το υπό διερεύνηση θέμα στόχος είναι οι μαθητές και οι μαθήτριες να διακρίνουν τα χαρακτηριστικά και τις λειτουργίες των ανθρώπων, να προσδιορίζουν τη λειτουργία των αισθήσεων και των οργάνων στον άνθρωπο και να αποτυπώνουν το εσωτερικό του σώματος του ανθρώπινου οργανισμού. Ακόμα, να αναγνωρίζουν τα μέλη του σώματός τους, να παρατηρούν ότι το σώμα έχει δύο πλευρές και σταδιακά να διακρίνουν την αριστερή και τη δεξιά πλευρά, να διακρίνουν τα όρια του σώματος σε σχέση με τον «προσωπικό» και τον ευρύτερο χώρο και να καλλιεργήσουν τη δεξιότητα του οπτικοκινητικού συντονισμού.

Αρχικά, τα παιδιά συνεργάστηκαν με σκοπό τον σχεδιασμό του ανθρώπινου σώματος σε φυσικές διαστάσεις πάνω σε χαρτί του μέτρου. Ένα παιδί ξάπλωσε και οι συμμαθητές του σχεδίασαν το περίγραμμά του και το έβαψαν με τέμπερες. Αφού το παρατηρήσαμε, διακρίναμε τα μέλη που το απαρτίζουν και τραγουδήσαμε όλοι μαζί το τραγούδι του ΕΝΑ , ζωγραφίζοντας στη συνέχεια το σώμα μας, ο καθένας με τον δικό του τρόπο.

IMG 20250203 094739 IMG 20250203 100112 IMG 20250203 100938 IMG 20250203 114417 IMG 20250203 115612

Σειρά είχαν οι 5 αισθήσεις, χάρη στις οποίες μπορούμε, όπως μάθαμε, να αντιληφθούμε τον κόσμο γύρω μας. Έτσι, είδαμε εκπαιδευτικές προβολές για αυτές και ζωγραφίσαμε για καθεμία ξεχωριστά (αυτά που μας αρέσει να βλέπουμε, να ακούμε, να οσφραινόμαστε, να αγγίζουμε και να γευόμαστε).

IMG 20250204 100936 IMG 20250204 101202 IMG 20250204 102155 IMG 20250204 110226 IMG 20250204 122402 IMG 20250205 100514 IMG 20250205 113533 IMG 20250206 091756

Παίξαμε στην παρεούλα ένα επιτραπέζιο παιχνίδι για τις 5 αισθήσεις, ακούσαμε πολλούς διαφορετικούς ήχους ζώων, μεταφορικών μέσων και ήχους της φύσης, προσπαθώντας να τους μαντέψουμε, παίξαμε πολλά εκπαιδευτικά παιχνίδια για τις αισθήσεις μας στον υπολογιστή της τάξης και τραγουδήσαμε το «Κεφάλι, ώμοι, γόνατα και δάχτυλα» κάνοντας παράλληλα τις αντίστοιχες κινήσεις.

IMG 20250204 123128 IMG 20250205 113355 IMG 20250205 114524

Στο πλαίσιο της θεματικής εβδομάδας, τα παιδιά έφεραν από το σπίτι τους βιβλία σχετικά με το ανθρώπινο σώμα, τα οποία διαβάσαμε στην παρεούλα.

IMG 20250206 093716

Στη συνέχεια, παρατηρήσαμε μέσα από τα βιβλία μας τον ανθρώπινο σκελετό και τα οστά από τα οποία αποτελείται, μιλήσαμε για τον ρόλο που διαδραματίζει στη στήριξη του σώματός μας και την προστασία των εσωτερικών μας οργάνων και φτιάξαμε μία χειροτεχνία συνθέτοντάς τον.

IMG 20250206 102122

Μάθαμε πως και τα δόντια μας αποτελούν μέρος των οστών του σώματός μας. Είδαμε εκπαιδευτικά βίντεο και προβολές με τα μέρη του δοντιού και ενημερωθήκαμε για τον σωστό τρόπο με τον οποίο πρέπει να πλένουμε τα δόντια μας και να φροντίζουμε την υγεία μας. Ακόμα, ο καθένας μας έκανε μία χειροτεχνία με ένα χαρούμενο και ένα λυπημένο δοντάκι και έπαιξε ένα μικρό κουκλοθέατρο, κάνοντας τα δύο δοντάκια-ήρωες να συνομιλούν.

IMG 20250214 112704 IMG 20250214 112836 IMG 20250214 115808 IMG 20250214 115820 IMG 20250214 115921

Την Πέμπτη 27 Φεβρουαρίου επισκέφθηκε το σχολείο μας η οδοντιατρική ομάδα του Κέντρου Υγείας Αγίας Παρασκευής.

Χωρίς τίτλο

Τα παιδιά παρακολούθησαν μία εκπαιδευτική παρουσίαση για την υγιεινή των δοντιών μας.

cyo0gCAj WkJecXtR

Ο οδοντίατρος κύριος Κεφάλας τα εξέτασε.

LkIeERuU

Τέλος , τα παιδιά ενημερώθηκαν για τον σωστό τρόπο βουρτσίσματος των δοντιών μας.

AuYRA7LN

Ευχαριστούμε πολύ την ομάδα του Κέντρου Υγείας για την τόσο σημαντική αυτή δράση!

Έπειτα, κολλήσαμε κάποια από τα βασικά εσωτερικά όργανα στο σχέδιο του ανθρώπινου σώματος που δημιουργήσαμε όλοι μαζί και ο καθένας έκοψε και κόλλησε τα μέρη του σώματος στη σωστή θέση, δημιουργώντας μία ατομική εργασία για το ανθρώπινο σώμα.

