Παγκόσμια Ημέρα Δικαιωμάτων του παιδιού

 

Η Παγκόσμια Ημέρα για τα Δικαιώματα του Παιδιού εορτάζεται κάθε χρόνο στις 20 Νοεμβρίου, με αφορμή την επέτειο υιοθέτησης από τη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ, το 1989, της Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού.
Πηγή: https://www.sansimera.gr/worldays/71

© SanSimera.gr

 

Τα δικαιώματα των παιδιών μέσα από διάφορες δράσεις του σχολείου μας. Φετινές αλλά και περασμένων ετών.

https://www.canva.com/design/DAG5Ox6H-vc/oga3SGas5HLeDgEeF1X2TA/watch?utm_content=DAG5Ox6H-vc&utm_campaign=designshare&utm_medium=link2&utm_source=uniquelinks&utlId=h724cf9c032

 

ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗ ΦΟΙΤΗΣΗΣ ΣΤΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Σύμφωνα με το Π.Δ. 79/2017 που καθορίζει τη λειτουργία των Δημοτικών Σχολείων, κατά το β΄ δεκαπενθήμερο Νοεμβρίου και το α΄ δεκαπενθήμερο Φεβρουαρίου πρέπει να επικαιροποιείται η εγγραφή των μαθητών στο Ολοήμερο Πρόγραμμα.

Για τον λόγο αυτό παρακαλούμε συμπληρώστε την παρακάτω αίτηση επικαιροποίησης της εγγραφής του/των παιδιού/ών σας στο Ολοήμερο Πρόγραμμα και επιστρέψτε την στο σχολείο, σύμφωνα με τις οδηγίες που θα διαβάσετε στον παρακάτω σύνδεσμο, μέχρι και την Παρασκευή 28/11/2025.



Λήψη αρχείου

52η Επέτειος Εξέγερσης Πολυτεχνείου

52 χρόνια από την εξέγερση του Πολυτεχνείου και στο μικρό σχολειό μας θυμηθήκαμε τα γεγονότα με τραγούδια, ποιήματα, αφήγηση αλλά και με δραματοποίηση του βιβλίου Η κυρα-Δημοκρατία της Κ. Αρμενιάκου.  Για να εξηγήσουμε, όπως γράφεται στο οπισθόφυλλο του βιβλίου, με απλά λόγια την αξία της δημοκρατίας και να έχουμε πάντα  κατά νου ότι ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ, ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ, ΕΙΜΑΣΤΕ ΠΑΝΤΑ ΠΙΟ ΔΥΝΑΤΟΙ.

Δράσεις για την Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας 2025

Η σχολική μας μονάδα πραγματοποίησε δράσεις με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας (10 Οκτωβρίου). Οι δραστηριότητες που ως στόχο είχαν την ψυχική ενδυνάμωση των μαθητών/τριών, την έκφραση των συναισθημάτων και τη διαχείριση αυτών έγιναν στο μεσοδιάστημα 10 με 18/10 του 2025. Τα σχέδια δράσης οργανώθηκαν από τις εκπαιδευτικούς Κοτζά Σαλή Πινάρ (εκπαιδευτικός Παράλληλης Στήριξης) και Ομέρ Χασάν Αχμέτ (ΤΕ). Για τη διενέργεια των δραστηριοτήτων συνεργάστην οι εκπαιδευτικοί των τμημάτων: Κιοσέ Αθανασία (Α), Λουλού Σταυρούλα (Β), Κεραμάρη Αναστασία (Γ), Παρασκευά Ξανθίππη (Δ),Μπαδαρλή Πολυχρονία (Ε) και Κοτζαγιαννίδου Ιωάννα (ΣΤ). Το βίντεο επιμελήθηκαν η κ. Κεραμάρη και η κ. Ομέρ Χασάν Αχμέτ.

Η Διεύθυνση της σχολικής μας μονάδας εκφράζει τις θερμές ευχαριστίες και τα συγχαρητήριά της σε όλο το διδακτικό προσωπικό για τον επιτυχή σχεδιασμό και την υλοποίηση των εκπαιδευτικών δράσεων. Η συνεργασία, η προθυμία και η ανοιχτή ματιά που επέδειξε το εκπαιδευτικό μας προσωπικό αποτελούν παράδειγμα για την περαιτέρω προαγωγή της ψυχικής υγείας και της κοινωνικής ευεξίας στη σχολική κοινότητα.

