12o Νηπιαγωγείο Γλυφάδας

we are equal- we have the same rights

Όλοι οι φίλοι αγκαλιά….,μ’ένα αλφαβητάρι συντροφιά…….

Οκτ 201619

Σήμερα τα παιδιά τελείωσαν το τελευταίο στάδιο της ατομικής εργασίας τους με τις πληροφορίες για τον εαυτό τους. Το στάδιο αυτό περιλάμβανε τη γραφή του ονόματός τους σ’ ένα γαλάζιο σύννεφο και την απεικόνιση του εαυτού τους στο άσπρο. Διακόσμησαν τα σύννεφα με πολύχρωμες σταγόνες και φωτεινά χρώματα γιατί η αγάπη και η φιλία έχουν τα χρώματα αυτά. Στην αγάπη, στην ευτυχία, στη χαρά και στα θετικά συναισθήματα της φιλίας δεν χωρούν το μαύρο και το γκρι!!!!!!!!

DSC01529 DSC01528 DSC01530 DSC01533 DSC01532 DSC01531 DSC01535 Εικόνα1Εικόνα5

 

Διαβάσαμε  παραμύθια που μιλούν για το θαύμα της φιλίας και πόσα πράγματα μπορούν να κάνουν μαζί οι φίλοι τα οποία φαίνονται ακατόρθωτα όταν είμαστε μόνοι.

Διαβάσαμε επίσης και παραμύθι μου μιλά για τη μοιρασιά κοινών αντικειμένων και ποια στάση πρέπει να κρατούν οι εμπλεκόμενοι.

Εικόνα2 Εικόνα3

Εικόνα4

Αφού μιλήσαμε για τα ευχάριστα συναισθήματα που νιώθουμε  όταν ανήκουμε σε μια ομάδα φίλων τέθηκε η πρόκληση να βρούμε λέξεις σχετικές με τη φιλία χρησιμοποιώντας και τα 24 γράμματα της αλφαβήτας.Να φτιάξουν τα παιδιά το αλφαβητάρι της φιλίας!!!!

Ο καταιγισμός ιδεών απίστευτος!!!!! Τα παιδιά, ανακαλώντας στη μνήμη τους όλα όσα έχουν συζητηθεί  αυτές τις μέρες για τη φιλία ,έβρισκαν λέξεις και τις ανακοίνωναν.

Στη συνέχεια , εμείς οι εκπαιδευτικοί συσχετίζοντας τη συγκεκριμένη δραστηριότητα με μια αντίστοιχη στα πλαίσια του προγράμματος ERASMUS+( Η αφίσα της φιλίας) που υλοποίησε το νηπιαγωγείο μας τις χρονιές 2014-2016, σκεφτήκαμε να δημιουργήσουμε με τα παιδιά το πάπλωμα των φίλων. Συνδυάστηκαν όλα τα στοιχεία και δημιουργήθηκαν τα έργα των παιδιών με τίτλο:

“Όλοι οι φίλοι αγκαλιά…., μ’ ένα αλφαβητάρι συντροφιά,,,,,

κάτω από το πάπλωμα της φιλίας”

Εικόνα12 Εικόνα11

Εικόνα10 DSC01556 DSC01555

Εικόνα9 DSC01554 DSC01551DSC01550 Εικόνα8

 

Τα παιδιά ζωγράφισαν τον εαυτό τους και έναν/μία  φίλο/η  τους, τοποθέτησαν σωστά τα χαρακτηριστικά των προσώπων τους και τους φόρεσαν ρούχα. Συνδυαστικά με την προηγούμενη δραστηριότητα κάναμε επιλογή λέξεων φιλίας και τα παιδιά τις αντέγραψαν στο φύλλο εργασίας τους.

DSC01538 DSC01539

Εικόνα7 Εικόνα6

Το φύλλο εργασίας από το διαδίκτυο:

Εικόνα13

 

από κάτω από: Φιλία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Όλοι οι φίλοι αγκαλιά….,μ’ένα αλφαβητάρι συντροφιά…….    