IMG 20250210 100935 IMG 20250210 101022 IMG 20250210 111015

Ακόμα, παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικά βίντεο για τη λειτουργία του πεπτικού συστήματος και διαβάσαμε το παραμύθι «Ο Μάκης  Ενζυμάκης και η μάχη στο στομάχι» προκειμένου να καταλάβουμε καλύτερα αυτό που συμβαίνει στο σώμα μας κατά τη διαδικασία της πέψης.

IMG 20250210 1210021

Επίσης, μάθαμε να ξεχωρίζουμε το δεξί από το αριστερό μας χέρι παίζοντας πολλά κινητικά παιχνίδια στον χώρο και σχεδιάσαμε τις παλάμες μας, γράφοντας μέσα στην καθεμία «Αριστερό» και «Δεξί» προκειμένου να κατακτήσουμε την έννοια της αμφιπλευρικότητας.

x06D7a5H

Επιπλέον, παρατηρήσαμε την αποτύπωση του ανθρώπινου σώματος, και πιο συγκεκριμένα του προσώπου, στην τέχνη. Εντύπωση μας έκαναν τα παράξενα πρόσωπα του Πάμπλο Πικάσο, με τις ιδιαίτερες γραμμές και τα δυσανάλογα χαρακτηριστικά. Αποφασίσαμε να γίνουμε κι εμείς μικροί Πικάσο και να φτιάξουμε τα δικά μας περίεργα πρόσωπα, αντιμετωπίζοντας με φαντασία και δημιουργικότητα τη διαδικασία σύνθεσης ενός έργου τέχνης, όπως ο μεγάλος αυτός ζωγράφος. Καθώς ο Πικάσο μας ενθουσίασε, κάναμε και ένα εργαστήριο μάσκας με όνομα«Παράξενα πρόσωπα»,στηριζόμενοι στους πίνακές του.

JrNxYa6i LM6MnJhb oHUzGWLk

 

 

 

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2025

Λόγω του αυξημένου ενδιαφέροντος των μαθητών κατά την διερευνητική προσέγγιση της θεματικής  “Χειμώνας” έγινε διακριτή διερεύνηση για το θέμα.

Συμπληρώσαμε τις δύο πρώτες στήλες του διαγράμματος KWLH , όπου τα παιδιά σκέφτηκαν τι γνωρίζουν για τον Χειμώνα, αλλά και τι θα ήθελαν να μάθουν σχετικά με το θέμα

Τα ζώα σε χειμερία νάρκη

Χωριστήκαμε σε ομάδες. Κάθε ομάδα έφερε πληροφορίες και εποπτικό υλικό για το ζώο που της είχε διαλέξει. Μετά έγινε παρουσίαση στην ολομέλεια.

Είδαμε βίντεο με ζώα που πέφτουν σε χειμερία νάρκη, πως προετοιμάζονται και τι συμβαίνει στο σώμα τους.

Παρατηρήσαμε το κέλυφος μιας χελώνας μεγάλης , μιας μικρής και ενός σαλιγκαριού.

IMG 969483cec5007111b48a31c5ee7d1eb7 V

Διαβάσαμε παραμύθια που αφορούν ζώα που πέφτουν σε χειμερία νάρκη.

Διαβάσαμε και δραματοποιήσαμε «Το μαγικό γάντι» και την «Υπναρού αρκούδα».

IMG 20250123 101100

IMG 20250123 101256

IMG 20250123 101932

Χωριστήκαμε σε ομάδες και δημιουργήσαμε ιστορίες με τα ζώα που διαλέξαμε.

IMG 20250124 113713 IMG 20250124 113704

Κάναμε κατασκευές.

IMG 20250207 094529 IMG e8db47831bccdc67e1bef09f909ded3c V

Φτιάξαμε το μεγάλο βιβλίο των ζώων σε χειμερία νάρκη

IMG 13777cd87771755fb6c1509521a1a944 V

IMG 20250207 163723

Μάθαμε τραγούδια όπως η αρκούδα καφέ και ο σκαντζόχοιρος.

Παίξαμε φωνολογικά παιχνίδια με τα αρχικά των γραμμάτων των ζώων.

Παίξαμε ψηφιακά παιχνίδια με αναγραμματισμούς, κρεμάλα κ.α.

IMG 20250207 124808 IMG 20250207 124458

Παίξαμε το παιχνίδι «Θα πάω για αρκούδες»

ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2024

Μέσα από διερευνήσεις , τη χρήση και αξιοποίηση του διαγράμματος KWLH και στόχους από το νέο πρόγραμμα σπουδών για το νηπιαγωγείο, αναπτύχθηκε και πραγματοποιήθηκε και στα δύο τμήματα  σχέδιο δράσης με θέμα τα Χριστούγεννα.

Καταρχήν, συζητήσαμε όλοι μαζί όσα γνωρίζουμε για την μεγάλη αυτή γιορτή του χρόνου, αλλά και όλα όσα θα θέλαμε να μάθουμε στο σχέδιο δράσης που θα ξεκινούσε, συμπληρώνοντας έτσι τις 2 πρώτες στήλες της κλίμακας KWLH.

IMG 20241223 083247

Ψάξαμε, διαλέξαμε και διαβάσαμε βιβλία από τη βιβλιοθήκη του σχολείου μας που σχετίζονται με την ιστορία των Χριστουγέννων. Ο καθένας μας έκανε μία ζωγραφιά με ό,τι του έκανε τη μεγαλύτερη εντύπωση από την ιστορία των Χριστουγέννων.

