600 βήματα. Δύο σχολεία ως γέφυρες πολιτισμών στην Κομοτηνή.

Στο μάθημα των αγγλικών και στο πλαίσιο του προγράμματος περιβαλλοντικής εκπαίδευσης “600 βήματα. Δύο σχολεία ως γέφυρες πολιτισμών στην Κομοτηνή” οι μαθητές/τριες της Δ τάξης του 13ου Δημοτικού Σχολείου Κομοτηνής και του 1ου Μειονοτικού Σχολείου Κομοτηνής γνώρισαν το σχολείο τους και έμαθαν να το παρουσιάζουν σε τρεις γλώσσες αγγλικά, ελληνικά και τουρκικά έτσι ώστε να το παρουσιάσουν και να ξεναγηθούν σε αμοιβαίες επισκέψεις.

Θεωρήθηκε απαραίτητο πριν τις επισκέψεις να προηγηθεί επικοινωνία και γνωριμία των ίδιων των μαθητών/τριων μεταξύ τους μέσω αλληλογραφίας στα αγγλικά.
Οι μαθητές/τριες προετοίμασαν στα αγγλικά mini projects με περιγραφή και ζωγραφιά του σχολείου τους. Ετοίμασαν τα ωρολόγια προγράμματα τους. Έγραψαν γράμματα για τον εαυτό τους με παραλήπτες τα παιδιά του άλλου σχολείου και τα ανταλλαξαν και συμπλήρωσαν φύλλα εργασίας με κατόψεις των δύο σχολείων ονομάζοντας στα αγγλικά τους χώρους έτσι ώστε να έτοιμοι να ξεναγήσουν το άλλο σχολείο στον χώρο τους.
Τέλος, ετοίμασαν κάρτες με θετικές ευχές σε τρεις γλώσσες τις οποίες δώρισαν με ένα λουλούδι το οποίο εμπιστεύτηκαν οι μαθητές/τριες του κάθε σχολείου στο άλλο.
Έτσι τα 600 βήματα, που χώριζαν τα δύο σχολεία, και το μάθημα των αγγλικών έγιναν γέφυρα επικοινωνίας ανάμεσα σε δύο κόσμους που συνυπάρχουν χρόνια στην πόλη μας και κάνουν θαύματα όταν συνεργάζονται.
Υπεύθυνη προγράμματος:
Αικατερίνη Κατερινάκη Αγγλικών
Ευχαριστίες στους εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν
 
13ο Δημοτικό σχολείο Κομοτηνής
Αϊσέ Ομέρ Χασάν Αχμέτ
Αναστασία Κουτσίδου
Βανέσα Μαρκοπούλου
Ξανθίππη Παρασκευά
Σερπήλ Ρετζέπ

1ο Μειονοτικό σχολείο Κομοτηνής
Δημήτρης Ψαρράς
Ισμαήλ ‘Ονμπαση Χαλήλ Αμέτ
Σερδάρ Μεμέτ Μεμέτ
Χακή Χαλήλ Μπασή Μεμέτ

1000005001 1000005008 1000005015 1000005017 1000005018 1000005070 1000005071 1000005074 1000005075 1000005076 1000005077 1000005078 1000005079 1000005084 1000005089 1000005092

Γιορτή λήξης σχ. έτους 2025-2026

Την Τετάρτη 10 Ιουνίου στη σχολική αυλή μας  έλαβε χώρα μια παράξενη, μαγική επανάσταση.

Είδαμε τα γράμματα –αυτά τα μικρά, αθώα σημαδάκια του πίνακα– να πηδούν έξω από τις σελίδες των τετραδίων, να σπάνε τα δεσμά της γραμματικής, να χορεύουν, να πλέκουν λέξεις μα και όνειρα. Να μετατρέπουν τις κορδέλες σε γέφυρες, να μεταφέρουν φιλειρηνικά μηνύματα. Να μεταπηδούν από την παιδική ηλικία στην μοναδική εφηβεία τόσο γρήγορα λες και αλλάζει κανείς σελίδα στο βιβλίο που διαβάζει. Εξάλλου “Από το άλφα ως το ωμέγα, μια αλφαβήτα η ζωή”.  

Τα γράμματα που «απέδρασαν» πήγαν να φωλιάσουν για πάντα στις ψυχές των παιδιών. Έγιναν εφόδια, έγιναν κρίση, έγιναν αγάπη για το δίκαιο και το όμορφο. 