Επίσκεψη στο ελαιοτριβείο “Βιστωνίδα” και το Διαπολιτισμικό Σχολείο Ιάσμου.

Οι μαθητές της Α΄, Β΄& Γ΄τάξης επισκέφτηκαν το ελαιοτριβείο “Βιστωνίδα” και το Διαπολιτισμικό Σχολείο Ιάσμου. (7.11.2025)

Είδαν τις εγκαταστάσεις ενός σύγχρονου ελαιοτριβείου και τελάρα γεμάτα ελιές που ζυγίζουν μισό τόνο περίπου, μηχάνημα αποφύλλωσης, «φυγοκεντρωτές»  όπου χωρίζονται τα στερεά από τα ρευστά συστατικά και πώς τελικά βγαίνει το λάδι από το μηχάνημα. Γεύτηκαν το “χρυσό υγρό” -απαραίτητο στοιχείο της αρχαίας αλλά και σύγχρονης ελληνικής μαγειρικής- με συνοδευτική αρωματική ρίγανη σε φρέσκο ψωμί. Έμαθαν πως χρησιμοποιείται κι ως καύσιμη ύλη. Πήραν τα αναμνηστικά δωράκια τους. Τι άλλο από ένα μπουκαλάκι λάδι, έτοιμο για τη μεσημεριανή σαλατούλα.

Ακολούθησε επίσκεψη στο Διαπολιτισμικό σχολείο Ιάσμου όπου “γεύτηκαν” τη φιλοξενία του προσωπικού και των μαθητών του σχολείου. Θαύμασαν την ευρυχωρία και τις καλαίσθητες αίθουσες. Πολλές στον αριθμό, όλες μία και μία. Η γεμάτη βιβλία βιβλιοθήκη με τα κουρτινάκια στα χρώματα της ίριδας να εντυπωσιάζουν, το ηλιακό σύστημα να κεντρίζει το ενδιαφέρον στην αίθουσα Γεωγραφίας και το μουσείο του σχολείου να μεταφέρει τους μαθητές σε άλλες εποχές. Τότε που οι μαθητές ζεσταίνονταν με τα ξύλα που έφερναν οι ίδιοι, φορούσαν την μπλε ποδιά με τον άσπρο γιακά αλλά και το χειροκίνητο κουδούνι που σήμανε το τέλος ή την έναρξη των μαθημάτων.

Χάρμα οφθαλμών αλλά και ουρανίσκου!!

 

Η χιονονιφάδα που αγάπησε το καλοκαίρι

«Η χιονονιφάδα που αγάπησε το καλοκαίρι» του Χρήστου Δασκαλάκη είχε την τιμητική της αφού τη διάβασαν οι μαθητές (ΣΤ) της πρώτης ομάδας Φιλαναγνωσίας, Χρυσάνθη Μπ, Χρήστος Π., Οζγκιούρ Κ. ,Τηλέμαχος Γ, στα πρωτάκια μας. Η ιστορία ζωντανεύει αδρά και παραστατικά χάρη στις εικόνες της κυρίας Ντανιέλας Σταματιάδη. Η δράση είχε απ’ όλα. Μουσική, τραγούδι, θεατρικό παιχνίδι, χορό και κατασκευές. Το απολαύσαμε όλοι! Όσο για το βιβλίο είναι ένα ιδιαιτέρως τρυφερό, λυρικό βιβλίο, για όσους αγαπούν το μαγικό πρόσωπο του χειμώνα και προσπαθούν να το κρατήσουν κοντά τους.
Μια ιστορία γεμάτη αγάπη και ευαισθησία για τον κύκλο της ζωής. Με φόντο λοιπόν αυτή τη μαγεία, την αγάπη που δεν πρέπει να φυλακίζεται, αλλά να ζει δίχως τα θλιβερά δεσμά του “σ’ αγαπώ κι έτσι θα ζεις” ,τον ωραίο λόγο, την όμορφη αφήγηση απολαύσαμε την ιστορία παρέα πάντα με τον Ορφέα και την Ευρυδίκη μας ! Ήταν μια όμορφη στιγμή συνεργασίας και αλληλεπίδρασης ανάμεσα στις τάξεις — μια υπενθύμιση ότι το διάβασμα μας ενώνει και μας ταξιδεύει όλους, μικρούς και μεγάλους, στον μαγικό κόσμο των βιβλίων.