IMG 20241203 115656 IMG 20241203 115712 IMG 20241203 121019

Τα παιδιά με αφορμή το σχέδιο δράσης μας πήραν πρωτοβουλία να φέρουν βιβλία χριστουγεννιάτικα από το σπίτι τους, τα οποία διαβάζαμε κάθε μέρα όλοι μαζί στην παρεούλα και στη γωνιά της βιβλιοθήκης, ενδυναμώνοντας και ενισχύοντας έτσι τη σχέση συνεργασίας σχολείου-σπιτιού. Επίσης, κάναμε θεματική εβδομάδα ανάγνωσης βιβλίων με θέμα τα Χριστούγεννα, συνδυάζοντας βιβλία του σχολείου αλλά και εκείνα που έφεραν τα παιδιά από το σπίτι.

IMG 20241206 120123IMG 20241212 094819

Αντίστοιχα στο δεύτερο τμήμα, με αφορμή το σχέδιο δράσης που  αφορά στη συνεργασία σχολείου- οικογένειας οι μαθητές συζήτησαν με τους γονείς τους για παραδοσιακά έθιμα από τον τόπο καταγωγής τους και μας τα παρουσίασαν στο σχολείο συνοδεύοντάς την παρουσίαση με πληροφοριακό ή εποπτικό υλικό.

IMG 1edb5cf6c9bd51396aa984e0819c1916 V IMG be06bbcaefb20381f660131a71a7fab7 V IMG 31125d251bbf783e9f4b1b8c3b0b0d2f V IMG 487ac244b3413926712bc408c190c696 V

Συζητήσαμε για τα Χριστουγεννιάτικα έθιμα της Ελλάδας και του εξωτερικού, είδαμε πλούσιο εκπαιδευτικό υλικό, παρατηρήσαμε τον παγκόσμιο χάρτη και κολλήσαμε πάνω του τα έθιμα του κόσμου που γνωρίσαμε και σχετίζονται με τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά. Στο τέλος, ζωγραφίσαμε το έθιμο από την Ελλάδα και το εξωτερικό που μας άρεσε περισσότερο.

 

IMG 20241209 094510 IMG 20241211 093530 IMG 20241211 093752 IMG 20241211 113742 IMG 20241211 121755IMG 20241213 082832

Μιλήσαμε για τη λαϊκή παράδοση της χώρας μας που θέλει του καλικάντζαρους να ανεβαίνουν στη Γη κάθε χρόνο τέτοια εποχή και να πειράζουν τους ανθρώπους κάνοντας αταξίες. Είδαμε εικόνες από καλικαντζαράκια, ακούσαμε το τραγούδι “Καλικάντζαροι” από τα Λάχανα Χάχανα και τους αποτυπώσαμε με τον δικό μας τρόπο στο χαρτί με τους μαρκαδόρους μας.

IMG 20241210 122356 IMG 20241210 122742

Γράψαμε γράμμα στον Άγιο Βασίλη, ζητώντας του ένα δώρο για την Πρωτοχρονιά, το βάλαμε σε φάκελο και είναι έτοιμο για αποστολή στο ταχυδρομείο της γειτονιάς.

IMG c944302ce7e74d1720736bda830b3225 V IMG 5113f907bd3e1c93b3d8bd07b19a1660 V IMG aecb63ce13152601d77e16d808e68024 V IMG 9fc93a4dad66452fad29f5c79cec22e6 V IMG d2462efc75c768906ee68bac443224a7 V IMG aaab91355611bf369982fe6d92cd2e98 V IMG 03c797f0d5ead49e3c8be935f1079ba6 V IMG 1439302ef1cc39371b88c924e838f5cd V

Στη συνέχεια, μάθαμε την ιστορία του Αγίου Βασιλείου και της πολιτείας που είχε δημιουργήσει, της Βασιλειάδας, προκειμένου να προσφέρει στο κοινό καλό.

IMG 20241216 114426 IMG 20241216 114516 IMG 20241216 141020 IMG 20241218 113736 IMG 20241218 114210

Ακόμα, δημιουργήσαμε πολλές χριστουγεννιάτικες κατασκευές που σχετίζονται με όλα όσα γνωρίσαμε στην τάξη για το υπό διερεύνηση θέμα.

IMG 20241202 101133 IMG 20241202 122308 IMG 20241205 082522 IMG 20241205 090527 IMG 20241209 121939 IMG 20241209 122232 IMG 20241209 124213 IMG 20241216 114342 IMG 20241217 085821 IMG 20241218 085059 IMG 20241218 085922 IMG 20241218 094835 IMG 20241218 124915 IMG 20241219 084812

IMG 20241218 125035 IMG 20241218 121343 IMG 20241218 121338 IMG 20241218 121256 IMG 20241218 121226 IMG 20241218 121216 IMG 20241218 121202 IMG 664c7610eaa79c29c864ce0dd8af1360 V

Φτιάξαμε χριστουγεννιάτικες κάρτες με ευχές που μάθαμε για τις γιορτινές μέρες και δημιουργήσαμε το ημερολόγιο του νέου έτους.

IMG 20241205 093224 IMG 20241206 092555 IMG 20241206 092615 IMG 20241206 095458 IMG 20241206 111441

Επίσης, ψάξαμε στο διαδίκτυο, βρήκαμε τα υλικά από χριστουγεννιάτικες συνταγές για μπισκότα και διαλέξαμε αυτή που θα γράψουμε τα υλικά της για να την εκτελέσουμε στο σπίτι.