Φιλία συνέχεια

Οκτ 201617

Αφού συζητήσαμε και θυμηθήκαμε όλα όσα είχαμε αναφέρει την Παρασκευή για την ύπαρξη των φίλων , την αναγκαιότητα του ανθρώπου να κάνει φιλίες και να τις διατηρεί ,πώς συμπεριφέρονται οι φίλοι και τι αποφεύγουν στις μεταξύ τους σχέσεις . προχωρήσαμε σε κατασκευές φιλίας για να στολίσουμε την τάξη μας.

Τα παιδιά ζωγράφισαν μέσα σ’ ένα φύλλο ένα φίλο.Φτιάξαμε το δέντρο της φιλίας (εδώ) και το παζλ των φίλων (εδώ) : “Στην τάξη μας ο ένας συμπληρώνει τον άλλον”.

“Ο φίλος σ΄ένα φύλλο”

 

DSC01503 DSC01504

DSC01506 Εικόνα2       Εικόνα1

Εικόνα4                             Εικόνα3

 

 

Στην τάξη μας ο ένας συμπληρώνει τον άλλον”.

DSC01513 DSC01507 DSC01508

DSC01519 DSC01521 DSC01522 DSC01523 DSC01524

Εικόνα5 Εικόνα6 Εικόνα7 Εικόνα8

Φιλία

Οκτ 201614

Σήμερα προχωρήσαμε στο τέταρτο στάδιο της ατομικής κατασκευής των παιδιών με τις προσωπικές πληροφορίες .

Φτιάξαμε τα μπαλόνια της φιλίας. Δόθηκαν στα παιδιά δύο μπαλόνια και ζωγράφισαν στο καθένα  ένα φίλο τους.

Η εργασία δόθηκε μετά από συζήτηση για την αναγκαιότητα της ύπαρξης των φίλων , της σωστής συμπεριφοράς που πρέπει να έχουν τα μέλη μιας φιλικής παρέας, τι μπορούμε να κάνουμε μαζί με τους φίλους μας κ.α.

Αξιοποιήθηκε εποπτικό υλικό από εδώ και εδώ. Διαβάσαμε και το εξαιρετικό παραμύθι ΄΄ Ο μικρός κάστορας και η Ηχώ΄΄ της  Amy Mac Donald ,μετάφραση της Ρένας Ρώσση –  Ζαΐρη. Ένας κάστορας ζει μόνος στην άκρη της λίμνης. Η ηχώ της φωνής του θα λειτουργήσει σαν την φωνή ενός άλλου. Η πλάνη αυτή θα οδηγήσει το μικρό κάστορα σε περιπλάνηση και αυτή με τη σειρά της, στη συνάντηση με τους πραγματικούς άλλους.
Μια ιστορία για τη μοναξιά και τη φιλία, δύο θέματα που αφορούν  ανθρώπους κάθε ηλικίας.

Η Αναστασία είχε φέρει αυτοκόλλητα στο σχολείο τα οποία αξιοποιήθηκαν σχετικά με τη θεματική της φιλίας και τα πρόσφερε στους φίλους της. Μάλιστα τα αυτοκόλλητα ονομάστηκαν ΄΄Τα  αυτοκόλλητα των καλών φίλων΄΄.

 

DSC01495 DSC01498

 

 

Οι εργασίες μας:

DSC01486 DSC01487 DSC01482 DSC01488 DSC01489

 

 

 

Το παραμύθι:

 

DSC01484

από κάτω από: Φιλία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Φιλία    

Οικογένεια

Οκτ 201613

Συνεχίσαμε το επόμενο στάδιο της ατομικής κατασκευής που θα περιέχει πληροφορίες για την οικογένεια και τους φίλους του εκάστοτε παιδιού.

Σήμερα μιλήσαμε για τις υπέροχες δραστηριότητες που μπορούν να κάνουν μαζί τα μέλη μιας οικογένειας .Κάθε παιδί αφού παρουσίασε στην ολομέλεια της τάξης τις δραστηριότητες που είχε επιλέξει , τις αποτύπωσε και στα χαρτιά σε σχήμα καρδιάς.Διακόσμησε και την καρδούλα εξώφυλλο ,με κυκλάκια από γκοφρέ χαρτί και πούλιες καρδιά.