  Αγαπημένα μας παιδιά,

Μη φοβηθείτε τον επόμενο σταθμό που έρχεται. Αν τα γράμματα το έσκασαν  είναι για να σας δείξουν τον δρόμο. Να είστε πάντα οι κυνηγοί των ονείρων σας. Γράψτε το δικό σας, ολοκαίνουριο βιβλίο της ζωής, με κεφαλαία, έντονα, φωτεινά γράμματα! 

https://canva.link/u3fplqjsj2adqb0

Πρώτες Βοήθειες και ΚΑΡΠΑ

Με μεγάλη χαρά υποδεχθήκαμε σήμερα στο σχολείο μας εκπρόσωπο του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού, η οποία πραγματοποίησε μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα και ωφέλιμη εκπαιδευτική δράση για τους μαθητές της Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης.

Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν βασικές αρχές Πρώτων Βοηθειών και να ενημερωθούν για την Καρδιοπνευμονική Αναζωογόνηση (ΚΑΡΠΑ), συμμετέχοντας ενεργά σε βιωματικές δραστηριότητες και πρακτικές ασκήσεις. Η εμπειρία αυτή τους βοήθησε να κατανοήσουν τη σημασία της άμεσης και σωστής αντιμετώπισης περιστατικών έκτακτης ανάγκης, καθώς και την αξία του εθελοντισμού και της προσφοράς προς τον συνάνθρωπο.

Ιδιαίτερες ευχαριστίες απευθύνουμε στη μητέρα μαθήτριών μας, κ. Δήμητρα Παπακωνσταντίνου, για την πολύτιμη συμβολή της στην οργάνωση και υλοποίηση της δράσης. Η συνεργασία και η υποστήριξή της συνέβαλαν καθοριστικά στην επιτυχία της εκπαιδευτικής αυτής εμπειρίας.

Δύο σχολεία, δύο τόποι ένα ταξίδι στο λαϊκό παραμύθι

Μια δράση που πραγματοποιήθηκε ανάμεσα σε δύο σχολεία, του 13ου Δ.Σ. Κομοτηνής και του Δ.Σ. Καμαριώτισσας Σαμοθράκης,  στα πλαίσια των Δράσεων Ενεργού Πολίτη.
Οι τάξεις Α’ και Β’ του σχολείου μας και η Β’ τάξη της Καμαριώτισσας αντάλλαξαν λαϊκά παραμύθια, γνώρισαν την παράδοση και τη φαντασία ο ένας του άλλου και τα ζωντάνεψαν μέσα από τις δικές τους εικονογραφήσεις. Οι μαθητές/τριες δημιούργησαν δύο εικονογραφημένα βιβλία που ταξίδεψαν στα δύο σχολεία και γνωρίστηκαν μεταξύ τους μέσω διαδικτύου ανταλλάσσοντας σκέψεις και συναισθήματα για την όλη εμπειρία τους.

Κίνηση, Παιχνίδια, Αθλήματα και Δημιουργικότητα

Κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς υλοποιήθηκε με επιτυχία στο σχολείο μας το πρόγραμμα «Movement, Games, Sports & Creativity» (Κίνηση, Παιχνίδια, Αθλήματα και Δημιουργικότητα), σε συνεργασία με την Εταιρία Κοινωνικής Ψυχιατρικής Π. Σακελλαρόπουλος. Μέσα από βιωματικές δραστηριότητες, παιχνίδια, αθλητικές και δημιουργικές δράσεις, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Στ΄ τάξης είχαν την ευκαιρία να αναπτύξουν σημαντικές προσωπικές και κοινωνικές δεξιότητες, όπως η συνεργασία, η επικοινωνία, η ενεργητική ακρόαση, η διαχείριση συναισθημάτων, η επίλυση συγκρούσεων και η ψυχική ανθεκτικότητα. Το πρόγραμμα συνέβαλε ουσιαστικά στην ενδυνάμωση των μαθητών και στην καλλιέργεια ενός θετικού και υποστηρικτικού σχολικού κλίματος, προσφέροντας πολύτιμες εμπειρίες μάθησης μέσα από το παιχνίδι και τη δημιουργική έκφραση.