IMG 20241217 122313 IMG 20241217 122348 IMG 20241218 100459

Φυσικά, δεν θα μπορούσαμε να μην ακούσουμε κάλαντα από διάφορες περιοχές της Ελλάδας όπως της Χίου και της Ικαρίας, τα οποία τραγουδήσαμε και στην χριστουγεννιάτικη γιορτή του σχολείου μας.

Παρακολουθήσαμε αποσπάσματα από παραστάσεις μπαλέτου με την ιστορία του Καρυοθραύστη και της Λίμνης των Κύκνων. Ήρθαμε με αυτόν τον τρόπο σε επαφή με τη σπουδαία κλασσική μουσική που συνέθεσε ο Τσαϊκόφσκι και στο τέλος, ο καθένας μας ζωγράφισε την αγαπημένη του σκηνή από τις παραστάσεις αυτές.

IMG 20241219 114203 IMG 20241219 114252 IMG 20241219 115833 IMG 20241219 122637 IMG 20241223 121152

Επιπλέον, ερευνήσαμε στο διαδίκτυο και βρήκαμε εικονογραφίες αλλά και πίνακες που σχετίζονται με τα Χριστούγεννα.

IMG 20241223 121340 IMG 20241223 121503 IMG 20241223 121623 IMG 20241223 121804 IMG 20241223 122053

Συνεργαστήκαμε και δημιουργήσαμε τη δική μας χριστουγεννιάτικη ιστορία με τίτλο “Μία χριστουγεννιάτικη περιπέτεια”. Πιο συγκεκριμένα, συμφωνήσαμε τους ήρωες της ιστορίας, χωριστήκαμε σε ομάδες, συζητήσαμε και γράψαμε την ιστορία. Κάναμε εργαστήριο εικονογράφησης του βιβλίου που θα φτιάχναμε, δημιουργήσαμε ψηφιακό βιβλίο με την ιστορία μας και τέλος, ζωγραφίσαμε ήρωες-φιγούρες για να ζωντανέψουμε την ιστορία μας μέσα από αυτές, παρουσιάζοντάς την στην τάξη μας.

IMG 20241217 113027 IMG 20241217 113528 IMG 20241218 100536 IMG 20241218 100603 IMG 20241218 101112 IMG 20241220 114959 IMG 20241220 122519 IMG 20241220 122629 IMG 20241220 122944 IMG 20241220 123021

Η ιστορία μας είναι διαθέσιμη για ανάγνωση πατώντας εδώ:

Mια Χριστουγεννιάτικη περιπέτεια

Κλείνοντας το σχέδιο δράσης μας, συζητήσαμε για όσα μάθαμε για τα Χριστούγεννα, αλλά και για τον τρόπο που τα μάθαμε, συμπληρώνοντας έτσι τις 2 τελευταίες στήλες της κλίμακας KWLH.

IMG 20241223 083332

Όλες οι δράσεις μας πραγματοποιήθηκαν στην υπέροχα στολισμένη τάξη μας με το χριστουγεννιάτικο δέντρο που στολίσαμε όλοι μαζί, λέγοντας ο καθένας μας από μία ευχή για το νέο έτος. Καθώς είχαμε πληθώρα στολιδιών, όσα περίσσεψαν δεν πήγαν χαμένα γιατί με αυτά στολίσαμε και την ελιά της αυλής μας!

IMG 20241209 114327 IMG 20241210 110749 IMG 20241210 110808

Καλά Χριστούγεννα σε όλους!

 

 

 

ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2024

Πεδίο: “Παιδί και φυσικές επιστήμες”

Θεματική: “Ο κύκλος του νερού”

Στόχος: Τα παιδιά να αντιλαμβάνονται και να περιγράφουν απλά φυσικά φαινόμενα.

Καθώς το φθινόπωρο δίνει σιγά σιγά τη θέση του στον χειμώνα και η αλλαγή του καιρού είναι πλέον αισθητή, στην τάξη μας ασχοληθήκαμε με την θεματική του κύκλου του νερού.

Αρχικά, διαβάσαμε το βιβλίο “Πέφτει πέφτει η σταγόνα”, έτσι ώστε να κάνουμε μία εισαγωγή στον κύκλο του νερού και να έλθουμε σε μία πρώτη επαφή με το μεγάλο και ασταμάτητο ταξίδι που κάνει το νερό στον πλανήτη μας.  Έπειτα, προσπαθήσαμε να βάλουμε στη σωστή σειρά εικόνες σχετικές με τον κύκλο του νερού για να κατανοήσουμε καλύτερα τη διαδικασία.

OAUM0gqO

Στη συνέχεια, συζητήσαμε για τα μέρη στα οποία μπορεί κανείς να βρει νερό μέσα στο σπίτι, αλλά και έξω στη φύση, τονίζοντας τη ζωτική του σημασία, και στη συνέχεια ζωγραφίσαμε τον κύκλο του νερού με τις ξυλομπογιές μας.

nuk3gAuQ

Μιλήσαμε για τις έννοιες της εξάτμισης, της συμπύκνωσης, της βροχόπτωσης και της συγκέντρωσης, είδαμε σχετικά εκπαιδευτικά βίντεο και τις τοποθετήσαμε στη σωστή σειρά, δημιουργώντας με την τεχνική του κολάζ ο καθένας τον δικό του κύκλο του νερού.

8Hi EUOw q92qGoEI

Μάθαμε το ποίημα του Ζαχαρία Παπαντωνίου με τίτλο “Από πού είσαι ποταμάκι;” και το ζωγραφίσαμε.