Διακοσμήσαμε και το εξώφυλλο του γενεαλογικού μας δέντρου. Τέλος δώσαμε στα παιδιά ένα φύλλο εργασίας με γενεαλογικό δέντρο που έλειπαν τα ανάλογα πρόσωπα.Το συγκεκριμένο φύλλο εργασίας λειτούργησε ως έλεγχος των αφομοιωμένων γνώσεων.

Μπράβο σε όλα τα παιδιά γιατί τα πήγαν τέλεια!!!!!!!!!  😆

Οι δραστηριότητές μας:

DSC01462 DSC01467 DSC01468 DSC01463 DSC01470 Εικόνα5 Εικόνα6 Εικόνα4

 

 

DSC01478 DSC01477 DSC01479 DSC01473 Εικόνα1 Εικόνα2

 

Το φύλλο εργασίας το πήραμε από εδώ:

Εικόνα9

από κάτω από: Οικογένεια | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Οικογένεια    

Οικογένεια

Οκτ 201612

Ξεκινήσαμε να ασχολούμαστε με το αγαπημένο θέμα ΄΄ η οικογένειά μου΄΄.

Το κάθε παιδί παρουσίασε τα μέλη της δικής του οικογένειας και τον αριθμό των μελών της. Π.χ η οικογένειά μου έχει τον μπαμπά, τη μαμά, εμένα και τον αδερφό μου. 1 ο μπαμπάς, 2 η μαμά, 3 εγώ, 4 ο αδερφός μου. 4 άτομα έχει η οικογένειά μου.

Εξηγήσαμε γιατί πρέπει να έχουμε 2 παππούδες και 2 γιαγιάδες. Γιατί είναι τόσο σημαντική η ύπαρξή τους στη ζωή μας.Είπαμε ότι το ένα ζεύγος παππούδων σχετίζεται με τη γέννηση της μαμάς και το άλλο με τη γέννηση του μπαμπά.Αναφερθήκαμε στο ΄΄Γενεαλογικό δέντρο΄΄, μιλήσαμε για τη διαφορά του με τα υπόλοιπα δέντρα και για τη χρησιμότητά του. Το γενεαλογικό δέντρο μας υποδεικνύει τις γενιές που προηγήθηκαν και από αυτές εξαρτάται η ύπαρξή μας. Τοποθετήσαμε ενδεικτικά στα κλαδιά τους παππούδες, τους γονείς μας , εμάς και τ’ αδέρφια μας στη σωστή θέση. Επεξεργαστήκαμε αρκετές εικόνες από το διαδίκτυο γενεαλογικών δέντρων και σε καθένα τα παιδιά αντιστοιχούσαν τη θέση των ανάλογων προσώπων.

Ξεκινήσαμε την ετοιμασία μιας ατομικής εργασίας που θ’ αποτελείται από διάφορα στάδια και θ’ δίνει πληροφορίες για τον καθένα σε σχέση με την οικογένειά του και τους φίλους του.

Τα παιδιά ζωγράφισαν το σπίτι τους με τα πρόσωπα της οικογένειάς τους. Έφτιαξαν το γενεαλογικό τους δέντρο.Κάθε σελίδα αφορά ένα πρόσωπο της οικογένειάς τους συμπεριλαμβανομένων και των παππούδων και των γιαγιάδων.

Μερικά δείγματα της δουλειάς μας:

DSC01445 DSC01446 DSC01447 DSC01448 DSC01449 DSC01450

από κάτω από: Οικογένεια | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Οικογένεια    