Διάκριση στον μαραθώνιο ανακύκλωσης

Μια τεράστια αγκαλιά γεμάτη χαρά και περηφάνια για όλη τη σχολική μας οικογένεια! Το 13ο Δημοτικό Σχολείο Κομοτηνής κατέκτησε με το σπαθί του τη 2η θέση στον σχολικό μαραθώνιο ανακύκλωσης του Follow Green, αποδεικνύοντας τη μεγάλη μας αγάπη για το περιβάλλον.

Αξίζουν θερμά συγχαρητήρια σε μαθητές και μαθήτριες, σε γονείς και σε εκπαιδευτικούς καθώς αυτή η θέση είναι αποτέλεσμα συλλογικής προσπάθειας! Είναι η απόδειξη, επίσης, πως όλοι μαζί μπορούμε και τα καταφέρνουμε!
Η βράβευση αυτή όμως δεν είναι το τέρμα, αλλά η καλύτερη επιβράβευση και μια δυνατή ώθηση για τη συνέχεια.
Μας γεμίζει χαμόγελα, πεισμώνει τη θέλησή μας και μας δίνει ενέργεια για ακόμα μεγαλύτερες οικολογικές δράσεις, γιατί και μπορούμε και το θέλουμε!#GoTeam13o

Επίσκεψη στο ΕΚΑΒ – Μια μοναδική εμπειρία γνώσης και προσφοράς!

Οι μαθητές και οι μαθήτριες του σχολείου μας (Γ & Στ τάξη) είχαν την ευκαιρία να επισκεφθούν το ΕΚΑΒ, στο πλαίσιο εκπαιδευτικής δράσης με στόχο την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση γύρω από τις Πρώτες Βοήθειες και την άμεση παροχή βοήθειας σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης.
Οι διασώστες του ΕΚΑΒ Κομοτηνής μάς υποδέχθηκαν με ιδιαίτερη προθυμία και παρουσίασαν τον εξοπλισμό των ασθενοφόρων, τον τρόπο λειτουργίας του Κέντρου Άμεσης Βοήθειας, καθώς και βασικές τεχνικές αντιμετώπισης επειγόντων περιστατικών. Οι μαθητές συμμετείχαν ενεργά, αποκτώντας πολύτιμες γνώσεις ζωής.
Ευχαριστούμε θερμά το προσωπικό του ΕΚΑΒ για τη φιλοξενία, την άρτια ενημέρωση και το σημαντικό έργο που προσφέρει καθημερινά στην κοινωνία. Η εμπειρία αυτή αποτέλεσε ένα ουσιαστικό μάθημα ανθρωπιάς και υπευθυνότητας για όλους μας.
Δείτε εικόνες στο βίντεο https://canva.link/6r3tt8vg9n4uh1c

3ο Φεστιβάλ ΕΕΕΕΚ

Την Τετάρτη 20/5/2026 η Στ’ τάξη συμμετείχε στο 3ο Φεστιβάλ Ένταξης και Διαφορετικότητας “Be Yourself” του Ε.Ε.Ε.ΕΚ. Κομοτηνής. Οι μαθητές/-τριες έπαιξαν, ζωγράφισαν, έκαναν καινούριους/-ες φίλους/-ες, συνεργάστηκαν μαζί τους και γεύτηκαν λαχταριστά εδέσματα.

Ομαλή μετάβαση στο Γυμνάσιο

Η Στ΄ τάξη του σχολείου μας πραγματοποίησε επισκέψεις σε γυμνάσια της περιοχής με στόχο την ομαλή μετάβαση των μαθητών/-τριών στην επόμενη εκπαιδευτική βαθμίδα. Οι μαθητές/-τριες γνώρισαν το νέο σχολικό περιβάλλον, ενημερώθηκαν για τη λειτουργία του Γυμνασίου και είχαν την ευκαιρία να συζητήσουν με εκπαιδευτικούς και μαθητές/-τριες, ώστε να νιώσουν μεγαλύτερη εξοικείωση και ασφάλεια για τη συνέχιση της σχολικής τους πορείας.

Βιβλίο στο κουτί

Οι μαθητές/-τριες της Στ’ τάξης επέλεξαν να διαβάσουν ένα αγαπημένο τους βιβλίο. Στη συνέχεια δημιούργησαν ένα κουτί με στοιχεία, σύμβολα, κείμενα, ακόμη και σκηνές από αυτό και το παρουσίασαν στους/στις συμμαθητές/-τριες τους, αλλά και στους/στις  μικρότερους/-ρες μαθητές/-τριες, κεντρίζοντας το ενδιαφέρον τους.