7UxtudB7 bb8 h3oE oiDyYvVD

Ακόμα, διαβάσαμε το βιβλίο του Ευγένιου Τριβιζά “Το άτακτο συννεφουλίνι”. Στη συνέχεια, εμπνευστήκαμε και δημιουργήσαμε ένα τρισδιάστατο θέατρο με φιγούρες – ήρωες από την ιστορία του βιβλίου, στηριζόμενοι στις ιδέες που παρακολουθήσαμε στο σεμινάριο “Βιβλία σα θεατρικές σκηνές: Το εικονογραφημένο βιβλίο ως τρισδιάστατο θέατρο”. Στο τέλος, παίξαμε την ιστορία με τον δικό μας τρόπο, χρησιμοποιώντας την υπέροχη κατασκευή μας.

Lluruk3I vGTthBTw

Επίσης, ζωγραφίσαμε ελεύθερα τον κύκλο του νερού στο χαρτί μας, ως αποτύπωση όσων μάθαμε για το θέμα.

ebZbMSP9 Eolx3 nK

Κάναμε μία ζωγραφιά για κάθε μία από τις λέξεις “εξάτμιση”, “συμπύκνωση”, “βροχόπτωση”.

5qn4LMJ5

Τέλος, φανταστήκαμε πως κάνουμε μία βόλτα στη βροχή και φέραμε στο νου μας το συναίσθημα που μας δημιουργεί κάτι τέτοιο, τους ήχους που πιθανόν να ακούσαμε όσο περπατούσαμε αλλά και τις εντυπώσεις μας από την φανταστική αυτή βόλτα.

UBeVl5 x

Τελικά, είναι ωραίο να περπατάς στη βροχή!

 

 Γιορτάσαμε την επέτειο του Πολυτεχνείου 

 Ο Δρόμος είχε την δική του Ιστορία 


images

Η θεματική αυτής της εβδομάδας στην τάξη μας ήταν αφιερωμένη στην επέτειο του Πολυτεχνείου.

Για αρχή, είδαμε εκπαιδευτικό φωτογραφικό υλικό και παρακολουθήσαμε βίντεο με τα γεγονότα εκείνης της περιόδου. Εμπλουτίσαμε τη γωνιά της επικοινωνίας της τάξης μας με σχετικές εικόνες και συζητήσαμε για τα δεινά της δικτατορίας, αλλά και τη σημασία του αγώνα των ανθρώπων για τη διεκδίκηση της ελευθερίας τους.

Zv0o0ZKf

IMG 20241115 084424

Στη συνέχεια, ζωγραφίσαμε με τις ξυλομπογιές μας το πανό με το χαρακτηριστικό σύνθημα της εξέγερσης του Πολυτεχνείου “ΨΩΜΙ-ΠΑΙΔΕΙΑ-ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ” και εξηγήσαμε το νόημα κάθε μίας από αυτές τις λέξεις.

Abl0R5mV ggjnMFIC     IMG 20241114 111613

 

Ακόμα, διαβάσαμε το βιβλίο της Κωνσταντίνας Αρμενιάκου “Η κυρά Δημοκρατία” και συζητήσαμε για τα δεινά της δικτατορίας και τη σημασία ύπαρξης δημοκρατίας στις χώρες όλου του κόσμου, εμπλουτίζοντας με αυτόν τον τρόπο το λεξιλόγιό μας με νέες λέξεις σχετικά με το υπό συζήτηση θέμα.

Προσπαθήσαμε να αποτυπώσουμε το ιστορικό κτίριο της σχολής του Πολυτεχνείου με το σύνθημα “ΤΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΖΕΙ”, παρατηρώντας προσεκτικά και σχεδιάζοντας τα διάφορα είδη γραμμών και σχημάτων που το απαρτίζουν.

Επίσης διαπιστώσαμε ότι το κτίριο του Πολυτεχνείου στην όψη του μοιάζει με πολλά άλλα κτίρια της Αθήνας ,όπως ο Παρθενώνας με τους κίονες και  τα κιονόκρανα και όπως και το αρχαιολογικό μουσείο .

 

JhYhX29H20241114 164142

IMG 7a027008d2e515effe44eb295bca1f40 VIMG 6a6e17f079dd225aca870ae6dd551f4d V

 

 

Φυσικά, δεν παραλείψαμε να διαβάσουμε το βιβλίο, αλλά και να παρακολουθήσουμε την παράσταση κουκλοθέατρου “Τενεκεδούπολη” της Ευγενίας Φακίνου, γνωρίζοντας, έτσι, αυτό το είδος θεατρικής σύμβασης. Στο τέλος, ο καθένας μας δημιούργησε τον δικό του αγαπημένο ήρωα από την ιστορία.

1vrYKn7 MbbK7b7520241114 14473620241114 164127IMG 20241114 111743

 

Γνωρίσαμε  όλους τους ήρωες της ντενεκεδούπολης ξεκινώντας και από  την ιστορία του Μελένιου.

Τα τενεκεδάκια  μας μίλησαν  για το  πως φτιάξανε όλη την πόλη της τενεκεδούπολης  και μας είπαν :

Ντενεκεδούπολη  ντενεκεδούπολη είσαι ολόκληρη μια ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ .

Φτιάξαμε ένα κάδρο με το αιώνιο σύμβολο της εξέγερσης του Πολυτεχνείου, ένα γαρύφαλλο, ζωγραφίζοντάς το πάνω στο χέρι ενός παιδιού που το “προσφέρει” σε όσους αγωνίστηκαν με θάρρος για τις αξίες της ελευθερίας και της δημοκρατίας.

zfGeOnfp

Ζωγραφίσαμε δύο καρδιές και έναν ήλιο στη μέση σύμφωνα με το ομώνυμο τραγούδι

IMG 20241115 082733

Εφαρμόσαμε την Δημοκρατία στην τάξη μας και διοργανώσαμε εκλογές προκειμένου να αποφασίσουμε το όνομα της τάξης.

Φτιάξαμε ψηφοδέλτια, κάλπη, ορίσαμε εφορευτική επιτροπή και ψηφίσαμε το όνομα της τάξης. Αποτυπώσαμε τα αποτελέσματα σε ένα μεγάλο χαρτί και η τάξη μας ονομάστηκε  Η τάξη της αγάπης.

IMG f9c51e9bd35261cb614bd4bdb75d16c9 V IMG 2ffde03bab72fe5fe1d20ec46400ef2b V IMG 0c20dcc43566dedceab81e8dfe7f3cef V

Την ημέρα της γιορτής στις 15 Νοεμβρίου, συζητήσαμε για τα γεγονότα του Πολυτεχνείου, παίξαμε την παράσταση της Τενεκεδούπολης και τραγουδήσαμε συγχρονισμένα σε μία άτυπη χορωδία επετειακά τραγούδια, όπως τον “Δρόμο” του Μάνου Λοίζου , το “Ένα το χελιδόνι” σε στίχους Οδυσσέα Ελύτη και μουσική Μίκη Θεοδωράκη, “Τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο” της Τάνιας Τσανακλίδου και τα “Παπαγαλάκια” από τη χορωδία του Χαρίτωνα. Με αυτόν τον τρόπο ήλθαμε σε επαφή με ένα ποικίλο ρεπερτόριο της εθνικής μας κληρονομιάς και τονίσαμε τον ρόλο αυτών των τραγουδιών στην εξύμνηση κατορθωμάτων και την έκφραση συναισθημάτων που κατέκλειζαν τους ανθρώπους εκείνης της εποχής.

Και του χρόνου!

ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2024

Αυτή την περίοδο στην τάξη μας πραγματοποιήσαμε ένα project με θέμα την τέχνη. Γνωρίσαμε γνωστούς ζωγράφους  και προσδιορίσαμε τα βασικά μηνύματα που επικοινωνούν μέσα από τα έργα τους , διακρίναμε τα μέσα που μας είναι χρήσιμα για τη σύνθεση μίας εικαστικής δημιουργίας, προσδιορίσαμε διαφορετικές τεχνικές και τεχνοτροπίες δημιουργίας και αναπαράστασης έργων τέχνης, συνειδητοποιώντας παράλληλα ότι τα έργα τέχνης υπόκεινται σε υποκειμενικές ερμηνείες. 

Στο ταξίδι που κάναμε στον χώρο της τέχνης συντροφιά μας έκανε πάντα η φίλη μας η γάτα από το βιβλίο “Η ιστορία της τέχνης σε 21 γάτες”, με τη βοήθεια της οποίας ήρθαμε σε επαφή με τα διάφορα είδη τεχνοτροπιών και δημιουργήσαμε τα δικά μας έργα τέχνης.

Αρχικά, στην παρεούλα συζητήσαμε όλοι μαζί τι γνωρίζουμε για την τέχνη και τι θα θέλαμε να μάθουμε για το θέμα αυτό, συμπληρώνοντας  τις δύο πρώτες κολώνες της κλίμακας KWLH.

Καταγραφή

Στη συνέχεια ξεκίνησε η επαφή με τους ζωγράφους και τα διάφορα ρεύματα της τέχνης. Χωριστήκαμε σε ομάδες και αναζητήσαμε πληροφορίες από το internet και το βιβλίο μας ” Η ιστορία της τέχνης μέσα από 21 γάτες” για τα διάφορα είδη τεχνοτροπιών στη ζωγραφική και τους σημαντικότερους εκπροσώπους τους.

d5028043 6fa2 49e3 8d4e 478b26343d42Καταγραφή 18a7d4027 7134 4b9b 96a6 5547f34a6531

Παρατηρήσαμε τον αναγεννησιακό πίνακα του Vermeer “Το κορίτσι με το μαργαριταρένιο σκουλαρίκι” και τονίσαμε την επιθυμία του ζωγράφου να δηλώσει την αντίθεση φωτός και σκιών. Έπειτα προσθέσαμε τα λουλούδια της αναγέννησης γύρω από τη γάτα του Vermeer ως σύμβολο της αγάπης εκείνη την εποχή. 

2f9cb57f 586c 455f a447 9a1569766cec 767f370f db1f 45e1 9d8a fdd3d15cf86e

Γνωρίσαμε τον P.Mondrian και εντοπίσαμε τα χρώματα και τα σχήματα που χρησιμοποιεί στους πίνακές του. Έπειτα, ζωγραφίσαμε με αυτά τα χρώματα τις δικές μας γάτες σε στυλ Mondrian.

862cc4ac d599 485f 9ddb 57f43a1fb2be bebee267 b763 4d84 a54e 4a7bebe807bf

Παρατηρήσαμε έργα τέχνης υλοποιημένα με την τεχνική του πουαντιγισμού. Αφού εξηγήσαμε πώς ακριβώς ζωγραφίζουν οι ζωγράφοι που χρησιμοποιούν αυτή την τεχνοτροπία, φτιάξαμε τις γάτες του πουαντιγισμού με τυπώματα από μπατονέτες σε τέμπερα.