Εξέλιξη κατασκευής σπιτιών

Οκτ 201612

Στα πλαίσια του προγράμματος E-Twinning ΄΄ Η πόλη μου΄΄, αναλύοντας το θέμα ΄΄η γειτονιά μου΄΄, είχαμε διαβάσει το βιβλίο της Μαίρης Μιλλεούνη ” Σπίτια σπίτια”. Τα παιδιά μέσω ερωτήσεων ανακάλεσαν στη μνήμη τους την εξελικτική πορεία της κατασκευής των σπιτιών στο πέρασμα των χρόνων. Μάλιστα φωτοτυπώντας τις εικόνες του βιβλίου, τα παιδιά  κλήθηκαν να τις βάλουν στη σωστή χρονική σειρά και να τις απαριθμούν. Π.χ στην αρχή οι άνθρωποι έμεναν σε σπήλαια, στη συνέχεια έφτιαξαν σπίτια με κλαδιά, κορμούς δέντρων, φύλλα, κατόπιν έκτισαν σπίτια με πέτρες, τέλος κατασκεύασαν σπίτια γερά και ασφαλή με τούβλα και τσιμέντο. Νο1 η σπηλιά, Νο2 το σπίτι με τους κορμούς δέντρων, Νο3 το σπίτι με τις πέτρες, Νο4 το σπίτι με τα τούβλα.

Μέσω διαλόγου τα παιδιά ανακάλυψαν το λόγο κατασκευής σπιτιών.Μερικά τους επιχειρήματα: 1) Οι άνθρωποι έφτιαξαν σπίτια για να μην βρέχονται από τη βροχή, 2) Για να μην καίγονται από το δυνατό και καυτό ήλιο,3) Για να μην τους παίρνει και τους ρίχνει κάτω ο δυνατός αέρας,4) Για να προστατεύονται όταν είναι άρρωστοι κ.α. Παίξαμε με αυτοσχέδια αινίγματα χρησιμοποιώντας τις ιδιότητες του κάθε τύπου σπιτιού. Π.χ

1) Εμένα δεν με φτιάχνει κανείς

υπάρχω μόνο μου πάνω στη Γη

και μέσα μου ζει

όλο το  χωριό μαζί. Τι είμαι; ( Η σπηλιά)

2) Για να μπορέσω να χτιστώ

από το δάσος παίρνω το υλικό.

Και εάν δεν με έχεις ήδη βρει

έχω χρώμα πράσινο και καφέ μαζί. Τι είμαι;( Το σπίτι με τους κορμούς)

3)Είμαι χτισμένο στο βουνό

και οι τοίχοι μου περιέχουν υλικό

από το ίδιο το βουνό.Τι είμαι;( Το σπίτι με τις πέτρες)

4)Θα με βρεις σε πόλη και χωριό

άλλοτε ψηλό ,άλλοτε κοντό

μα είμαι απ’ όλα,

το σπίτι το πιο γερό!Τι είμαι; ( Το σπίτι με τα τούβλα)

Παρακολουθήσαμε και στο YouTube τη διαδικασία χτισίματος  σπιτιών.

Κατασκευή πέτρινου τοίχου

Κατασκευή τοίχου με τούβλα

Κατασκευή ξύλινου σπιτιού

Εικόνα1 Εικόνα2 Εικόνα3 Εικόνα4 DSC01443 DSC01444

από κάτω από: Ε-Twinning ΄΄ Η πόλη μας΄΄ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Εξέλιξη κατασκευής σπιτιών    

Ευχαριστήρια επιστολή

Οκτ 201610

Αγαπητοί γονείς θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε για  την ευγενική προσφορά που έγινε στο Νηπιαγωγείο μας από το σύλλογο Αρκάδων Γλυφάδας ” Ο Αρκάς” , χάρη της οποίας ανανεώθηκε πλήρως η Δανειστική μας Βιβλιοθήκη με την αγορά καινούργιων παιδικών βιβλίων.

Σας παραθέτουμε την ευχαριστήρια επιστολή του διδακτικού προσωπικού του Νηπιαγωγείου μας προς το σύλλογο.

Εικόνα4

από κάτω από: Ανακοινώσεις | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ευχαριστήρια επιστολή    

Η γειτονιά μου

Οκτ 201610

Τα παιδιά κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου βρήκαν φωτογραφίες από τις πόλεις της Γλυφάδας και του Ελληνικού .Συμπλήρωσαν  στον τοπικό  χάρτη το σπίτι τους και τη διαδρομή που κάνουν κάθε μέρα για να φτάσουν στο σχολείο μας.