20251105 103107 1 20251105 0928260 20251105 104646 20251105 104647 20251105 105556 20251105 103053

Το ξενοδοχείο των συναισθημάτων

Το βιβλίο της Lidia Brankovic  «Το ξενοδοχείο των συναισθημάτων» διάβασαν οι μαθητές της Στ , Γιάννης Χ, Σταύρος Σ. , Ζωή Φ. καιΑναστασία -Μαρία Χ , στους μαθητές της Β τάξης .Γέμισε η βιβλιοθήκη συναισθήματα και έμαθαν ο «Ορφέας και η Ευρυδίκη» πως όλα τα συναισθήματα θα μας επισκεφθούν . Κανένα δεν είναι κακό και ανεπιθύμητο. Απλώς κάποια είναι λίγο πιο απαιτητικά, θέλουν άλλους χώρους, άλλες συνθήκες για να εκφραστούν, για να μη συγκρουστούν.
Κάποια συγγενεύουν με κάποια άλλα, άλλα φέρνουν μαζί τους κάποια.

Όπως καταλαβαίνει κανείς, όλοι οι άνθρωποι είμαστε ένα τέτοιο ξενοδοχείο συναισθημάτων και για τα παιδιά αυτό είναι μια σκέψη όμορφη και λυτρωτική , καθώς τα βάζει σε διαδικασίες αναγνώρισης, συμφιλίωσης και αποδοχής τους. Η δράση είχε παιχνίδι ερωτήσεων  και δημιουργία του δέντρου των συναισθημάτων.

 

 

85η ΕΠΕΤΕΙΟΣ ΤΟΥ “ΟΧΙ”

Ημέρα μνήμης, συγκίνησης και περηφάνιας η σημερινή.  Στη γιορτή που παρουσίασαν οι μαθητές και μαθήτριες της Ε τάξης εμφανίστηκαν οι Ιταλοί με κωμικό τρόπο — υπερόπτες και σίγουροι για την εύκολη νίκη — ενώ οι Έλληνες, απλοί άνθρωποι, γεμάτοι αποφασιστικότητα και θάρρος, αλλά με το κεφάλι ψηλά.

Μέσα από σκετς και αφηγήσεις, ήταν διάχυτο το πνεύμα της ενότητας και της ανδρείας: οι στρατιώτες, παρά το κρύο, την πείνα και τις δυσκολίες, πολεμούσανν με ψυχή και χιούμορ, αναδεικνύοντας τη γενναιότητα και το αίσθημα της φιλοπατρίας.

Ιδιαίτερη τιμή αποδόθηκε στις γυναίκες της Πίνδου, που βοηθούσαν όπως μπορούσαν, με αντάλλαγμα μια σπίθα χαράς από ένα γράμμα από το μέτωπο. Μαχήτριες της ζωής απέδειξαν ότι ο αγώνας δεν ήταν μόνο των ανδρών, αλλά ολόκληρου του έθνους.

Τραγούδια της εποχής αλλά και μηνύματα για τη σημασία της ελευθερίας και της ενότητας πλαισίωσαν τη γιορτή, τιμώντας το παρελθόν με σεβασμό, αλλά και με το γνωστό ελληνικό πνεύμα που ξέρει να σατιρίζει και να ελπίζει.



Λήψη αρχείου

Δράση φιλαναγνωσίας για την επέτειο του ΟΧΙ

Με αφορμή την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου, οι μαθητές της Α΄ Δημοτικού διάβασαν το βιβλίο «Το Έπος του ’40»  του Φίλιππου Μανδηλαρα, παρέα με τον Ορφέα  και  την  Ευρυδίκη. Γνώρισαν, μέσα από τις σελίδες του, το θάρρος, την ενότητα και την αγάπη για την πατρίδα.

Μέσα από την αφήγηση, τα παιδιά ταξίδεψαν πίσω στον χρόνο, έμαθαν για το «ΟΧΙ» και συζήτησαν τι σημαίνει ελευθερία και ειρήνη σήμερα.
Χρόνια πολλά σε όλους με υπερηφάνεια και σεβασμό στους ήρωες του 1940!
20251024 103810 1000023378