6e4b7b8c 13b7 4584 952d 70d38c3b1edc e7a0f730 0925 4643 99cd 49a587b9e413

Σειρά είχε η τεχνοτροπία του κυβισμού και ο κυριότερος εκπρόσωπός της, ο P.Picasso. Αφού είδαμε βίντεο με τα σημαντικότερα έργα του διάσημου ζωγράφου και συζητήσαμε για το περιεχόμενό τους, δημιουργήσαμε τις δικές μας κυβιστικές γάτες με πολλά χρώματα.

1d64ec73 bdad 4891 8a0c 6623e188df00 c42293b7 db3a 4ba4 a394 d70d24209636

Στη συνέχεια, παρατηρήσαμε έργα που ανήκουν στο ρεύμα του μινιμαλισμού. Εδώ, κατανοήσαμε ότι οι ζωγράφοι θέλουν να αποτυπώσουν μία εικόνα με τον απλούστερο δυνατό τρόπο. Έτσι, φτιάξαμε τη γάτα του μινιμαλισμού, παρατηρώντας τη γάτα από το βιβλίο ” Η ιστορία της τέχνης μέσα από 21 γάτες”.

46576c58 a73d 4569 8ecc 6b82a8785645 1 833c9ba2 31b9 4fb4 b1aa 2c7ae4e05480 1 29fa4346 0022 43a4 b6d0 1ba80020589a

Δεν θα μπορούσαμε να μη γνωρίσουμε την ζωγράφο του μαγικού ρεαλισμού Φρίντα Κάλο με τα χαρακτηριστικά της λουλούδια και τους πίνακές της που αποτυπώνουν μία ζωή γεμάτη δύναμη και αισιοδοξία. Στη συνέχεια, προσθέσαμε στη γάτα της Φρίντα Κάλο λουλούδια και χαρακτηριστικά της ενδυμασίας της.

61a79ad4 4d6b 4de2 9a6e 65f4914d3b4a 599571df 741e 41e4 ab1f 83ad1aaf84d8 b1ed2493 af35 460b 90b2 b8a8da2c9e62

Ακόμη, μάθαμε μία διαφορετική τεχνική από τις υπόλοιπες, εκείνη του γκράφιτι. Συζητήσαμε για τα μέσα που χρησιμοποιούν οι δημιουργοί της και για το νόημα του όρου “γκράφιτι” (χαράζω), καθώς και τη χώρα από την οποία ξεκίνησε, την Ιταλία. Είδαμε βίντεο και δημιουργήσαμε μοτίβα πίσω από τη γάτα εμπνευσμένα από την εν λόγω τεχνική.

1effbad6 0034 4cd2 839f 4e11ef243e8c

Σειρά είχε η ποπ αρτ και ο σημαντικότερος εκπρόσωπός της, ο Andy Warhol. Συζητήσαμε για την τάση των εικαστικών αυτών να χρησιμοποιούν αντικείμενα του εμπορίου, διανθίζοντάς τα με σχέδια και χρώματα και με την τεχνική του κολάζ δημιουργήσαμε τη δική μας ποπ αρτ γάτα.

b6dbebca 7438 4a8d 8c71 24f43aa211a3

Τέλος, παρατηρήσαμε έργα του σουρεαλισμού και των ζωγράφων Miro και Dali, τονίζοντας ότι σε αυτό το ρεύμα οι ζωγράφοι δημιουργούν έργα εμπνευσμένα από τη φαντασία τους. Αποτυπώσαμε κ εμείς με τη σειρά μας τη γάτα της τέχνης, ζωγραφίζοντας σουρεαλιστικά μοτίβα.

c73972f6 3855 4429 a9dc fb6826db3bcf

Το ταξίδι μας στον χώρο της τέχνης ολοκληρώθηκε με την αποτίμηση του τι μάθαμε και του τρόπου που το μάθαμε, συμπληρώνοντας με τα παιδιά τις δύο επόμενες κολώνες της κλίμακας KWLH.

Καταγραφή 2

 

 


6771ca732b8ff9d50b9867bbb6eaec8a  

Γιορτάσαμε την εθνική επέτειο του ΟΧΙ της 28ης Οκτωβρίου 1940 

Θεματικό πεδίο: Παιδί εαυτός και κοινωνία

Θεματική υποενότητα: Ιστορία και πολιτισμός :Ανάπτυξη ιστορικής αντίληψης -Διάκριση Εθνικών συμβόλων Ελλάδας και άλλων χωρών.

Προσδοκώμενα αποτελέσματα: Γνώσεις, δεξιότητες ,στάσεις :Πληροφορίες για σημαντικά πρόσωπα της Ιστορίας του παρελθόντος .Εντοπισμός κοινών χαρακτηριστικών σε αυτά: Γενναιότητα  ,αυτοθυσία, αγάπη για την πατρίδα ,σεβασμός ιστορικών συμβόλων ,συνύπαρξη λαών.

Στο σχολείο μας μιλήσαμε για τα σημαντικότερα γεγονότα της εποχής εκείνης, παρατηρώντας εικόνες που αποτυπώνουν τον αγώνα των Ελλήνων για την ελευθερία τους, αλλά και τα δεινά του πολέμου.

IMG 20241022 122351IMG 20241025 093752IMG 20241023 115153

20241023 15041520241023 150400

Τονίσαμε τη σημασία της ελευθερίας και της αλληλεγγύης ανάμεσα σε όλους τους λαούς, αντιπαραβάλλοντας τις έννοιες του πολέμου και της ειρήνης και αποτυπώνοντάς τες σε μία ζωγραφιά.

IMG 20241023 113633

Διαβάσαμε το ποίημα του Γιώργου Μαρίνου με τίτλο “Ειρήνη” και δημιουργήσαμε μία ζωγραφιά εμπνευσμένη από αυτό.

IMG 20241022 121846

Φτιάξαμε με χαρτοκοπτική το περιστέρι ως διαχρονικό σύμβολο της ειρήνης, γράψαμε τη χρονολογία έναρξης του πολέμου για την Ελλάδα και τα κολλήσαμε σε γλωσσοπίεστρο.

IMG 20241025 085654

Φτιάξαμε στεφάνια και γράψαμε το “ΟΧΙ”

IMG 20241023 115122

Ακόμα, δημιουργήσαμε τις δικές μας ελληνικές σημαίες, βάφοντάς τες και στολίζοντας το φόντο με σχέδια ειρήνης και χαράς.

IMG 20241024 114045 IMG 20241024 120034

Επιπλέον, φτιάξαμε τα δικά μας σημαιάκια προσθέτοντας επάνω λέξεις-κλειδιά από το Έπος του ’40.

IMG 20241025 103314 IMG 20241025 103324 IMG 20241025 103339

Την ημέρα της γιορτής, φορώντας τα καλά μας τραγουδήσαμε τραγούδια της 28ης Οκτωβρίου, κάναμε παρέλαση στην αυλή του σχολείου μας και γιορτάσαμε όλοι μαζί την ελευθερία και την ειρήνη!

IMG 20241025 082818 IMG 20241025 093746 IMG 20241025 094007YZli5au

ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2024

Οι κανόνες μας

Στην αρχή της σχολικής χρονιάς μιλήσαμε στην τάξη για τους κανόνες καλής συμπεριφοράς. Συζητήσαμε για όσα μας κάνουν χαρούμενους και όσα μας στεναχωρούν και εκφράσαμε τις ιδέες μας σχετικά με το τι μπορούμε να κάνουμε για να περνάμε καλά στο σχολείο (κάνουμε ησυχία,ακούμε με προσοχή τους συμμαθητές και τη δασκάλα μας,μαζεύουμε τα πράγματά μας,λέμε πάντα την αλήθεια κλπ). Στο τέλος,το κάθε παιδί επέλεξε έναν από τους κανόνες που ειπώθηκαν στην ολομέλεια, τον ζωγράφισε και δημιουργήσαμε όλοι μαζί το σπίτι με τους κανόνες της τάξης μας, έτσι ώστε να το συμβουλευόμαστε όποτε χρειαστεί.

IMG 20240916 160757 IMG 20240916 161436

Χρώματα, γραμμές, σχήματα

Η πρώτη θεματική με την οποία ασχοληθήκαμε αφορούσε στα χρώματα, τα είδη γραμμών και τα σχήματα, τα οποία τα παιδιά διέκριναν στο περιβάλλον και στα έργα τέχνης.

Πιο συγκεκριμένα, πειραματιστήκαμε με την ανάμειξη βασικών χρωμάτων και ανακαλύψαμε δευτερεύοντα, τα οποία αποτυπώσαμε σταδιακά σε χαρτί, προκειμένου να δημιουργήσουμε συνεργατικά μία παλέτα αποχρώσεων.

c1480114 c3b6 489c 83c4 73da2994d13f 1ba5f966b 1c3b 44c2 bf20 8eabec07c234 1

Διαβάσαμε το παραμύθι της Σοφίας Μαντούβαλου και Μαρίας Βασιλειάδου-Βούκα “Μία τελίτσα μια φορά”, που αποτέλεσε αφορμή για την παραγωγή και αναδιήγηση της δικής μας ιστορίας σχετικά με την πορεία που ακολουθεί μία μικρή τελεία, διαγράφοντας ποικίλα είδη διαδρομών. 

6359318d e228 4eff b245 27e7cc38241e

Με αφορμή το παραμύθι “Η τελεία” γνωρίσαμε την τεχνοτροπία του πουαντιγισμού και κάναμε τις δικές μας ομαδικές δημιουργίες.

IMG 20241008 090642

Παρατηρήσαμε τους πίνακες γνωστών ζωγράφων, όπως του Sol Lewitt, και δημιουργήσαμε με φαντασία τα δικά μας έργα με πολύχρωμες γραμμές.

original62a7656c 8441 4539 9d7d 1c76fc31a94c 1

Διακρίναμε τα σχήματα στο περιβάλλον και προχωρήσαμε με δημιουργικότητα στη διαδικασία σύνθεσης έργων τέχνης (απεικονίσεις τοπίων, ζώων)κολλώντας σχήματα διαφόρων χρωμάτων και μεγεθών.

3c95501c 5cd4 40f2 80bd 6a46c10026b2 1 245841f7 dacd 4f37 bcfa 244944696e37 14ec834ee f0f4 4193 ad25 52ff59a7ec64 1647e0d6e 2c21 4294 a9e8 b7e2d5f85361

Επιλέξαμε ένα σχήμα και το μεταμορφώσαμε σε ζωάκι 

IMG 20241010 114443 IMG 20241010 114438 IMG 20241010 114422 IMG 20241010 114443 1

Παρατηρήσαμε το έργο “Το κάστρο και ο ήλιος” του ζωγράφου Paul Klee. Αφού εντοπίσαμε τα σχήματα που συναντάμε στον πίνακα, κόψαμε και βάψαμε χαρτιά σε διάφορα μεγέθη και σχήματα, τα κατηγοριοποιήσαμε ανά σχήμα και τέλος, συνεργαστήκαμε για τη δημιουργία του δικού μας πίνακα σαν τον Paul Klee.

0e89dd43 fe18 4288 b8d1 0e3e346e8dd3