Έγινε συζήτηση στην ολομέλεια της τάξης με θέματα: α) Πώς ονομάζεται  η οδός που βρίσκεται το σπίτι σου; β) Δείξ’ την  στο χάρτη και σημείωσε με το δάχτυλό σου τη διαδρομή από το σπίτι σου στο σχολείο.γ) Έρχεσαι με αυτοκίνητο ή με τα πόδια;δ) Είσαι μακριά από το σχολείο;στ) Ποιοι οδοί βρίσκονται πιο μακριά σε σχέση με την οδό του σχολείου μας; Ποιοι οδοί είναι πιο κοντά; ζ) Δείχνουμε στον τοπικό  χάρτη και επαληθεύουμε. Είδαμε τις διευθύνσεις μας στο Google maps καθώς και το σχολείο μας.

Αξιοποιήθηκε το φωτογραφικό υλικό που έφεραν τα παιδιά καθώς τα ίδια περιέγραφαν στους υπολοίπους το περιεχόμενο των φωτογραφιών που είχαν φέρει. Στρώθηκε στη μέση της τάξης το ¨χαλί ¨ της πόλης μας και ο καθένας με τη σειρά του μας ανακοίνωνε εάν είχε επισκεφτεί κάποιο μέρος από αυτά που απεικονίζονταν.

Κάναμε το διαχωρισμό των κατοικιών σε μονοκατοικίες και πολυκατοικίες. Συζητήσαμε την ετυμολογία των αντίστοιχων σύνθετων λέξεων ( μονοκατοικία: μόνος + κατοικία, πολυκατοικία: πολύ + κατοικία).Ανακοίνωσαν τα παιδιά εάν διαμένουν σε μονοκατοικίες ή πολυκατοικίες και σε ποιο όροφο. 

Διαβάσαμε και το βιβλίο ΄΄ Σπίτια σπίτια ΄΄ της Μαίρης Μιλλεούνη που μας ιστορεί την εξέλιξη των κατοικιών από τα σπήλαια μέχρι τους ουρανοξύστες.

Στο τέλος τα παιδιά δημιούργησαν σε χαρτί μέτρου με την τεχνική του κολλάζ και τη ζωγραφική με διάφορα υλικά( μαρκαδόροι, ξυλομπογιές, κιμωλίες) τη γειτονιά μας.Σε κεντρικό σημείο τοποθετήσαμε το σχολείο μας και γύρω του, τους δρόμους και τα σπίτια των παιδιών. Μάλιστα τα παιδιά πρότειναν να ζωγραφίσουν αυτοκίνητα, μηχανές, πατίνια κ.α.

Το βιβλίο ΄΄ Σπίτια σπίτια΄΄:

Εικόνα2

Επεξεργαζόμαστε τον τοπικό χάρτη και τις φωτογραφίες:

DSC01419 DSC01420 DSC01421 DSC01423 Εικόνα5

Οι δημιουργοί της ομαδικής εργασίας ΄΄ Η γειτονιά μου΄΄:

DSC01426 DSC01427 DSC01428 DSC01431 DSC01430 DSC01429 DSC01425 DSC01432 DSC01433 DSC01435 DSC01436

Οι τελικές εργασίες:

Εικόνα3 DSC01436 DSC01435

από κάτω από: Ε-Twinning ΄΄ Η πόλη μας΄΄ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Η γειτονιά μου    

Ν.Αττικής: Θέση Παρθενώνα, Σουνίου, Νηπιαγωγείου

Οκτ 20167

Με τα παιδιά είδαμε στο διαδραστικό πίνακα το χάρτη της Ελλάδας και τους νομούς της. Σαν νομό οριοθετήσαμε ένα από τα μεγάλα κομμάτια στεριάς που συνθέτουν την ηπειρωτική χώρα  και στα οποία χτίζουμε τις πόλεις, τα χωριά , βρίσκονται τα χωράφια ,τα βουνά κ.α. Ένα από αυτά είναι και ο νομός Αττικής στον οποίο βρίσκεται η Αθήνα , το Σούνιο στο νοτιότερο άκρο του νομού και η Γλυφάδα.

Τα παιδιά με την τεχνική του κολλάζ έφτιαξαν τον Παρθενώνα και το ναό του Ποσειδώνα καθώς ζωγράφισαν και το νηπιαγωγείο τους στο σωστό σημείο του χάρτη. Έγραψαν μάλιστα και τις πόλεις που αυτά βρίσκονται.

Είδαμε το βίντεο του Θησέα με το Μινώταυρο που περιλάμβανε την επιστροφή του στην Αθήνα με τα μαύρα πανιά στην τριήρη  του. Αυτό το περιστατικό έγινε η αφορμή του πνιγμού του πατέρα του Αιγέα στη θάλασσα, που πήρε το όνομά του Αιγαίο πέλαγος.

Τα παιδιά συμπλήρωσαν φύλλο εργασίας με τον Αιγέα να περιμένει την τριήρη του Θησέα και ένα φύλλο χωροταξικής ικανότητας πώς να βρει ο Θησέας την Αριάδνη μέσα στο λαβύρινθο.

Ο χάρτης του Ν. Αττικής:

DSC01405 DSC01417 DSC01418

 

Το φύλλο εργασίας:

DSC01406

Ο Αιγέας περιμένει την τριήρη του Θησέα:

DSC01407 DSC01408 DSC01409 DSC01410 DSC01411 DSC01412 DSC01413 DSC01414 Εικόνα1

Ο λαβύρινθος:

Εικόνα2

 

Τα φύλλα εργασίας:

Εικόνα3       Εικόνα4

 

 

Εικόνα5

από κάτω από: Ε-Twinning ΄΄ Η πόλη μας΄΄ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ν.Αττικής: Θέση Παρθενώνα, Σουνίου, Νηπιαγωγείου    

Θεός Ποσειδώνας – Σούνιο

Οκτ 20165

Σήμερα την τιμητική του μέρα είχε ο θεός Ποσειδώνας.Μπορεί οι Αθηναίοι να είχαν προστάτιδα τη θεά Αθηνά όμως τίμησαν και το θεό Ποσειδώνα για να έχουν την εύνοιά του στα ταξίδια τους στη θάλασσα.

Έτσι του έφτιαξαν ένα ναό στο νοτιότερο  άκρο της Αττικής , στην περιοχή Σούνιο. Τα καράβια ,ακόμη και σήμερα , πριν απομακρυνθούν από τα γνώριμα ύδατα της Αττικής χαιρετούσαν και υποκλίνονταν στο ναό του Ποσειδώνα( ”Καβοκολώνες”) για να έχουν ούριο άνεμο στα ταξίδια τους και γαληνεμένη θάλασσα.

Τα παιδιά δημιούργησαν μια ομαδική εργασία με πολύ ταλέντο, ενθουσιασμό και δεξιότητες. Η εργασία τους περιελάμβανε ζωγραφική  και κολλάζ . Μάλιστα για το θεό Ποσειδώνα είχαμε κι ένα μοντέλο που μας χάρισε το περίγραμμά του!!!

Είδαμε εκπαιδευτικά βίντεο από το διαδίκτυο για το ναό του Ποσειδώνα , συζητήσαμε τις διαφορές που παρατηρήσαμε από το τότε και τώρα(πώς ήταν ο ναός όταν χτίστηκε και τι έχει απομείνει στις μέρες μας) και κάναμε και μία αναφορά στη σχέση του βασιλιά Αιγέα με το Σούνιο . Κάναμε περιήγηση στο χώρο μέσω της εφαρμογής Google maps.

Οι διαδικασίες δημιουργίας:

Εικόνα1      Εικόνα2

 

Τα αποτελέσματα των εργασιών:

DSC01382     DSC01383

 

Οι περήφανοι καλλιτέχνες μπροστά στα έργα τους:

Εικόνα3   Εικόνα4

 

Φωτογραφίες από τη συζήτησή μας:

DSC01386 Εικόνα5

DSC01389 DSC01388

 

από κάτω από: Ε-Twinning ΄΄ Η πόλη μας΄΄ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Θεός Ποσειδώνας – Σούνιο    
« Παλιότερα άρθραΠιο πρόσφατα άρθρα »

Πρόσφατα σχόλια



Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων